"^^^"افلاکیان"^^^"هر روز با شهدا ،به مناسبت هفته دفاع مقدس

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز

بسم الله الرحمن الرحیم

ما از خدا هستيم همه ،همۀ عالم از خداست، جلوۀ خداست؛ و همه عالم به سوي او بر خواهد گشت.پس چه بهتر كه برگشتش اختياري باشد و انتخابي، و انسان انتخاب كندشهادت را در راه خدا ،و انسان اختيار كند موت را براي خدا، و شهادت را براي اسلام .

امام خمینی ره

___________________________

زنده نگه داشتن ياد شهداى انقلاب باعث تداوم حركت انقلاب است.


مقام معظم رهبری

_______________________________________




shohada-l.jpg
 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز

شهید حسن مصباحی


mesbahi.jpg

خلاصه ای از وصیت نامه شهید حسن مصباحی

اشهدان لا اله الا الله و اشهدان محمد رسول الله و اشهدان امیرالمومنین علیا ولی الله وصی رسول الله . من المومنین رجال صدقوا ما عاهد و الله علیه منهم منقضی نحبه و منهم من ینتظرو ما بدلوا تبدیلا .رفتن چه زیباست رفتن و چه سخت است ماندن ***** چه زیباست سرود رفتن را سرودن و در کنار آن زیستن ، اسلام و علیک یا صاحب الزمان و علی نائبک الاامام الخمینی .


الی و ربی من لی غیرک . خدایا سخنان ناقابل خود را با این دعا آغاز می کنم و حمد و سپاس تو را می کنم که نظری بر این بنده مرده و گناهکار خود کردی و قابش را با نور ایمیان روشنائی بخشیدی و را راست را نشانش دادی و قدمهایش را در این را با نیروی خود استوار کردی و به او طرز چگونه زیستن و عبادت کردن و توبه کردن را با دلی شکسته آموختی .

با الهی از تو عاجزانه خواهانم که در این دفاع ما را ثابت قدم گردانی و ترس از دشمن را از دلهای ما برداری و به جای آن ترس از خودت را قرار دهی و به ما خلوص نیت و اخلاص عمل عطا بفرمائی .

بار الهی این نهضت جهانی مارا به انقلاب جهانی اما زمان عجل الله تعالی فرجه متصل بگردانی و در فرجش تعجیل بفرمائی 0
و امام امت این قلب تپنده است و این سمبل ایثار و مقاومت و شجاعت این پیر جماران تا انقلاب جدش حضرت مهدی ( ع) و حتی در کنار آن حضرت برای مظلومان جهان و رهبری انقلاب آنان نگه داری ( آمین ) .

با سلام به حضور پدر و مادرم که وقتی این وصیت نامه را می خوانید اینجانب در قیذ حیات نباشم و امیدوارم که این فرزند خود را ببخشید و اگر در گذشته توهینی یا خطایی کرده ام مرا به بزرگی خودتان عفو نمایید .

برای اینجانب بعد از شهادت گریه نکنید و اگر هم گریه کردید برای مظلومیت سرور شهیدان و اهلبیتش گریه کنید و ای پدر و مادرم بدانید که با آگاهی کامل قدم در راه خداوند گذاشته ام و با آگاهی به علم شهادت شهادت را از خدا طلب کرده ام و شهادت هدف اینجانب نبود بلکه وسیله ای برای تقرب به خدا و علم شهادت در نظر اینجانب چنین بود .

