امروز پسرها در ازدواج قابل اعتماد ترند یا دخترها؟

امروز پسرها در ازدواج قابل اعتماد ترند یا دخترها؟

  • دخترها

    رای: 21 80.8%
  • پسرها

    رای: 5 19.2%

  • مجموع رای دهندگان
    26

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خدا وکیلی بحث شیعه و سنی راه نندازین!!
از قدیم میگن عیسی به دین خود موسی به دین خود!..تازه ما دینمونم یکیه:D
ما ادما نمیدونم چرا همیشه بجای اینک بگردیم نقاط شباهت همدیگر رو پیدا کنیم و اون ها رو تقویت کنیم برعکس میگردیم تفاوت ها رو پیدا کنیم و هی اونا بزرگشون میکنیم!
 

consl

عضو جدید
خب منم توی پستم گفتم که مذهب تشیع ! و مسلما واضحه که اهل تسننی که به امامت معتقد نیستن معصوم بودن اون 14 نفر رو قبول ندارن !
من هیچ جای این تاپیک اصراری به درستی و تحمیل عقایدم نداشتم ! و اگر لطف بفرمایید چهارتا پست قبل و بعدش رو بخونید میبینید که اصلا بحث سر مسئله ی دیگه ایه ! به همین دلیل نه تمایلی به ادامه این بحث دارم و نه این بحث ارتباطی به این تاپیک و تالار داره !
با این وجود چند تا لینک در مورد این موضوع براتون میذارم اگر تمایل داشتید مطالعه کنید و اگر بحثی بود در تالار اسلام یا در انجمن دینی که لینکشو میذارم میتونید مطرح بفرمایید ...
مثلا یکی از آیه هایی که شیعه در این زمینه معرفی می کنه آیه 33 سوره احزاب هست ! توضیحات در این لینک
و
عصمت ائمه و پیامبران
و
اثبات عصمت 14 معصوم با یک آیه قرآن

توی باشگاه هم چند بار این بحث پیش اومده که یکیش رو میتونید اینجا مطالعه کنید !

موفق باشید !
من ایه 33سوره احزاب رو میارم
(و در خانه‌های خود بمانید ( و جز برای کارهائی که خدا بیرون رفتن برای انجام آنها را اجازه داده است ، از خانه‌ها بیرون نروید ) و همچون جاهلیّت پیشین در میان مردم ظاهر نشوید و خودنمائی نکنید ( و اندام و وسائل زینت خود را در معرض تماشای دیگران قرار ندهید ) و نماز را برپا دارید و زکات را بپردازید و از خدا و پیغمبرش اطاعت نمائید . خداوند قطعاً می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت ( پیغمبر ) دور کند و شما را کاملاً پاک سازد .‏)
به توضیحات ایه توجه کنید
( ‏« قَرْنَ » : قرار بگیرید . بمانید . اصل آن ( إقْرَرْنَ ) است و برای تخفیف راء اوّل را حذف و فتحه آن را به قاف منتقل کرده‌اند . مراد نهی از خروج زیاد بی‌هدف است . « لا تَبَرَّجْنَ » : ( نگا : نور / 60 ) . « الرِّجْسَ » : ( نگا : مائده‌ / 90 ، انعام‌ / 125 ) . « أَهْلَ الْبَیْتِ » : زنان خانواده پیغمبر . واژه ( أَهْلَ ) منصوب به اختصاص ، و یا این که منادا است . « عَنکُمْ . . . یُطَهِّرَکُمْ » : تبدیل ضمیرهای جمع مؤنّث به جمع مذکّر به خاطر لفظ ( أَهْلَ ) است ( نگا : هود / 73 ، طه‌ / 10 ، قصص‌ / 29 ) .‏
در اینجا معنی پاک بودند این هست که خدا میخواد اهل بیت پیامبر دروغ نگه ان اون احکامی که مجبور هستند به مردم برسوندی به درستی برسوندن .
هر انسانی چه از انبیا چه انسان عادی تو زندگی اشتباه می کنن هیچ انسانی معصوم نیست اصلا معصوم بودن انسان معنایی پیدا نمیکنه
(پیامبران تنها از نظر وحی الهی معصوم بودند)
اما یه سوال این منظورش زن هایی پیامبر هم میشه به اول ایه توجه کنید (در خانه هایی خود بمانید)
 

