انتخاب

رامين..

عضو جدید
اگه بر فرض محال يه خداي ديگه اي باشه كه جهان ديگه اي خلق كنه.جهاني كه بدون هيچ ظلم و فساد و خونريزي باشه و تمام موجودات اون در صلح و آرامش و محبت با هم زندگي كنند.جهاني كه موجوداتش اصلا به گناه و ظلم فكر نكنند و دنيايي كه فقط زيبائي و آرامش باشه و بعد از مرگ هم خداي اون جهان همه رو يكسره به بهشت ميفرستاد،و يا اصلا مرگي وجود نداشت، آيا حاضر مي شديد كه دنياي فعلي تونو با اون عوض كنيد؟
 
آخرین ویرایش:

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام. جالبه.
من بااینکه از بعضی جنبه های این جهان خوشم نمیاد، ولی دوست ندارم این جهانی که میگین جایگزین این فعلی میشد!!. دلایل زیادی هست. . . فقط یکیش اینکه؛ هرچیزی اصلش خوبه!.خدا هم همینجوری صلاح دونسته. فطرت ما به سمت کمال رفتنه (معنوی- علمی- زیبایی شناختی- و ...). و اگه اینجوری نبود، زندگی هم بی معنی میشد. الان ممکنه بگید خب در آخرت هم پس بی معنیه. ولی فرق داره. ما بعد ازاین دنیا نتیجه زحماتمونو میبینیم که با چاشنی رحمت خداوند که آمیخته بشه لذت بخش تر هم میشه. هر عذابی هم ببینیم نتیجه قانون خلقته که به خودمون برمیگرده. ولی در نهایت لطف و بخشش خدا بالاتره.
الان فکر کنیم توی این دنیا این دوره از عمرو که گذروندیم، بنظر جالب نمیاد؟. خانواده، دوستان، تحصیل، تلاش، شادی، غم، طبیعت گردی، شناخت و یادگیری چیزای جدید، ورزش، حتی لذت غذا خوردن و غیره..... همش لطف خاص خودش رو داره بنظر من. (هرچند با سختی های زیادی هم همراه باشه و در لحظه سختی نارضایتی بکشیم)

ادامه بدید بحث رو...
 

رامين..

عضو جدید
سلام. جالبه.
من بااینکه از بعضی جنبه های این جهان خوشم نمیاد، ولی دوست ندارم این جهانی که میگین جایگزین این فعلی میشد!!. دلایل زیادی هست. . . فقط یکیش اینکه؛ هرچیزی اصلش خوبه!.خدا هم همینجوری صلاح دونسته. فطرت ما به سمت کمال رفتنه (معنوی- علمی- زیبایی شناختی- و ...). و اگه اینجوری نبود، زندگی هم بی معنی میشد. الان ممکنه بگید خب در آخرت هم پس بی معنیه. ولی فرق داره. ما بعد ازاین دنیا نتیجه زحماتمونو میبینیم که با چاشنی رحمت خداوند که آمیخته بشه لذت بخش تر هم میشه. هر عذابی هم ببینیم نتیجه قانون خلقته که به خودمون برمیگرده. ولی در نهایت لطف و بخشش خدا بالاتره.
الان فکر کنیم توی این دنیا این دوره از عمرو که گذروندیم، بنظر جالب نمیاد؟. خانواده، دوستان، تحصیل، تلاش، شادی، غم، طبیعت گردی، شناخت و یادگیری چیزای جدید، ورزش، حتی لذت غذا خوردن و غیره..... همش لطف خاص خودش رو داره بنظر من. (هرچند با سختی های زیادی هم همراه باشه و در لحظه سختی نارضایتی بکشیم)

ادامه بدید بحث رو...

باسلام.منظورم اين نيست كه انسانهاي اون جهان مثل ربات يا فرشته باشن و حس كمال جوئي نداشته باشند .دراون جهان هم، خانواده ،دوستان،تلاش،شادي و غم و.... وجود داشته باشه و حتي همه براي رسيدن به كمال مادي و معنوي تلاش كنند. كلا تمام خوبيهائي كه در اين دنيا هست ،بهتر و خالصترش در اون جهان باشه.فقط انسانهاش براي رسيدن به اهداف معنوي يا ماديشون نياز به اعمال كوچكترين ظلم و تعدي و.... نداشته باشند.
 
