التهاب تاندون کشکک (patellar tendinopathy)

drsoleymanha

عضو جدید
التهاب تاندون کشکک (patellar tendinopathy)

تاندون کشکک زانو (Patellar tendon) در جلوی زانو از لبه پایینی استخوان کشکک به برجستگی بالا و جلوی استخوان درشت نی متصل می شود. تاندون کشکک عضله‌های چهارسر را به سر استخوان ساق پا متصل می‌کند. این تاندون کوتاه و بسیار محکم است و وظیفه اصلی آن انتقال نیروی کششی است که از طرف تاندون عضله چهارسر ران به استخوان کشکک وارد می شود. با انتقال این نیرو به استخوان درشت نی، زانو به حالت صاف و مستقیم درمی آید. همچنین این تاندون در حین دویدن و پرش نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل زانو ایفا می کند


تاندون کشکک زانو

وارد شدن نیروی شدید و مکرر به تاندون ممکن است منجر به صدمه و آسیب دیدن تاندون کشکک زانو و بروز التهاب تاندون کشکک (تاندونیت پاتلا) شود.


التهاب تاندون کشکک – تاندونیت پاتلا



در ورزش های جهشی (فوتبال، والیبال و بسکتبال) که در آنها مرتبا جهت ورزشکار عوض می شود و ورزشکار می پرد، می دود و ناگهان می ایستد و یا دو زانو می نشیند، این تاندون تحت کشش های زیاد قرار می گیرد و این کشش ها در صورتیکه بصورت مکرر و مداوم به تاندون وارد شوند در دراز مدت می توانند موجب بروز پارگی های میکروسکوپی و بدنبال آن بروز التهاب در تاندون شود. از این رو این عارضه بیشتر در افرادی دیده می شود که حرکات جهشی انجام می دهند، و به آن بیماری زانوی جهندگان (Jumper’s knee) نیز می گویند.


برای آگاهی از علائم التهاب تاندون کشکک زانو و تشخیص و درمان در ادامه مطلب ما را دنبال کنید.
ادامه مطلب : https://goo.gl/iU3zVH


دکتر مهران سلیمانها

متخصص ارتوپدی – فوق تخصص جراحی زانو در رشت
 

Similar threads

بالا