[ اظهار نامه مالیاتی مهندسین ناظر ] ►

kia112

عضو جدید
سلام درمورد تکمیل اظهارنامه مالیاتی ویژه مهندسین ناظریاطراح اگه کسی میتونه کمک کنه لطفاً
آیافقط فیلدمیزان درآمدپربشه کافیه یابایدفیلدهای دیگه ای روپرکنیم
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
[ اظهار نامه مالیاتی مهندسین ناظر ] ►

با سلام ......

دوستان و مهندسین گرامی در این تاپیک سوالات ، مطالب و مشکلات خود را در خصوص ارسال اظهار نامه مالیاتی مهندسین ناظر به دارایی مطرح فرمایید.

سپاسگزارم از شما دوستان
 
آخرین ویرایش:

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
فیلد های ستاره دار و مشخصات شما و دفتر نیز علاوه بر آن باید پر بشه ؛ ضمناً از طریق سایت اینترنتی اداره مالیات میشه اظهارنامه رو به صورت الکترونیکی ارسال کرد
 

kia112

عضو جدید
ممنون ازراهنماییتون اما منظورم فیلدهای مالیاتی بودغیرازمشخصات چون فیلد مشخصات که حتماً بایدتکمیل بشه...

ضمن تشکرازدوستان بایدبگم من خودم تنها قسمت مشخصات راپرکردم وبعدازارسال و چاپ اونو به واحدمالیاتی تحویل دادم چون خودنظام مهندسی طی یک نامه 40درصدازکل کارکردهارو به واحدمالیاتی ارسال داشته وتامبلغ 5میلیون وخورده ای هم شامل معافیت مالیاتی میشد... بهرحال اینوگفتم تا شاید بعداً به درد بقیه بخوره...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
[ اظهار نامه مالیاتی مهندسین ناظر ] ►

راهنمای تكميل نمودن اظهار نامه مالياتی

با سلام واحترام
با عنایت به لزوم تكمیل و ارایه اظهار نامه الكترونیكی حداكثر تاپایان تیرماه سال جاری نكاتی به شرح زیر به استحضار می رساند:
قبل از نصب نرم افزار مربوطه كه در سایت به آدرسwww.tax.gov.ir موجود می باشد راهنمای نصب را بادقت مطالعه فرمایید.


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif برای ورود به سامانه نیاز به كد ملی و كدپستی می باشد


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif پس از ورود ،اشخاص مشمول بند"ب"انتخاب شود


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif واحد مالیاتی : اداره كل امور مالیاتی استان 0000000،واحد مالیاتی از روی آخرین اسناد و مدارك ابلاغی از طرف دارایی به مودی تعیین می گردد.


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif اطلاعات كسبی:
نشانی واحد كسبی : همان آدرسی كه به اداره دارایی داده شده است توضیح اینكه مكاتبات احتمالی دارایی به همین آدرس ارسال خواهد شد.
كد رهگیری پیش ثبت نام : كد ی كه درزمان پیش ثبت نام از سامانه دریافت شده است
(ISIC )گروه فعالیت : ساختمان
(ISIC ) زیر گروه فعالیت : احداث ساختمان یا قسمتهایی از آن به انضمام تغییرات اضافات و تعمیرات
نوع شغل یا فعالیت: مهندس ناظر و طراح عمران /تاسیسات/برق/معماری/ و....
صفحه 2 :
با توجه به اینكه مهندسین صرفاً یك محل شغلی دارند نیاز به تكمیل سایر محلهای فعالیت نیست ولی مشخصات محل فعالیت اصلی كه همان آدرس می باشد ذكر شود.
آن دسته از مهندسین كه محل شغل خاصی را ندارند آدرس محل سكونت ذكر شود.
صفحه 3 :
1-چنانچه مهندس فعالیتی در سال 91 داشته باشد پاسخ بلی را انتخاب نمایید.
2-چنانچه محل فعالیت اجاره ای می باشد پاسخ سوال 2 اجاره انتخاب شود.
3-برای شغل مهندسی گزینه خیر می باشد.
4-چون شغل مهندسی بدون شریك می باشد و مسئولیت صرفاً به یك شخص تعلق دارد لذا پاسخ سوال 4 خیر می باشد.
5-با توجه به اینكه پاسخ سوال 4خیر انتخاب شده غیر فعال می گردد.
6-كدینگ اتحادیه " خدمات مهندسی" انتخاب شود .
7-نام اتحادیه سازمان نظام مهندسی ساختمان ....قید گردد.
8-نام مجمع صنفی: اگر شخصی علاوه كار و شغل مهندسی عضو مجمع امور صنفی ودارای مغازه ای بود، نام مجمع مربوطه ذكر شود.
جدول شماره 1
صرفاً ردیف 3 تكمیل شود.
شماره مجوز همان شماره پروانه اشتغال می باشد تاریخ صدور همان تاریخ صدور پروانه اشتغال است مرجع اداره كل راه و شهرسازی -تاریخ شروع بهره برداری تاریخ شروع به كار می باشد. تاریخ انقضاء ، تاریخ انقضاء پروانه اشتغال ذكر شود.
جدول شماره 2 : اطلاعات مربوط به مشخصات دفتر درآمد و هزینه ای كه برای سال 91 از اسفند سال 90 تا آذر ماه سال 91 تهیه و به امضاء ممیز مالیاتی رسیده درج شود .


