اطلاعات عمومی در مورد صنایع غذایی

negin91

عضو جدید
اگر بعد از ظهر خسته هستی یک خیار بخور!

اگر بعد از ظهر خسته هستی یک خیار بخور!

نکاتی در مورد خیار که نمیدونستین!
1. خیار دارای ویتامینهایی است که روزانه ما بدن نیازداریم. مانند ویتامینهای B1، B2، B3، B5، B6و ‍C، اسید فولیک، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم و روی
2. اگر بعد از ظهر خسته هستی بجای اینکه نوشیدنیهای کافیئن دار بنوشی یک خیار بخور.آنها دارای ویتامینهای بی و هیدروکربور هستند که شما را سرحال آورده و چند ساعت نگه میدارد.
3. اگر آینه حمام بخار میکند آنرا به آینه بمالید تا از بخار کردن جلو گیری کند.
4. اگر حشرات و حیوانات باغچه شما را نابود میکنند یک بشقاب آلومینیومی خیار لایه لایه برش خورده را بگذارید تا همه آنها را فرار دهد.مواد خیار با آلومینیوم ترکیب شده و بویی را ایجاد میکند که همه حشرات و... را فراری میدهد. ولی انسان آنرا حس نمیکند..
5. اگر روی پوست خود ناهمواری دارید و میخواهید که از شر آن قبل از رفتن به استخر خلاص شوید خیار برش خورده را به آن محل ها روی پوست خود بمالید. مواد فتوشیمیایی خیار باعث میشود که کلوژنهای پوست جمع شود و چاله چوله ها از بین بروند.. روی چروکها نیز بسیار موثر است.
6. اگر سردرد و سرگیجه دارید قبل از خواب چند خیار بخورید. عطف به ویتامین ب و شکری که دارد و الکترولیتهای موجود سردرد و سرگیجه را حل میکند.
7. اگر میخواهید بر گرسنگی عصر فائق آئید خیار بخورید.

8. یک ملاقات مهم دارید ولی فرصت واکس زدن ندارید خیار را بمالید روی کفش آنرا براق نموده در مقابل نفوذ آب نیز مقاوم میشود.
9. اگر روغن ندارید، و لولاها سرو صدا میکنند آنرا به آن بمالید روان شوند.
10. اگر دچار استرس هستید، یک خیار را خرد کرده و در آب جوش بگذارید، مواد شیمیایی آن باعث آرامش شما میشود. 11. بعد از غذا آدامس ندارید و میخواهید به یک ملاقات تجاری بروید، یک برش از خیار را برای سی ثانیه به سقف دهان بفشرید، بوی بد دهان با کشته شدن باکتریهای بد بو از بین میرود.
12. اگر یک روش سبز برای تمیز کردن وسایل استیل میخواهید، با خیار آنها را تمیز کنید.. 13. اگر در حال نوشتن اشتباه کردید از آن میتوانید بعنوان پا ک کن (از قسمت بیرونی آن) استفاده کنید.
 
آخرین ویرایش:

tino25

عضو جدید
اين غذاها دشمن آلزايمر هستند.

اين غذاها دشمن آلزايمر هستند.

شش ماده غذايي را كه دشمن آلزايمر هستند، بهتــر بشناسيد

*ماهي

مصرف ماهي مانند قزل آلا و ساردين به علت داشتن اسيد چرب امگا 3، خطر ابتلا به آلزايمر را كاهش مي دهد

*سيب

عامل اصلي ايجاد آلزايمر راديكال هاي آزاد اكسيد كننده هستند كه با افزايش سن بيشتر توليد مي شود. در سيب ماده آنتي اكسيداني به نام كورسيتن وجود دارد كه بيشترين مقدار آن در پوست اين ميوه نهفته است. سيب قرمز در مقايسه با سيب زرد و سبز آنتي اكسيداني بيشتري دارد و براي پيشگيري از آلزايمر بايد حداقل روزي يك سيب مصرف كنيد

*زردچوبه

زردچوبه در درمان و پيشگيري از بيماري آلزايمر مؤثر است. رنگ زرد، زردچوبه به علت وجود ماده اي به نام كوركومين است و زردچوبه يا رنگ دانه زرد موجود در ادويه كاري پروتئيني به نام بتا آميليوئيو را در مغز تجزيه، و از رسوب اين پروتئين جلوگيري مي كند

اين پروتئين موجب تخريب بافت مغزي مي شود و تحقيقات نشان داده است زردچوبه بيش از هر داروي ديگري در پيشگيري از تشكيل توده پروتئين مؤثر است

*گـــردو

گردو را به نام غذاي مغزي مي شناسند و اين فقط به علت شباهت آن به مغز نيست بلكه به علت وجود امگا 3 فراوان آن است. آنتي اكسيدان گردو بين آجيل ها از همه بيشتر است كه موجب پيشگيري از آلزايمر مي شود

*بــادام

بــادام هم سرشار از آنتي اكسيدان است و در پوستش نيز ويتامين E وجود دارد كه اين ويتامين يكي از انواع آنتي اكسيدان هاست كه موجب پيشگيري از آلزايمر مي شود

*روغن زيتون

روغن زيتون در فراموشي و آلزايمر در افراد جلوگيري مي كند ولي مكانيسم عمل آن ناشناخته است و اسيدهاي چرب غير اشباع موجود در روغن زيتون مي تواند باعث حفظ ساختار غشاي سلول هاي مغزي شوند
 

tino25

عضو جدید
در چه زمان هايي بهتر است آب بخوريم؟

در چه زمان هايي بهتر است آب بخوريم؟

.
همه میدانیم که اب خوردن مهم است ولی نمیدانیم خوردن آب چه زمانی مهم است
هزار و چهار صد سال پیش اسلام گفت که
قبل از خواب و بعد از خواب آب خورید
شب داخل ظرفی آب بریزید زیر آسمان بگذارید
و صبح هنگام بیدار شدن مقداری از آن آب بخورید
و با بقیه آن وضو بگیرید و نماز بخوانید
امروزه علم پزشکی ثابت کرده که 90 درصد سکته های قلبیهنگام صبح
به خاطر این است که ما قبل از خواب و یا عصر روز قبل آب نخورده ایم
یک لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب کمک میکند ارگانهای بدن فعال بشوند
خوردن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا به هضم آن کمک میکند
خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک میکند
یک لیوان آب قبل از خواب از سکته قلبی جلوگیری میکند
این متن را به همه دوستانی که میشناسید بفرستید
و آنها را از سکته قلبی نجات بدهید
.
.
 

tino25

عضو جدید
خواص هر رنگ میوه را بشناسید.

خواص هر رنگ میوه را بشناسید.


تقریبا همه مى دانند که باید در طول روز تا جایى که مى توانند (دست کم 5 بار در روز) از میوه، سبزى و محصولات طبیعى استفاده کنند. به نظر مى رسد بشقاب سبزى و سالاد ما مى تواند به اندازه برنامه ریزى براى یک سفر، جالب و هیجان انگیز باشد.

بنابر نتایج تحقیقى که اخیرا در کشور انجام شده مردم ایران آنطور که باید در طول روز از رنگ هاى مختلف میوه و سبزى استفاده نمى کنند.69 درصد مردم کشور به حد کافى سبزی ها و میوه های سبز رنگ نمى خورند، 78 درصد قرمز، 86 درصد سفید، 88 درصد آبى ارغوانى و 79 درصد زرد نارنجى.

در واقع نباید فقط یک رنگ خاص میوه یا سبزى را به طور مداوم خورد. نتایج این قبیل تحقیقات نشان داده، مردم با رعایت نکردن اصل خوردن میوه هایى از رنگ هاى متفاوت نه تنها خود را از خوردن مزه هاى متفاوت محروم مى کنند، بلکه خود را از مواد شیمیایى منحصر به فردى که فقط در یک رنگ خاص میوه یا سبزى یافت مى شوند هم محروم مى کنند.

این ترکیبات مختلف و متفاوت در بهبود سلامت ما تاثیرات خاص خود را دارند؛ مثلا اگر فقط فلفل دلمه اى قرمز بخورید بهره مندى شما از مواد مغذى محدود مى شود، زیرا رنگ هاى دیگر را به بدن نمى رسانید.

خواص هر رنگ میوه را بشناسید


وقتى صحبت از ارزش غذایى رنگ ها مى شود، باید گفت هیچ رنگى بر رنگ هاى دیگر برترى ندارد؛ براى این کار به طیف کاملى از رنگ ها احتیاج داریم تا ببینیم هر رنگ چه فوایدى دارد. در ادامه خواص رنگ های میوه ها و سبزیجات را بیان می کنیم:
سبز
غذاهاى سبز رنگ حاوى مواد شیمیایى ضد سرطان هستند مثل انواع ایزوتیوسیانیت ها. در عین حال آنها حاوى لوتئین و زیزانتین هستند که این دو آنتى اکسیدان خطر از بین رفتن شبکیه را که یکى از علل اصلى نابینایى است، کاهش مى دهند.
زرد:غذاهاى زرد مملو از ویتامین سی هستند و در عین حال برخى از صدمات ناشى از رادیکال هاى آزاد روى پوست را کاهش مى دهند
نارنجى


: این میوه ها حاوى بتاکاروتن هستند که باعث تقویت سیستم ایمنى می شوند و از آسیب هاى ناشى از رادیکال هاى آزاد که باعث پیرى زودرس مى شوند پیشگیرى مى کنند. مواد مغذى میوه هاى خانواده سیتروس (مرکبات) باعث بهبود سلامت دهان مى شوند
قرمز:

مواد غذایى قرمز رنگ لیکوپن دارند. این ماده یک ضد سرطان شناخته شده است. اسید الاجیک موجود در این محصولات نیز خطر آسیب دیدن دی ان ای را کاهش مى دهد. فلاوینوئیدها که عمدتا در گیلاس، آلبالو و خانواده توت (تمشک و شاتوت و بلوبرى) یافت مى شوند، قدرت تدافعى آنتى اکسیدان ها را افزایش می دهند، از سلول ها در برابر صدمات ناشى از رادیکال هاى آزاد محافظت مى کنند. به حفظ عملکرد قواى استدلال و منطق در مغز کمک می کنند و جلوى پیرى را مى گیرند.

انگور و کلم بنفش حاوى آنتوسیانین هستند که از سلول ها در برابر آسیب هاى اکسیداسیون محافظت مى کنند و در نتیجه آن ظهور علائم پیرى به تاخیر مى افتند. این مواد مغذى که مسئول رنگ تیره میوه ها هستند به فرآیند درک و استدلال کمک می کنند و سایر آنتى اکسیدان هاى موجود در آنها نیز ضد سرطان هستند.
سفید

: پیاز، سیر، پیازچه و موسیر حاوى آلیسین و کوئرستین هستند که هر دو آنها خطر حمله قلبى را کاهش می دهند و به عملکرد سیستم ایمنى بهبود مى بخشند. گل کلم نیز حاوى سولفورافان است که یک ماده ضد سرطان به شمار می رود.

 

tino25

عضو جدید
انجیر! اعجاز قرآن

انجیر! اعجاز قرآن

با سلام
خداوند به این خوردنی قسم خورده!
اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است؛

اسمش را که می‌شنویم برایمان خیلی آشناست؛
شاید این حس نوستالژی‌مان است که یکهو گل می‌کند
و خیال می‌کنیم سال‌های سال است این درخت را می‌شناسیم؛
درخت قصه‌های کودکی‌مان که قد یک چوب کبریت بود
در باغچه حیاط خاله پیرزن، به اندازه یک غربیل؛

انجیر شگفت‌انگیز

قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند
که به میزان کم، در مغز انسان و حیوانات تولید می‌شود.
این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون و مسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است
و
بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.
ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده
فقط در انجیر و زیتون موجود است
و برای تأمین آن،
باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.
بعد از ارائه این نتیجه
یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد
و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.
نام انجیر فقط
یک بار و نام زیتون نیز هفتبار در قرآن آمده است؛


منبع: روزنامه همشهری
 

tino25

عضو جدید
انار، زعفران، نارگیل...