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من ایه 33سوره احزاب رو میارم
(و در خانه‌های خود بمانید ( و جز برای کارهائی که خدا بیرون رفتن برای انجام آنها را اجازه داده است ، از خانه‌ها بیرون نروید ) و همچون جاهلیّت پیشین در میان مردم ظاهر نشوید و خودنمائی نکنید ( و اندام و وسائل زینت خود را در معرض تماشای دیگران قرار ندهید ) و نماز را برپا دارید و زکات را بپردازید و از خدا و پیغمبرش اطاعت نمائید . خداوند قطعاً می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت ( پیغمبر ) دور کند و شما را کاملاً پاک سازد .‏)
به توضیحات ایه توجه کنید
( ‏« قَرْنَ » : قرار بگیرید . بمانید . اصل آن ( إقْرَرْنَ ) است و برای تخفیف راء اوّل را حذف و فتحه آن را به قاف منتقل کرده‌اند . مراد نهی از خروج زیاد بی‌هدف است . « لا تَبَرَّجْنَ » : ( نگا : نور / 60 ) . « الرِّجْسَ » : ( نگا : مائده‌ / 90 ، انعام‌ / 125 ) . « أَهْلَ الْبَیْتِ » : زنان خانواده پیغمبر . واژه ( أَهْلَ ) منصوب به اختصاص ، و یا این که منادا است . « عَنکُمْ . . . یُطَهِّرَکُمْ » : تبدیل ضمیرهای جمع مؤنّث به جمع مذکّر به خاطر لفظ ( أَهْلَ ) است ( نگا : هود / 73 ، طه‌ / 10 ، قصص‌ / 29 ) .‏
در اینجا معنی پاک بودند این هست که خدا میخواد اهل بیت پیامبر دروغ نگه ان اون احکامی که مجبور هستند به مردم برسوندی به درستی برسوندن .
هر انسانی چه از انبیا چه انسان عادی تو زندگی اشتباه می کنن هیچ انسانی معصوم نیست اصلا معصوم بودن انسان معنایی پیدا نمیکنه
(پیامبران تنها از نظر وحی الهی معصوم بودند)
اما یه سوال این منظورش زن هایی پیامبر هم میشه به اول ایه توجه کنید (در خانه هایی خود بمانید)

من شخصا علم تفسیر قران ندارم...و اینکارم کار هرکسی نیست.
ولی اگ بخام براساس دانسته هام نظرمو بگم اینه که:
اولا که در مورد اینکه گفتین یطهرکم رو معنا کردین یا به نحوی تفسیر کردین به دروغ نگفتن..نظر من اینه اگر مقصود دروغ نگفتن بود از ریشه کذب استفاده میشد .
بعد در زبان عربی واژه تطهیرا مقصود تطهیری بدون زوال(ک تفسیر المیزان قطعا دربارش مفصل توضیح داده)

درباره واژه اهل بیت هم در عرب اهل بیت به کسایی می گفتن که اتصال نسبی به اون فرد داشتند و همسر این اتصال نسبی رو نداره

بعد ضمیر عنکم هم برای مخاطب مذکر استفاده می شود پس اگر میخواست شمال زنان پیامبر باشه قطعا از ضمیر مونثش استفاده می کرد همینطور ک در جاهای دیگر قران هم از ضمیر مونث بارها استفاده شده.
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
درباره واژه اهل بیت هم در عرب اهل بیت به کسایی می گفتن که اتصال نسبی به اون فرد داشتند و همسر این اتصال نسبی رو نداره

بعد ضمیر عنکم هم برای مخاطب مذکر استفاده می شود پس اگر میخواست شمال زنان پیامبر باشه قطعا از ضمیر مونثش استفاده می کرد همینطور ک در جاهای دیگر قران هم از ضمیر مونث بارها استفاده شده.

من هم بدتر از شما از عربی سر در نمیارم و از این چیزها اطلاعات ندارم
اما در مورد چیزایی که گفتین:

1) مادر شما جزو اهل بیت منزل پدر شما حساب نمی شود! اما شوهر شما جزو اهل بیت پدر شما محسوب می شود! (نمیدونم شاید هم بشه، البته نمیدونم چرا واسه من زیاد قابل هضم نیست)
2) در یک جمع مرد و زن در عربی تا جایی که من یادمه از ضمیر مذکر استفاده می کنن، حتی در زبان انگلیسی هم همین طور بود که البته اصلاحاتی بر روی اون انجام دادن که تبعیض جنسی نباشه. البته در فارسی چنین چیزی نداریم که شاید نشان دهنده نبود تبعیض جنسیتی در ریشه زبان فارسی است.
 

