افتتاح دانشکده برق دانشگاه یادگار امام

baharina

عضو جدید
دانشکده مهندسی برق واحد شهرری بنام شهدای هسته ای روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولین ارشد دانشگاهی و دولتی به بهره برداری رسید.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری فعالیت خود را در خرداد ماه سال ۱۳۶۴ با اعلام آمادگی پذیرش ۱۰۰ نفر دانشجو در چهار رشته الهیات در مقطع کارشناسی، کشاورزی، الکترونیک و مکانیک در مقطع کاردانی با حداقل امکانات آغاز کرد و به رغم محدودیت های بسیار هم اکنون با درجه واحد بسیار بزرگ، دارای بیش از۲۰۶۰۰ نفر دانشجو در ۸۱ رشته تحصیلی و ۳۷۳۳۳ متر مربع فضای آموزشی می باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری اقدام به تربیت بیش از ۵۵ هزار دانش آموخته کرده، به سهم خویش نقش موثری در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت بنیان توسعه پایدار داشته است. مجتمع دانشگاهی یادگار امام (ره) نیز (مجموعه اصلی دانشگاه اسلامی واحد شهر ری) با مساحتی بالغ بر ۶۰۷۴۹ متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین سایت های دانشگاهی منطقه هشت، در جوار حرم امام راحل از ۵ دی ماه ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.
دانشکده مهندسی برق در پنج ماهه اخیر با جدیت و همت ریاست واحد شهر ری دکتر کیانوش فتحی، با سرعت بالائی پیگیری و احداث گردید. این دانشکده بنام شهدای هسته ای نامگذاری شده است.
در حال حاضر این دانشکده با مساحت ۴۶۹۰ متر مربع و با اسکلتی فلزی بنا گردیده و دارای ۲۴ کلاس درس می باشد که ظرفیت ۳۷۷۸ دانشجو حدود ۲۰/۰ آمار دانشجویان کل دانشگاه را تشکیل می دهد دارای ۹ رشته در ۵ مقطع تحصیلی می باشد. این رشته ها عبارتند از: مقطع کارشناسی ارشد (مهندسی برق – مخابرات) مقطع کارشناسی پیوسته (مهندسی برق – مخابرات و مهندسی برق – قدرت) مقطع کارشناسی ناپیوسته (مهندسی تکنولوژی الکترونیک و علمی – کاربردی برق الکترونیک) مقطع کاردانی ناپیوسته (کاردان فنی برق الکترونیک و کاردانی فنی مخابرات) و مقطع کاردانی پیوسته (الکترونیک و الکتروتکنیک) می باشد. از امکانات در نظر گرفته شده در این ساختمان تعداد هشت باب کلاس مجهز به تجهیزات سمعی و بصری، سالن آمفی تئاتر مستقل، بهره گیری از سیستم تاسیسات و اطفاء حریق پیشرفته، دو دستگاه آسانسور و اتصال به شبکه اینترنت می باشد.
در حاشیه این مراسم و پیگیری های دکتر کیانوش فتحی، مراسم کلنگ زنی ساختمان پژوهشی بسیج اساتید استان تهران و دانشکده تربیت بدنی انجام خواهد شد.
 
بالا