انار، زعفران، نارگیل...

انار


پژوهشگران از مواد و داروهای شیمیایی برای تولید استروژن در بدن بیماران مبتلا به سرطان سینه پس از یائسگی و درمان آنها از این طریق استفاده می کنن


تحقیقات نشان می دهد انار حاوی موادی است که به تولید استروژن و عملکرد فوق منجر می شود.
متخصصان می گویند، دانه های انار همان خاصیت داروهای شیمایی را برای بیماران مبتلا به سرطان سینه دارد.

پژوهشگران می گویند، می توان با مصرف انار از بروز شماری از انواع سرطان در زنان جلوگیری کرد





زعفران
دانشمندان هندی اعلام کردند ماده‌ای در زعفران ایرانی وجود دارد که به درمان بیماری ام اس کمک می‌کند.

دانشمندان هندی موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌‎اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان بیماری ام اس و تصلب شرایین موثر است.

ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند.

چربی تولیدی در سلولهای مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلولهای مغزی این عایق محافظتی از بین می رود.

بر‌ اساس یافته‌های محققان، مصرف زعفران که حاوی کروسین است، می‌تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می‌شود را تا حد زیادی کاهش دهد.



نارگیل


گوشت میوه نارگیل دارای آنزیم‌های مختلف مانند انورتین، اکسیداز و کاتالاز و اسید آمینه‌های متعدد مانند هیستیدین، آرژینین، لیزین، تریپتوفان، لوسین و آلانین است. در هر صدگرم از گوشت تازه نارگیل، ۳۵۰ کالری انرژی، ۵۰ میلی لیتر آب، پنج گرم پروتئین، ۳۵ گرم چربی، ۱۲ میلی گرم کلسیم، ۲۵۰ میلی گرم پتاسیم، ۲۵ میلی گرم سدیم، ۹۵ میلی گرم فسفر و هشت میلی گرم آهن موجود است. وجود ویتامین‌های ب، ۱ ب، ۲ ب۳ و ث، آهن، فسفر، کلسیم و پروتئین در شیر نارگیل، آن را به یک غذای کامل تبدیل کرده است که با شیر برابری می‌کند.

گوشت سفید نارگیل از نظر طب سنتی ایران، گرم و خشک بوده و شیر آن گرم و مرطوب است.

ریشه این درخت در گذشته برای درمان تب استفاده می‌شده و ادرار آور است.

در گذشته، شیر نارگیل را با برگ سنا مخلوط و پزشکان از آن برای رفع سنگ کلیه استفاده می‌کردند. خوشبو کننده دهان، برطرف کننده درد مثانه و ضعف کبد از دیگر خواص دارویی این میوه است. همچنین شیر نارگیل برای معالجه ورم ناشی از تجمع آب اضافی در بدن استفاده می‌شود. تقویت حافظه، درمان کمر درد و معالجه بیماری‌های پوستی از خواص روغن نارگیل بوده که از تقطیر گوشت سفید آن به دست می‌آید. همچنین روغن نارگیل بهترین مرطوب کننده طبیعی برای پوست محسوب می‌شود و امروز در صنایع آرایشی و بهداشتی از این ماده در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. فواید روغن نارگیل برای پوست، تقریباً مشابه با روغن معدنی بوده، با این تفاوت که بر خلاف روغن معدنی، هیچ گونه عارضه جانبی برای پوست نخواهد داشت. در نتیجه روغن نارگیل، بهترین روش برای پیشگیری از خشکی و پوسته - پوسته شدن پوست است.

روغن نارگیل از بهترین مواد مغذی برای تغذیه موهاست. ماساژ مداوم سر با روغن نارگیل، شوره سر را از بین می‌برد، حتی اگر پوست سر خشک و حساس باشد.

اگر برای حفظ رطوبت پوست خود، به دنبال انواع محصولات آرایشی هستید، بهترین ماده طبیعی موجود در فراورده‌های آرایشی برای سلامت پوست، روغن نارگیل است. میوه نارگیل نیز تأثیرات فراوانی بر پوست دارد و مصرف آن از طریق خوراکی نیز رطوبت و شادابی پوست را تأمین می‌کند و صرفاً نیازی به استعمال پوستی روغن آن نیست. در عین حال اسیدیته روغن نارگیل نیز برای تعادل PH پوست مناسب است و مانع از چربی زیاد یا خشکی بیش از حد پوست می‌شود. در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از این روغن باعث لایه برداری طبیعی سلول‌های مرده پوست شده و مانند یک کرم ضد آفتاب طبیعی نیز عمل می‌کند.

خواص گیاهان از زمان‌های گذشته مورد توجه بوده و از این خواص در درمان بیماری‌های مختلف استفاده شده است. نارگیل یکی از میوه‌هایی است که همواره مورد توجه بوده و مصارف دارویی و بهداشتی زیادی برای آن شناخته شده است.

امروز نیز در ساخت انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و درمان بیماری‌های مختلف به کار می‌رود. پزشکان از خواص موجود در برگ، ریشه و میوه درخت نارگیل برای درمان بیماری‌هایی مانند برونشیت، دل درد، سوختگی، سرماخوردگی، یبوست، سرفه، سنگ کلیه، صفرا، تب، آنفلوآنزا، زخم و درد معده، اسهال خونی و کچلی استفاده کرده‌اند. امروز میوه نارگیل غذای اصلی مردم بسیاری از کشورهاست و بسیاری از کشور‌ها مانند مالزی، فیلیپین، اندونزی، هند و مکزیک این میوه را به اقصی نقاط جهان صادر کرده و از آن در صنایع مختلف دارویی، بهداشتی، آرایشی و غذایی استفاده کنند.

● خواص نارگیل

میوه گیاه نارگیل شامل گوشت و شیره آن حاوی ۱۵‎/۳ گرم کربوهیدرات، ۶‎/۲۳ گرم قند و ۹ گرم فیبر است. این میوه حاوی مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و اسید آمینه‌های ضروری برای بدن است.
تیامین، ریبو فلاوین، تیاسین، نپتوتنیک اسید (ویتامین ب ۵)، ویتامین ث، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی از مواد مغذی تشکیل دهنده این میوه است.

▪ نارگیل و مو

روغن نارگیل، یکی از بهترین مواد طبیعی برای حفظ سلامتی و شادابی مو است. این روغن یکی از بهترین مواد برطرف کننده شوره سر است. در گذشته از روغن نارگیل برای از بین بردن شپش سر استفاده می‌کردند. از خواص دیگر روغن نارگیل، درمان موهای آسیب دیده و خشک است. پروتئین موجود در این روغن برای سلامت مو مورد نیاز است و به رشد سریع‌تر مو‌ها کمک می‌کند. از روغن نارگیل در ساخت انواع شامپو‌ها و نرم کننده‌ها در صنایع آرایشی- بهداشتی استفاده می‌شود.

▪ استرس


مصرف روزانه شیره نارگیل، انرژی زا بوده و در درمان خستگی‌های مفرط و استرس مؤثر است. تحقیقات نشان می‌دهد ماساژ کف سر با روغن نارگیل باعث رفع استرس و خستگی روزانه می‌شود.

▪ پوست

درمان اگزما، خارش‌های پوستی، حساسیت و آماس پوستی از جمله خواص روغن نارگیل است. این روغن بهترین مرطوب کننده طبیعی محسوب می‌شود و در ساخت انواع کرم‌های آرایشی مانند ضدآفتاب، کرم‌های ضدچروک و ضدپیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد در روغن نارگیل، ترکیباتی وجود دارد که پوست را از ابتلا به پیری زودرس، شل شدن و افتادگی محافظت می‌کند. این روغن مناسب‌ترین مرطوب کننده برای انواع پوست، بویژه پوست‌های خشک به شمار می‌آید و در مقایسه با کرم‌های شیمیایی ضرر کمتری دارد.

▪ قلب

محققان تصور می‌کردند به علت وجود اسیدهای چرب اشباع شده در نارگیل مصرف آن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد اما امروز ثابت شده است اسیدهای چرب اشباع شده در روغن نارگیل نه تنها حملات قلبی را افزایش نمی‌دهد بلکه در کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و کنترل میزان چربی خون مؤثر بوده و در پیشگیری از ابتلا به تصلب شرائین و سکته‌های قلبی مفید شناخته شده است.

▪ کنترل وزن

مصرف روزانه نارگیل از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. این ماده غذایی مقوی، به راحتی قابل هضم است و باعث سوختن سریع‌تر کالری‌های مصرفی می‌شود. مطابق با تحقیقات، افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند و مصرف نارگیل در رژیم غذایی روزانه آن‌ها قرار دارد، از تناسب اندام برخوردار هستند.

▪ سیستم ایمنی

روغن نارگیل حاوی اسید‌های ضروری برای سلامتی بدن افراد است. لوریک اسید، کاپریک اسید و کاپرپیلیک اسید از اسید‌های ضروری و مورد نیاز بدن است که در روغن نارگیل وجود دارد. لوریک اسید در بدن انسان به مونولورین تبدیل می‌شود. مونولورین، ترکیب شیمیایی است که وظیفه آن مقابله با انواع میکرب‌ها بوده و قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌دهد.
نوزادان، اسید لوریک مورد نیاز را از شیر مادر به دست می‌آورند. مقدار مورد نیاز اسید لوریک برای سلامتی بدن در نوزادان۰‎/۳ تا یک گرم به ازای هر کیلوگرم وزن نوزاد بوده و در سایر افراد این میزان به ۱۰ گرم افزایش می‌یابد. استفاده از روغن نارگیل باعث تشکیل لایه‌ای شیمیایی می‌شود که این لایه مانع از عبور گرد و غبار، باکتری، ویروس و قارچ به داخل بدن می‌شود. همچنین از شیره نارگیل در درمان انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی مانند تب خال، ذات الریه، بیماری‌های دستگاه تنفسی، عفونت‌های قارچی، هپاتیت و آنفلوآنزا استفاده می‌شود.

▪ کبد و دیابت

تری گلیسیریدهای زنجیره‌ای و اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، از ابتلا به بیماری‌های کبدی و کیسه صفرا جلوگیری کرده و در دفع سنگ کلیه مؤثر است. همچنین مصرف روغن نارگیل در کنترل میزان قند خون مؤثر بوده و باعث ترشح انسولین می‌شود.

▪ استخوان

روغن نارگیل حاوی مقادیر فراوانی از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای سلامت بدن بوده و از طرف دیگر دارای ترکیباتی است که در افزایش جذب این مواد در بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. از این رو، مصرف روزانه این میوه به زنان میانسال برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان توصیه می‌شود. پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها، حفظ و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها از خواص دیگر این میوه مغذی است. نارگیل از گیاهان قابل کاشت در نواحی گرمسیری است که قدمت آن به بیش از سه هزار سال قبل می‌رسد. این گیاه برای نخستین بار در نواحی جنوب آسیا کشف شد و امروز در اکثر نواحی استوایی و گرمسیری جهان کشت می‌شود. طول این درخت به ۳۰ متر می‌رسد و برگ‌های آن پهن و ضخیم است.
روغن نارگیل در کشورهای پیشرفته، مصارف خوراکی داشته و پس از بوزدایی در کارخانجات صنایع غذایی از آن استفاده می‌شود.


