انتظارات از یک مهندس مکانیک

amir_22424

عضو جدید
تعمیرات و نگهداری سیستمهای محرک تسمه ای
چون تسمه و فلکه ، به تدریج در حین کار عادی ساییده می شوند ، با بازرسی ادواری سیستم محرک تسمه ای می توانید خیلی زود متوجه مشکلات و مسائل بالقوه شد و اقدام به انجام عملیات تعمیر و نگهداری برنامه ای کرد تا سیستم دچار خرابی ناگهانی غیر منتظره نشود . خرابی غیر منتظره سیستم محرک تسمه ای معمولاً حاکی از معیوب بودن عنصری دیگر از سیستم است
چون این سیستم محرک که با دوربالا تحت بار سنگین در دماهای متفاوت کار می کند نیاز به بازرسی مکرردارند .
در هنگام اقدام به تعمیر سرویس سیستم محرک تسمه ای باید محیط کار را ایمن کرد برای این امر باید نکات زیر را در حین بازرسی و تعمیر و نگهداری سیستم محرک تسمه ای در نظرداشت.

  1. بیش از شروع کار برق را قطع کنید وصبر کنید تا همه قطعات متحرک متوقف شوند در صورت امکان کلید اصلی برق رادر حالت خاموش قفل کنید .
  2. مراقب باشید که اجزای سیستم محرک در وضعیت خنثی باشند تا از حرکت یا راه افتادن اتفاقی سیستم جلوگیری کرده باشید .
  3. از نقاط خطرناک گیرش روی اجزای متحرک سیستم محرک پرهیز کنید این نقاط معمولاً دارای حفاظ می باشند هر گاه درهنگام تعمیر و نگهداری با تنظیم تسمه ، ناگزیر از برداشتن حفاظ بودید پس از پایان کار حفاظ را سرجای خود نصب کنید .
  4. راه ایمنی برای دسترسی به سیستم محرک پیدا کنید اطراف سیستم را پاکیزه نگه دارید و مراقب باشید که اشیای اضافی و آشغال در اطراف آن جمع نشوند .
  5. در هنگام کار کردن رو قطعات و اجزای چرخان لباس مناسب بپوشید . هر گز لباس گشاد یا پاره در اطراف سیستمهای محرک تسمه ای ظاهر نشوید . غالباً با گیر کردن یک نخ یا یک تکه از لباس به دور قطعات چرخان بقیه لباس هم کشیده می شود و به دور محور باقطعه چرخان پیچیده می شود باادامه چرخش محور مقدار بیشتری ازالیاف لباس دور آن می پیچد و ممکن است در کمتر از 1 ثانیه به داخل سیستم محرک کشیده شوید .
  6. درهنگام بازرسی فلکه ها و یا فلکه های دندانه دار مراقب باشید تا پلیسه ها و یا لبه های ساییده و تیز شده فلکه شما را مجروح نکند یکی از محاسن مهم سیستمهای محرک با تسمه جناغی سهولت بازرسی است. با تماشای سیستم و گوش دادن به صدای آن می توان نشانه های سائش عادی را یافت
  7. تسمه ای که با حفاظ تسمه برخورد می کند صدایی ایجاد می کند که نشانه تماس سایشی تسمه با حفاظ است این تماس می تواند سبب سایش سریع پارچه روی تسمه شود و عمر آن رابه شدت کوتاه کند در مواردی که سرو صدای دستگاههای دیگر مانع شنیدن صدای تماس سایشی تسمه شود بابازدید چشمی حفاظ باید این کار انجام شود، برای مشاهده خمیدگی یا آسیب دیدگی آن ، نیز می توان از تماس تسمه با حفاظ مطلع شده البته در این حالت احتمالاً تسمه نیز نخ نما می شود که نشانه دیگری ازتماس سایشی است .
یکی دیگر از مشکلاتی که در هنگام بازرسی روزمره باید به آن توجه کرد همراستا نبودند فلکه هاست ناهمراستایی فلکه ها می تواند سبب سایش سریع دیواره های تسمه شود و عمر مفید تسمه از روی فلکه نیز می شود . ناهمراستایی زاویه ای فلکه ها ظاهری شبیه است این حالت ایجاد می کند که یکی از تسمه های یک دست تسمه ، با بقیه تفاوت داشته باشد
قاعده کلی این است که تسمه هاس جناغی می توانند ناهمراستایی تا 6/1 میلی متر در هر 306 میلی متر ( 16/1 اینچ د رهر 12 اینچ 1 فاصله مرکزی محورها را تحمل کنند هر چه ناهمراستایی بیشتر باشد احتمال ناپایداری تسمه بیشتر می شود .
تسمه های ناجور
در سیستمهای محرک چند تسمه ای ، تسمه ها باید دقیقاً باهم جور باشند تا با ر به طور یکنواخت بین آنها توزیع شود اگر بار به صورت یکنواخت توزیع نشود ، تسمه کوتاهتر همه کار راانجام خواهد داد و همه بار را تحمل خواهد کرد . اگر چه همه تسمه ها نو هستند ، تسمه ی بلندتر هیچ سهمی در انتقال توان به عهده نمی گیرد.