تذكر مهم : دفتری كه در پایان سال 91 پلمپ و امضاء شده مربوط به عملكرد سال 92 می باشد.
صفحه 4 : چنانچه ملك مورد استفاده در فعالیت، اجاری می باشد مشخصات كامل مالك درج گردد.
صفحه 5: ردیف یك نام خود مودی درج می گردد كه تمام ستونها باید تكمیل گردد.
صفحه 6: چنانچه به مودی مالیاتی تعلق بگیرد پرداختهای مربوط به این اظهار نامه در این جدول نوشته شود.
صفحه 7 : برای تكمیل صفحه 7 ابتدا جدول 6 مندرج در صفحه 8 و جدول 8 مندرج در صفحه 10 جدول شماره 9 مندرج در صفحه 11 و جدول شماره 10 مندرج در صفحه 12 تكمیل گردد.
جداول 6،7،8،9 برای شغل مهندسی موردی نداشته و نیازی به تكمیل نمی باشد . لیكن چنانچه مهندس مشمول مصادیق جداول ذكر شده بود نسبت به تكمیل آن اقدام نمایند.
صفحه 12 -جدول شماره 10 : صورت خلاصه وضعیت درآمد وهزینه و محاسبه سود وزیان ویژه
چنانچه مهندسی در طول سال مالی 1391 فعالیتی داشته است ( درآمدی كسب نموده است ) لازم است میزان دریافتی حاصل از خدمات ارائه شده خود را بدون كسر كسورات و حسن انجام كار به صورت ناخالص در ردیف 2 جدول در ستون سال جاری ذكر نماید و درآمد سال قبل خود را نیز از اظهار نامه تكمیلی سال قبل استخراج و در ستون مقابل درج نمایدو چنانچه درآمدهای دیگری از محل مشاغل دیگر به جزء درآمد حاصل از حقوق داشته باشد در ردیف 4، سایر درآمدها درج نمایند.
در ردیف 7 تا 11 هزینه های مرتبط با شغل مهندسی وكسب درآمد حاصله درج می گردد. و چنانچه هزینه ای غیر از هزینه های اعلام شده داشته باشد باید در ردیف 11 سایر هزینه ها ذكر گردد. برای شغل مهندسی تكمیل ردیفهای 13 و 14 مصداق ندارد. و نیازی به تكمیل نیست . مبلغ حاصله در ردیف 15 به عنوان سود خالص كاركرد مهندس بوده و مبنای محاسبه مالیات قرار می گیرد. كه به صورت اتوماتیك به جدول مندرج در صفحه 7 اظهار نامه منتقل می گردد.
توضیح اینكه چنانچه مهندسی بخواهد از تفاهم نامه فی مابین سازمان و امور مالیاتی استفاده نماید لازم است ضمن تكمیل تمام جداول به نكات زیر نیز توجه گردد.
1-چنانچه به استناد تفاهم نامه و بر اساس متراژ مودی از پرداخت مالیات معاف می گردد. در تكمیل جدول شماره 10 دقت لازم به عمل آمده به گونه ای كه سود ویژه مكتسبه كمتر از مبلغ 66.000.000 ریال معافیت سال 91 گردد
2-با توجه به این كه مبنای محاسبه مالیات در تفاهم نامه بر اساس متراژ می باشد لذا لازم است قبل از مراجعه به اداره دارایی و تحویل اظهار نامه گواهی كاركرد از سازمان دریافت و ضمیمه اظهار نامه گردد.
3-بر اساس متراژ كاركرد سال 91 و درآمدهایی كه از گروههای مختلف كسب شده است . مبلغ درآمد محاسبه و در جدول شماره 10 درج گردد.
4-چنانچه هزینه های شغلی قابل تفكیك و ارائه مستندات نبود در بخش نظارت معادل 60% دریافتی و در بخش طراحی معادل 78% دریافتی به عنوان هزینه در ردیف 11 جدول شماره 10 درج گردد. به عبارتی دیگر سود حاصل از فعالیت مهندسی در بخش نظارت معادل 40% و در بخش طراحی معادل 22% مطابق با جداول ضرایب مالیاتی محاسبه می گردد.


