اعتراض فخیم‌زاده به «قلع و قمع» سریالش

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در یادداشت فخیم‌زاده که در صفحه شخصی او در فیس بوک منتشر شده، آمده است: «دوستان عزیز، سریالی که این روز‌ها به نام فوق سری از شبکه یک سیما پخش می‌شود، سریال من نیست، بلکه لاشه‌ای لت و پار شده از سریالی است که من ساختم.

این سریال توسط نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پخش شبکه یک سیما به صورتی باورنکردنی، سلاخی و تکه پاره شده و هیچ قسمتی از تعرض و دستکاری و جا به جایی و تعویض مکالمات مصون نمانده است و البته این امر در شرایطی صورت پذیرفته که در تمام مراحل تولید، مدیران شبکه یک و مسئولین ناجی هنر که زیر مجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، در جریان چگونگی و اجزای فیلمنامه و تک تک صحنه‌ها قرار داشتند و کلیه قسمت‌ها با حضور و تایید کار‌شناس نیروی انتظامی (سرهنگ عبدالله قاسمی) تصویربرداری شده است. چگونگی این فعل و انفعالات را بزودی طی یادداشتی از طریق رسانه‌ها به اطلاع علاقه مندان خواهم رساند».

گفتنی است سریال طنز و پلیسی فوق سری (با نام قبلی قورباغه و قناری) به منظور اگاهی سازی درباره نحوه پیشگیری و برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و همچنین آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها درخصوص چگونگی نفوذ تولید کنندگان و پخش کنندگان مواد مخدر در بین جوانان تولید شده است. در خلاصه داستان این سریال آمده است: سرهنگ احمد نادری درکنار سرهنگ علی نصرالهی با یک باند قاچاقچی مواد مخدر درگیر می‌شوند. سرهنگ نادری که یکی از فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر است با سرهنگ نصرالهی دوست و همکار قدیمی هستند و رفت و آمد خانوادگی هم دارند و….

مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیرمحمد زند، مهدی کاسه‌ساز، گلناز خالصی، حمید قلی‌خانی، رانا قیصرنژاد، مهدی محمودی‌نژاد، حکیمه وثاقتی، ساناز بندانی و محمد صادقی بازیگران این مجموعه پلیسی هستند.


[h=3]سایت خبری تحلیلی بانی فیلم | اعتراض شدید فخیم زاده[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
استفاده از تجهیزات فیلتر شکن جرم است؟؟؟
اگر هست چرا طریف ، فخیم زاده و ... استفاده میکنند؟؟
اگر نیست چرا نمیگذارند بقیه استفاده کنند؟
با تشکر
سلام....آیا بی ربط به موضوع نیست؟......به نظر بنده که هست با این حال پاسخی می دهم....آیا فقط مسئولان کشور استفاده میکنند؟.......آیا دستگاه قضا توانایی جلوگیری از اون رو نداره؟........بسیاری از وی پی ان ها قانونی است

البته عضویت در فیس بوک و نوشتن مطالب در آن خلاف قوانین است!...........این رو بایستی از آقای ظریف بپرسید و کسانیکه مدعی قانونمداری هستند

و البته چیزی که بنده مطمئنا میدانم.......فعایت با نام کاربری غیر یوزر اصلی خلاف قوانین باشگاه است و جرم است!

كاربراني كه بعد از اخراج با ساختن نام هاي كاربري جديد به فعاليت خودشون ادامه ميدن و محدوديت اعمال شده رو ناديده ميگيرن اول مدت اخراجشون تمديد ميشه و اگه ادامه بدن به كلي اخراج ميشن.

[h=1]سیستم اخطار و اخراج[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی وزرای ما و هنرمندان و شاید رییس جمهور و رهبر خلاف قانون عمل میکنند چرا ما قانون رو رعایت کنیم؟؟؟؟؟//

رهبر فرزانه انقلاب هیچ صفحه فیس بوک و موارد این چنین ندارند......اونها به خودشون مربوطه......اقدامات ما هم به خودمون

فرار نیست اگر فلانی حق دزدی داشت........ما هم حق دزدی رو به خودمون بدیم!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فیس بوک منتسب به مقام معظم رهبری را چه کسی اداره میکند؟

فیس بوک منتسب به مقام معظم رهبری را چه کسی اداره میکند؟

«خامنه‌ای. دات. آی آر» نام سایتی است که به عنوان «پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مد ظله العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی» فعالیت می‌کند. این سایت همانطور که از نامش پیداست در صدد این است که آثار رهبر انقلاب را حفظ و نشر دهد.