وقتی دنبال ناجوری احتمالی تسمه ها می گردید ، دنبال یافتن تسمه های شل در سمت سفت سیستم محرک باشید .
یعنی سمتی که در آن تسمه ها به موتور نزدیک می شوند اگر در این سمت تسمه ها یکنواخت باشند حتی در صورت یکنواخت بودن در سمت شل ) هر یک از آنها می تواند سهم خود را در انتقال توان ادا کند برای کسب اطمینان جور بودن تسمه ها به اندازه آنها توجه کنید .
تسمه ها ی فرسوده :
همه تسمه ها و فلکه ها ، بر اثر کارکردن فرسوده می شوند با ادامه سایش ، تسمه در شیار فلکه پایین می رود چون می بایست فاصله مرکزی راافزایش داد تا سایش جبران شود . تسمه فرسوده از تسمه نو بلندتر است . تسمه فرسوده در حین کار کش می آید . بنابراین د رهنگام تعویض تسمه در سیستمهای چند تسمه ای باید همه تسمه ها را با هم عوض کنید ، هر چند فقط یکی از آنها خراب شده باشد . اگر فقط یک تسمه راعوض کنید ، تسمه تعویضی عملاً از تسمه دیگر ( کوتاهتر) خواهد بود .
چون تسمه های کهنه شائیده شده و کش آمده اند ، تسمه نو بخش عمده بار را انتقال می دهد چون برای انتقال توان مورد نظر چهار تسمه لازم است باراضافی وارد برتسمه نو سبب کاهش شدید عمر این تسمه خواهد شد .
وقتی همه تسمه ها راتعویض کرده اند و هر تسمه سهم مساوی از بار انتقال می دهد وقتی تسمه ها به این ترتیب کارکنند ، می توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند .
تعویض همه تسمه های یک مجموعه ، وقتی فقط یکی از آنها خراب شده است ، کار چندان پر هزینه ای نیست . این اقدام بمنزله بیمه کردن سیستم در برابر خوابیدن اجباری و کاهش تولید است
سفتی تسمه :
اگر کشش یا سفتی تسمه خیلی کم باشد ، تسمه روی فلکه می لغزد ، یا به طور متناسب می لغزد و آن را می تاپد و در نتیجه این عیب باعث پارگی تسمه خواهد شد . اگر تسمه پاره نشود لغزیدن آن سبب سایش بیش ازاندازه روکش تسمه خواهد شد و تسمه داغ می کند و در بعضی نقاط می سوزد
اگر کشش یا سفتی تسمه خیلی زیاد باشد ، تسمه داغ می شود و بیش ازاندازه کش می آید و اجزای سیستم محرک از قبیل فلکه و محور آسیب می بینند . سفتی اضافی تسمه سبب وارد شدن بار بیشتر بر بوشها نیز خواهد شد قاعده کلی این است که کشش یا سفتی مناسب کمترین کششی یا سفتی مناسب کمترین کششی است که به ازای آن ، در هنگام شروع کار یا زیربار اوج ، تسمه بچرخد و و نلغزد .
به خاطر داشته باشید که تسمه های جناغی باید روی لبه های شیار سوار باشند نه روی کف آن
در طول بیست و چهار ساعت اول کار تسمه ، باید مراقب سفتی آن بود . نشست و کش آمدن اولیه تسمه در طی همین مدت روی می دهد
لغزش تسمه :
تسمه های شل معمولاً دچار لغزش می شوند ، اما علت لغزش و بکسواد کردن تسمه ممکن است بار اضافی باشد . اگر سفتی تسمه مناسب است امام تسم باز هم بکواد می کند ، احتمالاً بار اضافی به آن وارد می شود . هر گز برای جلوگیری از لغزش تسمه از مواد ترمیم کننده استفاده نکنید . این مواد ، ضمن کاهش لغزش تسمه ممکن است تسمه جناغی را نرم و خراب کند .
جیر جیر تسمه :
صدای جیر جیر تسمه معمولاً درهنگام کارکردن درجا به گوش می رسد این صدا شبیه صدای پرنده ای است که جیک جیک می کند یا بوشی است که خشک کار می کند و هنگامی بیشتر به گوش می رسد که از فلکه های فولادی پرسی استفاده شود . جیر جیر تسمه به نوع خاصی ازتسمه ، یا به تسمه های سازنده خاصی اختصاص ندارد و بیشتر در روزهای سرد و مرطوب و در هنگام کارکردن در محیط پر گرد و غبار شنیده می شود .
جیر جیر تسمه به خودی خود زیانی ندارد اما غالباً آن را با بکسواد کردن تسمه اشتباه می گیرند د رنتیجه تسمه را زیادی سفت می کنند تا جای که به بوشها صدمه وارد می شود .
هرگز برای برطرف کردن این صدا از مواد ترمیم کننده یا روغن استفاده نکنید .
جیغ تسمه :
