انجمن تعمیرکاران ECU خودرو

a_m3706

عضو جدید
با سلام خدمت جناب مهندس جعفری.
ایسیو را با اردی امتحان کردم باز همان مشکل بود و پیکان را با یه ایسیو اردی امتحان کردم روشن شد و به این نتیجه رسیدم که ایسیو خراب است. بعد از باز کردن و 45 دقیق کلنجار رفتن که مایع ژلاتینی یا چسب را با نوک چاقو پاک کنم و نتوانستم .ایسیو را سر جای خودش بستم تا بیام از شما کسب تکلیف کنم . بعد از بستن برای اینکه مطمین شوم خسارتی با بانوک چاقو به ایسیو وارد نکرده باشم روشن کردم و اشتباها روی بنزین بود در کمال تعجب روشن شد و نیم ساعت هم کار کرد . دوباره خاموش و روشن کردم باز هم روشن شد. و اما سوالاتی که برام پیش امده و کنجکاوم کرده .
1-در صورت خرابی ایسی ترانزیستور ایا این امکان دارد که گاهی ماشین روشن شود؟
2-اگر جواب منفی است پس ایراد کارم کجاست؟
3-ایسیو پیکان چرا در روی اردی کار نکرد؟ ولی ایسیو اردی با پیکان کار کرد.
4- مواد روی ایسیو را چگونه پاک کنم؟
با تشکر فراوان
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
با سلام خدمت جناب مهندس جعفری.
ایسیو را با اردی امتحان کردم باز همان مشکل بود و پیکان را با یه ایسیو اردی امتحان کردم روشن شد و به این نتیجه رسیدم که ایسیو خراب است. بعد از باز کردن و 45 دقیق کلنجار رفتن که مایع ژلاتینی یا چسب را با نوک چاقو پاک کنم و نتوانستم .ایسیو را سر جای خودش بستم تا بیام از شما کسب تکلیف کنم . بعد از بستن برای اینکه مطمین شوم خسارتی با بانوک چاقو به ایسیو وارد نکرده باشم روشن کردم و اشتباها روی بنزین بود در کمال تعجب روشن شد و نیم ساعت هم کار کرد . دوباره خاموش و روشن کردم باز هم روشن شد. و اما سوالاتی که برام پیش امده و کنجکاوم کرده .
1-در صورت خرابی ایسی ترانزیستور ایا این امکان دارد که گاهی ماشین روشن شود؟
2-اگر جواب منفی است پس ایراد کارم کجاست؟
3-ایسیو پیکان چرا در روی اردی کار نکرد؟ ولی ایسیو اردی با پیکان کار کرد.
4- مواد روی ایسیو را چگونه پاک کنم؟
با تشکر فراوان

دوست عزیز /
شما میتونید ابتدا تینر10000 روی موم بریزید وبعد چند دقیقه با پنس موم رو بشکافید.
 
آخرین ویرایش:

a_m3706

عضو جدید
با سلام مجدد.
جناب مهندس سه سوال قبلی را هم می شود جواب بدهید.
1-در صورت خرابی ایسی ترانزیستور ایا این امکان دارد که گاهی ماشین روشن شود؟
2-اگر جواب منفی است پس ایراد کارم کجاست؟
3-ایسیو پیکان چرا در روی اردی کار نکرد؟ ولی ایسیو اردی با پیکان کار کرد.
متشکرم
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام/
بله امکان داره/
ایسیو آردی و پیکان فرقی ندارن و این مورد رو تا حالا ندیدم که همدیگر رو روشن نکنه/
 

l3ehi

عضو جدید
در صورتی که از ایسیو وانت پیکان برای خودروهای آردی و روآ استفاده بشه خوردو پس از روشن شدن و فشار دادن کلید تبدیل سوخت به حالت گاز می رود و لی دیگر به حالت بنزین برنمی گردد. در این حالت باید برنامه ایسیو تبدیل شود
اگر هم از ایسیو آردی و روآ برای پیکان وانت استفاده شه (به جای big box) خودرو به حالت گاز نمی رود
 

