امادگی ارشد هوا فضا 93

agta666

عضو جدید
امادگی ارشد هوا فضا 93

بچه ها بياييد امشب اگه هر كي به مرادش رسيد جايي كه ميخواست قبول شد نفري ١٠ تومن به كودكان سرطاني محك كمك كنيم قبوله؟راحت با موبايلتون *724# رو بگيريد تو پرداختها خيريه محك هم هست.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

a.sauron

عضو جدید
سلام

سلام

سلام ...دوستان یک سوال مهم برای من پیش اومده اونم اینه که من اگه از لیسانس جامدات به ارشد هوافضا تغییر رشته بدم ایا به من دروس پیش نیاز میخوره ؟اگه میخوره چند واحد و چه درسایی ؟و اینکه امکان 4 ترمه تموم کردنو از ادم میگیره؟مرسی از اینکه جواب من رو میدید
 

mehrdad14

عضو جدید
فک کنم بستگی به سوابق تحصیلی داره مثلا اگه تو دوره کارشناسی ریاضی مهندسی نمرت زیره 12 باشه که این درس پیش نیاز ریاضی مهندسی پیشرفته تو ارشده باید یک بار دیگم بگیریش .
 

maryam 69

عضو جدید
سلام ...دوستان یک سوال مهم برای من پیش اومده اونم اینه که من اگه از لیسانس جامدات به ارشد هوافضا تغییر رشته بدم ایا به من دروس پیش نیاز میخوره ؟اگه میخوره چند واحد و چه درسایی ؟و اینکه امکان 4 ترمه تموم کردنو از ادم میگیره؟مرسی از اینکه جواب من رو میدید

خیلی ها تونستن 4ترمه تموم کنن، تمام درس های هوافضا رو متاسفانه بهتون پیش نیاز میدن یعنی درسایی که شما توی مکانیک نخوندین و تخصصی هوافضاس
 

hsdanesh

عضو جدید
از دوستان هوافضایی امسال کسی هوافضا قبول شده؟ لطفا رتبه و گرایش و دانشگاه تون رو بنویسید.
 

Hooladi

عضو جدید
بچه ها بياييد امشب اگه هر كي به مرادش رسيد جايي كه ميخواست قبول شد نفري ١٠ تومن به كودكان سرطاني محك كمك كنيم قبوله؟راحت با موبايلتون *724# رو بگيريد تو پرداختها خيريه محك هم هست.



Sent from my iPhone using Tapatalk

انجام شد:w11:
 

mahsa.me

عضو جدید
دوستان من لیسانس مکانیک دارم. ولی میخوام هوافضا شرکت کنم.
دوست دارم توو ی دانشگاه خوب قبول شم. به خیلی از لینک ها سر زدم من خیلی از گرایش هاش اطلاع ندارم
ممنون میشم راهنماییم کنید چطوری بخونم.
مثلا توو لینکی که داده بودین"مرکز هوافضا" گفته بود دو فصل از سیالات و ترمو کافیه. درسته واقعا؟
 

mehrdad14

عضو جدید
دوستان من لیسانس مکانیک دارم. ولی میخوام هوافضا شرکت کنم.
دوست دارم توو ی دانشگاه خوب قبول شم. به خیلی از لینک ها سر زدم من خیلی از گرایش هاش اطلاع ندارم
ممنون میشم راهنماییم کنید چطوری بخونم.
مثلا توو لینکی که داده بودین"مرکز هوافضا" گفته بود دو فصل از سیالات و ترمو کافیه. درسته واقعا؟
از سیالات 3 فصل اول کافیه دلیلشم اینه که بقیش تو ایرودینامیک اومده . اما ترمو اینطور نیست.
 

hsdanesh

عضو جدید
دوستان من لیسانس مکانیک دارم. ولی میخوام هوافضا شرکت کنم.
دوست دارم توو ی دانشگاه خوب قبول شم. به خیلی از لینک ها سر زدم من خیلی از گرایش هاش اطلاع ندارم
ممنون میشم راهنماییم کنید چطوری بخونم.
مثلا توو لینکی که داده بودین"مرکز هوافضا" گفته بود دو فصل از سیالات و ترمو کافیه. درسته واقعا؟