 

tino25

عضو جدید
درمان ضعف بدن.

درمان ضعف بدن.



ضعف بدن
ضعف بدن یک بیماری نیست بلکه یک شکایت است،ضعف بدن و خستگی احساسی است که توسط فرد و به صور مختلف از جمله : بی حالی ، کسالت و زود خسته شدن ، فقدان انگیزه و نیرو، ازدست دادن میل و علاقه به کارهای روزمره شادابی کم یا احساس یأس وناامیدی بیان می شود;همچنین به صورت احساس باطنی ضعف و میل شدید به استراحت یا خوابیدن نیز بیان می گردد.
درمان ضعف بدن
آیا می دانید چه میوه ای خستگی و ضعف بدن شما را برطرف می کند ؟ اگر این مشکل را دارید این مطلب را بخوانید.
یکی از میوه هایی که برای درمان ضعف بدن و خستگی میتوان استفاده کرد انگور است.مصرف انگور خستگی را برطرف می‌كند و به دلیل داشتن پتاسیم برای برطرف كردن ضعف بدن مفید است. مصرف آب انگور تازه می‌تواند یبوست كه عوارض آن بی اشتهایی، نفخ، سردرد، تشنگی مفرط و بوی بد دهان را از بین برد.
غوره حالت كال انگور است و برای درست كردن سركه استفاده می‌شود و سركه حاصل از تخمیر دانه‌های انگور در تسكین خارش‌های پوستی و جلدی مؤثر است.
انگور سرشار از پتاسیم است كه برای درمان ضعف بدن مفید است. افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌تواتند مفید باشد. انگور برای سلامت قلب، ریه و كلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.
دانه‌های خشك انگور صفرا و بلغم را رفع می‌كند. اتصالات را قوی می‌كند و حالت‌های خستگی و ضعف بدن را برطرف می‌كند. روغن هسته انگور حاوی اسید‌های چرب غیر اشباع است كه مصرف آن بسیار مفید است.
درمان ضعف بدن
یکی دیگر از مواد غذایی که میتوان از آن برای درمان ضعف بدن استفاده کرد جو است.جو از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و دارای خواص دارویی است.
جو غذایی بسیار مقوی است. جوشانده ‏ی حاصل از مخلوط دانه‏ های جو همراه با جوی دوسر و گندم ماده غذایی بسیار مقوی در درمان ضعف بدن است. جو دارای مقادیر بالایی از فسفر است و بنابراین برای وضعیت عصبی و فعالیت‏ های ذهنی بسیار مفید است.



 

tino25

عضو جدید


تا به حال به این اندیشیده اید که چرا هرگز در هیچ گزارش یا رسانه خارجی در مورد اینکهبستنی ، این لیسیدنی پرطرفدار، در کجا و توسط چه کسی ساخته شد هیچ حرفی به میان نیامده ؟! جواب این سوال در کتاب `مردم دوران مشروطه` در قفسه های خاک گرفته کتابخانه ملی موجود است که نیز کار دیگری است ازایرانیان .
داستان از اینجا شروع میشه که فردی به نام کریم باستانی ملقب به کریم یخ فروش پسر جوانی از شهر ری در بازار آن زمان (خیابان جمهوری امروز) بساط یخ فروشی داشت . یکی از مشتریان غالبا دائمی کریم کارمندان سفارت انگلستان در همان حوالی بودند . این مواجهه هر روزه کارمندان با کریم رابطه صمیمانه را بین آنها پدید آورد . کارمندان برای کریم که انگلیسی بلد نبود نام کریم یخی یا همان به گفته خودشان آیس کریم را برگزیدند . در اواسط درگیریهای دوران مشروطیت کریم برای جلب بیشتر مشتری اقدام به پخش یخ در بهشت مبادرت ورزید . و در همین دوران و برای اولین بار با مخلوط کردن شیر و یخ و زرده تخمه مرغ و گلاب و شیره ملایر اولین بستنی تاریخ بشریت را ساخت. که مورد استقبال اهالی بازار و همسر سفیر انگلیس قرار گرفت مغازه ای در همان حوالی توسط سفیر انگلیس به کریم اهدا شد که بر سر در آن به زبان انگلیسی اسم فامیل کریم ( باستانی ) bastani نوشته شده بود که ایرانی ها به اشتباه بستنیمی خواندند . در زمان افتتاح فروشگاه سفیر انگلیس با گفتن :
we name it after you
اسم محصول را به احترام کریم آیس کریم گذارد
میرزا حسن‌خان مستوفی , مستوفی‌الممالک دوران مشروطیت ، در کتاب خاطراتش مینویسد این پدرسگ ( کریم باستانی ) لیسیدنیی ساخته است از سردابهای یزد سردتر ، از لب یار شیرین تر، از پنبه خراسان نرمتر. سالها بعد کریم با یکی کارمندان سفارت انگلیس به نام الیزابت بسکین رابینز ازدواج کرده و به انگستان و بعد از آن به امریکا مهاجرت میکند .
_,_._,__




















طعم بستنی خوب، كاملاً به سلیقه شما بستگی دارد، ولی آنچه متخصصان تغذیه و كارشناسان كارخانه‌های بستنی ‌سازی می ‌گویند چیز دیگری است. بد نیست با این معیارها نیز آشنا شوید:
قوام مناسب:

اجزای بستنی باید كاملاً با یكدیگر مخلوط شده باشند و مخلوط نهایی قوامی صاف و یكنواخت داشته باشد. به نسبت سنگین ‌بوده و تا اندازه‌ای قابل جویدن باشد، تمام اجزای تشكیل ‌دهنده آن به نسبت معین (نه بیش از حد) به خوبی با هم مخلوط شده باشند.
طعم خوب:

یك بستنی خوب باید طعم مناسبی نیز داشته باشد و مواد شیرین‌ كننده به نسبت مناسب در آن به كار رفته باشد. بستنی كه خیلی شیرین یا بی ‌طعم باشد، بستنی مطلوبی به شمار نمی ‌رود.
درجه حرارت مناسب (نه خیلی سرد، نه خیلی گرم):

درجه حرارت بستنی هنگامی ‌كه آن را در دهان می ‌گذارید، از نظر تشخیص طعم آن اهمیت زیادی دارد. اگر بستنی خیلی سرد باشد، پایانه‌های حس سرما را بیش از حد تحریك كرده و ذائقه به وسیله سرما بی ‌حس می ‌شود و قضاوت درباره طعم بستنی را برایتان دشوار خواهد كرد.
در صورتی كه بستنی بر اثر بالا بودن درجه حرارت ذوب هم شود، خواص خود را از دست خواهد داد.
مواد اولیه مرغوب:

هر بستنی كه مواد اولیه سازنده آن از جنس مرغوب، سالم و بهداشتی باشد، می ‌تواند بستنی خوبی باشد. این مواد اولیه نباید به مدت طولانی و به روش نادرست در انبار نگهداری شده باشند. مصرف شیر یا خامه ترش شده با كیفیت پایین و كره نگهداری شده در شرایط نامناسب می ‌تواند از كیفیت بستنی بكاهد. برخی از كارخانه‌های بستنی ‌سازی از شیرخشك‌های نامرغوب یا مانده استفاده می ‌كنند كه می ‌تواند از كیفیت محصول نهایی بكاهد.
انبارداری صحیح:

پس از تهیه بستنی، ممكن است توده‌های زیادی از بستنی در سردخانه انبار شوند تا در زمان مناسب به بازار ارائه شوند. اگر بستنی‌ها زمان طولانی در سردخانه بمانند، سفت‌ می ‌شوند و طعم‌های نامطلوب سردخانه را به خود می‌ گیرند، بنابراین محصول نهایی ممكن است كیفیت مطلوبی نداشته باشد.
ارزش غذایی بستنی

شاید شما هم دیده باشید كه روی پاكت بستنی‌ها، میزان كالری آن، مواد تشكیل‌ دهنده و... را در جدولی درج می‌ كنند. اگر حسابی دنبال رژیم لاغری هستید، نباید بستنی را در برنامه غذایی‌ تان قرار دهید، ولی اگر وسوسه شدید و دور از چشم دیگران یك عدد بستنی نوش ‌جان كردید، حداقل به سراغ بستنی‌های ساده‌تر كه در آنها خبری از پسته و بادام و تكه‌های خامه نیست بروید. متخصصان می‌ گویند: ارزش غذایی بستنی‌ها به ارزش غذایی مواد اولیه كه در ساخت آن استفاده شده است، بستگی دارد. چربی بستنی دو تا سه برابر چربی شیر و پروتئین آن كمی بیشتر از شیر است.
تخم‌ مرغ، میوه و شكر تركیبات دیگر بستنی هستند كه ارزش غذایی آن را افزایش می‌ دهند كه ممكن است از این نظر چندان به ذائقه طرفداران رژیم، خوشایند نباشد.
بستنی یكی از عالی ‌ترین منابع انرژی است كه دو تا سه برابر شیر چربی دارد و بیش از نصف مواد جامد آن شكر (ساكاروز و لاكتوز) است. بنابراین باید هنگام خوردن آن حساب كالری‌ها را بكنید، ولی اگر
رژیم افزایش وزن دارید، خوردن این خوراكی انرژی ‌زا را به شما پیشنهاد می‌ كنیم.

چون در تهیه بستنی از شیر استفاده شده است، بنابراین شما
ویتامین A ، ویتامین B1 (تیامین)، B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین) و ویتامین E را در بستنی خواهید یافت. اگر هم در تولید بستنی میوه‌ای از میوه‌های تازه استفاده شده باشد، ویتامین C نیز در بستنی شما پیدا خواهد شد. كلسیم و فسفر كه در شیر بستنی موجود است، برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است.

 

tino25

عضو جدید
علت واقعی خواب آلودگی بعد از ناهار چیست؟
غذای چرب و سنگین و کاهش اکسیژن خون
متأسفانه بیشتر ما در وعده
ناهار غذاهای سنگین و چرب می‌خوریم که حجم آن هم کم نیست. به همین علت وقتی این غذا‌ها وارد روده می‌شوند، خون بیشتری روانه این قسمت از بدن می‌شود تا این همه مواد غذایی سنگین را هضم کند. به طور طبیعی پس از اینکه خون بیشتری وارد دستگاه گوارش و روده‌ها می‌گردد، از حجم خونی که به مغز وارد می‌شود کاسته خواهد شد و به همین جهت میزان اکسیژن در مغز پایین خواهد آمد و همین باعث می‌شود احساس خستگی کنیم.

تغییرات در پی اچ خون
در طی فرآیند هضم غذا اسید بیشتری در خون ترشح می‌شود که PH خون را تغییر داده آن را آلکالین می‌کند. همین آلکالینه شدن خون هم می‌تواند باعث خواب آلود شدن ما شود. اگر خوب دقت کنید متوجه خواهید شد که وقتی غذاهای بسیار شیرین و دارای کربوهیدرات زیاد می‌خورید، این حالت
خواب آلودگی و سُستی بیشتر خواهد شد.

این غذا‌ها قند خون را به یکباره بالا می‌برند و همین باعث می‌شود که پانکراس (لوزالمعده) مقدار زیادی انسولین ترشح کند. این مقدار فراوان انسولین، پروتئینی به نام «تریپتوفان» را به سوی مغز می‌راند و این ماده در مغز به سروتونین تبدیل می‌شود. این مادهٔ شیمیایی که مسئولیت رساندن پیام‌های عصبی از یک سلول عصبی به دیگری را بر عهده دارد، در شکل‌گیری فرآیند خواب هم نقش مهمی ایفا می‌کند. وقتی میزان این ماده در مغز افزایش می‌یابد، ما خواب آلود می‌شویم.