جیغ تسمه صدایی با زیر و بمی زیاد صدای قرچ و قروچ است که هنگامی به گوش می رسد که تسمه د رحال سرعت گیری است ، یا زیر بار اضافی قرار گرفته ، یا در معرض قرار گرفتن زیر بار اضافی است این صدا نشانه بکسواد کردن تسمه است و باید علت آن را جویا شد . یکی از علل آن شل بودن تسمه است
اگر پس از سفت کردن تسمه ، باز هم این صدا شنیده شد ، باید کل سیستم محرک را از لحاظ اضافه بار وارد کرد در این مورد هم به جای سفت کردن تسمه از مواد ترمیم کننده استفاده نکنید .
سایش شیارفلکه :
در چهار شیار فلکه نشان داده شده در شکل 31 ، شیار های 1 و 2 بیش از بقیه سائیده شده اند . این سائیدگی سبب می شود که تسمه پایینتر بیفتد و به عبارتی طول آن ( بیشتر) شود که نتیجه اش ناجور شدن تسمه هاست به علاوه ، سایش شیار فلکه سبب بروز شرایطی می شود که در آن تسمه ها با نسبتهای سرعت متفاوت کار می کنند . در چنین شرایطی ، تسمه ها عملاً بر علیه یکدیگر کار می کنند زیرا بعضی از آنها سعی می کنند سریعتر از بقیه بچرخند . وقتی در یک سیستم محرک چند تسمه ای با تسمه های ناجور روبه رو شدید ، ابتدا شیارهای فلکه را بررسی کنید که بیش از اندازه سائیدگی پیدا نکرده باشند . در مورد تسمه های جناغی نواری ، اگر نوار اتصال از تسمه جدا شود ، باز هم ممکن است علت آن سائیدگی شیار فلکه باشد .
به سبب تغییرات اندک تسمه های جناغی و شیارهای فلکه ها ، محل جا افتادن تسمه نو در شیار فلکه نوتغییر خواهد کرد . در فلکه استاندارد ، این محل از 6/1 mm ( 16/1 اینچ) بالاتر از لبه شیار تا mm6/1 ( 16/1 اینچ) پایینتر ازاین لبه تغییرمی کند ( شکل 32) اما در یک فلکه چند شیاره مفروض محل جا افتادن همه تسمه ها باید مانند هم باشد .
هر گاه تسمه نو از تسمه های کهنه پایینتر افتاد ، میتوان نتیجه گیری کرد که شیارفلکه سائیده شده و گود افتاده است ( شکل 33) . وقتی دیواره شیار گود بیفتد ، عمل گوه ای تسمه تضعیف می شود . قوه گیرش تسمه کاهش می یابد و در بدترین حالت تسمه بکوا د می خد و عمر آن به شدت کاهش می یابد .
به سبب اهمیت عمل گوه ای تسمه های جناغی باید دیواره های شیار فلکه راکلاً صاف نگه داشت .
در فلکه های استاندارد ، هرگاه کف شیار براق باشد ، نشانه سائیدگی شدید تشمه ، فلکه ، یا هر دو است و در نتیجه آن تسمه کف شیار می نشیند . حاصل کار کاهش گیرش تسمه را تلاف توان است . سائیدگی فلکه یا براقی کف شیار معمولاً ابتدا در کوچکترین فلکه سیستم مشاهده می شود.
لنگ زدن فلکه :
لنگ زدن فلکه یکی دیگر از علل کوتاه شدن عمر تسمه است فلکه ای که لنگ می زند (شکل 35/ تسمه را از یک سوبه سوی دیگر می کشد و آن را در معرض کرنش جانبی قرار میدهد که نتیجه آن سایش سریع تسمه و فلک است فلکه لنگ ماشین رانیز می لرزاند . لنگ زدن فلکه از نصب نادرست فلکه روی محور ، سائیدگی یا آسیب دیدگی بوش یا توپی فلکه ، جمع کردن نادرست بوشها و فلکه از نصب نادرست فلکه روب محور ، سائیدگی یا آسیب دیدگی بوش یاتوپی فلکه ، جمع کذدن نادرست بوشها و فلکه های دوتکه ، یا خمیدگی محور فاشی می شود .فلکه ها را باید چنان نصب کرد که روی محور درست بچرخند وعمر طولانی تسمه را تضمین کنند.
اگر فلکه ای چنان لنگ بزند که نیاز به تنظیم داشته باشد ، لنگ زدن آن را می توان با چشم دید ودر هنگام بازرسی به آسانی مشخص می شود .
آسیب دیدن فلکه
گاهی فلکه آسیب می بیند . فلکه های ریختگی دچار شکستگی یا لب پریدگی می شود که نمونه دستگاه موجود از نوع ریخته گری می باشد و فلکه های پرسی ممکن است خم شوند .
بدون توجه بهنوع آسیب دیدگی ، فلکه آسیب دیده سبب تسریع سایش تسمه می شود تنها راه جلوگیری از کوتاه شدن عمر تسمه ، برطرف کردن فوری عیب فلکه است .
تعویض فلکه :
اگر فلکه ای دچار سائیدگی بیش از اندازه خمیدگی ترک خوردگی یا شکستگی شد آن را به ترتیب زیر تعویض کنید

