افزایش عمر سالمندان مبتلا به تنگی‌آئورت با جراحی

Foster.nicely

عضو جدید
کاربر ممتاز




بیماران سالمندی که برای جراحی تعویض دریچه آئورت ضعیف و ناتوان هستند، می‌توانند با انجام یک جراحی کم‌تهاجمی، کیفیت بهتر زندگی را در مقایسه با بیمارانی که جراحی انجام ندادند، تجربه کنند. محققان در 21 مرکز پزشکی به سرپرستی کلینیک کلیولند، 385 بیمار مبتلا به تنگی آئورت شدید که شناخته شده‌ترین بیماری دریچه قلبی در بزرگسالان که باعث کاهش جریان خون از سوی قلب می‌شود را برای مدت پنج سال مورد بررسی قرار دادند.


بیماران با میانگین سن 83 به دو گروه تقسیم شدند؛ یک گروه تحت جراحی تعویض ترانس کاتتر دریچه آئورت (TAVR) و گروه دیگر تحت درمان استاندارد روش بالون والوپلاستی قرار گرفتند. افرادی که تحت TAVR قرار گرفته بودند، بهبود عملکرد بدنی بهتر و طول عمر بیشتری را از خود نشان دادند. پس از شش سال، 28.2 درصد از این بیماران هنوز زنده بودند و این در حالی است که تنها 6.4 درصد از افراد تحت درمان استاندارد در قید حیات بودند.


در TAVR از یک کاتتر (لوله انعطاف‌پذیر نرم) به منظور تعویض دریچه و جایگزین دریچه جدید استفاده می‌شود. به جای شکافتن سینه و دسترسی مستقیم به قلب، این لوله از داخل رگ‌های خونی حرکت می‌کند تا به قلب دسترسی یابد. در TAVR یک کاتتر از یک حفره کوچک در کشاله ران، گردن و یا بین قفسه سینه و دنده‌ها وارد بدن می‌شود و هیچ گونه برش بزرگی بر روی قفسه سینه و یا بایپس قلب نیاز نخواهد بود. نتایج این پژوهش در مجله The Lancet منتشر شده است.
 

Similar threads

بالا