اظهارات متناقض بایدن درباره غزه/ یک بام و دو هوای رئیس جمهور آمریکا

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

اظهارات متناقض بایدن درباره غزه/ یک بام و دو هوای رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان یک مصاحبه، اظهارات متناقضی درباره غزه بیان کرد.​

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، اظهار کرد تهدید اسرائیل برای حمله به رفح در جنوب نوار غزه، «خط قرمز» او برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است اما بلافاصله اظهارات خود را تغییر داد و گفت: هیچ خط قرمزی وجود ندارد و من هرگز اسرائیل را تنها نمی گذارم.
بایدن در این مصاحبه با بیان اظهاراتی متناقض درباره غزه افزود: آنها نمی توانند 30 هزار فلسطینی دیگر را در نتیجه تعقیب کردن شبه نظامیان حماس بکشند.
این در حالی است که جو بایدن و رهبران برخی دیگر کشورها از نتانیاهو خواسته‌اند تا زمانی که اسرائیل برنامه جامعی برای تخلیه غیرنظامیان از منطقه رفح ندارد، تهاجم گسترده‌ای را علیه این منطقه انجام ندهد. بیش از نیمی از جمعیت 2/3 میلیون نفری غزه در منطقه رفح پناه گرفته‌اند.
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد راه دیگری برای توافق و تسکین درد ناشی از حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل وجود دارد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حمله اسرائیل به رفح خط قرمزی برای او در برابر نتانیاهو است گفت: بله این خط قرمز ماست اما من هرگز رژیم اسرائیل را تنها نمی گذارم. دفاع از اسرائیل همچنان موضوعی حیاتی است. پس هیچ خط قرمزی وجود ندارد که در آن من ارسال تمام تسلیحات را متوقف کنم پس آنها گنبد آهنین ندارند که از آنها محافظت کند.
با این حال بایدن به شکلی ریاکارانه تاکید کرد که نتانیاهو باید در نتیجه اقدامات خود، توجه بیشتری به جان غیرنظامیان بی گناه بکند.
بایدن در مخالفت با آتش‌بس و توقف جنایات صهیونیست ها ابراز کرد معتقدم که حماس به این خاطر خواهان آتش‌بس کامل است تا خود را بازسازی کند!
این در حالی است که دو روز پیش روزنامه‌های وال استریت ژورنال و واشنگتن پست فاش کردند که دولت بایدن از ابتدای جنگ علیه غزه، در قالب بیش از 100 قرارداد، تسلیحات را به صورت سری به فلسطین اشغالی منتقل کرده است که این محموله‌ها شامل دهها هزار گلوله 155 میلی‌متری، دهها هزار سامانه هدایت‌کننده بمب‌ها، موشک‌های هوا به زمین هلفایر، پهپاد و مهمات برای سامانه گنبد آهنین و تسلیحات دیگر است.
بر اساس این گزارش، از ابتدای جنگ علیه نوار غزه و جنوب لبنان، تا کنون 140 هواپیمای ترابری غول‌پیکر حامل مهمات و تسلیحات آمریکایی در فلسطین اشغالی به ویژه در پایگاه هوایی نیفاتیم در جنوب مناطق اشغالی فرود آمده است و مقادیر دیگری از این تسلیحات از طریق کشتی‌ها منتقل شده است.
در همین حال موساد اعلام کرد، حماس برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه رمضان داشته و مدعی شد این جنبش در حال تقویت مواضع خویش برای شعله ور کردن منطقه در این ماه است.
به زعم شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی: یحیی السنوار رهبر حماس در غزه در آخرین پیامی که برای رهبران حماس در قطر ارسال کرده به آنها گوشزد کرده است که نیازی به عجله برای دستیابی به توافق وجود ندارد، زیرا به گفته برخی از مسئولین عالی‌رتبه آگاه از جزئیات این نامه، السنوار امیدوار است که حمله زمینی به رفح در ماه رمضان منجر جوشش در میان عرب‌های ساکن مناطق 1948 و نیز در کرانه باختری شده و قیام بزرگی در اسرائیل به راه بیافتد، شاید این امر دلیل اصلی ناپدید شدن وی و عدم انجام تماس باشد.
اما یکی از مشهورترین کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش اسرائیل در باتلاق خان‌یونس گرفتار شده و به دنبال راهکاری برای حمله به رفح است.
بن دیود که جزو کارشناسان نظامی برجسته رژیم صهیونیستی و تحلیل‌گر نظامی ارشد روزنامه معاریو است در ادامه می‌نویسد، آنچه که به عنوان یک حمله نظامی سریع و قاطع می‌نمود و البته دست آوردهای شگفت انگیزی هم در همان ابتدا به دست آورد، طی هفته‌های اخیر در تونل‌های بی پایان خان‌یونس در حال تبدیل شدن به شکستی تدریجی است. امروز ارتش اسرائیل تمام ظرفیت‌های خود را برای رسیدن به یحیی السنوار بسیج کرده است، تلاشی که تا به امروز هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است، این در حالی است که ژتون‌های ما در حال پایان است چه در رابطه با تولید سلاح یا واردات سلاح این مشکل را به وضوح می‌بینیم، ظرفیت‌های موجود ما رو به فرسایش نهاده و این مسئله به ویژه در مورد مشروعیت بین‌المللی به شدت قابل لمس است.
 
بالا