چه کنیم که بعد از غذا خوردن خوابمان نگیرد؟
* یک پیاده روی کوتاه پس از
ناهار به کاهش این خواب آلودگی و سُستی کمک می‌کند. این کار جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد که سطح قند خون را محدود می‌کند و میزان انسولین خون را نیز پایین نگه می‌دارد.

* یک راه حل مفید دیگر این است که مراقب غذا خوردن خود باشید. از خوردن غذاهایی مانند سیب زمینی، برنج، نان به مقدار زیاد یا پاستا به عنوان
ناهار و همچنین از خوردن دسرهای دارای قندهای ساده مانند شیرینی، شکلات و بستنیخودداری کنید. این خوراکی‌ها دارای قندهای ساده هستند که خوردنشان با بالا بردن ناگهانی قند خون موجب ترشح زیاد انسولین در خون، افزایش میزان ترشح سروتونین در مغز و در ‌‌نهایت خواب آلودگی شما می‌شود.

* در وعده
ناهار کمتر غذا بخورید. صبحانه‌ای حاوی غذاهای پرپروتئین بخورید و به عنوان می‌ان‌وعده یک خوراکی سبک و مفید مانند میوه یا ماست کم چرب میل کنید و وعده ناهار را مختصر صرف کنید. با این کار سطح قند خون متعادل می‌ماند و از ترشح بیش از حد انسولین جلوگیری خواهد شد.
اگر خوب دقت کنید متوجه خواهید شد که وقتی غذاهای بسیار شیرین و دارای کربوهیدرات زیاد می‌خورید، این حالت
خواب آلودگی و سُستی بیشتر خواهد شد
* نوشیدنی‌های کافئین‌دار کمتر بنوشید. اکثر ما پس از
ناهار یک فنجان چای یا قهوه می‌نوشیم تا به گمان خود سرحال بیاییم، شاید تعجب کنید ولی در واقع این نوشیدنی‌ها فقط برای مدت کوتاهی ما را سرحال می‌آورند و اندکی بعد دوباره‌‌ همان رخوت و سُستی به سراغمان خواهد آمد. برخی افراد هم به نوشیدن چای یا قهوه معتاد می‌شوند و بدون نوشیدن آن پس از ناهار همچنان چرت می‌زنند و گاهی ممکن است پشت میز کار یا حین رانندگی خوابشان ببرد. به جای نوشیدن چای یا قهوه می‌توانید چای سبز بنوشید که هم کافئین کمتری دارد و هم به آن معتاد نخواهید شد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

* در حالت عادی
خواب آلودگی بعد از غذا خوردن طبیعی است، ولی اگر دیدید که با این خواب‌آلودگی اسهال هم دارید و نفخ کرده‌اید دقت کنید، چون ممکن است نشانه‌ای از آلرژی غذایی یا عدم تحمل به یکی از مواد موجود در غذا باشد.

* گاهی اوقات هم نشان‌دهنده مشکلاتی است که ممکن است همراه با ترشح انسولین در بدنتان ایجاد شود. این اختلال می‌تواند با حس گیجی، سردرد و احساس ضعف خودش را نشان دهد.
 

tino25

عضو جدید
جوان نگهداشتن مغز!

جوان نگهداشتن مغز!








زمانیکه به 30 سالگی می رسیم، مغزهای ما آهسته و ثابت، مسیر یک منحنی نزولی را در پیش می گیرند. اما این تنزل شناخته شده یک عارضه جانبی غیرقابل فرار نیست، بلکه اخیرا گفته می شود شما می توانید با روشهایی تغییرات مربوط به افزایش سن را خنثی کنید. روشهای ساده ای که فعال بودن شما را تضمین کند و نیروی ذهنی تان را قوی نگه دارد.

وقتی در اینترنت جستجو می کنید، مراکز کلیدی در مغزتان را که کنترل تصمیم گیری و استدلال آوری پیچیده را کنترل می کنند، درگیر می کنید. این کلیک های کوچک گاهی از خواندن نیز محرک تر است.

جستجو در اینترنت مدارهای عصبی را استفاده می کند که در هنگام خواندن فعال نیستند. استفاده بیشتر از گوگل که برای جستجو هدفمند تر است، چرخه های قوی تری در ذهن شما می سازد. پیشنهاد: برای مثال چند روز در هفته به مدت 20 دقیقه در اینترنت به دنبال مطالبی بگردید که همواره میخواستید بیاموزید، هر چه که باشد! درباره بازیگران، موسیقی یا فعالیت مغزی!

بله، ورزش! ورزش می تواند زوال عقل را بخوبی به تاخیر بیندازد. اما می دانید که ورزش منظم می تواند زوال عقل را کاملاً معکوس کند؟ طبق تحقیقات تمرینات ایروبیک سرعت و شفافیت تفکر را بسیار بالا برده و همچنین بافت نسج مغز را زیادتر میکند.

پیشنهاد: سه بار در هفته به مدت 50 دقیقه پیاده روی تند انجام دهید تا این تاثیر بر شما ایجاد شود. برای نتیجه بهتر در پارک یا مکان پر درخت اینکار را انجام دهید زیرا تاثیرش 20 درصد بهتر خواهد بود.

مسواک زدن به وضوح با سلامت مغزی ارتباط دارد. این نتیجه پس از مطالعه بر روی هزاران فرد بین 20 تا 59 ساله انجام شده است و مشخص شد بیماریهای دندان و لثه با بدترین بیماری های مغزی در سنین کهولت ارتباط دارد. پس به توضیه های دندان پزشکتان توجه کنید، هر روز مسواک حداقل یکبار و هر بار حداقل 2 دقیقه مسواک زدنتان طول بکشد.

تا جای ممکن از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید، با افزایش مصرف الکل، حجم مغز کاهش می یابد، و این مشکل در زنان بیشتر است زیرا زنان جثه کوچکتری دارند و بیشتر در معرض این خطر قرار می گیرند.

مصرف زغال اخته سرعت عملکرد مغز را افزایش می دهد و باعث رشد سلولهای هیپوکامپوس می شوند. زغال اخته را همراه با غلات یا ماست مصرف کنید و برای فصلهای بعد فریز کنید..

با سودکو 10 سال جوانتر شوید! سودوکو سرعت انتقال و تصمیم گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش می دهد، اول می توانید با پازل ها و جدولهای ساده که در تمام فروشگاه ها هست شروع کنید تا در سودوکو حرفه ای شوید!

مدیتیشن(مراقبه) نیز بر بهبود سلولهای خاکستری مغزتان اثر می گذارد و بر رشد مناطقی از مغز که مخصوص کنترل حافظه، زبان و حواس است اثر مثبت دارد. با 15 دقیقه مدیتیشن در روز شروع کنید، مثلا در ساعت ناهار یا قبل از ترک محل کار، راست بنشینید، چشمها را ببندید، و به هر چیزی که در زمان حال حسش می کنید، تمرکز کنید. چه صدای پرنده ای در دوردست باشد چه صدای تنفس تان.

10 پيشنهاد ويژه براي تقويت مغز
۱/ کاری انجام دهید
دانشمندان بر این باورند که نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد. در حالی که قلب و ششها واکنشی سریع نسبت به دویدن بر روی دستگاه دوی ثابت نشان می دهند، مغز هم به آرامی با هر قدم قعالیت میکند. برای سلامت دائمی مغز، روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی (دویدن و نرمش های هوازی) می تواند نقش شایان توجهی داشته باشد.

۲/ متعادل بخورید
انرژی بسیار زیاد یا انرژی بسیار کم خللی بزرگ در کارایی مغز ایجاد میکند. رژیم غذایی تشکیل شده از مواد قندی کم با فیبر بالا و چربی و پروتئین معمولی بسیارآرام تر از غذاهایی با میزان قند بالا (مانند شیرینی جات و نشاسته) در بدن تجزیه میشوند. سرعت ثابت و ملایم هضم در روده مقدار انرژی بیشتری را به مغز می رساند، و باعث بهینه‏سازی سوخت و ساز در ارگانهایی شوند که می توانند در سلامتی طولانی مدت نقش بسزایی داشته باشند.

۳/ مراقب رژیم غذاییتان باشید
در حالی که پرخوری فعالیت مغز را کند میکند و در طولانی مدت باعث وارد آمدن به مغز می‏شود، کمبود کالری هم می تواند اثر مشابهی را بر مغز گذارد. رژیم های غذایی مفرط می تواند باعث طولانی شدن برخی دردها در بدن و در نتیجه سلب آسایش شوند، احساسی که باعث اعتیاد افراد به لاغر ماندن (anorexia) (ترس از چاق شدن) شود. بسیاری از مطالعات رژیم های غذایی مفرط را با حواس پرتی ، اختلال در حافظه و پریشانی مرتبط می دانند.

۴/ مراقب بدن خود باشید
بسیاری از بیماری های قابل پیشگیری مانند دیابت نوع دوم، چاقی، فشار خون و… می توانند تاثیر بسزایی در پیر شدن مغز داشته باشند. فعال و سالم نگه داشتن سیستم گردش خون با کارهایی از قبیل سیگار نکشیدن و عدم استفاده از چربی های اشباع شده مانع از پیری زودرس مغز میشود.

۵/ از استراحت و آرامش لذت ببرید
در زمان استراحت و رویا، خاطرات به آرامی مرور میشوند، بعضی دور ریخته میشوند و بعضی ذخیره می شوند.... مطالعات نشان می‏دهند وقتی دچار کمبود خواب هستیم، پروتئینی که سیناپس‏ها (محل تماس دو عصب) را شکل می دهد توانایی کافی برای تفکر و فراگیری را از دست می‏دهد، علاوه بر این خواب ناکافی با فراموشی در ایام کهولت رابطه مستقیم دارد.

۶/ از قهوه تان لذت ببرید
تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از کافئین از مغز محافظت می کند. بر اساس یک مطالعه علمی ۲ الی ۴ بار سرحال آمدن بعد از خستگی در یک روز می تواند به کاهش فراموشی کمک کند و ۳۰ تا ۶۰ درصد از بروز آلزیمر پیشگیری کند. اینکه آیا کافین موجود در چای و قهوه باعث رفع خستگی میشود یا آنتی اکسیدان موجود در آنها هنوز مشخص نیست اما قهوه باعث افزایش سطح هوشیاری در این بعد از ظهر و چند سال بعد میشود.

۷/ ماهی بخورید
براساس تئوری های جدید وجود ماهی در رژیم غذایی انسانها می تواند نقش بسزایی در تقویت حافظه انسانها داشته باشد. اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا ۳، برای ساختمان مغز مهم بشمار می آیند و تاثیر آنها برای درمان بیماری های مغزی بسیار موثر است. مطالعات انجام گرفته بر روی تاثیر مکمل امگا ۳ نتایج جالبی را به همراه داشت که نشان می داد امگا ۳ دربرخی دیگر از منابع غذایی مانند تخم کتان، ماهی ها و برخی از حیوانات علف خوار نیز یافت می شود.

۸/ خونسرد باشید
استرس تاثیر بد و مخربی روی مغز می گذارد و با ترشح هورمون‏های خطرناکی در ناحیه‏ی هیپوکمپوس (hippocampus) و سایر قسمت های مغز، حافظه را تحت تاثیر قرار می‏دهد. بعضی از دانشمندان بر این عقیده‏اند که داشتن یک زندگی متعادل و دنبال کردن فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا، حضور در اجتماع و انجام فعالیت‏های هنری می تواند روند فراموشی بر اثر کهولت سن و پیری مغز را به تاخیر بیاندازد.