  1. فلکه جایگزین راانتخاب کنید . قطر شیار فلکه نو و قطر محور آن باید باقطر شیار و فلکه کهنه برابر باشد در صورتی که این قطرها تغییر کنند ، باید طول تسمه راتغییر داد و درنتیجه سرعت سیستم تغییر خواهد کرد .
  2. حفاظها راباز کنید
  3. با چرخاندن پیچ تنظیم موتور تسمه ها را شل کرده و آن را با احتیاط بیرون بیاورید
  4. برای بیرون آوردن فلکه از فولی کش یا فلکه کش استفاده کنید .(شکل 38)
نکته مهم : اگر احتیاط نکنید ، ممکن است د رهنگام استفاده از پولی کش ، فلکه بشکند یا خم شود ابتدا پولی کش راسفت کنید سپس به انتهای فولی کش تقه بزنید تا فلکه از محور جدا شود .

  1. برای نصب فلکه نو از چکش پلاستیکی یا با گذاشتن چوبی بر روی سطح فلکه ضرید بزنید تا روی محور جا بیفتد
  2. فلکه نصب شده بافلکه دیگر همراستا باشند
  3. فلکه را روی محور سفت کنید
  4. تسمه را جا بیندازید و سفتی آن را تنظیم کنید
  5. حفاظها رانصب کنید
وارسی تسمه ها :
ساده ترین راه و کم هزینه ترین روش برای وارسی تسمه از لحاظ دمای استاندارد این است که دستگاه را راه اندازی کرده و بعد از خاموش کردن تسمه را با دست لمس کنید . دست انسان میتواند دمای حدود 60درجه سانتیگراد راتحمل کند حداکثر دمایی که تسمه جناغی باید کار کند در این حدود می باشد .
اگرتسمه به اندازه ای داغ باشد که نتوانید به آن دست بزنید ، دمای آن احتمالاً خیلی بالاتر از 60 درجه می باشد و گرما سبب کاهش عمر آن خواهد شد .
یکی دیگر از عواملی که باعث خراب شدن تسمه می شود روغن یا گریس می باشد که باعث باد کردن تسمه و کوتاه کردن عمر تسمه می باشد .
هرگز سعی نکنید تسمه را در حین کار تمیز کنید
وقتی روی تسمه روغن یاگریس مشاهده کردید ، ابتداد سیستم محرک را خاموش کنید و نشتی روغن یا گریس را برطرف کنید . سپس تسمه و شیار فلکه را با پارچه تمیز آغشته به آب و مایع ظرفشویی پاک کنید و سپس بااستفاده از پارچه تمیز و خشک ، تسمه را خشک کنید
استفاده از سنباده یا خراشیدن تسمه با جشم برنده برای پاک کردن روغن ، توصیه نمی شود
نصب تسمه جناغی
برای نصب تسمه جناغی ابتدا با پر فلکه هرزگر دیا پیچهای پایه موتور را شل کنید تا بتوان تسمه نو را آزاد انه در شیار فلکه جا انداخت . سپس فلکه ها را از هم دور کنید تا تسمه در شیار فلکه بنشیند ، سپس هم باد بودن فلکه ها را وارسی کنید . سفتی تسمه رانیز به روش ذکر شده تنظیم کنید
همه حفاظها و پوششهای سیستم محرک را در جای خود نصب کنید .
نشانه های نصب نادرست تسمه :