nayyerr

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به نظر من در هر دوره ای احتمال اینکه دخترها قابل اعتماد تر باشن بیشتر هست چونکه دخترها ضربه پذیر تر هستن
خود من اوایل دیدگاه هم اینجوری بود که باید پاکان برای پاکان ( حالا هر کسی یه حدی از پاکی مدنظرش هست) و کم کم با تحقیق و سایتها و غیره متوجه شدم اینجوری باشه خیلی کار سخت میشه
به قول یکی از عرفها اگه توی یه باغچه زیبا رو هم بیل زده بشه حتما یه کرم داخلش هست
از لحاظ دین خدا هم بخواهی نگاه کنی می بینی نباید به گناهان گذشته دیگران کار داشته باشیم و اگه کسی توبه کرده باشه و خداوند بخشیده باشه پس بنده خدا هم می تونه ببخشه
نمی گم اصلا گذشته طرف مقابل مهم نیست ولی خب مهم تر از اون در طول زندگی هست اگه یه نگاه کوتاه به گذشته بندازیم خیلی از پسرهای دوران قدیم اهل دوستی قبل ازدواج نبودن یعنی اینقدر سن ازدواج پایین بود که کار به دوستی نمی رسید ولی بعد ازدواج و مدتی از زندگی می گذشت شلوارشون دوتا میشد
اگه بخواهیم خیلی سخت بگیرم به خودمون هم سخت گرفته میشه...
چنانچه امامان ما اگه می خواستن این فکر بکنن که آنها معصوم بودن و هیچ وقت هم کفو آنها پیدا نمی شد ولی تمام آنها ازدواج کردن
پس هر کسی وظیفه داره خوب باشه تا جایی که می تونه بقیه رو هم بسپر به خداوند
 

consl

عضو جدید
من شخصا علم تفسیر قران ندارم...و اینکارم کار هرکسی نیست.
ولی اگ بخام براساس دانسته هام نظرمو بگم اینه که:
اولا که در مورد اینکه گفتین یطهرکم رو معنا کردین یا به نحوی تفسیر کردین به دروغ نگفتن..نظر من اینه اگر مقصود دروغ نگفتن بود از ریشه کذب استفاده میشد .
بعد در زبان عربی واژه تطهیرا مقصود تطهیری بدون زوال(ک تفسیر المیزان قطعا دربارش مفصل توضیح داده)

درباره واژه اهل بیت هم در عرب اهل بیت به کسایی می گفتن که اتصال نسبی به اون فرد داشتند و همسر این اتصال نسبی رو نداره

بعد ضمیر عنکم هم برای مخاطب مذکر استفاده می شود پس اگر میخواست شمال زنان پیامبر باشه قطعا از ضمیر مونثش استفاده می کرد همینطور ک در جاهای دیگر قران هم از ضمیر مونث بارها استفاده شده.

۱- ((اهل بیت))، یعنی «افراد خانه» و شامل افرادی می‌شود که در خانه‌ی فردی زندگی کرده و «خانواده»ی او محسوب می‌شوند. واضح است که در درجه‌ی اول شامل همسر و سپس فرزندان می‌شود.

۲- یقینا زنان پیامبر، از جمله‌ی اهل بیت ایشان هستند و هیچ عقل سالمی نمی‌تواند بگوید که زن فردی، از «اهل» او نیست!!

۳- در آیه‌ی ۳۳ احزاب، مانند تمام آیه‌های پیش و پس از آن، خطاب «فقط» به زنان پیامبر هست و مراد از «اهل بیت» در این آیه، همسران پیامبر هستند که در همان آیه الله فرموده که چه اعمالی باید انجام دهند و با تبعیت از این دستورها، «رجس و پلیدی» (یعنی معصیتی که از ترک آن دستورها: که نماز و زکات و پیروی از خدا و رسول و... هست) از آنها زدوده شود.



در حقیقت باید بپرسید، اگر خطاب آیه کسی غیر از زنان پیامبر بخواهد باشد، باید از کجای آیه متوجه آن بشویم!!! آیه با دستور به زنان پیامبر شروع شده و ادامه می‌یابد!

- اگر بعد از واژه‌ی «اهل بیت»، ضمیر جمع عام «عنکم» و «یطهرکم» آمده، به دلیل این است که واژه‌ی "اهل"، «اسم جمع» هست و در زبان عربی (مثل فارسی) برای اسم جمع، از ضمیر جمع استفاده می‌شود؛ مثلا می‌گوییم (خانواده خوب هستند؟ حتی اگر منظورمان فقط یک نفر همسر یک فرد باشد...) یا در قرآن، مثلا در آیه ۷۳ سوره‌ی هود، باز هم اهل بیت آمده و بصورت جمع هست در حالی که فقط و فقط مخاطب آن «یک زن» حضرت ابراهیم هست.