۹/ از مکمل ها استفاده نکنید
اخیرا استفاده از مکمل ها به وسیله برای جبران کاستی‏ها تبدیل شده اند، استفاده از مکمل های آشنا برای ما مانند مولتی ویتامین ها تنها نوعی هدر دادن هزینه است. دارو های مکملی مانند (ginkgo) و (melatonin) امروزه از نظربسیاری از افراد به سطل های زباله تعلق دارند. علیرغم منشا طبیعی، اینگونه داروها فاقد عوارض جانبی نیستند، عوارضی مانند: فشار خون بالا، مشکلات گوارشی، مشکلات باروری و افسردگی. برای انسانهای سالم داروی (ginkgo) هیچ تاثیر مثبتی ندارد و گاها تاثیر دارونماها از این گونه مکمل ها بیشتر است.

۱۰/ مغز را به چالش بکشید
حل یک جدول، بازی فکری یا تست هوش به عنوان سوالات هوش و محرک مغز به شما کمک میکنند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید. هرچند که کمبود سواد عامل موثری در کاهش حواس و کمکاری ذهن است. هرچه بیشتر برای یادگیری تلاش کنید، ذهن شما برای دوران کهولت آماده‏تر و جوانتر خواهد بود. کلید کار میتواند انجام یک کار چالشی جدید مانند حل یک پازل جدید و سرگرم کننده باشد.
__._,_.___




































--
Best Regards,
Houshang
Mohammad
i











 

tino25

عضو جدید
خوراکی های افزایش دهنده طول عمر

خوراکی های افزایش دهنده طول عمر



دوست دارید همیشه سالم و تندرست باشید؟ ما در این مقاله ۱۵ خوراکی را که مصرف منظم آن سلامت و تناسب اندام تان را تضمین می‌کند، ذکر کرده ایم. حتی اگر بعضی از آنها را مصرف کنید، تأثیر فراوان شان بر سلامت تان را خواهید دید…

مواد غذایی سالمی که بو دارند
سیر
سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است. علاوه بر این، سیر اثر ضد انعقاد خون، جذب کننده و پایین آورندۀ فشار خون هم دارد. به خاطر وجود فلاونیدهای آنتی اکسیدانی موجود در سیر، این مادۀ غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.
پیاز
پیاز نیز خواص آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد. پیاز باکتری های عامل پوسیدگی دندان ها، ورم لثه، پارادونتیت (التهاب لثه) و برخی آنژین ها را می‌کشد. پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می‌شود، آنچه که این “سیرمانند” انجام می‌دهد این است که مانند یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مانند آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می‌کند.
گیاهان معطر دیگر
گیاهان معطر مانند رزماری، آویشن، پونه، ریحان و نعناع، سرشار از اسانس های خانوادۀ ترپن ها هستند (اسانسی که آنها را معطر می‌کند). ترپن ها می‌توانند بر روی تومورها تأثیر بسیار زیادی داشته و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش ‌دهند یا باعث مرگ این سلول ها شوند.
زردچوبه و فلفل سیاه
زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی، ضد التهاب ها و ضد سرطان ها است، ادویۀ مناسبی برای قرار گرفتن در منوی غذای روزانۀ ماست. این ادویه در کنار فلفل سیاه، خاصیتش ده برابر می‌شود.
سویا
در سویا ایزوفلاون وجود دارد، ایزوفلاون آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکین می‌دهد.
سویا به شکل توفو، میسو، سس سویا، شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می‌شود. توجه: دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.
علاوه بر ایزوفلاون، سویا خواص دیگری هم دارد: حاوی پروتئین بالا، اسیدهای چرب، ویتامین، املاح معدنی و فیبرهای خوراکی نیز هست.
قارچ ها
بعضی از قارچ ها، مانند قارچ های ژاپنی شیتاکه، متاکه و ریشی سیستم دفاعی بدن را تحریک می‌کنند. این اثر به خاطر وجود پلی ساکاریدهایی مانند بتا گلوکن و لنتینان در این نوع از قارچ هاست.
این خاصیت ِ تحریک کنندگی ِ سیستم دفاعی فواید بسیاری دارد، خصوصاً در موارد سرطان؛ و در قارچ های پلورُتز و قارچ پاریسی یافت می‌شود.
میوه های قرمز
تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، کران بری و انگور سیاه، میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و فلاونید هستند. برای مثال، تمشک ۲ برابر بیشتر از گریپ فروت و حدوداً ۹ برابرِ کیوی، ذخیرۀ آنتی اکسیدان دارد. به همین علت است که میوه های قرمز از بیماری های اختلال در بازسازی عصبی (مانند آلزایمر) پیشگیری می‌کنند، فشار خون را پایین می‌آورند، کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهند، از بروز بیماری های قلبی عروقی نیز پیشگیری می‌کنند، سرعت رشد تومورها را کند می‌کنند و عوامل سرطان زا را از بین می‌برند.
شکلات سیاه
شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی سهیم است. مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می‌کند، ضمناً خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی هم دارد. شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش، یک ضد افسردگی طبیعی است.
هر چه شکلات طبیعی تر باشد، خوردن منظم آن بیشتر توصیه می‌شود؛ البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک مادۀ کم کالری نیست.
ماهی
ماهی که سرشار از امگا ۳ است، به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی عروقی مشهور شده است. میزان کافی امگا ۳ در پیشگیری از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده مؤثر است. به زنان باردار توصیه می‌شود که امگا ۳ زیادی مصرف کنند زیرا امگا ۳ حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.
۲ تا ۳ با در هفته ماهی بخورید، البته خوردن ماهی های کوچک تر در الویت است (ماهی های کوچک حاوی جیوۀ کمتری هستند).
زنجبیل
زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها و دیگر بیماری های مرتبط با افزایش سن است. این ریشه، خواص ضد التهابی بسیار خصوصاً در درمان بیماری های رماتیسم و ورم مفاصل دارد.
در نهایت، زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می‌کند.
جلبک
جلبک که در گذشته تنها در آسیا مصرف می‌شد، هم اکنون در تمام اروپا نیز خورده می‌شود.
جلبک کالری بسیار پایینی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است. این مادۀ غذایی ارزشمند حاوی ید، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی، مس، سلنیوم و… است.
جلبک ها تنها گیاهانی حاوی B12 (B12 برای بافت های عصبی ضروری است) هستند، و این موضوع در چارچوب رژیم های غذایی گیاهخواری اهمیت ویژه ای دارد.
جلبک های قهوه ای سرشار از ویتامین های C و E ، جلبک های قرمز سرشار از پروویتامین و جلبک های سبز غنی از ویتامین C هستند. بعضی هایشان هم حاوی امگا ۳ اند !
تأثیر جلبک ها بر سلامتی چیست؟ آنها به پیشگیری از پرفشاری خون، یبوست، کم کاری تیروئید و تومورها کمک می‌کنند در ضمن آنتی باکتری و ضد کرم هم هستند.
چای سبز
چای سبز یک ضد سرطان بسیار عالی است و با کاهش تشکیل پلاک های آتروم از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، پلاک های آتروم عامل انسداد عروق هستند. این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می‌کند و پیری را به تأخیر می‌اندازد. ضمناً، تصور می‌شود که چای سبز به مبارزه با بیماری های اختلال در بازسازی سلول های عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک می‌کند.
غلات کامل
غلات کامل سرشار از فیبر اند و باید در لیست غذایی ما از الویت بالایی برخوردار بوده و جایگزین علات تصفیه شده بشوند، غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی بخش عمده ای از خواصشان، خصوصاً فوایدی را که برای گوارش و سیستم قلبی عروقی دارند، از دست می‌دهند.
نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات کامل (برنج، نان …) باید هر روز مصرف شوند.
روغن زیتون
مادۀ غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای، روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل بین امگا ۳ و امگا ۶ است. این روغن آثار غیر قابل بحثی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد. توصیه می‌شود که این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرده و حتی با روغن کلزا که سرشار از امگا ۳ است، مخلوط کنید.
بروکلی و سبزیجات دیگر
بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدوتنبل، سبزیجات فوق العاده ای برای سلامتی هستند. سبزیجات کالری بسیار کم، مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند. این گروه از موادغذایی، باید ۲ بار در روز، در وعده های غذایی نهار و شام، مورد استفاده قرار گیرند.
 

tino25

عضو جدید
وقتي در طول 24 ساعت شبانه روز مشغول فعاليت وخواب هستيم در بدن ماچه اتفاقاتي ميافتد؟...............

وقتي در طول 24 ساعت شبانه روز مشغول فعاليت وخواب هستيم در بدن ماچه اتفاقاتي ميافتد؟...............

ساعت شش:با ترشح هيدرو كورتيزون، اعضاي بدن بيدار مي شوند. بدين طريق بدن بطور آهسته خودش را براي بيدار شدن آماده ميكند.متابوليسم به فعاليت در ميايد وبراي فعاليت روزانه ما پروتئين وانرژي ذخيره شده به جريان در مي آيد.

ساعت هفت : هنوز بدن ضعيف است ، پس وقت ورزش نيست چون در اين ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد مي شود . بجاي ورزش صبحانه بخوريد چون دستگاه گوارش در اين زمان بخوبي كار ميكند.

ساعت هشت:مقدار زيادي هورمون در اين ساعت ترشح ميشود . سيگار كشيدن در اين ساعت بيشتر از هر ساعت ديگري باعث تنگ شدن عروق مي شود.

ساعت نه:بدن سفت وسخت بيدار است وزماني است كه نيروي زيادي را در اختيار دارد. در صورت نياز به تزريق هر آمپولي اين ساعت بهترين موقع است. چون هر گونه عوارض ناشي از تزريق آمپول در اين زمان به حداقل مي رسد وبدن در مقابل اشعه ايكس مقاوم است.

ساعت ده: ساعتي كه ارگانيسم به خودش ميآيدو اعلام آمادگي ميكند . بدن انرژي زيادي را در اختيار دارد وحرارت بدن بالاست .نكته مهم اين كه بين ساعتهاي 10 تا 12 احتمال سكته هاي قلبي بيشتر از هر زمان ديگر است.

ساعت یازده:بدن در بهترين حالت و زمان خود قرار دارد. ضربان قلب و ميزان گردش خون به اندازه ي مناسب است كه ممكن است در معاينات قلبي ( اكتروكارديو گرافي)اشتباهاتي رخ بدهد واگر مشكلي در قلب وجود داشته باشد در اين لحظه ديده نشود. بدن كاملاً آماده است تا مسائل رياضي وسخت ترين فرمول ها را حل كند.

ساعت دوازده:دقت افراد كم و انسان دچار خواب آلودگي مي شود. اسيد معده زياد ترشح ميشود وخون رساني به مغز كاهش پيدا ميكند. براي خون رساني به ديگر اعضاي بدن از معده استفاده بيشتري ميشود. افرادي كه عادت به خواب نيمروزي دارند حدوداًتا سي درصد خطر سكته قلبي در آنها كمتر از ديگران است.

ساعت سیزده:بدن از تب وتاب مي افتد. بهره وري در اواسط روز 20 درصد كاهش پيدا ميكند. همه اعضاي بدن در پايين ترين سطح فعاليت ميباشند. در اين ساعت فقط كيسه صفرا است كه خوب فعاليت ميكندومشغول هضم غذاي نيمروزي است.

