افزایش سرعت سایت

moradi777

عضو جدید
تمام مواردی که تاکنون مطرح گردید از اهمیت بسیار بالایی در سئو برخوردارند و این در حالی است که افزایش سرعت سایت ، به نوبه خود یکی از موارد تاثیر گذار در سئو سایت می باشد .تمام مواردی که می بایست در سئو رعایت گردد ، از جمله مواردی هستند که رعایت نمودن آن سبب رضایت بازدید کننده و در نتیجه افزایش بازدید کننده می گردد . بنابراین در صورت حفظ رضایت بازدیدکننده می توان رتبه مطلوبی را در سئو سایت کسب نمود ، در واقع هدف اصلی در معقوله سئو توسط گوگل و یا موتور جستجوی دیگری دارا بودن سایتی مفید و کارا برای بازدید کنندگان و مشتریان می باشد .

راهکارهای افزایش سرعت سایت :

موارد مختلفی تحت تاثیر افزایش سرعت سایت قرار خواهند گرفت که از جمله این موارد می توان به:

کاهش میزان Source Code فایل های HTML و CSS اشاره نمود .

کاهش حجم تصاویر به کار رفته در سایت اشاره نمود ، در واقع میزان حجم تصاویر موجود در سایت می بایست به میزان بسیار زیادی کاهش یافته باشد .

در صورت استفاده از CMS ها می بایست تمام افزونه ها و یا ماژول هایی که از آنها استفاده چندانی نمی گردد به طور کامل حذف گردد ، نکته بسیار مهمی که در این قسمت مطرح می گردد اینکه فعال نبودن ماژول و یا افزونه در CMS به معنای عدم حضور آن افزونه در هاست نمی باشد و باز هم فضای لازم را اشغال می نماید بنابراین در صورت عدم نیاز به افزونه مورد نظر آن را به طور کامل حذف نمایید .

برخی افزونه ها در برخی CMS ها وجود دارند که می توانند اطلاعات هاست را Catch نمایند تا در صورت لود مجدد سایت اطلاعات در از فضای Catch شده واکشی شود این امر سبب افزایش سرعت لود سایت می گردد . در CMS وردپرس یکی از افزونه هایی که می توان نام برد افزونه WP Super Catch می باشد که در اافزایش سرعت سایت نقش بسزایی دارد .

برخی افزونه ها نیز در سئو وجود دارند که سبب فشرده سازی حجم کلیه اطلاعات موجود در سایت می گردد ، در اصطلاح این گونه افزونه ها اطلاعات را Zip و یا فشرده سازی می نمایند ، این افزونه ها به راحتی می توانند حجم سایت را بسیار کاهش دهند در صورتیکه از CRM وردپرس استفاده می گردد می توان از افزونه ی GZIP Ninja استفاده نمود .

به غیر از استفاده از افزونه هایی که در CMS های مختلف متفاوت می باشد جهت ZIP نمودن اطلاعات می توان از کد فشرده سازی موجود در فایل HTaccess استفاده نمود به عنوان مثال تکه کد زیر در این فایل می توان حجم قابل توجهی از اطلاعات سایت را فشرده نماید :

# BEGIN Compress text files

<ifModule mod_deflate.c>

<filesMatch “\.(css|js|x?html?|php|woff|ttf|png|jpg|gif)$”>

SetOutputFilter DEFLATE

</filesMatch>

</ifModule>

# END Compress text files
 

Similar threads

بالا