انرژی انسانها سوخت خودروها شد!

Nazliiiiii

اخراجی موقت

[h=1]انرژی انسانها سوخت خودروها شد![/h]
رقابت جهانی خودروها با نیروی انسانی با حضور تیم های دانشجویی از سراسر جهان در نوادا برگزار شد.به نقل از ایسنا، دانشجویان هلندی با طراحی و ساخت خودرو VeloX3 موفق به ثبت رکورد جهانی ۱۳۳ کیلومتر در ساعت خودروهای نیروی انسانی شد


رقابت جهانی خودروها با نیروی انسانی با حضور تیم های دانشجویی از سراسر جهان در نوادا برگزار شد.در این رقابت خودروی VeloX3 که با همکاری دانشجویان دانشگاه های دلفت TU‌ و آمستردام هلند طراحی شده است، موفق به ثبت رکورد سرعت ۱۳۳٫۷۸ کیلومتر در ساعت شد.







دستیابی به این رکورد جهانی با انجام مراحل آماده سازی خاص، اتخاذ استراتژی های ویژه رقابت، در کنار تمرینات دشوار ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته اعضای تیم برای تأمین انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو حاصل شد.


محققان در طی شش روز مرحله آماده سازی با استفاده از شبیه ساز رایانه‌ای، میزان انرژی لازم برای رسیدن به سرعت تعیین شده را محاسبه کردند.



طراحی ایرودینامیک و استفاده از رنگ سبک مورد استفاده بر روی خودروهای فرمول یک، به حرکت سریع تر این خودرو با نیروی انسانی کمک کرد.رکورد شکنی این خودرو در مسافت ۲۰۰ متری یک جاده مستقیم بدست آمد که ۰٫۶ کیلومتر در ساعت سریعتر از رکورد تیم کانادایی است.
 
آخرین ویرایش:
بالا