  1. تسمه بیش از حد کش آمده است
  2. تسمه می لغزد و بکواد می کند
  3. تسمه به سرعت خراب می شود ، بدون آنکه دلیل مشهودی داشته باشد
  4. تسمه از روی فلکه در می رود
  5. سطح زیر تسمه بریدگی پیدا می کند

خلاصه تعمیر و نگهداری تسمه های جناغی
مراقب صدای " تیک تیک" باشید . این صدا نشانه گیر کردن تسمه به اجزای دیگر است
همه تسمه های یک دست تسمه را با هم تعویض کنید
تسمه هاس جناغی در 24 ساعت اول کا ر، کش می آیند . در طول این مدت سفتی تسمه را وارسی و آن را تنظیم کنید
اگر تسمه با وجود سفتی مناسب باز هم بکواد می کند احتمالاً تسمه زیرباراضافی است ، شیار فلکه سائیده شده یا تسمه چرب شده است
هرگز سعی نکنید با استفاده از موا د ترمیم کننده از لغزیدن تسمه جلوگیری کنید
هرگز برای جا انداختن جناغی ازاهرم با زور استفاده نکنید .پیش از نصب تسمه ، تسمه سفت که ما را آزاد کنید تسمه ای که در حین کار در شیار فلکه پیچیده است احتمالاً معیوب است آن را تعویض کنید .
تسمه ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید اگر تمسه روی ماشین می ماند آن را شل کنید
هرگز سعی نکنید د رحین کا رکردن دستگاه تسمه را وارسی یا تنظیم کنید

















Maintenance of belts in cook pot

Because of corrosion of belt and pulley, check them regularly to avoid sudden breakdown of system.
If any problems appear in belt system, another element may cause this failure.
To check the system, do the followings:


  1. cut off electricity. Wait until machine comes to complete stop. Lock the main fuse, if possible
  2. Ckeck that the movable parts are in neutral position to avoid sudden movement
  3. Do not stay close to movable parts. Normally, there is a guard. If for any reason the guard has been removed, back it to its place when the task is done.
  4. Clean the vicinity of every system. Do not store anything close to machine
  5. Do not wear a loose-fitting cloth when doing maintenances. Your cloth may be stuck to moveable parts and hurts you.
  6. When inspecting pulleys, be careful to avoid any filings. One of the advantages of belt system is the easy inspection of system. You can hear and watch the machine to find the problem.
  7. When the belt makes contact with guard, corrosion occurs. Check regularly for any contact. Other problems may occur from unaligned pulleys. Unaligned pulleys cause belt corrosion. If multiple belts are used on a system, change them all together, when needed. The permitted unaligned pulleys is 1.6 mm in every 306 mm.