تذكر مهم : چنانچه در طول سال مالی 1391 اعضای دارای پروانه فعالیت درآمدی نداشته اند حتماً اظهار نامه مالیاتی را تكمیل و در بخش درآمد و هزینه ارقام صفر را لحاظ نمایند و در هر صورت اقدام به ارائه اظهار نامه بنمایند.
صفحه 13 – مشخصات تهیه كننده اظهار نامه كه خود مودی می باشد تكمیل می گردد . و با توجه به اینكه شغل مهندسی نیازی به مسئول مالی و حسابداری ندارد نیازی به قسمت آخر صفحه 13 نخواهد بود.
در پایان یادآوری می نمایدكه قبل از ارسال اظهار نامه، چاپ از پیش نویس گرفته و دقیقا كنترل شود و پس از اطمینان ازصحت ارقام ثبت شده نسبت به ارسال الكترونیكی اقدام و حتما بر روی چاپ اظهار نامه كلیك واظهار نامه چاپی را به دبیرخانه اداره دارایی محل تحویل و رسید دریافت دارید.


سلامتی و بهروزی و شادكامی برایتان آرزومندیم.
محمد كاظم دری
مشاور مالی سازمان
تیرماه1392


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/fileupload.gif دانلود فایل پی دی اف راهنما که مربوط به سال 91 میباشد اما روند کار به یک شکل است فقط تاریخ تغییر نموده .
 

پیوست ها

  • 1373693084_نحوه تکمیل کردن اظهارنامه سال .pdf
    110.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
نحوه تکمیل کردن صورت معاملات فصلی مهندسین ناظر

نحوه تکمیل کردن صورت معاملات فصلی مهندسین ناظر

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/fileupload.gifدانلود فایل راهنمای نحوه تکمیل کردن صورت معاملات فصلی مهندسین ناظر



http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/xp.gifمنبع : سازمان نظام مهندسی تهران
 

پیوست ها

  • 169mokarar.pdf
    608.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
نحوه ارسال اظهار نامه الکترونیکی با امضاء دیجیتال

نحوه ارسال اظهار نامه الکترونیکی با امضاء دیجیتال

سازمان امور مالیاتی کشور، امکان ارسال الکترونیکی اظهارنامه را فراهم کرده است.

در این روش نیازی به مراجعه حضوری به ادرات دارایی نیست. برای این منظور عملیات زیر را بایستی انجام دهید (در صورت نیاز میتوانید با کلیک روی تصاویر زیر، آنها را واضحتر ببینید):
۱- ابتدا با مراجعه به اداره دارایی مربوطه (که در آنجا پرونده مالیاتی دارید)، هماهنگیهای لازم برای این منظور را بعمل آورید.
۲- “فرم درخواست گواهی الکترونیکی” را دریافت و تکمیل نموده و به همراه سایر مدارک لازم به یک دفتر اسناد رسمی مجاز مراجعه نمایید.
۳- دفتر اسناد رسمی از طریق نمایندگان یکی از شرکتهای معتبر (که لیست آنها در اینجاآمده است) یک توکن برای شما دریافت نموده و سپس اقدامات لازم برای ثبت مشخصات شما در مرکز صدور گواهی الکترونیکی را انجام خواهد داد. مبلغ ۷۵۰۰۰ تومان برای توکن و مبلغ ۲۵۰۰۰ تومان برای ثبت، به دفتر اسناد رسمی بایستی پرداخت شود.
۴- دفتر، توکن را به همراه یک پسورد PIN اولیه به شما تحویل خواهد داد. توکن را به کامپیوتر وصل کنید. معمولا ویندوز براحتی آنرا خواهد شناخت و بطور اتوماتیک درایور آنرا نصب خواهد کرد. همواره با اجرای برنامه توکن قادر خواهید بود پسورد آنرا تغییر دهید.۵- نرم افزار تهیه اظهارنامه را از سایت سازمان امور مالیاتی دریافت و نصب و اجرا کنید و مشخصات خود و عملکردتان را (پس از کلیک روی “اظهارنامه جدید”) وارد کنید.
۶- پس از تکمیل اطلاعات لازم در اظهارنامه الکترونیکی فوق و اطمینان از صحت اطلاعات؛ ابتدا توکن را به پورت usb کامپیوتر متصل نموده و به اینترنت دسترسی یابید. سپس روی “ارسال اطلاعات با امضای الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی” کلیک کنید تا پنجره ای مشابه تصویر زیر را ملاحظه نمایید:
۷- با کلیک روی “امضاء دیجیتال” پنجره مشابه تصویر زیر نمایان میشود
۸- رمز یا PIN توکن خود را وارد نمایید تا پیغام زیر را مشاهده کنید
۹- با کلیک روی “تایید” پیغام زیر را دریافت خواهید کرد
۱۰- در صورت صحیح بودن اطلاعات روی “بله” کلیک کنید تا در پیغام زیر، کد رهگیری را ملاحظه نمایید (کار تمام است)
در صورتی که مجددا نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی را اجرا و روی “جستجوی اظهارنامه” کلیک نمایید، سیستم در ستون وضعیت ارسال اظهارنامه شما، پیغام “به سازمان ارسال شده است” را به همراه کد رهگیری نمایش خواهد داد.
ضمنا سیستم پیامک مرتبط سازمان امور مالیاتی، ثبت الکترونیکی اظهارنامه به همراه کد رهگیری را از طریق پیامک به تلفن همراه شما نیز اطلاع خواهد داد.راستی،
اگر یک چاپگر PDF نصب کرده باشید، میتوانید با کلیک روی “چاپ اطلاعات اظهارنامه” در نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی، خروجی آنرا در یک فایل PDF ذخیره و نگهداری نمایید.
موفق باشید

__________________________

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/xp.gif منبع سایت با اینترنت
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
خطاها و راه حل آن در ارسال اظهار نامه الکترونیکی با امضاء دیجیتال

خطاها و راه حل آن در ارسال اظهار نامه الکترونیکی با امضاء دیجیتال

با سلام ......

