[اموزش] وارد کردن اطلاعات از Excel به درون متلب

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
برای وارد کردن اطلاعات از Excel به درون متلب، احتیاج به دستور خاصی نیست و این کار کاملا ساده می باشد. مثلا فرض کنید اطلاعاتی را شامل 4 مقدار، به صورت شکل زیر، در درون نرم افزار Excel بنویسیم :


سپس این اطلاعات را به صورت یک فایل، با نام numbers.xlsx ، ذخیره می کنیم. اکنون درون نرم افزار متلب، از منوی File ، گزینه Open را انتخاب می کنیم. پنجره ای به شکل زیر باز می شود :


در این پنجره، باید ابتدا باید گزینه روبروی عبارت Files of type را به All Files تغییر بدهیم و سپس به آدرس حاوی فایل numbers.xlsx رفته و آن را انتخاب کنیم و بر روی گزینه Open کلیک کنیم. در این مرحله، پنجره ای به شکل زیر نمایش داده می شود :


بر روی گزینه Next ، کلیک می کنیم تا پنجره زیر نمایش داده شود :


اگر بر روی دکمه Finish کلیک کنیم، متلب اطلاعات را به صورت یک ماتریس در Workspace ذخیره خواهد کرد و مثلا در شکل فوق، اسم پیش فرض data را برای این ماتریس انتخاب کرده است. اگر اسم دیگری مد نظرتان است، باید با موس، بر روی کلمه data کلیک کنید و آن را تغییر دهید. ما اسم A را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Finish کلیک می کنیم. مشاهده خواهید کرد که ماتریس A به Workspace افزوده می شود. کد زیر را اجرا می کنیم تا مقادیر ماتریس A را مشاهده کنیم :

کد:
[COLOR=#000000]A
[/COLOR]
نتیجه :


کد:
[COLOR=#000000]A =
 
     [COLOR=#3333FF]1[/COLOR]     [COLOR=#3333FF]2[/COLOR]
     [COLOR=#3333FF]3[/COLOR]     [COLOR=#3333FF]4[/COLOR]
[/COLOR]

مقادیر برابر همان مقادیر وارد شده در نرم افزار Excel می باشد.

منبع: کلیدستان
 
بالا