الیافی با کارایی مشابه ماهیچه انسان

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
الیافی با کارایی مشابه ماهیچه انسان 17 may 2007))

محققان NCالیافی را تولید نمودند که کارکردی مشابه ماهیچه های انسانی دارند.2 تن از محققان دانشگاه north calorina دریافتند که دسته های اصلی الیافی که به ماهیچه های انسانی شباهت دارند در هنگام عبور جریان الکتریکی می توانند قابلیت هایی مانند ماهیچه ها از خود نشان می دهند موارد به کارگیری این الیاف از جمله زمینه های گوناگون رباتیک ,منسوجات هوشمند,اعضای مصنوعی,بیو پزشکی می باشد.
دانشمندان قبلا پلیمر های ویژه ای را که تحت عبور جریان التریکی منبسط یا منقبض می گردد- که تحت نام پلیمر های الکترو فعال میشناسیم- معرفی کرده بودند.اما DRS.Tusher Ghosh پروفسور NC state textile و jhon muth دستیار پروفسور برای اولین بار نشان دادن که ساختار مجرای (لوله) پلاستیکی که به فرم ماهیچه های انسانی است می توانند تحت تاثیر جریان الکتریسیته , عمل نماید.
Ghosh &muth از لوله های سیلیکونی و پلی اورتانی در ازمایشاتشان استفاده نمودند .هنگامی که جریان الکتریسیته به کار گرفته شد ,لوله ها از خود حرکت نشان داده و نیرو های مشابه با ان چه که ماهیچه های انسانی تولید می کنند اعمال نمودند . لوله ها اولین الیاف مشابه ماهیچه ها هستند که در ازمایشگاه تولید شده اند.
اولین طرح به کار گرفته شده در این ازمایشات تقریبا در اندازه یک مداد بوده و به طور عمده ای بزرگتر از الیاف ماهیچه واقعی بود . نتایج مهمی که از ان گرفته شد توسط ghush & muthنشان داد که پلیمر های اصلی می توانند مانند بافت ماهیچه عمل نمایند .هدف ازمایشات در حال حاضر بر این اصل است که اندازه ی الیاف را تا حد الیاف بافت ماهیچه کوچک نمود .
Ghush گفت : ما نوعی از الیاف را در اندازه ی بزرگ طراحی نموده ایم و بیان می کنیم که این الیاف قادرند سطح برجسته ای از نیرو ها را تولید کنند. بافت ماهیچه ها در بدن ما از الیاف تشکیل شده اند و چناچه ما بتوانیم مشابه ان الیاف را بسازیم و سپس لیف ها را مشابه ماهیچه دسته بندی نماییم .می توانیم بر این باور باشم که دستگاه های سودمندی از ان ساخته خواهد شد .
Muth گفت : ما در این فکر هستیم که بتوانیم با کمک جریان الکتریسیته یا گاهی استفاده از نیروهای دیگر فرم و حالت الیاف را تغییر دهیم.

http://news.ncsu.edu/releases/index.html:ref
 

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
yes its unblievble .but these improvment are increasing in textile industry !so we must
.!:surprised:wait and see how our lifes will be consisted of smart textile​
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
No we can not sit ant see. We are new generation so we can create new standard. :)
 

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
Well dear behtash i agree with u about being creative and feeling that nothing would stop us thinking about the works that we could do ....but there is a defence :cool: here that
i didn't say that " we must sit and wait till the new technology came to our home:) "​

i mean when an idea came to our mind we must wait (to think in ways that we could fulfill it ) and see ( take that to the action ) and if we were successfull in that ;)we could extend it to the other fields​
 
آخرین ویرایش:

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
Excuse me I can't understand your mean. But I agree to you.
What's the matter? Ha?
why you told. there is...... why....?​
 

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
well i dont get..aha i think u mean the sentense that i said about defence??
no it was nothing especial , i meant it as an explanation​
 
بالا