اصلا و مطلقا چیزی به نام عصمت در قرآن و دین اسلام وجود ندارد و هیچ انسانی معصوم نیست!

اصلا شما از قرآن به من تعریف معصوم را نشان دهید تا ببینیم که آیا زنان پیامبر معصوم بودند یا خیر!

نکته‌ی دیگر در مورد «یطهرکم» که گفتید، یعنی ((شما زنان پیامبر را بوسیله‌ی عمل کردن خودتان از این دستورات شرعی که در همین آیه مطرح شده، پاک کند)) و نه هیچ مفهوم دیگری!

دقیقا همانطور که الله در آیه ۶ مائده خطاب به همه‌ی انسان‌ها فرموده که الله می‌خواهد بوسیله عمل کردن شما به دستور وضو گرفتن، شما را پاکیزه کند: وَلَـٰكِن يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ

و همچنین آیه‌ی ۱۱ انفال که خداوند خطاب به صحابه پیامبر می‌فرماید: وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاءً لِّيُطَهِّرَكُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْبِطَ عَلَىٰ قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ

آیا می‌توان گفت تمام اصحاب جنگ بدر، معصوم بوده اند چون خدا «وسوسه‌ی شیطان» را از آنها دور کرده؟!!!
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
۱- ((اهل بیت))، یعنی «افراد خانه» و شامل افرادی می‌شود که در خانه‌ی فردی زندگی کرده و «خانواده»ی او محسوب می‌شوند. واضح است که در درجه‌ی اول شامل همسر و سپس فرزندان می‌شود.

۲- یقینا زنان پیامبر، از جمله‌ی اهل بیت ایشان هستند و هیچ عقل سالمی نمی‌تواند بگوید که زن فردی، از «اهل» او نیست!!

۳- در آیه‌ی ۳۳ احزاب، مانند تمام آیه‌های پیش و پس از آن، خطاب «فقط» به زنان پیامبر هست و مراد از «اهل بیت» در این آیه، همسران پیامبر هستند که در همان آیه الله فرموده که چه اعمالی باید انجام دهند و با تبعیت از این دستورها، «رجس و پلیدی» (یعنی معصیتی که از ترک آن دستورها: که نماز و زکات و پیروی از خدا و رسول و... هست) از آنها زدوده شود.



در حقیقت باید بپرسید، اگر خطاب آیه کسی غیر از زنان پیامبر بخواهد باشد، باید از کجای آیه متوجه آن بشویم!!! آیه با دستور به زنان پیامبر شروع شده و ادامه می‌یابد!

- اگر بعد از واژه‌ی «اهل بیت»، ضمیر جمع عام «عنکم» و «یطهرکم» آمده، به دلیل این است که واژه‌ی "اهل"، «اسم جمع» هست و در زبان عربی (مثل فارسی) برای اسم جمع، از ضمیر جمع استفاده می‌شود؛ مثلا می‌گوییم (خانواده خوب هستند؟ حتی اگر منظورمان فقط یک نفر همسر یک فرد باشد...) یا در قرآن، مثلا در آیه ۷۳ سوره‌ی هود، باز هم اهل بیت آمده و بصورت جمع هست در حالی که فقط و فقط مخاطب آن «یک زن» حضرت ابراهیم هست.

اصلا و مطلقا چیزی به نام عصمت در قرآن و دین اسلام وجود ندارد و هیچ انسانی معصوم نیست!

اصلا شما از قرآن به من تعریف معصوم را نشان دهید تا ببینیم که آیا زنان پیامبر معصوم بودند یا خیر!

نکته‌ی دیگر در مورد «یطهرکم» که گفتید، یعنی ((شما زنان پیامبر را بوسیله‌ی عمل کردن خودتان از این دستورات شرعی که در همین آیه مطرح شده، پاک کند)) و نه هیچ مفهوم دیگری!

دقیقا همانطور که الله در آیه ۶ مائده خطاب به همه‌ی انسان‌ها فرموده که الله می‌خواهد بوسیله عمل کردن شما به دستور وضو گرفتن، شما را پاکیزه کند: وَلَـٰكِن يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ

و همچنین آیه‌ی ۱۱ انفال که خداوند خطاب به صحابه پیامبر می‌فرماید: وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاءً لِّيُطَهِّرَكُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْبِطَ عَلَىٰ قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ

آیا می‌توان گفت تمام اصحاب جنگ بدر، معصوم بوده اند چون خدا «وسوسه‌ی شیطان» را از آنها دور کرده؟!!!
بیکاری یا برنامه دیگه ای برای کار و زندگیت نداری که سر این چیزا وقت میذاری ؟این سئوال دوستانه است.
 
بالا