اعاده دادرسی کیفری

sara_1398

عضو جدید
درخواست اعاده دادرسی کیفری بر عکس اعاده دادرسی حقوقی، مقید به زمان نیست و اعم از اینکه حکم به مرحله اجرا رسیده باشد یا خیر، می‌توان تقاضای اعاده دادرسی کیفری کرد و اینکه متقاضی اعاده دادرسی کیفری فقط می‌تواند محکوم‌ علیه یا نماینده قانونی وی و یا قائم مقام قانونی وی، دادستان کل کشور و رئیس حوزه قضایی باشند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sara_1398

عضو جدید
گاهی در شکایات حقوقی که علیه ما مطرح می شود، حکمی به ضرر ما صادر می شود، این حکم قطعی نیست و می توان به طرق مختلف نسبت به رای صادر شده توسط دادگاه اعتراض کرد و موجب اجرای اعاده دادرسی حقوقی شد.

اعاده دادرسی به چه معنا است؟

اعاده دادرسی به معنایی روش های فوق العاده شکایت از احکام است که راهی برای برگشت به دادگاه صادر کننده حکم قبلی می شود که با این هدف دادگاه از رای قطعی سابق خود بازگردد، چرا که شاکی مدعی است صدور آن رای از روی اشتباه بوده و دلایلی که وجود دارد که صدور رای دادرس دچار اشتباه شده است اجازه نمی دهد که چنین حکمی باقی بماند.

هدف از اعاده دادرسی حقوقی چیست؟

هدف از اعاده دادرسی حقوقی حفظ حق و اجرای عدالت برای افراد است. دادرس نیز مانند سایر افراد در معرض خطا و اشتباه بوده و دلایلی که وجود دارد که صدور رای دادرس دچار اشتباه شده است اجازه نمی دهد که چنین حکمی باقی بماند.
منبع:
https://dadsun.ir/اعاده-دادرسی-حقوقی
 

sara_1398

عضو جدید
اعسار مدیرعامل شرکت به چه معناست؟
تمامی شرکت های تاسیس شده و فعال برای انجام امور خود نیاز به مدیر یا مدیرانی دارند تا بر اجرای این فعالیت ها نظارت کرده و تصمیمات مهمی را برای اداره ی امور شرکت اتخاذ نمایند. نقش مدیران در اداره ی شرکت های تجاری به مراتب نسبت به سایر شرکت ها پررنگ تر است و دلیل این امر نیز توجه ویژه ای است که قانون گذار به آنان داشته و در قانون تجارت برای آنها مسئولیت ها و تکالیفی را تعیین نموده است.
اسخ این سوال به این نکته برمی گردد که آیا مدیرعامل یک شرکت تاجر تلقی می شود یا خیر. برای پاسخ به این سوال یادآوری این نکته لازم است که شرکت های تجاری شخصیت حقوقی دارند و این شرکت ها هستند که مستقلا تاجر تلقی می شوند و درخواست اعسار از شرکت های تجاری پذیرفته نمی شود.

منبع مطلب: h
ttps://dadsun.ir/اعسار-مدیر-عامل-شرکت
 
بالا