ممکنه دوستان در ارسال اظهار نامه خودتون به صورت الکترونیکی با امضاء دیجیتال به خطاهای زیر روبرو بشید ........... خطاها زیر با راه حل اون اینجا برای شما ارائه خواهد شد..........بدرود.


توضیحات مربوط به هر کد خطا به شرح ذیل می باشد:

خطا 21: ساختار امضا معتبر نیست
توضیح: عملیات امضا با استفاده از گواهی و توکن به درستی انجام نشده است.
راه حل: ممکن است توکن توسط سیستم شناسایی نشده باشد.
خطا 22: امضا معتبر نیست
توضیح: گواهی معتبر نمی باشد.
راه حل: اعتبار گواهی الکترونیکی امضای خود را بررسی نمایید. گواهی ها دارای اعتبار یکساله می باشند. همچنین چنانچه از معتبر بودن گواهی خود مطمئن میباشید ممکن است خطا را به دلیل عدم به روز رسانی سایت در زمان خاصی دریافت نموده اید بنابراین در زمان دیگری دوباره سعی نمایید
خطا 200: امضا نامعتبر است
توضیح: وکالتنامه مالیاتی مربوط به مودی حقوقی در سیستم ثبت نشده است و یا در زمانی که وکیل/نماینده شرکت از گواهی الکترونیکی امضا استفاده می کند دارای اعتبار نمی باشد.
راه حل: به دفتراسناد رسمی صدور گواهی الکترونیکی امضا مراجعه نموده و از ثبت و اعتبار وکالتنامه مالیاتی خود اطمینان حاصل نمایید.
خطا: شماره ملی وارد شده در اظهارنامه با شماره ملی گواهی انتخاب شده مغایرت دارد
توضیح: کدملی صاحب گواهی با کد ملی اظهارنامه مطابقت ندارد.
راه حل : به مسیر Control Panel، رفته و گزینه Internet Options را انتخاب نمایید.
• در پنجره باز شده برگه، Content را انتخاب نمایید.
• در قسمت Certificates، گزینه Certificates را انتخاب نمایید
• در برگه، Personal ، گواهی های داخل توکن نمایش داده می شود.
• برای رویت کد ملی درج شده در گواهی، روی گواهی مورد نظر دوبار کلیک نمایید.
• در پنجره گواهی نمایش داده شده در برگه ، Details، گزینه subject، را انتخاب نمایید.
• از محتوای فیلد Subject، SERIALNUMBER یا Serial Number را که حاوی کدملی شخص صاحب توکن است بررسی نمایید. اگر با کد ملی اظهارنامه مطابقت داشته باشد درایور مربوط به توکن را نصب نمایید.
خطا: Please Insert the Smart Card
توضیح : خطا مربوط به اشکالات سخت افزار توکن می باشد.
راه حل : اگر توکن مربوط به شرکت پیام پرداز میباشد به سایت http://www.payampardaz.net مراجعه نموده نرم افزار توکن کیا3 (اظهارنامه مالیاتی) را دانلود و طبق دستورالعمل این سایت عمل نمایید.
_________________________

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/xp.gif منبع سایت مرکز صدور گواهی میانی عام
 

rose_Sefid

عضو جدید
دوستان من پروانه م تو يه دفتر طراحي و نظارته و دست خودم نيست از مشاور حقوقي نظام مهندسي پرسيدم گفت نيازي نيست اظهارنامه بفرستم نميدونم چي كار كنم از يه طرفم رفتم سامانه رو ديدم اصلا نميدونم كد رهگيري چي هست؟!!!! كجا بايد پيش ثبت نام كنيم؟
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
دوستان من پروانه م تو يه دفتر طراحي و نظارته و دست خودم نيست از مشاور حقوقي نظام مهندسي پرسيدم گفت نيازي نيست اظهارنامه بفرستم نميدونم چي كار كنم از يه طرفم رفتم سامانه رو ديدم اصلا نميدونم كد رهگيري چي هست؟!!!! كجا بايد پيش ثبت نام كنيم؟

درود بر شما دوست عزیز ........

بنده به شما پیشنهاد می کنم که نسبت به ثبت نام و ارسال اظهار نامه خود اقدام نمایید............. پاسخهای شفایی ..... مدرک و قابل استناد نیست ........برای فردای شما .
 

rose_Sefid

عضو جدید
درود بر شما دوست عزیز ........