از این روست که «خامنه‌ای. دات. آی. آر» توانسته است در حوزه‌های مربوط به رهبری، فعالیتی متفاوت کند. مثلا سخنان ایشان را به صورت نمودار ارائه کند، از سخنان ایشان تحت عنوان جستار فیش‌برداری کند، سایتی با نام دیگران راه‌اندازی کند که در مورد دغدغه‌های رهبری و نیز مواضع اشخاص (نخبگان) در مورد ایشان است، تلکس خبری اخبار در مورد رهبری راه بیندازد و حتی در سفر اخیر ایشان به خراسان جنوبی نقشه سفر ایشان را به صورت اینفوگرافیک منتشر کند؛ کارهایی که تا قبل از پدید آمدن این سایت بسیار بعید بود.




همچنین سایت‌هایی مانندجماران، قطره و خبر فارسی، عرش‌نیوز، شفقنا این گزارش را انعکاس داده‌اند.

هم‌چنین سایت‌های ضد انقلاب بالاترین و بی‌بی‌سی فارسی نیز به ارائه تحلیل در مورد این موضوع پرداخته‌اند.



«دفتر رهبر انقلاب اسلامی ایران عضو فیس‌بوک شد»، «دفتر رهبر معظم انقلاب در فیس‌بوک حساب کاربری ایجاد کرد»، «حضور دفتر رهبر معظم انقلاب در فیس بوک»، «دفتر رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای به فیس‌بوک پیوست» از جمله تیترهایی است که موتور جستجوگر گوگل درباره این خبر نمایش می‌دهد.



بی‌بی‌سی فارسی نیز در بخشی از یک گزارش
که آن را در صدر اخبار پربازدید خود قرار داده آورده است:


صفحه فیس‌بوک رهبر ایران، در تاریخ ۲۳ آذر (۱۳ دسامبر) ایجاد شده و اطلاع‌رسانی علنی راجع به آن، سه روز بعد از طریق صفحه کلیک توییتر آقای خامنه‌ای صورت گرفته است.


دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، فعالیت چشمگیری در فضای مجازی داشته و علاوه بر اداره یک سایت اینترنتی بسیار فعال و به لحاظ فنی پیشرفته، بر روی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام (یک شبکه اجتماعی به اشتراک‌گذاری عکس) نیز حضور دارد.

.................................................

البته پیش از این هم صفحات دیگری در فیس بوک متعلق به آیت الله خامنه ای بوده است. علی رغم اولتیماتوم دولت به کاربران فیس بوک (مردم عادی)، صفحه جدید درحالی باز شده است که شمار "لایک های" آن تا روز دوشنبه بالغ بر 1000 نفر می بوده و به نظر می رسد رسما از طرف دولت تایید شده باشد.
صفحه دیگری با همین نام و نشان و با اکانت توییتر باز شده است که کارشناسان بر این باورند توسط دفتر آیت الله خامنه ای اداره می شود.
دیلی نیوز در پایان اشاره میکند که :وب سایت مذکور (خامنه ای دات آی آر)، سایت رسمی و پیچیده ایران است که به 13 زبان پیام های خامنه ای را در توییتر نیز منتشر می کند.

خبرگزاری مهر:
پس از انتشار اخباری در این خصوص تماس با برخی دوستان و اعضای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری داشتیم و ایشان ضمن بی اطلاعی از چنین اقدامی عنوان کردند که ممکن است این صفحه فیس بوک از طریق برخی از افراد مذهبی دوست دار رهبری اداره میشود و هیچ ربطی به پایگاه اطلاع رسانی رهبری ندارد.


صفحات فیس بوک رهبری را چه کسانی اداره می کنند

.
[h=3]فیس بوک منتسب به مقام معظم رهبری را چه کسی اداره میکند؟[/h]
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسئول که دزد شد و خلاف قوانین عمل کرد دیگه انتظاری از زیر دستان و مردم عادی نمیشه داشت .
همه دزد و خلافکار میشن !!
بله حرف شما صحیح است.........ولی این دال بر این نمیشه دیگران هم اون خلاف رو بکنند!.........
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا یعنی این جواب بود؟؟
دو تا لینک دادی؟؟
هزارتا لینک میدم از خبرگزاری ها خلاف این.
لینک بده از تکذیب در سایت «پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مد ظله العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی»

بدهید از خبرگزاری ها........نه سایت هایی مثل عصر ایران و انتخاب که ارزش خبری ندارند.....یک نمونشو در طوفان دعوای دو هنرپیشه به شما نشان دادیم

اصولا مسئولان سایت رهبری کوچکترین ارزشی برای این حرف ها قائل نیستند که حالا تکذیبیه بدهند آن هم داخل سایت رهبری!..............
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
متن سوال:

بسم الله الرحمن الرحیمآیت‌الله خامنه‌ایبا سلام و احترام، با توجه به اینکه وب‌سایت فیس‌بوک در ایران فیلتر شده است، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟ با تشکر.