l3ehi

عضو جدید
آقای مهندس تو تصویر ایسیو بوش 7.9.7.1 سیمی که پایه کوئل 2و3 رو وصل کرده به IC مربوط به OBD2 واسه رفع چه عیبی هستش؟
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام چند سالی هست که برای خودروهای دوگانه دستی من شبیه سازهای مخصوص خودشونو میسازم وتنظیم موتورها از ان استفاده میکنند وعملکرد ان به این صورت است که هنگامی که خودرو روی گاز کار میکند سیگنال سنسور اکسیژن قطع شده و سیگنال از طریق شبیه ساز به ایسیو ارسال میکردد و این سیگنال مجازی در چهار چوب شرایط برنامه نویسی خود ایسیو قرار دارذ و در همه ایسیوها استفاده میشود و فقط در ایسیو بوش از روش دیگری استفاده میکنیم در ایسیو بوش از دو روش استفاده میکنیم روش اول ایسیو در حالت open loop و منتظر سیگنال باقی بماند ودر روش دوم که بهترین روش است سیگنالی مبنی بر فقیر سوز بودن ارسال شود mansouri cng.ir
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام دوست عزیز چندین سال است که برای رفع این مشکل من به تنظیم موتورها و نصب سی ان جی شبیه ساز سنسور اکسیژن میدم که کارکرد ان به این صورت است که زمانی که خورو روی گاز سوئیچ میشود سیگنال سنسور اکسیژن را قطع کرده و یک سیگنال مجازی مبنی بر مناسب بودن سوخت به ایسیو ارسال میکند و شرایط این سیگنال مجازی از نظر شکل موج و تغییرات ولتاژ طوری انتخاب شده است تا ایسیو نتواند شناسایی کند و این مشکل را بطور صد در صد رفع میکند روشهای دیگر مشکلات جدید تر بوجود میاورد ثبت نشدن خطا خود مشکل دیگهایی بوجود می اورد مثل بی کد کردن ایسیو من عذر خواهی میکنم نمی خوام روشهای دیگررا بکوبم
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام اگر تینر قوی روی رزین پشت ایسیو محلی که میخواهید باز کنید بریزید یک حالت ژله ای پیدا میکند و به خاطر اینکه به قطعات دیگر اسیب نرسد با خلال دندان تمیز کنید چون از قطعات شکننده تر است قبل از شکستن قطعه خلال دندان میشکند ولی اگر بخاطر سوالی که کردین میخواهید به جان ایسیو بیفتید اول سیمهای کویل را چک کنید چون سیمهای کویل برای اینکه نویز نگیرن هر سیم از دو لایه تشکیل شده هر سیم یک لایه شیلد روی ان است که به بدنه خودرو وصل است نود درصد به این صورت عیب میکند و باعث سوختن رله مربوطه در ایسیو ویا کویل مربوطه میشود خرابی سیم شکل ظاهری سیم را چروکیده میکند.
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام
از موبایل خیلی ساده تر ه برد ایسیو چهار لایه است هر سنسور و عملگری یک ایسی ویا سوئیچ الکترونیکی مربوطه در ایسیو داره برای مثال اگر انژکتور خودرو از کار افتاده باشد و ایراد از سیم کشی و سوکت ورله دوبل نباشد مشکل از ایسیو وبیشتر مواقع در ساژم ایسی tle6220 ایسی انژکتور ایسی 95080 ایپرام که خطاها در ان ثبت میشه با خراب بودن ان خطاها پاک نمی شوند و پاشش خیلی با لا میره L9823 ایسی فن رله دوبل . و کویل VB029 وناک سنسور
HIP9011 و استپر موتور L9930 ایسی تغذیه (رگولاتور)ودریچه گاز TLE4471 سنسور اکسیژن VND10 وپردازنده ایسیو JC121680386 وایسی کانکت S2000 وبیشتر اوقات این ایسیها موقع خراب شدن سوراخ میشوند
و برنامه های مربوطه را نیز میتوانید از خود ایسی ایپیرام و یا فلش با پروگرمر بردارید موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

mosafer2271

عضو جدید
سلام.تعمیرکار ecu هستم.هم تهران در دفتر صفاریان و شمال در نگار خودرو اموزش دیدم.یه ریال اموزش ندیدیم.بلد نبودن.فقط تلکه کردن.هروقت زنگ زدم سوال بپرسم گفت یه برنامه بزن حل میشه.چون بلد نبودن.من هرچند وقت یه بار براتون فایل میذارم.هرچی دارم.خودم چون تعمیرکار سیستمهای smd بودم خودم کار کردم یاد گرفتم.کار جالبی نیست.به درد کسی میخوره که هم تعمیرکار انژکتور باشه هم وارد به الکترونیک باشه.عدل علی یارتون و فراموشتون نشه. دنيا دار گذر است نه دار اقامت،و مردم در آن دو گروهند: گروهى كه خود را فروختند و خويش را هلاك كردند،و گروهى كه خودرا خريدند و آزاد كردند. امیرمومنان(ع)
سلام شما کی رفتید اموزش؟من میخوام از اصفهان برم شمال واسه اموزشECU.یعنی همه تبلیغات شون دروغه؟
 

pantem

عضو جدید
سلام.چیزی یاد نمیتونند بدن.مزخرفه مزخرف.در ضمن من تعمیرکار موبایل هستم مطالبشون خیلی سطحی بود مخصوصا صفاریان.شما اگر در زمینه الکترونیک فعالیت ندارین وارد این کلاسها برین براتون تازگی داره ولی وقتی میخوای کار رو شروع کنی متوجه میشی چه کلاه گشادی سرت رفته.یاعلی(ع)
 

sparmisco

عضو جدید
یکبار برای کسب اطلاع با همین آموزشگاه (م خ) تماس گرفتم. برخودرشون خیلی بد بود که بعد خواستم با مدیریتش صحبت کنم که این مورد رو گزارش بدم که گفتند اینجا مدیریت نداره. این شد که بطور کلی متوجه شدم چکاره هستند.

Sent from my SM-N900 using Tapatalk
 

Hamidiran2241

عضو جدید
سلام دوستان من میخوام کلاسهای تعمیرات ecu این آموزشگاه برم نظرتون چی هست خوبه؟

[h=3]پارسیان صنعت کامور کوش[/h]
 

Similar threads

بالا