انتقال مادلینگ آرشیکد به نرم افزار تری دی مکس و انجام رندرینگ

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
متریال بعدیمون ترمو ووده.ما دو نوع ترمو وود داریم تو این نما.یکی ترمو وود پشت تابلو تجاریه که چون مدل نشده باید بعد از دادن متریال ترمو بهش تکسچر وی ری دیسپلیس هم بدیم.
ولی باقی جاها رو نیازی نیست دیسپلیس رو اختصاص بدیم چون اون فرورفتگی و برجستگی رو تو خود مدل کردن ایجاد کردیم.




اول متریال قسمت های مدل شده مثل قاب سه طبقه بالایی.و ستون های پایینی.دقت کنید فقط به یکیشون مترال رو بدیم بقیه هم میگیرن.



17.jpg



به قسمت دیفیوز عکس مورد نظر رو میدیم که من در پست بعدی عکسش رو آپلود میکنم.
مقدار سایر گزینه هارو هم در عکس بالا مشاهده میکنید.

در ادامه uvw با اندازه 70*70*70 رو اختصاص میدیدم.دقت کنید این تابع رو به همره متریال ها باید بدید.





18.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
یه نکته رو یادم رفت بگم.
به سنگ تراورتن هم uvw map 70*70*70 رو اختصا بدید.به شیشه نیازی نیست این تابع رو بدید چون بافت نداره.

اما نکته اینجاست که اصول اختصاص این تابع یعنی uvw map به متریال هایی مثل آجر به چه شکله.

عکسی رو که بعنوان تکسچر به آجر دادی رو باز میکنیم.





Brick_Uniform_Running_Brown -ghahveiiii Copy.jpg


برای اینکه بدونیم چه اندازه ای رو به تابع uvw map بدیم باید اندازه یک عدد آجر رو بدونید.اندازه ای که در نظر گرفتیم برای یک آجر 30 *7 سانتی متره.
حالا تعدادش رو در عکس بالا در ردیف های عمدی و افقی شمارش میکنیم.

در ردیف عمودی ما 16 عدد آجر داریم به 15 تا بند 1 سانتی.که عددمون که میشه 16 تا آجر با ارتفاع 7 سانت که در مجموع میشه 127 سانتی متر.....پس عدد uvw رو در ردیف سوم 127 در نظر میگیرم.

اما در ردیف های افقی ما 5 عدد آجر 30 سانتی با 4 تا بند 1 سانتی داریم که در مجموع میشه 154 سانتی متر.پس عدد اول و دوم رو در تابع uvw 154 در نظر میگیریم.

پس تابعمون عدد 154*127*127 رو میگیره.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
متریال ترمو وود تیره(البته دوستان این متریال ترمو وود نیست و در واقع متریال چوبه معمولیه.ولی ما چون ترمو وود رو مدل کردیم و اون فرورفتگی و برآمدگی رو نیاز نداریم تو خود متریال لذا نیازی نیست متریال ترمو بدیم.)



wood_32_diffuse - Copy.jpg



در قسمت متریال ترمو وود این عکس رو در قسمت map به بامپ هم اختصاص بدید با عدد 20 که یکم برجستگی بگیره.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
متریال فریم پنجره ها و فلاشینگ ها:


دوستان این قسمت دقت کنید برای همه احجاممون قبل از متریال دادن (یا بعدش فرقی نمیکنه) حتما در قسمت ادیت پلی بعد از انتخاب کل حجم مربوطه یبار گزینه auto smooth رو بزنید.چون این احجام از آرشیکد اومده بعضی جاها یه سری مشکلاتی ایجاد میکنه که با زدن این گزینه حل میشه.


برای متریال مشکی فلاشینگ و فریم پنجره ها هم به مانند تصویر زیر عمل میکنیم:



22.jpg



23.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
میتونیم به قسمت بامپ متریال استیلمون یه عکس براش بدیم تا استیلمون حالت تراش خورده داشته باشه.البته تو این کار خیلی نیازی نیست چون اصلا دیده نمیشه.ولی تو کار داخلی این کار خیلی طبیعی میکنه رندر رو اگه استیل داشته باشیم.


عکس زیر رو به قسمت بامپ متریال استیل با مقدار 10 میتونید بدید.







brushed_metal_texture_dark B.jpg
 

Amir8190

عضو جدید
میشه لطف کنید راهنمایی کنید مراحل انجام میدم ولی وارد تری دی نمیشه
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
S انتقال نقشه از اتوکد به آرکی کد ArchiCAD 24
D آموزش آرشیکد - تصویری ArchiCAD 3

Similar threads

بالا