اگه دوست دارید تو یه دانشگاه خوب قبول بشید، باید رتبه زیر 500 بیارید! البته به گرایش مدنظرتون هم بستگی داره. مثلا امسال با رتبه 960 گرایش سازه های هوایی روزانه دانشگاه تبریز و سهند، و گرایش جلوبرندگی روزانه سمنان رو می تونستم قبول بشم. دوستم با رتبه 700 سازه های هوایی شبانه خواجه نصیر قبول شد.
آیرودینامیک و طراحی اجسام پرنده رو از راهیان ارشد بخونید. سیالات فصل هایی که تو کتاب آیرودینامیک نیست رو بخونید. توصیه می کنم اجسام پرنده رو حذف نکنید.
 

mahsa.me

عضو جدید
اگه دوست دارید تو یه دانشگاه خوب قبول بشید، باید رتبه زیر 500 بیارید! البته به گرایش مدنظرتون هم بستگی داره. مثلا امسال با رتبه 960 گرایش سازه های هوایی روزانه دانشگاه تبریز و سهند، و گرایش جلوبرندگی روزانه سمنان رو می تونستم قبول بشم. دوستم با رتبه 700 سازه های هوایی شبانه خواجه نصیر قبول شد.
آیرودینامیک و طراحی اجسام پرنده رو از راهیان ارشد بخونید. سیالات فصل هایی که تو کتاب آیرودینامیک نیست رو بخونید. توصیه می کنم اجسام پرنده رو حذف نکنید.
ممنون ازتون
من خیلی با گرایشهای هوافضا آشنا نیستم
بهترین گرایس چیه که رتبه بالاتری میخواد؟
 

hsdanesh

عضو جدید
ممنون ازتون
من خیلی با گرایشهای هوافضا آشنا نیستم
بهترین گرایس چیه که رتبه بالاتری میخواد؟

1- جلوبرندگی (پیشرانش):دانش پیشرانه‌ها به‌مطالعه و بررسی سامانه‌های جلوبرنده(موتور)، اعم از موتورهای هوازی و غیرهوازی می‌پردازد. موتورهای هوازی شامل موتورهای پیستونی و چرخ‌پره‌ای (توربینی) است که از هوا به‌عنوان اکسیدکننده استفاده نموده و سوخت را با خود حمل می‌کنند. اما موتورهای غیرهوازی مانند موتور موشک‌ها و فضاپیماها است که سوخت و اکسیدکننده را با خود حمل می‌کنند. در این دانش نحوهٔ تولید نیروی رانش و همچنین ساختار کلی انواع موتورهای هوافضایی بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. طراحی و تعیین میزان عملکرد انواع سامانه‌های جلوبرنده نیز بسیار مورد توجه مهندسین پیشرانش هستند. این گرایش بسیار شبیه به مکانیک - تبدیل انرژی و سیستم‌های انرژی می‌باشد و دروس مشترک بسیاری با هم دارند و زمینه‌های کاری بیشتری نسبت به گرایش‌های دیگر هوافضا دارد.(شرکت نفت، ایران خودرو، صنایع دفاع، نیروگاه‌ها و...) عمده دانشجویان و فارغ التحصیلان این گرایش به شبیه سازی عددی رفتار سیال (CFD) می پردازند.
2- آیرودینامیک: از مهم‌ترین پایه‌های هوافضا به‌شمار می‌رود. علم آیرودینامیک به‌مطالعه و بررسی جریان هوا و محاسبهٔ نیروها و گشتاورهای ناشی از آن بر روی جسم پرنده، می‌پردازد. مهندسین هوافضا در این گرایش جریان‌های پیچیده در اطراف جسم پرنده را تحلیل می‌کنند و با بدست آوردن نیروهای آیرودینامیکی به‌بررسی پایداری و طراحی سازهٔ شناور در سیال - بیشتر هوای اطراف زمین که در ارتفاعات مختلف فاکتورهای متفاوت دارد، مورد بحث است - می‌پردازند. به جز تحلیل، همواره یکی از اصلی ترین دغدغه های مهندسین آیرودینامیک، طراحی بال ها و بدنه هایی با بیشترین کاربرد و کمترین هزینه است.
3- سازه های هوایی: سازه‌های هوافضایی به‌مطالعه، بررسی و بهینه‌سازی سازه‌های هواپیما و دیگر وسایل پرنده می‌پردازد. هدف آن طراحی و تحلیل سازه‌هایی است که علاوه بر استواری کافی در برابر بارهای آیرودینامیکی و دیگر بارهای استاتیکی وارد بر وسایل پرنده، کمترین وزن ممکن را نیز داشته باشند. ضمن اینکه باید بتوانند در برابر ارتعاشات و سایر عوامل محیطی نظیر تغییرات زیاد و سریع دما و رطوبت نیز مقاوم باشند.
4- دینامیک پرواز و کنترل: دینامیک پرواز با بهره‌گیری از داده‌های هواپویشی، هندسی و وزنی، به‌مطالعه و بررسی رفتار و حرکات هواپیما می‌پردازد. در واقع علم دینامیک پرواز به بررسی برد، مسافت نشست و برخاست (طول باند)، چگونگی تاف وسیلهٔ پرنده می‌شود می‌پردازد. به‌طور خلاصه، تحلیل نحوهٔ حرکت یک وسیله در هوا یا فضا و ارائهٔ طرح‌هایی به‌منظور بهینه‌سازی این حرکت، وظیفهٔ دینامیک پرواز و کنترل است. این بخش بسیار مهم به مطالعهٔ سازه های موتوری هوایی و فضایی و بهبود کیفیت آنها متناسب با نوع سازه می پردازد.
5- مهندسی فضایی: مهندسی فضایی شاخه‌ای از هوافضا است که به‌بررسی پیشرانش، آیرودینامیک، سازه و مکانیک پرواز حامل (موشک ) و پرتابه (ماهواره) در فضا می‌پردازد. علاوه بر آن در این شاخه بیشتر به مبحث طراحی سیستمی پرنده پرداخته میشود . همچنین به مباحث فضایی (صرف نظر از پسا) و در نظر گرفتن شرایط ویژه فضا (پرتوهای کیهانی، الکتریسیته ساکن و...) نیز پرداخته می‌شود امااین قابلیت وجود دارد که برحسب علاقه به سمت سایر گرایش ها(اعم ازمکانیک پروازو...) سوق پیداکرد. درواقع این گرایش در ایران به طور چشم گیری در حال توسعه و پیشرفت است و ساخت ماهواره و موشک به عنوان هدف علمی کشور شناخته می شود. البته بعنوان مثال برای ساخت موشک باید به اخذواحدهای گرایش پیشرانش اهتمام ورزید .