آخرین ویرایش:

EECi

مدیر بازنشسته
اگه بر فرض محال يه خداي ديگه اي باشه كه جهان ديگه اي خلق كنه.جهاني كه بدون هيچ ظلم و فساد و خونريزي باشه و تمام موجودات اون در صلح و آرامش و محبت با هم زندگي كنند.جهاني كه موجوداتش اصلا به گناه و ظلم فكر نكنند و دنيايي كه فقط زيبائي و آرامش باشه و بعد از مرگ هم خداي اون جهان همه رو يكسره به بهشت ميفرستاد،و يا اصلا مرگي وجود نداشت، آيا حاضر مي شديد كه دنياي فعلي تونو با اون عوض كنيد؟

تقریبا شبیه تعریفی هست که از بهشت گفته میشه و چه کسی دوست نداره همچنین جایی با همچنین مشخصاتی ، باشه ؟
ولی خلق همچنین دنیایی به یکباره ، بدون هدفه و ویژگی های خدایی رو زیر سوال خواهد برد
 

رامين..

عضو جدید
تقریبا شبیه تعریفی هست که از بهشت گفته میشه و چه کسی دوست نداره همچنین جایی با همچنین مشخصاتی ، باشه ؟
ولی خلق همچنین دنیایی به یکباره ، بدون هدفه و ویژگی های خدایی رو زیر سوال خواهد برد

باسلام.شايد به قول شما شبيه بهشت باشه ولي تفاوتهاي زيادي با بهشت داره.در بهشت خستگي، زاد و ولد،غم،تلاش براي ارتقاي مادي و معنوي و شب (تاريكي)و هدف از نوع دنيائي و بعضي چيزهاي ديگه كه مختص دنياي ماديه وجود نداره.چرا فكر ميكنيد خلق چنين دنيائي به يكباره بدون هدفه و ويژگي هاي خدائي رو زير سئوال ميبره.خداي اون جهان اونجوري تصميم گرفته وحتما مثل خداي ما ميدونه كه هدفش درسته ودلايل زيادي هم براي اين نوع آفرينشش داره. انسانهاي اون جهان نميتونند براي خداي خودشون تعيين تكليف كنند.همونطوري كه ما نميتونيم براي خداي خودمون تعيين تكليف كنيم.يعني به نظر شما خلق جهاني بدون ظلم و فساد و خونريزي اينقدر مشكله و به دور از عقل و منطقه!!؟؟و خواسته زياديه؟
 
آخرین ویرایش:

EECi

مدیر بازنشسته
باسلام.شايد به قول شما شبيه بهشت باشه ولي تفاوتهاي زيادي با بهشت داره.در بهشت خستگي، زاد و ولد،غم،تلاش براي ارتقاي مادي و معنوي و شب (تاريكي)و هدف از نوع دنيائي و بعضي چيزهاي ديگه كه مختص دنياي ماديه وجود نداره.چرا فكر ميكنيد خلق چنين دنيائي به يكباره بدون هدفه و ويژگي هاي خدائي رو زير سئوال ميبره.خداي اون جهان اونجوري تصميم گرفته وحتما مثل خداي ما ميدونه كه هدفش درسته ودلايل زيادي هم براي اين نوع آفرينشش داره. انسانهاي اون جهان نميتونند براي خداي خودشون تعيين تكليف كنند.همونطوري كه ما نميتونيم براي خداي خودمون تعيين تكليف كنيم.يعني به نظر شما خلق جهاني بدون ظلم و فساد و خونريزي اينقدر مشكله و به دور از عقل و منطقه!!؟؟و خواسته زياديه؟
سلام

ببینید شما از غم صحبت می کنید . غم که به خودی خود ایجاد نمیشه . غم ماحصل حرص می تونه باشه . حرصی که باعث گناه می تونه بشه
خلق چنین دنیایی بدون پشتوانه به نظر من عین بی هدفی هست

از ویژگی های خدایی ، هدف داشتن هست . تدبر هست .
به نظر من رشد معنوی انسان ، بخاطر مقابله با وجود بدی بوده و در صورتی که بدی وجود نداشته باشه رشدی وجود نخواهد داشت . همانطور که برای مثال دزدی باعث شده قوانین مقابله با دزدی تعبیه بشه

بهشت هم به عنوان پاداش تعریف و در نظر گرفته شده که هدفمند هس

کلا این فرض شما محاله به نظر من
 

رامين..