بنده به شما پیشنهاد می کنم که نسبت به ثبت نام و ارسال اظهار نامه خود اقدام نمایید............. پاسخهای شفایی ..... مدرک و قابل استناد نیست ........برای فردای شما .



مرسی ولی من بخاطر همین موضوع دفتر درآمد هم تکمیل نکردم کد رهگیریم ندارم من حدود 2 سال پیش که ثبت نام کردم برام نام کاربری و رمز عبور از اداره مالیات ارسال شده کد رهگیری رو چظوری باید بگیرم؟ بعدم من هرکاری میکنم فونتهارو علامت سوال نشون میده
 
آخرین ویرایش:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
مرسی ولی من بخاطر همین موضوع دفتر درآمد هم تکمیل نکردم کد رهگیریم ندارم من حدود 2 سال پیش که ثبت نام کردم برام نام کاربری و رمز عبور از اداره مالیات ارسال شده کد رهگیری رو چظوری باید بگیرم؟

درود بر شما

کد رهگیری ........

1- بایستی ابتدا برای کد اقتصادی ثبت نام کنی ... در این لینک........... در اونجا پس از ثبت نام یک کد رهگیری به شما میده
2-حالا در قسمت ثبت اظهار نامه مالیاتی ...... در این لینک........با دانلود کردن برنامه اشخاص حقیقی به تکمیل جدول می پردازید. ........... جهت ثبت نام اظهار نامه ......... این کد رهگیری رو میخواد که بایستی وارد کنید در صفحه اول فرم..............و در نهایت تمام مشخصاتتون رو وارد نمایید.
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
سلام
آقای مدیر، یه سوال:
الان من که پروانه ام اومده ولی تاحالا پروژه ای رو امضا نکردم،منم باید اظهارنامه رو پر کنم؟؟
و لازم هست از الان اقدام کنم؟؟


متشکرم
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
سلام
آقای مدیر، یه سوال:
الان من که پروانه ام اومده ولی تاحالا پروژه ای رو امضا نکردم،منم باید اظهارنامه رو پر کنم؟؟
و لازم هست از الان اقدام کنم؟؟


متشکرم

با سلام ........

حتما اگه یادتون باشه ........نظام مهندسی جهت اینکه پروانه برای شما صادر کنه شما رو به دارایی فرستاد و اونجا شما تشکیل پرونده دادید................ یعنی شما دیگه یک کلاسه پرونده در دارایی دارید.................و هرساله در تیر ماه بایستی چه کارکرد داشته باشید و چه نداشته باشید.................. اظهار نامه تون رو باتوجه به کارکرد سال قبل ارسال کنید..................و گرنه در هنگام گرفتن مفاصا حساب ............ برای تمدید پروانه ، ارتقاء ،و یا غیره ..........شما رو می تونن نگه دارن.............و مفاصا حساب ندن........... هر سری که شما مفاصا حساب بخوای بگیری پرونده شما رو مامور مالیاتی تون نگاه میکنه ببینه شما اظهار نامه سال قبل رو رد کردین یا خیر..........

حالا اگه کارکرد داشته باشین بایستی با نظام مهندسی منطقه تون تماس بگیرید........ و مبلغ کارکردتون رو سوال بفرمایید ........... و در قسمت مربوط اظهار نامه پر نمایید ...........در غیر اینصورت مقدار رو صفر وارد کنید.

بنده پیشنهاد میکنم حتما اقدام کنید .......... چون میگید پروانه تون اومده ......حتما پرونده مالیاتی دارید...........
 

bijan111

عضو جدید
سلام
من سال 92 کارکردی نداشتم(پروانه نظارت و محاسبه دارم)، دفتر درآمد و هزینه نگرفتم و اظهارنامه رو فرستادم و جای دفتر درآمد و هزینه رو خالی گذاشتم. مشکلی نداره؟
درضمن دفتر درآمد و هزینه رو کی و از کجا معمولاً باید گرفت و بعد از گرفتن دفاتر چیکار باید کرد؟
ممنون از پاسختون
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
با سلام ........

حتما اگه یادتون باشه ........نظام مهندسی جهت اینکه پروانه برای شما صادر کنه شما رو به دارایی فرستاد و اونجا شما تشکیل پرونده دادید................ یعنی شما دیگه یک کلاسه پرونده در دارایی دارید.................و هرساله در تیر ماه بایستی چه کارکرد داشته باشید و چه نداشته باشید.................. اظهار نامه تون رو باتوجه به کارکرد سال قبل ارسال کنید..................و گرنه در هنگام گرفتن مفاصا حساب ............ برای تمدید پروانه ، ارتقاء ،و یا غیره ..........شما رو می تونن نگه دارن.............و مفاصا حساب ندن........... هر سری که شما مفاصا حساب بخوای بگیری پرونده شما رو مامور مالیاتی تون نگاه میکنه ببینه شما اظهار نامه سال قبل رو رد کردین یا خیر..........