معمولا با اولویت بالا پر میشن دانشگاه ها. بهترین گرایش ها از نظر تقاضا و علاقه مندی دانشجویان جلوبرندگی و آیرودینامیک هستند.
منبع توضیحات: ویکیپدیا
 

mahsa.me

عضو جدید
دوست من امسال با 800 شبانه دانشگاه تهران قبول شد. نمیدونم چه گرایشی البته
منم امیدوار شدم.
توو مکانیم 2500 شده بود.ریاضی 3 تا زده بود ولی توو هوافضا کل ریاضیاتُ زده بود
امسال ظرفیتها زیاد شده؟
 

MohammadAli.E

عضو جدید
سلام دوستان

میشه اگه کسی اطلاع دقیق داره بگه کسی که از مکانیک ارشد هوافضا قبول بشه درس پیشنیاز بهش میخوره یا نه ؟! کدوم دانشگاه سختگیر تره و...
 

hsdanesh

عضو جدید
دوست من امسال با 800 شبانه دانشگاه تهران قبول شد. نمیدونم چه گرایشی البته
منم امیدوار شدم.
توو مکانیم 2500 شده بود.ریاضی 3 تا زده بود ولی توو هوافضا کل ریاضیاتُ زده بود
امسال ظرفیتها زیاد شده؟

اگه به این رشته علاقه دارید از همین فردا شروع کنید. سوالات هوافضا نسبت به مکانیک خیلی آسون تر هستن.
بله انگار امسال 15 درصد افزایش ظرفیت داشتیم.
 

mahsa.me

عضو جدید
از بچه هایی که توو کنکور هوافضا ریتبه خوبی اوردن خواهش میکنم
بیان توو این تاپیک تجربیاتشونُ در اختیارِ ما کنکوریای جدید بذارن:)
ممنون
 

mahsa.me

عضو جدید
بچه ها کسی ایمیل این خانمُ داره؟sepid karimi
خودش پست گذاشته بودم که مشاوره میده ولی فعلا پیام خصوصیِ منُ
جواب نداده:(
اگه کسی ایمیلشُ داره بهم بده ممنون
 

maryam 69

عضو جدید
بچه ها کسی ایمیل این خانمُ داره؟sepid karimi
خودش پست گذاشته بودم که مشاوره میده ولی فعلا پیام خصوصیِ منُ
جواب نداده:(
اگه کسی ایمیلشُ داره بهم بده ممنون

قبلن مشاوره میدادن الان خیلللللی کم سایت میان
مدرسان شریف و نصیر مشاوره رایگان داره
 

ارش کمان گیر

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم ایرو+ امیرکبیر می خونم...
روی مشاوره من هم می تونی حساب کنی;)..