خدایا اگر خواسته تو این است که پس از شهادت اینجانب جنازه ای بماند و بدست پدر و مادرم برسد پس خدایا راضی هستم به رضایت و از پدر و مادرم می خواهم که اگر جنازه ای بدستشان رسید مرا در امامزاده علی اکبر شهیدان دفن نمائید ، ولی
خدایا از تو عاجزانه و از ته قلب خواستارم که پس از شهادت اینجناب جنازه ای نماند و به وطنم نیاید چرا که خدایا تو میدانی که چقدر از جنازه های پاک شهدا در بیابانها و کانال ها و میادین مینها بر جا مانده است و خدایا تو یاور خانواده آن عزیزانت باش و به آنها صبر عنایت فرما ، پس ای خدایا با برآورده کردن این خواسته بنده ات او را پیش خود و آن عزیزان و دوستانش رو سفید نما و اورا با اما حسین (ع ) و آن پاکان عالی مقام محشور بگردان .
نوشته شده در تاریخ 9 / 5 / 62
« برادر شما حسن مصباحی »

________________________________________


مطالعه در مورد زندگینامه ی شهید

#1
 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز
سردار شهید حجت الله نعیمی

شهيدحجت الله نعيمي.jpg

بخشی از نامه نامه جانسوز همسر سردار شهید حجت الله نعیمی :



دلبندم! اگر تو پرواز کردی به حقت رسیده ای و من از این که تو به حقت رسیده ای خوشحالم!​

هر وقت یاد تو را در سرزمین دلم زنده می کنم برای این که در دل بی قرارم تسکینی بیابم برمزار هم رزمانت یعنی حاج حسین بصیر و محمد حسن طوسی می نشینم و از آن ها با اشک دیدگانم از تو سراغ می گیرم، چون معتقدیم شهیدان را شهیدان می شناسند!



مطالب بیشتر در مورد شهید

#5
#6
#7
 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز
شهید علی تجلایی




___201.jpg



بخشي از وصيتنامه شهيد :

سفارشي چند از مولايمان علي (ع) براي شما دارم. در همه حال پرهيزگار باشيد و خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود بدانيد. ياور ستمديدگان و مستمندان جامعه و ياور تمامي‌ مستضعفان باشيد، مبادا يتيمان و فرزندان شهدا را فراموش كنيد.
سلسله مراتب و اطاعت از مسئولين را با توجه به اصل ولايت رعايت كنيد. در هر زمان و هر مكان، با دست و زبان و عمل، امر به معروف و نهي از منكر كنيد.

برادران مسئول! كه به طور مستمر در جهت پيشبرد اهداف انقلاب، شبانه‌روزي فعاليت مي‌كنيد، به عدالت در كارهايتان و تصميم‌گيري‌هايتان به عنوان يك مرز ايمان داشته باشيد.
عدالت را فداي مصلحت نكنيد، پرحوصله باشيد و در برآوردن حاجات و نيازهاي آنها بكوشيد.


مطالعه بیشتر
#21




 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز

سردار شهید حاج محمود اخلاقی


Image-04.jpg

محمود نسبت به پدر و مادر خود انعطاف خاصي داشت .يکي از همرزمان او نقل مي کند :هر وقت که براي مرخصي از جبهه بر مي گشت ،اولين جايي که مي رفت ،خانه پدر و مادرش بود .براي پدر و مادرش خيلي احترام قائل بود .با پدرش مثل رفيق ،صميمي بود .در همان چند روز مرخصي هم توي کارهاي کشاورزي به پدرش کمک مي کرد .صميميت پدر و پسر تا حدي بود که پدر براي محمود درد دل مي کرد و مشکلاتش را براي او تعريف مي کرد .

