افزایش طول عمر تردمیل

hypergymco

عضو جدید
همانطور که قبلا نیز گفته شد، استفاده از تجهیزات ورزشی نظیر تردمیل ، دوچرخه ثابت و الیپتیکال و غیره امروزه بسیار توسعه پیدا کرده است، به گونه ای که نه تنها از این تجهیزات در باشگاه ها بلکه در منازل نیز استفاده می شود. از این رو در کنار تردمیل باشگاهی ، تردمیل خانگی نیز طراحی و به بازار عرضه شده است. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای افزایش طول عمر تردمیل برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

نگهداری صحیح از تردمیل ، موجب افزایش طول عمر این دستگاه خواهد شد. بنابراین باید به آن توجه کرد تا نیاز به صرف هزینه های گزاف برای تعمیر تردمیل نداشته باشید. بدین منظور باید برخی از نکات را رعایت فرمایید که در ادمه آنها را توضیح خواهیم داد.

نکته اول نصب تردمیل در محلی مناسب است. منظور از محل مناسب، سطحی هموار و بدون شیب است. در این صورت پایه های تردمیل به صورت تراز با یکدیگر قرار می گیرند و در نتیجه از لرزش تردمیل در حین تمرین جلوگیری می شود. علاوه بر این برای افزایش طول عمر مفید تردمیل باید آن را در محلی قرار داد که فاقد رطوبت و گرد و غبار باشد. نور مستقیم خورشید نیز به تردمیل آسیب می رساند.

در هنگام خرید تردمیل به وجود ویژگی هایی نظیر فن در تردمیل توجه نمایید. در حین تمرین به منظور جابه جایی هوا و تازه سازی هوا باید از یک پنکه استفاده کرد و یا از فن تردمیل بهره برد. استفاده مداوم بیش از یک ساعت به ویژه در انواع تردمیل خانگی موجب کاهش طول عمر دستگاه می شود. بنابراین توصیه می شود بعد از هر ساعت کار مداوم با تردمیل ، به مدت نیم ساعت دستگاه را خاموش نمایید تا خنک شود.

علاوه براین نکات، به نوسانات برق نیز دقت کنید. نوسان برق می تواند موجب خرابی قطعات تردمیل شود بنابراین از محافظ برق برای پیشگیری از این اتفاق استفاده کنید و حدالامکان در ساعات اوج مصرف برق از تردمیل استفاده نکنید.

و در نهایت به منظور بهبود عملکرد تردمیل و افزایش کارایی دستگاه باید بعد از مدت زمان مشخص استفاده از تردمیل، آن را روغن کاری نمایید. روغن مخصوص تردمیل معمولا در هنگام فروش تردمیل به همراه دستگاه عرضه می شود. به طور میانگین توصیه می شود بعد از مدت زمان 20 ساعت استفاده از تردمیل ، به منظور کاهش اصطکاک بین تسمه و تخته زیرین آن ، تردمیل را روغن کاری نمایید. در مقالات بعدی به طور مفصل در مورد سرویس تردمیل و نحوه روغن کاری آن برای شما کاربران عزیز اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد.
 

Similar threads

بالا