Uneven belts

Use the same size of belt when multiple belts are used in a system. Not to comply with this regulation causes corrosion of belts. The belt which is more engaged will be more vulnerable to corrosion.
Used belts

All belts and pulleys are susceptible to wearing after some period of time. Used belts are going down the groove of pulley more deeply. So, belt becomes loose. Used belts are longer than new ones. When changing old belt, change all of belts in a group.

Tighten belts

If the belts are not tight enough, it may slip over pulley. This phenomenon causes belt wearing and produces heat.
If the belt is very tight, heating occurs. Also, other engaged parts like pulley and pivot may damaged. The best condition for tightening the belt is when the system starts rotating and rotation occurs without slipping.
In first 24 hours of operation, check the belt for best condition.

Slipping belts

Loose belt are slipping. Also, overload condition may cause slipping. Do not use any substances to avoid slipping. The substance may corrupt the belt.

Squealing noise of belt

This sound is usually heard when steel pulley is used in a machine. A wet belt will not make proper contact with the pulleys and can cause a squealing noise too.
This sound does not make any problem. But sometimes people tighten the belt to
eliminate the sound. This action causes damages to bushes or bearings.
Never use any substances to eliminate the noise.

Loud screeching noise

A loud screeching noise, usually just after the motor has started. The drive belt may not tight enough because it is worn or stretched or incorrectly adjusted.

This makes it slip on the pulleys. It happens when there is a heavy load on the belt. Never use any substances to eliminate the noise.

Pulley corrosion

As you see in figure 31, groove number 1 and 2 are more corroded than others.
This corrosion causes looseness of some belts. Also, belts rotate with different speed since their length differs because of pulley corrosion.

It may need some adjustment when new belts are installed. In Standard pulley, the location of belts is 1/6 mm over and under groove edge. In a pulley with multiple grooves, all belts must be aligned. After changing the old belt, if still the new installed one is loose, the pulley corrosion has been occurred and should be replaced. In standard pulley, if the bottom of groove is polished, this is the sign of corrosion. Normally, corrosion is happening in smallest pulley in a system.

Pulley vibration

If a pulley vibrates, the belt corrosion occurs. Vibration in pulley will be transferred to system too. Vibration of pulley could have several reasons. Incorrect installation of pulley, damaged bushes and bent pivot are all could cause vibration.

Damaged pulley

Sometimes the pulley edge may break or bent. Change it as follows:

1-Select the proper pulley. Do not replace it with a pulley with different size. If so, the system speed will change.

2-Open the guards

3-Open the regulator screw to remove the belt

4-Bring out the pulley using grip puller

5-For installing new pulley, use rubber hammer to push the pulley into pivot

6-Check that the pulley is aligned with other pulleys on a system

7-Tighten the pulley using screw

8-Install belt and check it for proper strength

9-Install guards

Inspecting belts

The simplest way to check whether the belt is installed correctly or not is the temperature of belt. Turn on machine for few minutes and then turn it off. Touch the belt for temperature. 60 degree is a normal temperature. If the temperature is more than 60 degree, the belt will be ruined in shortest time.
Do not apply oil or grease to belt. It will damage the belt.
Never try to clean the belt when working.
To clean the belt, first turn off machine. Clean the belt with water and soap. Dry it with clean cloth.
Do not use sandpaper to clean the belt.

VEE belt installation

For installing Vee belt, loose he motor screws. Put the belt on pulley and stretch the belt to desired strength.
Again, install all guards.

If one of below signs appeared, it shows that the belt is not installed correctly

1-Belt is over stretched
2- Belt is slipping
3-Belt is ruined without any reason
4- If the belt tension is not correct standing wave vibrations appear in the belt. The frequency can vary within a large range and could drop the belt.
5-Belt is crack