همرزم شهید


مطالعه بیشتر
#24

 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز
حر انقلاب اسلامی

حر انقلاب اسلامی



شهید شاهرخ ضرغامی

shahrokh-zargham 3.jpg


نام پدر : صدرالدین
تاریخ تولد : 1328
محل تولد : تهران
تاریخ شهادت : هفدهم آذرماه 1359
محل شهادت : آبادان
به گزارش مشرق ، اینها مشخصات شناسنامه ای اوست. کسی که در سی و یک سال عمر خود زندگی عجیبی را رقم زد. از همان دوران کودکی با آن جثه درشت و قوی خود، نشان داد که خلق و خوی پهلوانان را دارد .
شاهرخ هیچگاه زیر بار حرف زور و ناحق نمی رفت. دشمن ظالم و یار مظلوم بود. دوازده سالگی طعم تلخ یتیمی را چشید. از آن پس با سختی روزگار را سپری کرد .
در جوانی به سراغ کشتی رفت. سنگین وزن کشتی می گرفت. چه خوب پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می کرد. قهرمان جوانان، نایب قهرمان بزرگسالان، دعوت به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی. همراهی تیم المپیک ایران و...
اما اینها همه ماجرا نبود. قدرت بدنی، شجاعت، نبود راهنما، رفقای نا اهل و ... همه دست به دست هم داد. انسانی بوجود آمد که کسی جلودارش نبود هرشب کاباره، دعوا، چاقوکشی و ...
پدر نداشت. از کسی هم حساب نمی برد. مادر پیرش هم کاری نمی توانست بکند الا دعا! اشک می ریخت و برای فرزندش دعا می کرد. خدایا پسرم را ببخش، عاقبت به خیرش کن. خدایا پسرم را از سربازان امام زمان(عج) قرار بده . دیگران به او می خندیدند. اما او می دانست که سلاح مومن دعاست. کاری نمی توانست بکند الا دعا.​
همیشه می گفت: خدایا فرزندم را به تو سپردم. خدایا همه چیز به دست توست. هدایت به وسیله توست. پسرم را نجات بده!​



مطالعه بیشتر
#35



 

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز

شهید علی رضا موحد دانش فرمانده لشگر10سید الشهدا(ع)


9849.jpg


"شهيد كاظم رستگار" درباره حاجى مى‌گويد:

حاجى همواره دو آرزو داشت: يكى اين‌كه به درجه رفيع شهادت نايل آيد و ديگر اين كه گمنام شهيد شود. شب عمليات والفجر 2 كه مى‌خواستيم براى عمليات حركت كنيم، حاج على پيشانى‌بندى را از جيبش در آورد و گفت: "رستگار! اين را به پيشانى من ببند". با حالت گريه و بايك معنويت خاصى گفت: "ديگر اين دفعه آخر است". در عمليات پيشاپيش نيروها حركت مى‌كرد. در همان عمليات شهيد شد و به آرزوى اولش رسيد. اما با اينكه جنازه‌اش نزديك ما بود و نيروهاى زيادى را براى يافتنش بسيج كرديم، ولى تا چند روز نتوانستيم جنازه‌اش را پيدا كنيم. پس از اين‌كه همه شهيدان تخليه شدند، جنازه حاجى را هم يافتيم و به اين ترتيب آرزوى دوم او كه دوست داشت گمنام باشد، محقق شد.



مطالعه بیشتر
#38
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
شهید مرتضی روحیان


مرتضي روحيان در روز بيستم ارديبهشت ماه سال 1338 ديده بر جهان هستي گشود. کودکي او در سايه ‌‌سار دستان نوازشگر خانواده گذشت.
روحيان در زمان جنگ تحميلي با سمت جانشين طرح و عملیات تيپ 15امام حسن (ع) به جبهه رفت و مردانه جنگيد.
سرانجام نيز در تاريخ 14/4/1365 در منطقه‌ي مهران در عمليات کربلاي 1 در سن 27 سالگي به شهادت رسيد.


roheanmorteza.jpg

شهید روحیان در بخشی از وصیت نامه خویش نوشته:

عزيزان من حب دنيا رأس همه خطاها مي‌باشد که دنيا به فرموده امام علي (ع) «الدنيا دارالمجار و الاخره دارالقرار» دنيا جاي عبور و گذر است

و آخرت خانه ماندگار و قيامت را هميشه به ياد داشته باشيد که با ياد قيامت انسان مي‌تواند خودش را اصلاح کند

از تهمت، غيبت، ريا و نفاق دوري کنيد نکند خداي ناکرده براي چهار روز رياست دنيا بندگان خدا را مورد تهمت قرار دهيد.

تقواي خدا را پيشه کنيد که والعاقبه للمتقين



سایت جامع دفاع مقدس :ساجد


 
بالا