[المان شهری] برج ایفل/پاریس

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
برج ايفل توسط معماري به نام «گوستاو ايفل» در سال ‌‌١٨٨٩ ميلادي به عنوان هسته‌ي مركزي نمايشگاه بين‌المللي شهر پاريس ساخته شد. اين برج تا ‌‌١٠ سال پس از ساخت بدون آسانسور بود و بازديدكنندگان مجبور بودند براي ديدن منظره‌ي شهر پاريس از هزاران پله بالا بروند تا اينكه در سال ‌‌١٨٩٩ ميلادي برج ايفل به آسانسور مجهز شد.


برج ايفل در سال‌هاي بعدي به ميله‌هاي حفاظتي با هدف جلوگيري از اقدام به خودكشي بازديدكنندگان مجهز شد؛ هرچند تا به حال نزديك به ‌‌٥٠٠ نفر با پرتاب كردن خود از برج ايفل اقدام به خودكشي كرده‌اند. اكنون برج ايفل به فناوري‌هاي مدرن مانند آسانسورهاي هيدروليكي و دستگاه‌هاي امنيتي مجهز به اشعه‌ي ايكس مجهز شده است.


نكته‌ي جالب توجه درباره‌ي برج ايفل، نحوه‌ي رنگ‌آميزي آن است. طبق گفته‌ي مسوولان اين برج، يك گروه ‌‌٣٠ نفره از نقاشان براي رنگ كردن اين برج به ‌‌١٨ ماه زمان نياز دارند. ارتفاع برج ايفل نيز بر اساس درجه‌ي حرارات هوا تا ‌‌١٥سانتي‌متر تغيير مي‌كند و در هواي شفاف و تميز مي‌توان تا ‌‌٤٠ مايل دورتر را از بالاي اين برج مشاهده كرد. برج ايفل كه در کنار رود «سن» واقع شده است، تا سال ‌‌١٩٢٩ ميلادي مرتفع‌ترين ساختمان جهان و نماد شهر پاريس بود و در حال حاضر در كنار موزه‌ي «لوور» و كاخ «ورساي»، يكي از سه جاذبه‌ي اصلي گردشگري پاريس به شمار مي‌رود.



parstourism.ir
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا