الکترونیک پایه - چطور یاد بگیرم؟

niegrau

عضو جدید
سلام بچه ها.
من قصد دارم تعمیرات تخصصی لپتاپ و موبایل و تبلت رو یاد بگیرم که فهمیدم برای موفق شدن درش باید اول بصورت پیش نیاز الکترونیک تا حد لازمی بلد باشی.

حالا به نظر شما چه مباحثی رو باید بلد باشم؟
- مثلا ابتدا خود الکترونیک 1 و 2 فنی حرفه ای
- دوم مثلا برد و مدار و این چیزا

نظر شما چیه چطور می تونم یاد بگیرم؟
آیا کلاسی هست برای این ها؟ یا خودم باید کتاب بخونم یا فیلم تصویری آموزشی (چه انگلیسی یا چه فارسی) می شناسید؟ معلم بگیرم؟

ممنون
منتظر پاسختون هستم
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سه چیز رو باید یاد بگیرید

1 - مفاهیم تئوری الکترونیک (همین الکترونیک فنی و حرفه ای خوب است)
2- آشنایی با قطعات الکترونیک مثلا رو نت یا حتی تاپیک های اینجا می تونید پیدا کنید و یاد بگیرید که چگونه کار می کنند ویژگی های آن اگر معیوب شود چیست یا اگر درست کار کند چیست ، نقشه خوانی هم خیلی مهم است که یاد بگیرید در سایت مدار سبز تعدادی از این کتابها رو معرفی کرده www.madaresabz.com (یک سری فیلم این سایت رو خریدم که اصلا به درد من نخورد)
3 - رفتن به کلاس تعمییرات ، مانند سایت تعمییرات www.tamiraat.com (این سایت خیلی گرون هست می تونید با سرچ کردن شرکت های زیادی رو پیدا کنید)
بنده این سایت های که نام بردم فقط برای مثال بوده و هیچ تبلیغی ندارم و بنده هیچ مسئولیتی در این باره به عهده نمی گیرم برای فهم بهتر کاربر هست
 

alireza-aghaee

عضو جدید
سلام دوست عزیز اومیدوارم در کارت موفق باشی

و بله شما درست میگیدشما باید اول الکترونیک پایه مثل موقاومت و دیود و ... را یاد بگیری

کتاب های اول و دوم رشته ی الکترونیک رو اگه پیدا کنی میتونه کمک زیادی بهتون کنه
 

nestor

عضو جدید
سلام
دوستان می خوام بدونه اینکه ولتاژ تغییر کنه ،توان افزایش بدم ،این افزایش توان تا چه اندازه امکان پذیره؟لطفا در مورد مدارش راهنماییم کنید.مثلا 220 ای سی با توان 100 وات تبدیل بشه به 1000 وات
 

sayan1363

عضو جدید
میخوای خیلی حرفه ای یاد بگیری کتاب انکلیسی هست به اسم
THE ART OF ELECTRONIC
هم ساده و هم زیباست همه چیو توضیح داده از اول
 

bijan2010

عضو جدید
سلام . بنده خودم تعميركار هستم اگر هيچ چيزي از الكترونيك نميدوني الكترونيك فني و حرفه اي خوبه و همونم در تعميرات كار ميكنن و دومين چيز شناخت قطعات و تشخيص قطعات مي باشد و از همه مهمتر نحوه تست قطعات است . كه اصلي ترين كار تعميركار عيب يابي مي باشد .
 
بالا