ساعت چهارده: احساس خستگي بروز ميكند چون فشار وترشح هورمون ها كم ميشود . براي افرادي كه از دندانپزشكي تر س دارند اين ساعت بهترين زمان است چون افراد در اين ساعت كمتر احساس درد ميكنند.اين وضعيت تا سي دقيقه ادامه خواهد داشت.

ساعت پانزده:در اين زمان انرژي دوباره به بدن بر ميگرددو حافظه خوب كار ميكند ومرحله دوم از بهره وري آغاز مي شود.ولي كمتر از آن چيزي كه بدن صبح داشت.

ساعت شانزده: براي ورزش كردن بهترين ساعت است فشار وگردش خون بدن در بهترين حالت است.

ساعت هفده:فعاليت ارگانها به بالاترين حد خود مي رسد.نيرو افزايش پيدا ميكند. اكسيژن زيادي استفاده ميشود. كليه ومثانه خوب كار ميكند. زماني است كه ناخنها وموها خوب رشد ميكند.اسيد معده افزايش پيدا ميكند به همين دليل در اين ساعت احتمال خونريزي هم بيشتر است.

ساعت هیجده: الآن زمان مناسبي براي خوردن شام است. پانكراس در اين ساعت فعاليت خوبي دارد.

ساعت نوزده:ميزان فشار خون وضربان نبض كاهش پيدا ميكند.بهمين دليل كساني كه از دارو هاي كاهش دهنده فشار خون استفاده ميكنن بايد دقت بيشتري داشته باشند . چون دارو هاي فشار خون در اين زمان بايد با احتياط بيشتري مصرف شود. تاثير دارو هاي ضد افسردگي در اين ساعت خيلي زياد است.

ساعت بیست:ميزان چربي كبد كاهش ميابد وخون كثيف از هر زمان بيشتر به قلب مي رسد. كساني كه آلرژي يا آسم دارند در اين سعت بايد از دارو هايشان استفاده كنند.آنتي بيوتيكها از اين قاعده مستثني نيستند چون در اين ساعت بيشترين تاثير را دارند.

ساعت بیست و یک:عملكرد ترشح غدد در اين ساعت به پايان مي رسد. هر چيزي از اين به بعد وارد معده ميشود وعمليات هضم وجذب غذا به كندي انجام ميشود كه اي ن مساله ميتواند خيلي خطر ناك باشد چون باقيمانده غذا به مخاط روده حمله كرده ومخاط روده را دچار اسيب ميكند.

ساعت بیست و دو:سيستم دفاعي بدن به حالت آماده باش در ميآيد. كساني كه سيگار ميكشند بايد بدانندكه از اين ساعت به بعد بدن سمومي مثل نيكوتين را خيلي سخت دفع ميكند.

ساعت بیست و سه: بدن ارگانيسم ترشح هورمونها را كه در طول روز فعال بوده است متوقف ميكند آرامش بسراغ بدن مي آيد و جسم احساس راحتي ميكند.

ساعت بیست و چهار: زمان خواب سلولهاي پوست بي وقفه فعاليت ميكنند. حتي بيشتر از آن چيزي كه صبح انجام ميدادند.نخستين تصوير خواب ورويا در همان ساعات اوليه پديد مي آيد.

ساعت یک:بازدهي در پايين ترين حد قرار دارد .در اين ساعت حتي كساني كه شب كار هستند وعادت به شب كاري دارند، خوابشان ميگيرد. دقت كم ميشود چون بدن واعضاي بدن خودرا براي خوابيدن آماده ميكنند.

ساعت دو:كساني كه رانندگي ميكنندبايد دقت بيشتري داشته باشندچون قدرت ديد كم ميشود وسرعت عمل وعكس العمل كم ميشود بهمين دليل بيشتر تصادفات در اين ساعت اتفاق ميافتد.

ساعت سه:هم بدن هم روح در تاريك ترين حالت قرار دارند. تر شح هورمون ملاتونين كم ونامنظم ميشودو كساني كه تعادل روحي ندارند اين ساعت خطر ناك تر عمل ميكنند.وبيشتر خودكشي ها در اين ساعت است.

ساعت چهار:با زياد شدن ترشح هورمون ها. بدن انرژي ميگيرد واحتمال سكته هاي قلبي بين ساعت چهار تا شش افزايش ميابدفشار خون به بالاترين حد ميرسد ورگها تنگتر ميشود.در اين ساعت ميزان زايمانها بيشتر است.

ساعت پنج: زياد شدن هورمونها در بدن حدوداً شش برابر روز . فرد را براي فعاليت آماده ميكند .بدن به حركت در ميآيد و دوباره روز جديدي آغاز ميشود.



تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.
از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.

پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.
 

tino25

عضو جدید
یک گزارش ترسناک و لحظه به لحظه بعد از خوردن یک نوشابه!

یک گزارش ترسناک و لحظه به لحظه بعد از خوردن یک نوشابه!


10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای خوری شكر وارد بدنتان میشود، میدانید چرا با وجود خوردن این حجم شكر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریك، طعم آن را كمی میگیرد و شیرینی اش را خنثی میكند.

20 دقیقه بعد: قند خونتان بالا میرود و منجر به ترشح ناگهانی و یكجای انسولین می شود، كبدتان شروع میكند به تبدیل قند به چربی تا قند خون بیشتر از این بالا نرود.

40 دقیقه بعد: حالا دیگه جذب كافئین كامل شده، مردمكهای چشم گشاد می شود، فشار خونتان بالا میرود و در پاسخ به این حالت، كبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌كند. گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوك می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری كنند.

45 دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا میكند و مراكز خاصی در مغز حالت سرخوشی ایجاد میكنند، تحریك میشوند. این همان مكانیسمی است كه در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

60 دقیقه بعد: اسید فسفریك موجود در نوشابه، داخل روده كوچك، به كلسیم، منیزیم و روی میچسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا میكند. میزان بالای قند خون و شیرین كننده های مصنوعی، دفع هر چه بیشتر كلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد: كافئین در نقش یك داروی مدر (ادرار آور) وارد عمل میشود. حالا دیگر كلسیم و منیزیم و رویی كه قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شوند و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الكترولیت ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر: كم كم آن غوغایی كه در بدنتان ایجاد شده بود فروكش می‌كند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریك پذیر میشوید یا خیلی كرخت و بی حال. حالا دیگر تمام آن آبی را كه از طریق نوشابه وارد بدن خود كرده بودید دفع كرده اید، آبی كه میشد به جای اسید و كافئین و شكر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد. تا چند ساعت بعد اثر كافئین هم از بین میرود و شما هوس یك نوشابه دیگر میكنید
 

sama22

عضو جدید
بسته بندی و نگهداری نان

نان به عنوان یک ماده غذایی پرمصرف و ارزانترین منبع انرژی و پروتئین عمر ماندگاری نسبتا کوتاهی دارد که در اثر تولید غیر اصولی و نگهداری نادرست ممکن است از چرخه مصرف خارج شود.فساد میکروبی و بیات شدگی از جمله عوامل مهم افزایش ضایعات نان می باشند.مهمترین فساد میکروبی نان کپک زدگی آن است که افزون بر بالا بردن ضایعات ناشی از تغییر رنگ، بو و طعم نان به دلیل تولید آفلاتوکسین از جنبه سلامت و ایمنی بسیار حائز اهمیت است.با کنترل صحیح شرایط پخت و نگهداری، استفاده از ترکیبات شیمیایی مجاز، بسته بندی مناسب از جمله بسته بندی با انواع پلیمرها، بسته بندی در اتمسفر اصلاح شده، بسته بندی فعال و بسته بندی با فیلم های نانویی، استفاده از اشعه و پاستوریزاسیون حرارتی می توان مدت ماندگاری نان را افزایش داده و در نتیجه از ایجاد ضایعات درنان جلوگیری کرد.
 

حمیدرضا8

عضو جدید
کاربرد انرژی هسته ای درصنایع غذایی

کاربرد انرژی هسته ای درصنایع غذایی

کاربردانرژی هسته ای درصنایع غذایی


میانگین خساراتی که در کشورهای مختلف به محصولات گوجه فرنگی ، پرتقال ، انگور ، هلو ، توت فرنگی ، دارابی لیموترش و لیمو شیرین وارد می شود تا سال 1970 م به 5/1 میلیاد دلار تخمین زده شده است.


چطور می توانیم از نابود شدن محصولات غذایی با ارزش به وسیله حشرات جلوگیری کنیم؟ چرا بعضی از آفات نباتی هر ساله هزاران تن مواد غذایی با ارزش را نابود می کنند ؟ چگونه می توان ارقام پر محصول گندم ، جوو برنج داشته باشیم؟ چگونه می توان بازده گاوهای شیر ده را زیاد کرد؟ بهترین وسیله برای از بین بردن علف های هرز بدون صدمه رسانیدن به محصولات کدام است؟ چگونه می توان غذا و مواد خوراکی را بدون این که در یخچال بگذاریم برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟ طی قران ها انسان طرق مختلف نگهداری مواد خوراکی مازاد خود برای مدت معینی ابداع کرده است که شامل : خشک کردن ، نمک زدن، دود دادن، ترش نمودن، مخمر و قورمه کردن – کنسرو کردن انجماد و روشهای دیگر که هر کدام با وجود سودمندی مشکلات خاص خود را دارند.


اما بهترین روش اشعه باران کردن مواد خوراکی به وسیله اشعه گاما است که اقدامی مقرون به صرفه ، سالم و سریع بوده و نیز موجودات میکروسکوپی را نابود می سازد.


به کمک اشعه بتا و یا اشعه ایکس می توام کلیه موجودات زنده از نوع میکروب را در مواد غذایی نابود کرد.حتی مواد غذایی بسته بندی شده در لفاف های فلزی و یا غیر فلزی را می توان گند زادیی و تصفیه کرد. برای نابودی کرم کدو در گوشت باید لاشه حیوان ذبح شده را در معرض تشعشع یک منبع رادیو اکتیو قرار داد . اشعه رادیو اکتیو انگلهای گیاهی در زراعت را نابود می کنداهمیت این روش در آن است که در زمانی کوتاه مقدار بسیار زیادی از محصول را می توان تصفیه و سالم کرد . بمباران مستقیم بعضی از گیاهان با مقدار معینی از ایزوتوپ های رادیو اکتیور به رشد و نمو رسیدن گیاه کمک فراوانی می کند مخصوصاً در مناطقی که تابستان کوتاهی دارند و گیاه فرصت کافی برای رسیدن ندارد ( مثل منطقه خرم دره) دارای اهمیت وافری است و مورد استفاده قرار می گیرد.


طرز عمل تشعشع چطور است؟ هنگامی که مواد غذایی تحت تابش اشعه رادیواکتیو قرار بگیرند مقداری از اتم های آن که در مسیر تابش قرار گرفته ، یونیزه می شوند . این امر باعث نابودی باکتریها و دیگر موجودات میکروسکوپی می شود ولی هیچگونه اثر مضری به مواد غذایی گذاشته نمی شود و آنها را رادیواکتیو نمی کند و فقط مقداری از ویتامین های آنها را از بین می برد، البته این مقدار کمتر از میزانی است که در اثرکنسرو و یا انجماد یا خشک کردن تلف می شود.


به دو طریق می توان از فساد مواد غذایی جلوگیری کرد :


1- پاستوریزه کردن که از تشعشع ضعیف استفاده می شود.


2- استریلیزه کردن که از اشعه قوی گاما استفاده می شود.


برای نگهداری ماده غذایی بعنوان مثال میوه در زمان کوتاه از تشعشع ضعیف اما اگر برای مدت نگهداری طولانی باشد از اشعه قوی گاما. این روش های پرتو افکنی بر روی مواد غذایی ، حالت فیزیکی یا مزه آنها را تغییر نمی دهد.




