امکان انتشار تصاویر غیرمربعی در اینستاگرام به طور رسمی فراهم شد

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز




شکی نیست که اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر است. سازندگان این سرویس در مقاطع مختلفی با افزودن امکانات جدید سرویس اشتراک تصویر خود را سرپا نگه داشته و علاقه‌ی کاربران به این سرویس را افزایش داده‌اند. به عنوان مثال می‌توان از موارد متعددی نام برد. فیلترهای جدید، ابزارهای جدید ویرایش تصویر، بازطراحی برگه‌ی Explore، افزودن دایرکت، ریفرش زنده‌ی بخش کامنت و مواردی بسیاری از این دست. اما هیچ یک از این آپدیت‌ها را نمی‌توان از نظر میزان اهمیت، هم‌تراز با آپدیت روز گذشته‌ی این سرویس دانست.

یکی از خصوصیاتی که اینستاگرام از طریق آن شناخته می‌شد، محدودبودن کادر تصاویر به حالت مربعی بود. تصویرتان را چه به حالت افقی و چه به حالت عمودی ثبت می‌کردید، نهایتاً باید کادری مربعی از آن انتخاب کرده و در اینستاگرام به اشتراک می‌گذاشتید. این موضوع اگر چه داد بسیاری را بابت به هم ریختن کادربندی تصاویرشان در آورده بود، اما طوری با نام اینستاگرام گره خورده بود که کمتر کسی انتظار داشت این سیاست کنار گذاشته شود. اتفاقی که بالاخره با آپدیت روز گذشته رخ داد.

آپدیت اخیر اینستاگرام این اپلیکیشن را به نسخه‌ی ۷.۵ ارتقا می‌دهد. در این نسخه علاوه بر امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر مربعی، می‌توان آن‌ها را با همان کادربندی افقی یا عمودی اصلیشان نیز به اشتراک گذاشت. این تغییر موجب استقبال طیف بیشتری از کاربران از اینستاگرام خواهد شد. طبق اعلام رسمی گردانندگان این سرویس، از هر ۵ تصویری که در این سرویس به اشتراک گذاشته می‌شد، یک تصویر غیرمربعی است. برای آن که عرصه برای این افراد تنگ نباشد و برای اشتراک تصاویر غیرمربعی متوسل به روش‌های آن‌چنانی نشوند، پشتیبانی از تصاویر غیرمربعی به طور رسمی به آپدیت جدید اضافه شده است.

این پشتیبانی علاوه بر تصویر در مورد ویدیوها نیز صادق است. برای آن که از تغییرات این نسخه بهره‌مند شوید، می‌توانید به این لینک مراجعه کرده و آخرین نسخه‌ی اینستاگرام را از اپ استور دانلود و نصب کنید.
 
بالا