عضو جدید
تقریبا شبیه تعریفی هست که از بهشت گفته میشه و چه کسی دوست نداره همچنین جایی با همچنین مشخصاتی ، باشه ؟
ولی خلق همچنین دنیایی به یکباره ، بدون هدفه و ویژگی های خدایی رو زیر سوال خواهد برد
راستي يادم رفت كه از شما يه سئوال بپرسم.اگه دو تا كشور رو براي اقامت به شما پيشنهاد كنند كه يكيش يه كشور ناامن و فقير آفريقايي و يكي ديگش يك كشور ثروتمند و مرفه و امن باشه ،شما كدومش رو انتخاب مي كنيد؟ .
 
آخرین ویرایش:

shakiba.h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[QخUOTE=رامين..;8258008]اگه بر فرض محال يه خداي ديگه اي باشه كه جهان ديگه اي خلق كنه.جهاني كه بدون هيچ ظلم و فساد و خونريزي باشه و تمام موجودات اون در صلح و آرامش و محبت با هم زندگي كنند.جهاني كه موجوداتش اصلا به گناه و ظلم فكر نكنند و دنيايي كه فقط زيبائي و آرامش باشه و بعد از مرگ هم خداي اون جهان همه رو يكسره به بهشت ميفرستاد،و يا اصلا مرگي وجود نداشت، آيا حاضر مي شديد كه دنياي فعلي تونو با اون عوض كنيد؟[/QUOTE]

اونموقع فک میکنم دیگه کلا فقط زندگی معنیش میشد خوردن و خوابیدن ...همه چی در دسترس بود ...
دیگه فک نکنم روزامون با هم فرقی داشتن ...کسی هم مورد آزمایشی قرار نمیگرفت ....
به نظرم خوبی وقتی معنا پیدا میکنه که بدی هم وجود داشته باشه
اینایی که گفتین یه سری از ویژگی های بهشته
البته تو بهشت نه دلزدگی هست نه خستگی و نه روزای تکراری...
 

EECi

مدیر بازنشسته
راستي يادم رفت كه از شما يه سئوال بپرسم.اگه دو تا كشور رو براي اقامت به شما پيشنهاد كنند كه يكيش يه كشور ناامن و فقير آفريقايي و يكي ديگش يك كشور ثروتمند و مرفه و امن باشه ،شما كدومش رو انتخاب مي كنيد؟ .
من مطمئنن رفتن به کشور ثروتمند و مرفه و امن رو انتخاب می کنم
ولی ربط این موضوع به بحث رو نمی فهمم:gol:
 

رامين..

عضو جدید
سلام

ببینید شما از غم صحبت می کنید . غم که به خودی خود ایجاد نمیشه . غم ماحصل حرص می تونه باشه . حرصی که باعث گناه می تونه بشه
خلق چنین دنیایی بدون پشتوانه به نظر من عین بی هدفی هست

از ویژگی های خدایی ، هدف داشتن هست . تدبر هست .
به نظر من رشد معنوی انسان ، بخاطر مقابله با وجود بدی بوده و در صورتی که بدی وجود نداشته باشه رشدی وجود نخواهد داشت . همانطور که برای مثال دزدی باعث شده قوانین مقابله با دزدی تعبیه بشه

بهشت هم به عنوان پاداش تعریف و در نظر گرفته شده که هدفمند هس

کلا این فرض شما محاله به نظر من

غم كه فقط ما حصل حرص نميتونه باشه.غم دلايل زيادي داره مثل قبول نشدن توي كنكور يا غم از دست دادن عزيزي.اگه دزدي و شرارت هاي مثل اون نباشه كه ديگه نيازي به وضع قوانيني براي مجازات نخواهد بود.مثل اين ميمونه كه ما ويروس يه بيماري و پاد زهر اونو همزمان ايجاد كنيم تا انسانها قدر سلامت خودشونو بدونند!!!. چرا فكر ميكنيد كه اگه بدي وجود نداشته باشه رشدي وجود نخواهد داشت!يعني ما نميتونيم هم خوب باشيم و هم رشدكنيم وبه تكامل برسيم؟چرا جهاني بدون شرارت براي ما غير قابل تصوره؟فقط به اين علت كه بدون شرارت انسان تكامل پيدا نميكنه!!در ضمن در شروع خودم كلمه فرض محال رو قيد كردم.ولي معلوم نيست كه اصلا وجود نداشته باشه.شايد خداي ما همچين دنيائي رو خلق كرده ولي ما خبر نداريم.
 