پاسخ به استفتاءباسمه‌تعالیسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
به طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده یا خوف ارتکاب گناه باشد یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعی ندارد.موفق و موید باشید.

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%A8%D9%88%DA%A9%20%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%AA



خب این فتوای رهبری است........ایشون نه جایز اعلام کرده اند ......نه حرام کلی.......این از نظر فقهی است.......
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه فقه با قانون زاویه پیدا کرد تکلیف چیه؟؟

فقه با قانون لااقل در این مورد زاویه ای پیدا نکرده........چون عضویت در فیس بوک را به صورت کلی جایز اعلام نکرده است!...........ضمن اینکه نظر مراجع محترم متفوات است
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حبیب الله کاسه ساز در نشستی که روز یکشنبه ۱۶ فروردین ماه در پاسخ به حاشیه‌هایی پیرامون سریال «فوق سری» که به کارگردانی مهدی فخیم زاده در ایام نوروز از شبکه یک به پخش می رسید، گفت: در زمان تولید و ساخت این سریال و همچنین در این روزها حاشیه هایی درباره سریال مطرح شده است و من ترجیح داده ام مستقیما به این سوال ها پاسخ دهم.

وی با اشاره به ابتدای تولید سریال «فوق سری» عنوان کرد: زمانی که استارت این سریال زده شد من خدمت آقای سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا رسیدم و او طرحی را داد که می خواست سریالی با محوریت پلیس ساخته شود و از ما خواست تا کارگردانی را معرفی کنیم آن زمان فخیم زاده به ذهن من رسید که مدت ها بود کار نمی کرد.

این تهیه کننده ادامه داد: در آن زمان طرح اولیه ای را به فخیم زاده ارایه کردیم که با آن موافقت نکرد و گفت خودش طرح دیگری دارد و قصه «فوق سری» را به صورت یک خطی برای من تعریف کرد. من هم دیدم هم طنز بانمکی دارد و هم می تواند جایگاه پلیس را ارتقا دهد بنابراین با آقای منتظرالمهدی موافقت انجام شد تا این طرح نوشته شود.

تعدادی از بازیگران «فوق سری» شاگردان وی بودند

یکی از تهیه کننده‌های سریال «فوق سری» درباره امکاناتی که در طول پروژه در اختیار فخیم زاده قرار داده است، توضیح داد: بعد از طرح مقدمات، پیش تولید سریال شروع و جلساتی با رحمان سیفی آزاد مدیر گروه سریال های شبکه ۱ برگزار شد. تلاش من بر این بود که تمامی امکانات نظامی، انتظامی و حتی لوکیشن های مورد نیاز فخیم زاده مهیا شود.

کاسه ساز درباره انتخاب عوامل سریال و حساسیت های فخیم زاده نسبت به بازیگران نیز عنوان کرد: فخیم زاده در انتخاب بازیگر حساسیت بسیاری داشت و چون خودش هم دو نقش تقریبا اصلی اثر را به عهده داشت می خواست که نقش های مقابلش هم به شکلی باشد که بار بازیگری را به دوش بکشد. او همچنین حساسیت های زیادی نسبت به شاگردان خودش در آموزشگاهی که تدریس می کرد داشت و می خواست آنها وارد این سریال شوند. در این اثر هم تعداد قابل توجهی از این بازیگران شاگردان آموزشگاه او بودند دلیلش هم این بود که آنها را می شناسد و ما هم به دلیل اینکه کارگردان سریال بود با او مخالفتی نداشتیم.

کاسه‌ساز درباره مسایل مالی این پروژه عنوان کرد: در مرحله ای از کار در بحث مسایل مالی فشاری به عوامل سریال آمد و گروه کارگردانی کتبا به من نامه نوشت که اگر قسط آنها پرداخت نشود سر کار حاضر نمی شوند. ما نشستی با عوامل داشتیم و آنها خواستند که سریال مدتی متوقف شوند تا هزینه ای تزریق شده و بعد کار ادامه یابد. در مقطع دیگری هم در طول پروژه فخیم زاده عنوان کرد که اگر هزینه فراهم نشود سر کار نمی آید و چون این هزینه نرسید او کار را تعطیل کرد که حدود ۱۸ روز طول کشید.