پیغام خصوصی بدید..

sim.aircraft@yahoo.com
توی یاهم میتونید ..پیغام بذارید..

در مورد بچه های مکانیکی توی تست های طراحی اجسام پرنده..مشکل دارند...
سوال شو بفرستید...تا اون جایی که بتونم...کمک تون کنم.
 
آخرین ویرایش:

mahsa.me

عضو جدید
بچه ها ببخشید که پست نامربوط میزنم ولی کارم خیلی واجبه.
کسی مقاله یا کتابی راجع به بی بعد سازی معادلات دیفرانسیل داره؟
خیلی احتیاج دارم و فوریه کارم:(
 

hassan232

عضو جدید
ارشد هوافضای آزاد- علوم و تحقیقات؟؟؟

ارشد هوافضای آزاد- علوم و تحقیقات؟؟؟

سلام
بنده امسال زیاد نتونستم بخونم و هوا فضا نوبت دوم قبول شدم که نرفتم.
آزاد امتحان دادم و علوم و تحقیقات قبول شدم(با رتبه ی 3).
رشته ی کارشناسی ام مکانیک جامداته و علاقه مندی ارشدم آیرودینامیک.
می خواستم بدونم استادای شریفو ... که علوم و تحقیقات هستند رو هنوز هم راحت می شه گیر آورد و با اون ها راحت کار کرد؟
کلا سطح علمی اونجا الآن په جوریه؟
مخصوصا برای گرایش آیرو؟
یکی تو همین باشگاه رشته ی هوافضای علوم و تحقیقات رو 3 سال پیش این جوری تعریف کرده بود:
"1_از اساتيد شريف ظاهرا زياد استفاده ميشه
2_جو علمي اش خوبه
3_معمولا گرايش آئرو و پيشرانش اساتيد خوبي داره، سازه متوسط و در فضايي و مسائل مربوط به آن خيلي اساتيد قوي نداريم
4_خوبي علوم نحقيقات اينه كه گرايشت رو خودت تعيين ميكني.
5_امكان كار كردن هم داري،اين بنده خدايي كه گفتم توي پژوهشگاه هوافضا پاره وقت كار ميكرد."
می خواستم ببینم این تعاریف هنوز هم همین برقراره؟:smile:


راستی من رو گفته بودن ترم بهمنه قبولی ام، همون موقع هم باید برم برای ثبت نام؟

ممنون
 

maryam 69

عضو جدید
سلام
بنده امسال زیاد نتونستم بخونم و هوا فضا نوبت دوم قبول شدم که نرفتم.
آزاد امتحان دادم و علوم و تحقیقات قبول شدم(با رتبه ی 3).
رشته ی کارشناسی ام مکانیک جامداته و علاقه مندی ارشدم آیرودینامیک.
می خواستم بدونم استادای شریفو ... که علوم و تحقیقات هستند رو هنوز هم راحت می شه گیر آورد و با اون ها راحت کار کرد؟
کلا سطح علمی اونجا الآن په جوریه؟
مخصوصا برای گرایش آیرو؟
یکی تو همین باشگاه رشته ی هوافضای علوم و تحقیقات رو 3 سال پیش این جوری تعریف کرده بود:
"1_از اساتيد شريف ظاهرا زياد استفاده ميشه
2_جو علمي اش خوبه
3_معمولا گرايش آئرو و پيشرانش اساتيد خوبي داره، سازه متوسط و در فضايي و مسائل مربوط به آن خيلي اساتيد قوي نداريم
4_خوبي علوم نحقيقات اينه كه گرايشت رو خودت تعيين ميكني.
5_امكان كار كردن هم داري،اين بنده خدايي كه گفتم توي پژوهشگاه هوافضا پاره وقت كار ميكرد."
می خواستم ببینم این تعاریف هنوز هم همین برقراره؟:smile:


راستی من رو گفته بودن ترم بهمنه قبولی ام، همون موقع هم باید برم برای ثبت نام؟

ممنون

تقریبا درست گفتن ولی بازم بستگی به خود دانشجو داره
 
بالا