EECi

مدیر بازنشسته
غم كه فقط ما حصل حرص نميتونه باشه.غم دلايل زيادي داره مثل قبول نشدن توي كنكور يا غم از دست دادن عزيزي.اگه دزدي و شرارت هاي مثل اون نباشه كه ديگه نيازي به وضع قوانيني براي مجازات نخواهد بود.مثل اين ميمونه كه ما ويروس يه بيماري و پاد زهر اونو همزمان ايجاد كنيم تا انسانها قدر سلامت خودشونو بدونند!!!. چرا فكر ميكنيد كه اگه بدي وجود نداشته باشه رشدي وجود نخواهد داشت!يعني ما نميتونيم هم خوب باشيم و هم رشدكنيم وبه تكامل برسيم؟چرا جهاني بدون شرارت براي ما غير قابل تصوره؟فقط به اين علت كه بدون شرارت انسان تكامل پيدا نميكنه!!در ضمن در شروع خودم كلمه فرض محال رو قيد كردم.ولي معلوم نيست كه اصلا وجود نداشته باشه.شايد خداي ما همچين دنيائي رو خلق كرده ولي ما خبر نداريم.
اقا رامین من نگفتم فقط
من از سوال اول شما اینطور فهمیدم که مرگ و شکست و غیره در دنیای خلق شده ذهنی شما وجود نداره
قبول نشدن در کنکور می تونه علتش خیلی ایراد های منفی باشه . مثل بی مسئولیتی ، مثل تنبلی ، مثل بی نظمی . همونطور که دزدی هم ریشه در بی مسئولیتی نسبت به جامعه داره . ولی اولی فقط آسیبش به خود فرد بر میگرده دومی به جامعه و خودش و میزان آسیب هم متفاوت هس

این ذات آفرینش انسانه . شکست و مقابله با صفات منفی ، جوهر وجودی انسان رو زیباتر می کنه

همونطور که شک بخدا باعث یقین پیدا کردن به خدا میشه
همونطور که جنگ جهانی باعث ایجاد سازمان ملل شد
همونطور که دیکتاتوری باعث حرکت به دموکراسی شد و...

جمله اخر شما که شد شاید
من که با شاید ها کاری ندارم
شاید همین الان یه موجود فضایی داره در ماه اسپاگی میخوره ! :D:gol:
 

رامين..

عضو جدید
[QخUOTE=رامين..;8258008]اگه بر فرض محال يه خداي ديگه اي باشه كه جهان ديگه اي خلق كنه.جهاني كه بدون هيچ ظلم و فساد و خونريزي باشه و تمام موجودات اون در صلح و آرامش و محبت با هم زندگي كنند.جهاني كه موجوداتش اصلا به گناه و ظلم فكر نكنند و دنيايي كه فقط زيبائي و آرامش باشه و بعد از مرگ هم خداي اون جهان همه رو يكسره به بهشت ميفرستاد،و يا اصلا مرگي وجود نداشت، آيا حاضر مي شديد كه دنياي فعلي تونو با اون عوض كنيد؟

اونموقع فک میکنم دیگه کلا فقط زندگی معنیش میشد خوردن و خوابیدن ...همه چی در دسترس بود ...
دیگه فک نکنم روزامون با هم فرقی داشتن ...کسی هم مورد آزمایشی قرار نمیگرفت ....
به نظرم خوبی وقتی معنا پیدا میکنه که بدی هم وجود داشته باشه
اینایی که گفتین یه سری از ویژگی های بهشته
البته تو بهشت نه دلزدگی هست نه خستگی و نه روزای تکراری...[/QUOTE]


آخه من كي گفتم كه فقط بخورو بخواب باشه!و همه چيز در دسترس باشه!گفتم دنيائي بدون ظلم و ستم.اگه ظلم وستمي نباشه و عدالت باشه،خواه ناخواه اون دنياي فرضي ايجاد خواهد شد. واقعا تعجب ميكنم كه چرا بعضيها از جهاني بدون ظلم وستم اينقدر بيزارند!!!
 