موارد استفاده از تکنیک های هسته ایی در حفظ و نگهداری مواد غذایی و افزایش تولید :


1- جلوگیری از جوانه زدن دانه ها در انبار


2- کنترل و از بین بردن حشرات


3- به تأخیر انداختن زمان رسیدن محصولات


4- افزایش سرعت رسیدن محصولات


5- به تأخیر انداختن رشد انواع قارچ در مواد غذایی


6- طولانی تر کردن عمر گوشت


7- جلوگیری از زادو ولد کردن حشرات در گندم و جو


8- افزایش زمان نگهداری مواد غذایی


9- کاهش میزان آلودگی


10- از بین بردن ویروس های گیاهی و غذایی


11- طرح باردهی بیشتر گندم ، برنج، پنبه


12- جلوگیری از جوانه زدن پیاز و سیب زمینی در انبار


13- استفاده از آب و خاک شور در کشاورزی پایدار


14- اثر پرتوگاما در افزایش تولید جوجه های گوشتی


هم اکنون بیش از 127 کشور از روشهای فوق برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کنند. دانشمندان کشاورزی با استفاده از پرتوافکنی ایزوتوپ های رادیواکتیو یک نوع لوبیا پرورش می دهند که در هر جریب 182 کیلو محصول اضافه بدست می آورند و گندمی به عمل آورده اند که در مقابل وزش بادها مقاوم می باشند.
منبع:www.foodna.ir
 

حمیدرضا8

عضو جدید
شکلاتی که ذوب نمی شود

شکلاتی که ذوب نمی شود

شرکت شکلات‌سازی Cadbury نوعی شکلات تولید کرده است که در شرایط آب‌و هوایی گرم به راحتی ذوب نمی‌شود.

دانشمندان صنعت تغذیه در کارخانه شرکت Cadbury واقع در بیرمنگام،‌تولید کننده شکلات‌های مشهور Dairy Milk می‌گویند نوعی شکلات شیری جدید تولید کرده اند که می‌تواند به مدت سه ساعت در حرارت 40 درجه سلسیوس جامد باقی بماند.

اما قرار نیست این محصول جدید در مناطقی که از آب و هوای خنک برخوردارند به فروش برسد و مقصد نهایی این محصولات کشورهای گرمسیری از قبیل هندوستان و برزیل خواهد بود.

با این‌همه بسیاری بر این باورند دلیلی بر انحصاری بودن بازار این نوع شکلات برای کشورهای گرمسیری وجود ندارد،‌آنهم در شرایطی که فصل تابستان تقریبا در بسیاری از کشورها فصلی داغ است و به علاوه کودکان علاقه عجیبی به ذخیره کردن شکلات درون جیبشان دارند.

شکلاتهای عادی در حرارت 34 درجه سلسیوس به راحتی ذوب می‌شوند، این شکلاتها ترکیب کره کاکائو، روغن‌های گیاهی، شیر و شکر هستند اما محققان در ترکیبی جدید با کاستن از میزان جربی شکلاتها و ریزتر کردن ذرات شکر،‌مقاومت شکلات را در برابر حرارت افزایش داده‌اند.​
 

حمیدرضا8

عضو جدید
تاریخچه غذای سنتی آبگوشت در ایران

تاریخچه غذای سنتی آبگوشت در ایران

همه دایره‌المعارف‌هایی که درباره ایران تالیف شده‌اند، مدخل «آبگوشت» دارند. شاید باور نکنید اما آبگوشت در کنار همه نام‌ها و نامداران فرهنگ ایرانی، در دایره‌المعارف‌های تخصصی بدل به مدخلی مفصل شده اما در منوی هیچ یک از رستوران‌های تهران آبگوشت نیست!

برای خوردن آبگوشت باید به خانه، چایخانه، قهوه‌خانه یا دیزی‌سرایی رفت. آن هم فقط سر ظهر، نه قبل و نه بعد از آن. از قدیم دکان‌هایی هستند که به طور تخصصی هر کدام یک خوراک بیشتر نمی‌پزند؛ حلیمی، کبابی، چلویی، جگرکی، کله‌پزی و بریانی. اما باز هیچ یک از این خوراک‌های اصیل و محبوب ایرانی، جز چلوکباب‌ها، در منوی رستوران‌های ایران جایی ندارند! و به همین خاطر است که در کتابچه‌های راهنمای ایرانگردی برای خارجیان هم فقط فرق پلو و چلو و شرح انواع کباب‌ها آمده است. هر جای دیگر جهان که بود، این تنوع خوراکی را جاذبه‌ای سیاحتی می‌کردند و دست‌کم در منوهای وطنی جایی به آن می‌دادند.
آبگوشت به هزار و یک دلیل از خوراک‌های کهن ایرانیان است. یکی از این دلایل، شیوه کوچی و عشایری زندگی نیاکان ایران، برپایه فرهنگ دامپروری است. ایرانیان حتی هنگامی که شهرهای کهنی همچون همدان و شوش و پارسه را ساخته بودند، به معنی واقعی یکجا‌نشین نشده بودند و باز شاهان و درباریان، همانند مردمان در راه این شهرها ییلاق و قشلاق می‌کردند. این جا‌به‌جایی فصلی، حتی تا چند دهه پیش، میان قشلاق تهران و ییلاق شمیران هم، برای بعضی خانواده‌های متمول، متداول بود. پس گمان نکنید که زندگی کوچی با پایتخت ۲۰۰ساله اخیر ایران نسبتی ندارد.

آبگوشت، محصول زندگی یکجا‌نشینی است و کباب، خوراک زندگی کوچ‌نشینی و کوچندگان تنه هنگامی که به مقصد نهایی می‌رسیدند، فرصت و شرایط بارگذاشتن آبگوشت را می‌یافتند. اگر به مستندهای این نیم قرن که از زندگی عشایر ایران ساخته شده، نگاهی بیندازید، گله‌های چندهزار سَری را می‌بینید که هر یک از بزها، گوسفندان، گاوان و اسبان برای صاحبانشان مهم و محترم‌اند و جان دامداران به جان دام بسته است و بسیار کم پیش می‌آید که دام را سرببرند و جز از شیر و فرآورده‌های شیری آنها، تغذیه نمی‌کرده‌اند. اما در راه ناهموار و پرخطر کوچ هر روزه چند سَر از این دام‌های سلامت و پروار، ناکار و تلف می‌شده‌اند و عشایر پیش از آنکه دام، جان بدهد، آنها را سر می‌بریدند و کباب شام را به راه می‌کردند. کوچ، زمانبندی داشت و می‌بایست که به موقع به مقصد می‌رسیدند وگرنه هزار و یک ضرر و خطر طبیعی، در راه بود. پس فرصت بارگذاشتن آبگوشت تا رسیدن به مقصد، در سفر دست نمی‌داد. آبگوشت ظهر فردا را، از شب قبل باید بار‌گذاشت و پیشتر مقدمات و مخلفات آن را مهیا‌کرد که این همه، جز در یکجانشینی ممکن نبوده و نیست.

دیگر اینکه بساط کباب را به سادگی با سیخی چوبی نیز در بیابان می‌توان به راه کرد اما آبگوشت جز در ظرف پخته نمی‌شود. ساکنان فلات ایران هزاران سال پیش، نخستین ابزار و ظرف‌ها را از چوب و سنگ ساختند. اما ظرف چوبی روی آتش کارکردی نداشت و تنها ظرف‌های سنگی به کار می‌آمدند. پس از آن بود که توانایی ساخت سفال حاصل شد و انواع و اقسام ظرف‌ها شکل گرفت. هزاره‌ها ظرف‌های سفالین به کار می‌رفتند، تا انسان ایرانی به راز سنگ‌های معدنی و آب‌کردن و ریخته‌گری فلزات پی برد و از آن ابزار و ظرف ساخت و ظروف فلزی را به میان آورد. جالب است که آبگوشت، هنوز که هنوز است در سه ظرف سنگی، سفالی و فلزی، طبخ و میل می‌شود. انواع دیزی سنگی و سفالی و رویی (رویی به معنای رویین یعنی ساخته شده از فلز روی که به زبان عامیانه به آن روحی هم می‌گویند) هنوز به شیوه هزاره‌های دور، در ایران ساخته و به کاربرده می‌شود و این سه نوع دیزی، یادگاری است از سه عصر سنگ و سفال و فلز در باستان‌شناسی.

در قدیم پلو یا چلو را در مجمعه‌های بزرگی می‌کشیدند، که به آنها «قاپ» یا «قاب» می‌گفتند و چند نفر با دست از یک قاپ مشترک، غذا می‌خوردند. ممکن بود که چند آدم بزرگ و پرخور با پیری یا کودکی نحیف و کم‌غذا در قاپی همسفره و هم‌غذا ‌شوند. این بود که تقسیم غذا عادلانه نبود و یکی به اصطلاح، قاپ دیگری را می‌دزدید و غذای بیشتری می‌خورد. این بود که ایده «قاپ شخصی» به میان آمد که برای هر کس قاپ کوچکی غذا بکشند و آن را در پیش وی بگذارند. این بود که ای «پیش‌قاپ» را «بُشقاب» نامیدند. یک قاپ بزرگ پر از غذا سر سفره می‌آمد و چند قاپ کوچک خالی (بُش به ترکی: خالی) گِرد آن می‌چیدند و برای هر بشقاب، جدا غذا می‌کشیدند. اما آبگوشت چه برای یک تن پخته شود، چه هزار تن، محتوای هر دیزی جدا، درون خود آن می‌پزد و گوشت و نخود و آب، برای هر دیزی به پیمانه برابر ریخته می‌شود و تبعیضی در میان نیست. مانند پلو همه را در یک دیگ نمی‌پزند و پس از پخت، غذا را نمی‌کشند، بلکه اول سهم خام هر دیزی کشیده می‌شود و پس از تقسیم، پخت آغاز می‌گردد.
اما پختن و خوردن آبگوشت کار ساده‌ای نیست. شاید همگان به پختن آن کاری نداشته باشند اما همه از خوردن آن لذت می‌برند. اما اگر یک خارجی از راه برسد و یک دیزی سنگی داغ با سنگک و ریحان جلویش بگذارید، شاید لذتی از لذیذی آن نبرد. چراکه خوردن آبگوشت آموزش می‌خواهد. با قاشق از دهانه تنگ دیزی چیز زیادی بیرون نمی‌آید، مگر اینکه دیزی را کج کنید و برای کج کردن هم، دست خواهد‌سوخت، مگر آنکه با تکه نانی گوشه ظرف را بگیرید و در این کار حتی دستمال کاغذی هم، کمک تکه نان را نخواهد کرد. البته بعضی از دیزی‌های سفالی دو دسته کوچک در دو طرف دارند که در این موقع به دستگیری خورنده می‌‌آیند.

