[ اعلام جزئیات «بیمه دانش»؛ بیمه حوادث برای دانشجویان اجباری شد ]

اعلام جزئیات «بیمه دانش»؛ بیمه حوادث برای دانشجویان اجباری شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت با اعلام جزئیات «بیمه دانش»، تأکید کرد: پوشش بیمه حوادث برای تمام دانشجویان مراکز آموزش عالی در سال تحصیلی جدید اجباری و پوشش بیمه تکمیلی اختیاری اعلام شد.

به گزارش پايگاه رسمي وزارت علوم، صندوق رفاه دانشجویان برای بيمه سال تحصیلی 94-93 دانشجويان اعلام کرد: پوشش بیمه حوادث برای تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی اجباری و پوشش بیمه تکمیلی اختیاری بوده و دانشجویان درصورت پوشش بیمه پایه (خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و غیره) می‌توانند از بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، عقد قرارداد تحت عنوان «بیمه دانش» تنها با یک شرکت موثر است و با توجه به مشکلات روش متمرکز انعقاد قرارداد، در سال تحصیلی 94-93 عقد قرارداد به روش غیرمتمرکز خواهد بود؛ بر این اساس دانشگاه‌ها می‌توانند با هر یک از شرکت‌های بیمه که از لحاظ حق بیمه و همچنین ارائه خدمات و پراکندگی شعب پاسخگوی نیاز دانشگاه باشد اقدام به عقد قرارداد کنند.

بر این اساس کلیه واحدهای تابع دانشگاه آزاد اسلامی، پیام‌نور و جامع علمی کاربردی، با نظارت معاونت دانشجویی واحدهای استانی می‌توانند نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند و مسئولیت اجرایی بیمه دانش بر عهده ناظران استانی دانشگاه است.

آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز می‌توانند زیر نظر معاون دانشجویی فنی‌وحرفه‌ای مرکز یا نمایندگان استانی صندوق و یا دانشگاه‌های مادر همان استان و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی نیز می‌توانند تحت نظر اتحادیه اقدام به عقد قرارداد کنند.

 
بالا