آخرین ویرایش:

رامين..

عضو جدید
اقا رامین من نگفتم فقط
من از سوال اول شما اینطور فهمیدم که مرگ و شکست و غیره در دنیای خلق شده ذهنی شما وجود نداره
قبول نشدن در کنکور می تونه علتش خیلی ایراد های منفی باشه . مثل بی مسئولیتی ، مثل تنبلی ، مثل بی نظمی . همونطور که دزدی هم ریشه در بی مسئولیتی نسبت به جامعه داره . ولی اولی فقط آسیبش به خود فرد بر میگرده دومی به جامعه و خودش و میزان آسیب هم متفاوت هس

این ذات آفرینش انسانه . شکست و مقابله با صفات منفی ، جوهر وجودی انسان رو زیباتر می کنه

همونطور که شک بخدا باعث یقین پیدا کردن به خدا میشه
همونطور که جنگ جهانی باعث ایجاد سازمان ملل شد
همونطور که دیکتاتوری باعث حرکت به دموکراسی شد و...

جمله اخر شما که شد شاید
من که با شاید ها کاری ندارم
شاید همین الان یه موجود فضایی داره در ماه اسپاگی میخوره ! :D:gol:


به نظرشما خداي ما نميتونه يا نميخواد يه همچين دنيائي رو خلق كنه؟ در ضمن اگه بجاي شايد ميگفتم حتما.حماقت خودمو نشون ميدادم.
 
آخرین ویرایش:

EECi

مدیر بازنشسته
به نظرشما خداي ما نميتونه يا نميخواد يه همچين دنيائي رو خلق كنه؟ در ضمن اگه بجاي شايد ميگفتم حتما.حماقت خودمو نشون ميدادم.
" حتما " که دیگه کار رو خرابتر می کرد :)

خدایی که من میشناسم همه امورات و کارهاش عین نظم و قانون و منطق هست . آفرینشش دارای علت و معلول هست و به خودی خود چیز عجیبی رو نمی افرینه

اگه معیار ما قرآن باشه ، آدم و حوا هم بخاطر رشد بیشتر از بهشت بیرون رانده شدن تا مراحل رشد معنوی و فکری رو طی بکنن

ممنون دوست عزیز
:gol:
 

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
دنیایی ک در اون ظلم نیس..یعنی شری وجود نداره...یعنی انسان ها ی اون جهان یا معصوم هستن ک گناه و شر ندارن یا چیزی بنام نفس اماره در آنها وجود نداره!!
این یعنی اینک خدای اون جهان اختیار رو از انسان های اون جهان سلب کرده....چنین خدایی کامله؟!!!
 

shakiba.h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اونموقع فک میکنم دیگه کلا فقط زندگی معنیش میشد خوردن و خوابیدن ...همه چی در دسترس بود ...
دیگه فک نکنم روزامون با هم فرقی داشتن ...کسی هم مورد آزمایشی قرار نمیگرفت ....
به نظرم خوبی وقتی معنا پیدا میکنه که بدی هم وجود داشته باشه
اینایی که گفتین یه سری از ویژگی های بهشته
البته تو بهشت نه دلزدگی هست نه خستگی و نه روزای تکراری...


آخه من كي گفتم كه فقط بخورو بخواب باشه!و همه چيز در دسترس باشه!گفتم دنيائي بدون ظلم و ستم.اگه ظلم وستمي نباشه و عدالت باشه،خواه ناخواه اون دنياي فرضي ايجاد خواهد شد. واقعا تعجب ميكنم كه چرا بعضيها از جهاني بدون ظلم وستم اينقدر بيزارند!!![/QUOTE]

خب حالا کی گفت بیزاره؟؟
شما سوال مطرح میکنید بقیه جواب میدن به زبون خودشون...شما که دوس نداری جواب مدنظرتو از همه بشنوی داری؟؟
حالا خواهشا تعجب نکنید;)
شاید منم اون دنیارو انتخاب میکردم...ولی تو اون دنیا همه مثل هم بودن؟؟همه خوب؟؟یا بازم خوبو خوبتر بود توش؟؟من سوالو دقیقا متوجه نمیشم بالاخره تو.این دنیایی که میگین هدفی بود انگیزه ای بود کمال طلبیی بود؟؟
خب اگه این دنیا این بود دیگه بهشتش چطوری بود؟؟
اصلا برای چی باید میرفتن بهشت؟؟اگه مرگی وجودنداشت خب همه تو همین دنیایی که میگین جاودانه میموندن دیگه ...
 