Maintenances of VEE belt

Any unusual sound may call for contact of belt with other parts.
Always change all belts together
Vee belt may stretch in first 24 hours of working. Readjust it after this time.
If the belt stretch is fine but still the belt is spinning, overload, greasy medium or groove corrosion may cause the problem.
Never apply any substances to overcome spinning
Never use force to place belt on pulley
Keep the belts in a cool and dry place
If machine is not going to work for a long time, loosen the belt
Never try to regulate the belt tension when working
 

amir_22424

عضو جدید
با سلام به دوستان ترجهمه این تعمییرات رو گذشتم چون خودم برای ترجمه اش خیلی اذیت شدم چون برای یک کشور خارجی این پروزه رو انجام دادیم ومجبور شدیم خیلیارو ترجمه کنیم
 

bahram572003

عضو جدید
سلام به دوستان.میشه محبت کنین بگین برای فازRotaryچه منابعی برامطالعه خوبه؟
 

karim-mech

کاربر بیش فعال
دوستان خوب سلام!
من ارشد تبدیل انرژی دارم. هم لیسانس و هم فوقم رو تو سراسری روزانه خوندم.
فقط واسه دونستن میگم. رتبه ارشدم 625 بود تو تبدیل و 620 تو طراحی.
حالا نشستم درسای دبیرستان رو میخونم برای کنکور تجربی و ورود به رشته ی پزشکی!
 

hamidjj

عضو جدید
مشکل اصلی در این زمینه ای که صحبت شد
عدم اعتقاد به علاقه است
در ضمن اینکه اول بخواهید در یک زمینه ای پیشرفت کنی این است که
اول بدانی که کجا می خواهید بروید
دوم تمام وقت و تمام توجه و تلاش را در آن زمینه به کار بگیرید
در غیر این صورت وقت خود را بیهوده تلف کرده ای
 

reza_19933

عضو جدید
دوستان سلام.

من تازه تموم کردم الان میخام برم سربازی چند ماه دیگه.

بعدش باید برای استخدام شدم و یا بازار کار مربوط به رشته مکانیک آماده باشم.

الان و در حین خدمت چیکار کنم؟ هیچ کتاب و جزوه ای ندارم. پیشنهاد شما چیه ؟ چه کتابایی بگیرم؟ خلاصه کتاب های ارشد خوبن؟ کدومشون خوبن؟ و چه درس هایی؟

خیلی شدید نیاز به راهنمایی دارم..
 

nasser001

عضو جدید
سلام دوس عزیز.در صورت قبولی در رشته پزشکی شما باید ترمی چندین میلیون پول به دانشگاه بپردازید چرا که قبلا از مزایای تحصیل رایگان در دانشگاه دولتی بهره مند بودید.بنده هم فوق لیسانس برق قدرت دارم. میخوام تشریف ببرم سربازی!!!! من هم همین برنامه رو داشتم که با یه پزشک مشورت کردم گفت ده درصد درس خوندن قبل کنکور پزشکی و نود درص بقیش هم بعد از این که قبول شدی!! اگه علاقه داری برو اگه به پول و امنیت شغلیش نگاه میکنی!!!!! تا هفت هشت سال دیگه بچای خوندن پزشکی ،میشی یه مهندس هشت سال سابقه کار!!! بی خیال بابا . مهندس باش .مهندس باش . مهندس باش.
 

nasser001

عضو جدید
دوستان خوب سلام!
من ارشد تبدیل انرژی دارم. هم لیسانس و هم فوقم رو تو سراسری روزانه خوندم.
فقط واسه دونستن میگم. رتبه ارشدم 625 بود تو تبدیل و 620 تو طراحی.
حالا نشستم درسای دبیرستان رو میخونم برای کنکور تجربی و ورود به رشته ی پزشکی!
سلام دوس عزیز.در صورت قبولی در رشته پزشکی شما باید ترمی چندین میلیون پول به دانشگاه بپردازید چرا که قبلا از مزایای تحصیل رایگان در دانشگاه دولتی بهره مند بودید.بنده هم فوق لیسانس برق قدرت دارم. میخوام تشریف ببرم سربازی!!!! من هم همین برنامه رو داشتم که با یه پزشک مشورت کردم گفت ده درصد درس خوندن قبل کنکور پزشکی و نود درص بقیش هم بعد از این که قبول شدی!! اگه علاقه داری برو اگه به پول و امنیت شغلیش نگاه میکنی!!!!! تا هفت هشت سال دیگه بچای خوندن پزشکی ،میشی یه مهندس هشت سال سابقه کار!!! بی خیال بابا . مهندس باش .مهندس باش . مهندس باش.
 

reza_19933

عضو جدید
برای استخدامی با لیسانس مکانیک چه چیزایی لازمه؟ چه کتابایی؟
 
بالا