انتقال الكتريسته از طريق هوا

mos_sadeghi

عضو
انتقال الکتریسیته از طریق هواسلام به همگی
شاید در مورد اون اختراع آبادانی یه چیزائی شنیده باشید....
همون اختراعی که موبایل رو به وسیله بلوتوث شارژ می کرد.

حالا یه چیزی شبیه اون اختراع رسیده به دست شرکت سونی.... خودشونو دارن می کشن!!


انتقال جريان الكتريسيته از طريق هوا
سوني نمونه اوليه از سيستم تامين انرژي جديدي توليد كرده است كه مي‌تواند انرژي لازم براي شارژ دستگاهي نظير تلويزيون را به صورت بي‌سيم و از طريق هوا انتقال دهد.
فناوري‌هاي بي‌سيم مخصوص ارسال و دريافت اطلاعات به صورت گسترده در انواع دستگاه‌هاي ديجيتالي و الكترونيكي مورد استفاده قرار مي‌گيرند و با اين وجود، كاربران همچنان مجبورند براي شارژ دستگاه الكترونيكي از كابل استفاده كنند. كابل‌هاي مخصوص شارژ دستگاه‌ها همچنان به عنوان يك ابزار لازم و ضروري مورد استفاده قرار مي‌گيرند، اما شركت سوني ادعا مي‌كند كه به زودي وابستگي دستگاه‌هاي الكترونيكي به كابل‌هاي برق را از بين خواهد برد.


سوني نمونه اوليه از سيستم تامين انرژي جديدي توليد كرده است كه مي‌تواند انرژي لازم براي شارژ دستگاهي نظير تلويزيون را به صورت بي‌سيم ارسال كند. شركت سوني در آزمايش‌هاي صورت گرفته موفق شد 100 ولت انرژي الكتريسيته را تا فاصله 50 سانتي‌متري به تلويزيون LCD با اندازه 22 اينچ برساند و آن را روشن كند.
اين دستگاه بر مبناي سيستم مغناطيسي رزونانسي فعاليت مي‌كند. بخش مركزي اين دستگاه كه وظيفه توليد انرژي را برعهده دارد و به اندازه 40 سانتي‌متر ساخته شده است، شامل يك سيم‌پيچ مركزي مي‌شود و علاوه بر آن يك سيم‌‌پيچ ثانويه را نيز در خود جا داده است كه به وسيله آن‌ها مدارهاي مغناطيسي ايجاد مي‌شوند. زماني كه سيم‌پيچ دوم در مدار مغناطيسي قرار مي‌گيرد، اين جريان موجب مي‌شود تا امكان ارسال نيروي الكتريسيته به صورت بي‌سيم فراهم مي‌شود.
 

gonzo

عضو جدید
سلام

باور میکنی چند وقته این ایده توی کله ما بابا برقی هاست ؟


ولی متاسفانه به علت نبود امکانات ...

توی همین باشگاه خودم این ایده رو دادم ، توی تاپیک قدرت.
لینکش رو یادم نیست ، ولی بگردی پیدا میشه !
 
بالا