وی اضافه کرد: با این حال من در تمام این مدت بیان می کردم که مشکلات مالی برای تولید پروژه ها همیشه وجود داشته است و نمی توان کار را برای این مسایل تعطیل کرد. مرحله سوم تعطیلی پروژه هم زمانی بود که می خواستیم کار را در لوکیشینی در نیروی انتظامی تصویربرداری کنیم. هماهنگی ورود به آنجا بسیار سخت بود و ما بعد از هماهنگی ها ۲ روز گروه را به آنجا بردیم اما به دلیل مسایلی نتوانستیم در این ۲ روز کار کنیم، آنجا فخیم زاده اعلام کرد که به او بی احترامی شده است و دیگر کار نمی کند.

در «فوق سری» حدود ۴۲۹ دقیقه از ۵۰۰ دقیقه را به شکلی مفید تحویل دادیم

تهیه کننده سریال «در چشم باد» با اشاره به دلایل فخیم زاده برای انجام ندادن ادامه پروژه عنوان کرد: بعد از این ما از سازمان صداوسیما چاره ای برای ادامه کار خواستیم زیرا فخیم زاده دیگر تلفن های مرا جواب نمی داد و از طرفی هم به سازمان اعلام کرده بود که کار را ادامه می دهد اما به شرطی که کاسه ساز تهیه کننده پروژه نباشد. در یکی از دلایلش مشکلات مالی را مطرح کرده بود و در دلیلی دیگر بیان کرده بود که نگران مسایل بعد از فیلمبرداری است.

کاسه ساز با اشاره به حضور خود در این پروژه عنوان کرد: این کار به عنوان سریال شبکه ۱ در ایام نوروز مطرح شده بود بنابراین من ترجیح دادم از کار کنار بکشم تا به سرانجام برسد با این حال زمانی که من تهیه کننده بودم حدود ۴۲۹ دقیقه از ۵۰۰ دقیقه را به شکلی مفید تحویل دادیم. ما به موسسه ناجی هنر یک مجموعه ۱۰ قسمتی را تعهد داده بودیم و بنابراین تنها حدود ۷۰ دقیقه و یک قسمت از کار باقی مانده بود اما زمانی که قرار شد این اثر به نوروز برسد ۳ قسمت دیگر هم به آن اضافه شد که تهیه کنندگی آن را آقای محمود رضوی برعهده گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بیشترین مسائل این پروژه را من برعهده گرفته بودم خود آقای رضوی پیشنهاد داد که اسمش در تیتراژ به عنوان «با تشکر» مطرح شود اما این توافق مکتوب نشد و بعد من دیدم که در سریال به عنوان تهیه کننده فاز اول اسمم مطرح شده است و کمی دلخور شدم هرچند اعلام کرده بودند که فخیم زاده با نام بردن از نام من در تیتراژ موافقت نداشته است.

تهیه کننده فیلم «اخراجی ها ۱» با اشاره به آنچه که فخیم زاده درباره ممیزی های سریال مطرح کرده است نیز گفت: اینکه فخیم زاده بیان می کند که سریال «فوق سری» به دلیل سانسور قلع و قمع شده است و دیگر سریال او نیست برای من عجیب است. طبیعی است که در زمان پخش ملاحظاتی برای همه سریال ها وجود دارد اما آنچه که برای این سریال در نظر گرفته شد هنگام بیان برخی از جملات مثل ناسزاگویی ها و فحاشی ها بود.

ملاحظات ناجی هنر در سریال پلیسی بوده است و نه محتوایی

کاسه ساز با تاکید بر اینکه ملاحظات ناجی هنر در سریال پلیسی بوده است و نه محتوایی تصریح کرد: تمام اصلاحات برای سریال حدود ۴ دقیقه از ۶۰۰ دقیقه بوده است و البته این ملاحظات بیشتر پلیسی بوده است و نه محتوایی و حالا این کم لطفی است که فخیم زاده بیان کند این سریال او نیست.

وی همچنین درباره مشاوره های نظامی سریال نیز عنوان کرد: مشاور انتظامی ما در این سریال سرهنگ عبدالله قاسمی بود و فخیم زاده در طول کار با او مشورت می کرد البته در میان این مشورت ها قسمت هایی را که صلاح می دانست انجام می داد و یک بار دلخوری هایی هم پیش آمده بود.

این تهیه کننده فیلم و سریال های تلویزیونی درباره سطح کیفی فیلمنامه این اثر نیز توضیح داد: من به عنوان تهیه کننده بیشتر مسئول خوب اجرا کردن این اثر بودم و البته با فیلمنامه هم موافق بودم با این حال نمی خواهم درباره فیلمنامه صحبت کنم و فکر می کنم که مردم سریال را پذیرفته اند و از آن لذت برده اند.

وی در پایان گفت: مسئولیت هنری سریال «فوق سری» به کارگردان آن باز می گردد و من با فخیم زاده که در کارش استاد و پیشکسوت است در حوزه فیلمنامه دخالتی نداشتم.
 
بالا