حالا اگه کارکرد داشته باشین بایستی با نظام مهندسی منطقه تون تماس بگیرید........ و مبلغ کارکردتون رو سوال بفرمایید ........... و در قسمت مربوط اظهار نامه پر نمایید ...........در غیر اینصورت مقدار رو صفر وارد کنید.

بنده پیشنهاد میکنم حتما اقدام کنید .......... چون میگید پروانه تون اومده ......حتما پرونده مالیاتی دارید...........


ممنونم از پاسخ خوبتون ولی چند سوال به وجود میاد :

برای صدور پروانه ، از طرف نظام مهندسی ، به دارایی نرفتم ، یعنی اصلا کسی در این مورد چیزی بهم نگفت و جایی نفرستاد .

مورد دوم هم اینکه پروانه من 4 تیر امسال رسیده به دست من ، آیا مشمول این شرایط میشه ؟

مورد سوم هم اینکه اگر بخوام خودم اقدام کنم باید چیکار کنم .؟


ممنونم
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز

ممنونم از پاسخ خوبتون ولی چند سوال به وجود میاد :

برای صدور پروانه ، از طرف نظام مهندسی ، به دارایی نرفتم ، یعنی اصلا کسی در این مورد چیزی بهم نگفت و جایی نفرستاد .

مورد دوم هم اینکه پروانه من 4 تیر امسال رسیده به دست من ، آیا مشمول این شرایط میشه ؟

مورد سوم هم اینکه اگر بخوام خودم اقدام کنم باید چیکار کنم .؟


ممنونم

با سلام .....

والا تو شهرستان ما .......قبل از صدور پروانه یک سری مدارک لازم از شما میخوان ......که یکیش ...... دارایی هستش ........ که باید تشکیل پرونده بدیم .......... .......... حالا نمی دونم واقعا این سیاست در سایر شهرهای دیگه هم اجرا میشه یا خیر ......... بایستی از نظام مهندسی منطقه تون یک سوال بفرمایید.

....... با توجه به اینکه پروانه تون در تیر ماه صادر شده ............ رد نمودن اظهار نامه ضروری به نظرنمیرسه...........و میشه از ارسال اون فقط در امسال صرف نظر کرد.
 

bijan111

عضو جدید
سلام
من سال 92 کارکردی نداشتم(پروانه نظارت و محاسبه دارم)، دفتر درآمد و هزینه نگرفتم و اظهارنامه رو فرستادم و جای دفتر درآمد و هزینه رو خالی گذاشتم. مشکلی نداره؟
درضمن دفتر درآمد و هزینه رو کی و از کجا معمولاً باید گرفت و بعد از گرفتن دفاتر چیکار باید کرد؟
ممنون از پاسختون

این سوال منم لطفاً جواب بدین ممنون می شم.
مرسی
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
این سوال منم لطفاً جواب بدین ممنون می شم.
مرسی

سلام
من سال 92 کارکردی نداشتم(پروانه نظارت و محاسبه دارم)، دفتر درآمد و هزینه نگرفتم و اظهارنامه رو فرستادم و جای دفتر درآمد و هزینه رو خالی گذاشتم. مشکلی نداره؟
درضمن دفتر درآمد و هزینه رو کی و از کجا معمولاً باید گرفت و بعد از گرفتن دفاتر چیکار باید کرد؟
ممنون از پاسختون

با سلام ......

...... درخصوص نظارتها و محاسباتی که در نظام مهندسی انجام دادید با مراجعه و تماس به نظام مهندسی منطقه می تونید مبلغ کارکرد تون رو سوال بفرمایید ........... حالا اگه خودتون می دونید کاری به شما ارجاع نشده خوب بایستی صفر رد کنید........و اظهار نامه تون رو ارسال کنید.

و تاجایی که بنده اطلاع دارم ....... در خصوص نظارتهای نظام مهندسی دفتر درآمدی نیاز نیست که چون خود ...........نظام مهندسی در دفترشون......درآمد ها ناظرین رو به تفکیک ثبت میکنن.........
 
آخرین ویرایش:

bijan111

عضو جدید
با سلام ......

...... درخصوص نظارتها و محاسباتی که در نظام مهندسی انجام دادید با مراجعه و تماس به نظام مهندسی منطقه می تونید مبلغ کارکرد تون رو سوال بفرمایید ........... حالا اگه خودتون می دونید کاری به شما ارجاع نشده خوب بایستی صفر رد کنید........و اطهار نامه تون رو ارسال کنید.

و تاجایی که بنده اطلاع دارم ....... در خصوص نظارتهای نظام مهندسی دفتر درآمدی نیاز نیست که چون خود ...........نظام مهندسی در دفترشون......درآمد ها ناظرین رو به تفکیک ثبت میکنن.........

ممنون، پس برای نظارت و طراحی نباید دفاتر درآمد و هزینه تهیه کرد.
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
ممنون، پس برای نظارت و طراحی نباید دفاتر درآمد و هزینه تهیه کرد.

نه نیاز نیست ....... خود نظام مهندسی ........در دفاترش کارکرد شما رو ثبت میکنه ........... این دفاتر درآمد و هزینه برای شرکتهای هستش ........