S.K.Y

عضو جدید
اگه بر فرض محال يه خداي ديگه اي باشه كه جهان ديگه اي خلق كنه.جهاني كه بدون هيچ ظلم و فساد و خونريزي باشه و تمام موجودات اون در صلح و آرامش و محبت با هم زندگي كنند.جهاني كه موجوداتش اصلا به گناه و ظلم فكر نكنند و دنيايي كه فقط زيبائي و آرامش باشه و بعد از مرگ هم خداي اون جهان همه رو يكسره به بهشت ميفرستاد،و يا اصلا مرگي وجود نداشت، آيا حاضر مي شديد كه دنياي فعلي تونو با اون عوض كنيد؟

باید تجربه زندگی در چنین جهان فرضی رو داشته باشیم که بتونیم مقایسه کنیم، ولی خب بنظر میاد خیلی خوش بگذره
 

رامين..

عضو جدید
باسلام.پس ايجاد چنين دنيائي كه در اون نفس اماره، ظلم و ستم و فساد نباشه غير ممكنه، و مجوداتش (انسان يا شبيه انسان) براي تكامل معنوي حتما بايد نياز به شر داشته باشند.يعني انسان تنها با خوبيها نميتونه به كمال معنوي خودش دست پيدا كنه و حتما بايد بدي ها و شرارتها وجود داشته باشه تا زندگي معني پيدا كنه!!و اگه خداوند چنين دنيائي رو خلق ميكرد كار بيهوده اي رو انجام ميداد!! اما چنين دنيايي وجود داره كه اسمش بهشته. در بهشت موعود كه زندگي ابديه و خير مطلقه، قضيه درست 180 درجه فرق ميكنه،و خوردن خوابيدن و لذت بردن ابدي و همينطور عدم تكامل انسان معني پيدا مي كنه!!چرا دوست داريد كه به چنين دنياي بي هدفي بريد؟واقعا چطور ميشه اين تناقض رو جمع بندي كرد؟ضمنا چه خوب بود براي كسانيكه شرور هستند و نردباني براي به كمال رسيدن انسانهاي خوب هستند،جائي در گوشه و كنار بهشت در نظر گرفته ميشد كه اين خدمتشون بي اجر و مزد باقي نمونه.با اين اوصاف حقشون نيست كه به جهنم برند.
 
آخرین ویرایش:

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
باسلام.پس ايجاد چنين دنيائي كه در اون نفس اماره، ظلم و ستم و فساد نباشه غير ممكنه، و مجوداتش (انسان يا شبيه انسان) براي تكامل معنوي حتما بايد نياز به شر داشته باشند.يعني انسان تنها با خوبيها نميتونه به كمال معنوي خودش دست پيدا كنه و حتما بايد بدي ها و شرارتها وجود داشته باشه تا زندگي معني پيدا كنه!!و اگه خداوند چنين دنيائي رو خلق ميكرد كار بيهوده اي رو انجام ميداد!! اما چنين دنيايي وجود داره كه اسمش بهشته. در بهشت موعود كه زندگي ابديه و خير مطلقه، قضيه درست 180 درجه فرق ميكنه،و خوردن خوابيدن و لذت بردن ابدي و همينطور عدم تكامل انسان معني پيدا مي كنه!!چرا دوست داريد كه به چنين دنياي بي هدفي بريد؟واقعا چطور ميشه اين تناقض رو جمع بندي كرد؟ضمنا چه خوب بود براي كسانيكه شرور هستند و نردباني براي به كمال رسيدن انسانهاي خوب هستند،جائي در گوشه و كنار بهشت در نظر گرفته ميشد كه اين خدمتشون بي اجر و مزد باقي نمونه.با اين اوصاف حقشون نيست كه به جهنم برند.

