افتتاح كارخانه توليد گرانول از كود كمپوست در سال جاری

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار


مديرعامل سازمان مدیریت پسماند از بهره برداری كارخانه توليد كود گرانول از كمپوست در سال جاری خبر داد.


به گزارش انرژی هاب و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، کریمیان با اشاره به توليد روزانه ۷۵۰۰ تن زباله در شهر تهران و اهمیت مدیریت مطلوب آن گفت: ساماندهی و مدیریت مطلوب پسماندهای شهر تهران، در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه در کنار آموزش و فرهنگ سازی به شهروندان در خصوص تفکيک زباله از مبدا از اهداف عالیه این سازمان بوده و یکی از بارزترین آثار آن روند رو به رشد افزایش خطوط پردازش و افزایش کمپوست خروجی از آرادکوه می باشد.


وی در ادامه فواید کمپوست و تاثیر آن در غنی سازی خاک های کشاورزی را مطرح نمود و افزود: در حال حاضر به دلیل مصرف بی رویه و سهل الوصول بودن استفاده از کودهای شیمیایی میزان مواد آلی در خاک های کشور پایین آمده و سازمان مدیریت پسماند درراستای استفاده و ترویج کمپوست نیز اقدامات مطلوبی ارائه نموده است.


کریمیان همچنین از افتتاح دو واحد گرانول سازی ۵۰ و ۱۰۰ تنی طی ماه های آتی خبر داد و تصریح کرد: کارخانه تبدیل کمپوست تولیدی به گرانول با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و بخش خصوصی مراحل ساخت آن به پایان رسیده و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.


وی اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، کاهش هزینه حمل و نقل کمپوست تولیدی به مراکز گرانول سازی و استفاده وسهولت کاربرد آن در مصارف کشاورزی به جهت شباهت ظاهری آن به کود شیمیایی را از مزایای گرانوله نمودن کمپوست مطرح نمود.


کریمیان افزود: گرانول تولیدی این کارخانه در قالب بسته بندی های جدید به زمین های کشاورزی اطرف مجتمع و فضای سبز شهری ارائه شده و بدین ترتیب حلقه نهایی مدیریت پسماندتر تکمیل خواهد شد.
 
بالا