ممنون، پس برای نظارت و طراحی نباید دفاتر درآمد و هزینه تهیه کرد.


با سلام .....

نکته ای رو خدمتتون عرض کنم به تازگی ابلاغ شده که مهندسین ناظر بایستی کارکرد خودشون رو به صورت فصلی وارد سامانه مالیاتی کنن..................... این رو هم بایستی در پایان فصل بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان انجام داد .............


نحوه تکمیل کردن صورت معاملات فصلی مهندسین ناظر..................#2
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rose_Sefid

عضو جدید
من هرسال از نظام مهندسي پرسيدم گفتن چون پروانه م تو يه شركت حقوقيه و دست خودم نيست نبايد اظهارنامه بفرستم امسال دوستام گفتن خودت بفرستي بهتره ولي ميترسم تو آدرس محل كسب آدرس خونه رو بدم بزنم ملكي براي خونه خودمون برام ماليات بگيرن!!!!! چي كار كنم؟!
بعدم اينكه تو صفحه 5 من چيزي نميتونم تايپ كنم و غيرفعاله اتومات هم اسمم رو نياورده
يه سوال ديگه هم دارم!! من موقع تشكيل پرونده شماره واحد مالياتي كه بهم دادن يه شمارس نام كاربري و رمز عبور كه برام ارسال شده يه شماره ديگه كدوم رو بايد بزنم؟
بعدم اينكه هنوز براي من شماره اقتصادي صادر نشده هردفعه هم ميرم تو سايت ميگه شماره اقتصادي براي شما صادر خواهد شد چي كار بايد بكنم.
راستي من عضو استان البرزم
ببخشيد من خيلي سوال كردم :(
 
آخرین ویرایش:

rose_Sefid

عضو جدید
سوال در مورد امضا الكترونيك

سوال در مورد امضا الكترونيك

دوستان من پين كد توكن رو فراموش كردم چي كار بايد بكنم؟!! :cry: :cry:
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
دوستان من پين كد توكن رو فراموش كردم چي كار بايد بكنم؟!! :cry: :cry:

باسلام .....

بایستی از محضری که رفتین و توکن رو گرفتن سوال کنید......... (حضوری)

این نام ها رو امتحان کن

1234
admid
کد ملی تون
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
من هرسال از نظام مهندسي پرسيدم گفتن چون پروانه م تو يه شركت حقوقيه و دست خودم نيست نبايد اظهارنامه بفرستم امسال دوستام گفتن خودت بفرستي بهتره ولي ميترسم تو آدرس محل كسب آدرس خونه رو بدم بزنم ملكي براي خونه خودمون برام ماليات بگيرن!!!!! چي كار كنم؟!
بعدم اينكه تو صفحه 5 من چيزي نميتونم تايپ كنم و غيرفعاله اتومات هم اسمم رو نياورده
يه سوال ديگه هم دارم!! من موقع تشكيل پرونده شماره واحد مالياتي كه بهم دادن يه شمارس نام كاربري و رمز عبور كه برام ارسال شده يه شماره ديگه كدوم رو بايد بزنم؟
بعدم اينكه هنوز براي من شماره اقتصادي صادر نشده هردفعه هم ميرم تو سايت ميگه شماره اقتصادي براي شما صادر خواهد شد چي كار بايد بكنم.
راستي من عضو استان البرزم
ببخشيد من خيلي سوال كردم :(


من هرسال از نظام مهندسي پرسيدم گفتن چون پروانه م تو يه شركت حقوقيه و دست خودم نيست نبايد اظهارنامه بفرستم امسال دوستام گفتن خودت بفرستي بهتره ولي ميترسم تو آدرس محل كسب آدرس خونه رو بدم بزنم ملكي براي خونه خودمون برام ماليات بگيرن!!!!! چي كار كنم؟!

با سلام ....... بله درسته هنگام تحویل پروانه به شرکت های انبوه ساز یا شرکت های مجری در قراردادی که با این شرکتهای با شما می بنده...............معمولا این شرکتها قید میکنن در مدت قرارداد مالیات رو خودشون بر عهده میگیرن ........... ..... منطقی هم به نظر میرسه ....... چون شما و سایر همکارانی که مثل شما پروانه شون رو در اختیار این شرکت قرار دادن .......... از ریز کارکرد این شرکت که اطلاع ندارن ........ که مثلا چند متر مربع احداث داشته.و بعد از این هم کار در قالب یک شرکت داره انجام میشه ...... و به صورت انفرادی نیست..... با این حساب ..... عهده دار ارسال اظهار نامه و پرداخت مالیات اون بر عهده شرکت هستش ..........




[ اما با تمام این توضیحات بنده خودم قانع نمیشم .......... برای اینکه مطمئن به انجام اون نیستم .......یعنی اینکه مطمئن باشید شرکت اظهار نامه شو رد می کنه ..... اما اینکه اطلاعاتی از مهندسین که پروانه هاشون رو در اختیار داره .........هنگام تکمیل اظهار نامه ارسال میشه یا خیر ؟ این برای بنده سواله ..... باز در این خصوص تحقیق میکنم .... و خدمت شما ارائه میدم ..]


بعدم اينكه تو صفحه 5 من چيزي نميتونم تايپ كنم و غيرفعاله اتومات هم اسمم رو نياورده

صفحه 5 مربوط به شرکا ء هستش ........... خوب مگه شما برای پروانه تون شریک دارین که میخوان پر کنید................ در صفحه 4 در پاسخ به سوال آیا شریک دارید ....گزینه خیر رو انتخاب کنید........و نیاز به تکمیل این جدول نیستش......


يه سوال ديگه هم دارم!! من موقع تشكيل پرونده شماره واحد مالياتي كه بهم دادن يه شمارس نام كاربري و رمز عبور كه برام ارسال شده يه شماره ديگه كدوم رو بايد بزنم؟

اون نام کاربری و سریال مربوط به ثبت نام شما جهت کد اقتصادی هستش و ..........برای ارسال اظهار نامه فعلا کارایی نداره .............نام كاربري و رمز عبور برای ارسال صورت معاملات فصلی به کارتون میاد ..........


بعدم اينكه هنوز براي من شماره اقتصادي صادر نشده هردفعه هم ميرم تو سايت ميگه شماره اقتصادي براي شما صادر خواهد شد چي كار بايد بكنم.......

بله فعلا همین پاسخ هستش .............. شما از کدرهگیری که هنگام ثبت نام کد اقتصادی در اختیار دارید.......استفاده کنید.
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
جناب مهندس :
با عرض ادب وسلام- مطالب اظهار نامه مالیاتی دیجیتالی جنابعالی برایم بسیار اموزنده بود لازم دیدم مراتب قدر دانی از شما استاد محترم را داشته باشم. استاد- بنده در سبزوار دو سال ساکن بودم ود ر انجا مرکز فیزیوتراپی ساختم. ودر مزینان نیز مجتمع بهزیستی و فرهنگی .خاطرات خوبی دارم. خداوند منان نگهدارتان.
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
استاد عزیزم : طبق معمول حقیر را شرمنده کردید. من از این مطالب عالی شما دارم بهره می برم وبقیه همکاران- پس ما باید سپاسگزار حضور شما باشیم. افتخاری بود نصیب من شد در تالار یک صندلی برای استماع وانتفاع از راهنمایی های شما ودیگر مدیران داشته باشم. این محبت وتواضع شما همان خصلت زنده یاد دکتر شریعتی است که 30 سال قبل در منزل پدر یشان -مهمان بودم واز نزدیک در ان چند روز دیدم - مرحوم محمد تقی شریعتی ان استاد فرزانه و فروتن داشت. عمر شما دراز وبا عزت ودر پناه حق جل جلاله.
 

rose_Sefid

عضو جدید
مرسی بابت توضیحاتتون ولی من منظورم اینه که الان 2 تا کد واحد مالیاتی دارم اونیکه شماره کلاسه ازش گرفتم رو باید بنویسم؟! یا اونی که با سربرگ اداره مالیات برام نام کاربری رمز عبور فرستادن؟
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
مرسی بابت توضیحاتتون ولی من منظورم اینه که الان 2 تا کد واحد مالیاتی دارم اونیکه شماره کلاسه ازش گرفتم رو باید بنویسم؟! یا اونی که با سربرگ اداره مالیات برام نام کاربری رمز عبور فرستادن؟

با سلام ......

دو تا کد مالیاتی برای یک نفر اون هم در یک شغل ........ ؟ .....

شما کلاسه پرونده تون رو وارد کنید........ و دومی که برگه ای هستش که براتون پست شده طی ثبت نام کد اقتصادی .......... نام کاربری و رمز عبور داره ....... توی ثبت اظهار نامه ........ فقط کد رهگیری پیش ثبت نام .....شماره اقتصادی رو می تونید استفاده کنید.کد اقتصادی.jpg
 

LIGHTARCH

عضو جدید
سلام
یه سوال داشتم : من الان پیش ثبت نام الکترونیکی شماره اقتصادی رو پر کردم .

حوزه فعالیت و ایران کد رو نمیدونستم چی بنویسم ، اینو انتخاب کردم :

ایران کد:
خدمات ساخت و عمران و نگهداري
خدمات كسب و كار تخصصي
خدمات كسب و كار تخصص

اول خالی گذاشتم ولی قبول نکرد.
حالا نمیدونم درسته یا نه ؟
چی باید مینوشتم ؟

قسمت ISIC هم اینو انتخاب کردم :
ساختمان
احداث ساختمان و يا قسمت‌هايي از آن به انضمام تغييرات، اضافات و تعميرات
احداث ساختمان‌هاي زيربنايی

درسته یا باید ویرایش کنم ؟
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
م پیش نویس آیین نامه کنترل ساختمان مهندسی عمران 0

Similar threads

بالا