سلام. خب بهشت رو به بها میدن به بهانه نمیدن. قبل بهشت ما سختی رو طی کردیم تا به کمال رسیدیم. ضمن اینکه بنظر من اون دنیا هم دیگه بازنشسته نمیشیم!. شما میدونید بهشت چند تا طبقه و درجه داره؟؟ یا جهنم؟؟. اینا خودش باز طی مراحلی بدست میاد....یعنی مثلا درجات بالای بهشت رو ازاول بهمون نمیدن!. یا درجات جهنم برا آدمای مختلفه. در نهایت الله اعلم.
 
آخرین ویرایش:

رامين..

عضو جدید
سلام. خب بهشت رو به بهانه نمیدن. قبل بهشت ما سختی رو طی کردیم تا به کمال رسیدیم. ضمن اینکه بنظر من اون دنیا هم دیگه بازنشسته نمیشیم!. شما میدونید بهشت چند تا طبقه و درجه داره؟؟ یا جهنم؟؟. اینا خودش باز طی مراحلی بدست میاد....یعنی مثلا درجات بالای بهشت رو ازاول بهمون نمیدن!. یا درجات جهنم برا آدمای مختلفه. در نهایت الله اعلم.


باسلام.ميدونم بهشت رو به بهانه نميدند و طي مراحلي انسان به بهشت ميرسه.منظورم اينه يه عده از دوستان از يه طرف زندگي 70 يا 80 ساله بدون شر و بدون هدف و بدون تكامل رو بي معني مي دونند و از طرفي طالب بهشتند ابدي وبدون هدفند و بدون تكاملند .و باز هم تعجب ميكنم از يه طرف ميگند وجود شر لازمه اين جهانه و از طرفي از شرارت خوششون نمياد.جوابشون هم اينه كه خدا شر و خلق نكرده وشر وافراد شرور ميتونستند خوب باشند.و گفته قبلي خودشونو نقض ميكنند كه وجود شر لازمه اين دنياست.حتي اگه فرد شرور فقط يك نفر باشه.نميدونم گناه اين يه نفر شرور چيه؟ در ضمن تا جائي كه من اطلاع دارم،طبقات بهشت براي انسانهايي كه واردش ميشند ثابته.يعني يه فرد معمولي بهشتي نميتونه به طبقه اولياء و انبياء وارد بشه.توي طبقه خودش ابديه.
 
آخرین ویرایش:

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
باسلام.ميدونم بهشت رو به بهانه نميدند و طي مراحلي انسان به بهشت ميرسه.منظورم اينه يه عده از دوستان از يه طرف زندگي 70 يا 80 ساله بدون شر و بدون هدف و بدون تكامل رو بي معني مي دونند و از طرفي طالب بهشتند ابدي وبدون هدفند و بدون تكاملند .و باز هم تعجب ميكنم از يه طرف ميگند وجود شر لازمه اين جهانه و از طرفي از شرارت خوششون نمياد.جوابشون هم اينه كه خدا شر و خلق نكرده وشر وافراد شرور ميتونستند خوب باشند.و گفته قبلي خودشونو نقض ميكنند كه وجود شر لازمه اين دنياست.حتي اگه فرد شرور فقط يك نفر باشه!! نميدونم گناه اين يه نفر شرور چيه؟ در ضمن تا جائي كه من اطلاع دارم،طبقات بهشت براي انسانهايي كه واردش ميشند ثابته.يعني يه فرد معمولي بهشتي نميتونه به طبقه اولياء و انبياء وارد بشه.توي طبقه خودش ابديه.

اول اینو باید درنظر داشته باشیم که ما ظرف وجودیمون و درکمون تا وقتی نریم اون دنیا، خیلی خیلی کوچیکه. و از خیلی چیزا خبر نداریم.
بعد طبقات بهشت هم باز من خبر ندارم نمیدونم چیه یا درنهایت چی میشه.ولی این هست که وقتی کسی میره اون دنیا، افرادی تو این دنیا براش خیرات میکنن و... بهش میرسه و همچنین بعداز مدتی که توی برزخ عذاب کشید، بار گناهانش سبک میشه و درنتیجه مکانش تغییر میکنه. خیلیا هم ممکنه تا روز قیامت توی برزخ در جای بدی باشن ولی روز قیامت خیلی سبکبارتر بشن.
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهرحال درسته که...؛

خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن

در این دنیا چه دشوار است

چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است!


ولی چه میشه کرد. هرچه از یار رسد نیکوست.
 
بالا