آبگوشت دو بخش دارد، بخش «تَر» که به آن «ترید» می‌گوییم و بخش «خشک» که «کوبیده» می‌خوانیم. همان آب و گوشت که روی هم آبگوشت را پدید آورده‌اند. تقریبا با هم پخته می‌شوند اما جدا خورده می‌شوند. اما عمل‌آوردن این دو بخش به عهده آشپز نیست و شاید تنها خوراکی باشد که خورنده نیز در کار طبخ شریک است. اگر این دو بخش را جدا نکنید، تبدیل به سوپی نه چندان دلچسب خواهد شد و اگر هر یک از این دو بخش را خوب به عمل نیاورید، یعنی مثلا کوبیده را آب‌دار بردارید، لطفی نخواهد داشت. خلاصه آنکه آبگوشت‌خوردن کار هر کسی نیست و اگر برای نخستین بار کسی سر سفره آبگوشت بنشیند، بی‌راهنما به راحتی از ماجرا سر در نخواهدآورد.
گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی دو جزء لاینفک آبگوشت‌های امروزی‌اند و برای ایرانیان شاید تصور آبگوشت‌ بی‌سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی ممکن نباشد. اما شاید ندانید که این دو محصول فرنگی تا صد سال پیش از این، در ایران ناشناخته بوده‌اند. اما آبگوشت پیش از واردات این دو نیز، با گوشت و آب و نخود، آبگوشت بوده. ایرانی همان‌طوری این دو محصول فرنگی را در دیزی کرد و به آن دو رنگ ایرانی بخشید که جانشینان یونانی اسکندر و مغولان وارث چنگیز را به ایرانیانی اصیل و ایراندوست تبدیل کرد.
با وجود این همه کتاب آشپزی و مردم‌شناسی تا به امروز به آبگوشت این‌گونه نگاه نکرده بودیم. چراکه ما گاهی از کنار میراثمان سهل‌انگارانه به سادگی ‌گذشته‌ایم و ظرائف و لطایف فرهنگی نهفته در آنها را ندیده‌ایم. آبگوشت، عصاره فرهنگ ایرانی است و هزاره‌ها تاریخ و نکته در آن خفته است و همه قوت آن به ارزش غذایی‌اش نیست و اگر دقیق به آن بنگریم جان فرهنگ نیاکانمان را در پیاله‌ای از آن خواهیم دید. پس لقمه‌ای از آن را هم نباید هدر داد. منبع:www.foodna.ir​
 

حمیدرضا8

عضو جدید
نوشیدنی که شماراسرحال می آورد

نوشیدنی که شماراسرحال می آورد

زمانی که چند برش لیمو ترش و چند پر از گیاهان معطر را برای ساعتی یا بیشتر در 1 لیوان آب بریزید و بگذارید برای ساعتی یا بیشتر بماند آب طعم فوق العاده ای پیدا می کند و از نوشیدن آن بسیار لذت خواهید برد .

با این نوشیدنی ها که شامل مخلوط میوه ها یا تغییر خلاقانه لیمونادهای سنتی می باشد سر حال شوید .

1 - شربتی خنک کنند
نعنای تازه و آبلیمو این معجون معطر را سر حال می آورد . استفاده از لیمو و نعنا در ترکیب این نوشیدنی باعث تازگی و طروات بخشی آن را افزایش می دهد . نعنا و لیمو را با مقداری آب گازدار مخلوط کنید .


2 - نوشیدنی هندوانه
این نوشیدنی ترکیبی از پوره میوه با یخ و آب گازدار می باشد . برای خامه دار شدن آن یک قاشق پر ماست به نوشیدنی اضافه کنید و برای تزیین هم از تکه های میوه استفاده نمایید .


3 - معجون خنک کننده هندوانه
برای درست کردن این نوشیدنی هنودوانه مخلوط شده را با آب انگور سفید ،آبلیمو ، شکر ، نعنا و آب گازدار ترکیب نمایید و یک نوشیدنی خوشمزه درست کنید .


4 - نوشیدنی خیار
برای مزه دار کردن و شیرین کردن آب از لیمو ، خیار و نعنای تازه استفاده نمایید و یک نوشیدنی خوشمزه و متفاوت تهیه کنید .


5 - نوشیدنی توت و انبه
ترکیب آب گازدار با طعم توت با میوه های تازه نوشیدنی شیرین و خنکی می شود که در ترکیبش از شکر استفاده نشده است .


6 - چای سبز هلو – نعنا
اضافه کردن نکتار هلو و نعنای تازه تغییری در طعم این چای کم شیرین ایجاد می کند .


7 - چای انبه نعنایی
این آیس تی با طعن انبه و نعنا را مقداری شیرین کنید .


8 - خنک کننده با طعم انواع توت

این خنک کننده آکنده از توت فرنگی ، تمشک و قره قاط ( تمشک آبی ) نوشیدنی خنک کننده بسیار مناسبی برای رفع عطش می باشد . برای کسب نتیجه بهتر با میوه های کاملاً یخ زده شروع کنید .


9 - آیس تی ( چای سرد ) با طعم توت فرنگی
می توانید به جای استفاده از توت فرنگی تازه از توت فرنگی های فریز شده برای این آیس تی استفاده نمایید . حواستان باشد که از توت فرنگی های شیرین نشده استفاده نمایید .


10 - آب با طعم دلپذیر لیمو
زمانی که چند برش لیمو ترش و چند پر از گیاهان معطر را برای ساعتی یا بیشتر در 1 لیوان آب بریزید و بگذارید برای ساعتی یا بیشتر بماند آب طعم فوق العاده ای پیدا می کند و از نوشیدن آن بسیار لذت خواهید برد . از اضافه کردن شکر به این نوشیدنی خوداری نمایید . این نوشیدنی برای رفع عطش بسیار مناسب می باشد .

11 - آیس تی نعنایی
با استفاده از این چای میوه ای با طعم پرتقال و لیمو به همراه نعنا در تفریحات بیرونی از منزل تشنگی اعضای خانواده اتان را برطرف نمایید .


12 - چای تمشک داغ و ادویه دار
این نوشیدنی طعم بسیار خوبی دارد و رنگ قرمز یاقوتی آن بسیار چشم نواز است . تمشک های فریز شده ( در صورتی که فصل تمشک تازه تمام شده باشد و به تمشک تازه دسترسی نداشته باشید ) این امکان را فراهم می آورد تا در هر زمانی از سال از نوشیدن این چای عجیب لذت ببرید . با اضافه کردن تمشک به چایتان کمی از طعم های معمولی چون پرتقال و ادویه فاصله بگیرید. منبع:www.foodna.ir
 

حمیدرضا8

عضو جدید
برخی کارها بعد ازغذاخوردن ممنوع!

برخی کارها بعد ازغذاخوردن ممنوع!

نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می‌شود، ولی این حرف پایه علمی چندان صحیحی ندارد و تنها مشکلی که با نوشیدن آب یخ بروز می‌کند، دل‌درد یا انقباض عضلات روده است. افراد دچار سندرم روده‌ تحریک‌پذیر، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند؛.

نوشیدن آب بعد از صرف غذا، باعث رقیق شدن شیره معده می‌شود و می‌تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند؛.

نتایج تحقیقات نشان داده دود سیگار می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و این عامل روی عملکرد معده تاثیر منفی می‌‌گذارد و مانع هضم صحیح غذا می‌شود. از سوی دیگر، کشیدن سیگار بعد از غذا، به‌خصوص در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، درد و علایم شکمی را به دنبال خواهد داشت.

یکی از عادات بد ما، میوه خوردن بعد از صرف غذاست. ولی این کار غلط است. بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید، چون سبب نفخ معده می‌شود، البته میوه پخته (مثل کمپوت میوه) اشکالی ندارد.

یکی از باورهای عموم مردم این است که بعد از غذا نباید حمام کرد، زیرا احتمال بی‌هوش شدن و از حال رفتن در حمام بالاست. این حرف تا حدی اساس علمی دارد، ولی در مورد همه صدق نمی‌کند.

پس حداقل نیم ساعت فاصله بین غذاخوردن و استحمام قرار دهید، به ویژه حمام داغ توصیه نمی‌شود، زیرا در جریان خون اطراف معده اختلال ایجاد می‌کند و بر هضم غذا اثر منفی می‌گذارد.

ورزش ممکن است به قلب افراد دچار بیماری های قلبی- عروقی، فشار وارد کند. مصرف غذای سنگین و ورزش فوری بعد از آن، این فشار را چند برابر می‌کند. اگر غذای سبکی خورده‌اید، حداقل دو تا سه ساعت و در صورت مصرف غذای سنگین، حداقل سه تا چهار ساعت باید از انجام ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.

حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید تا هضم غذا بهتر صورت گیرد..

حداقل دو ساعت بعد از خوردن غذا نخوابید. بنابراین خوردن شام در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

دراز کشیدن بعد از خوردن غذا و با معده پر ممکن است باعث شود مقداری غذا از معده به مری بازگردد و ریفلاکس ایجاد شود

در میهمانی‌‌ها هنوز غذا تمام نشده، جلوی میهمان چای می‌گذاریم. چای می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد. بعد از غذا مایعات باید با نیم تا یک ساعت فاصله مصرف شوند.

چای از هر نوعی که باشد (سیاه، سفید و سبز)، محتوی موادی به نام تانن است. ترکیب‌های تانن اگر به فاصله کمتر از نیم ساعت بعد از مصرف غذا خورده شوند، به آهن موادغذایی می‌چسبند و مانع جذب آنها می‌شوند. به همین دلیل تا یک ساعت بعد از صرف غذا، چای ننوشید./​
 

حمیدرضا8

عضو جدید
چربی سوزهای باورنکردنی

چربی سوزهای باورنکردنی

کاهش وزن جدیدا به یک مسئله بسیار گسترده در دنیا تبدیل شده است و بسیاری از افراد چاق به دنبال آن هستند تا به هر روشی وزن خودشان را کاهش دهند و در این میان از غذاهای متفاوت برای کاهش وزن تغذیه می کنند.

یکی از راه های کاهش وزن استفاده از چربی سوزهاست که البته بیشتر به صورت شیمیایی و دارویی تهیه می شوند به همین علت استفاده از آن ها کمتر توصیه می شود اما شما می توانید از غذاهای مختلفی که خاصیت چربی سوزی دارند به جای قرض های شیمیایی استفاده کنید.

برخی از چربی سوزها مانند فلفل قرمز بسیار محبوب هستند اما همچنان تعدادی ماده چربی سوز وجود دارد که شاید آن ها را نمی شناسید و یا به خاصیت چربی سوزی آن ها آگاه نیستید.

شکلات تلخ

شکلات یکی از موادی است که بسیاری از تحقیقات نشان از آن دارد که باعث چاقی و یا افزایش وز در بدن ما می شود اما این تحقیقات در مورد شکلات تلخ و اصل صدق نمی کند. بسیاری از تحقیقات نشان از آن دارد که افرادی که شکلات تلخ مصرف می کنند بیشتر لاغر می شوند. البته به این نکته توجه کنید که شکلاتی به عنوان تلخ حساب می شود که حداقل 70 درصد آن از کاکائو خالص باشد.

تخم مرغ

بر اساس تحقیقات مختلف که تا به حال انجام شده است تخم مرغ بزرگترین منبع روتئین روی زمین است و تمامی 9 آمینو اسید مفید برای عضله سازی در آن قرار دارد. این در حالی است که تخم مرغ به فرآیند عظله سازی کمک می کند و در کنار آن میزان زیادی ار چربی های شکمی و بدن شما را از بین می برد.

تخم کتان

یکی از دانه های مغذی که می توانید در طول روز از آن استفاده کنید تخم کتان است که غالبا از آن روی ماست و یا درون سالاد استفاده می شود. کلسترول مملو از مواد مغذی است که به شما کمک می کند تا بدنی همیشه سالم و همچنین لاغر داشته باشید. نکته ای که در مورد این ماده مغذی باید بدانید این است که برای اینکه چربی سوزی آن بر روی بدن شما تاثر داشته باشد باید روزانه از آن استفاده کنید.

فلفل دلمه ای زرد

با فلفل دلمه ای آشنا هستید ولی معمولا از نوع سبز آن استفاده می کنیم این در حالی است که به گفته پزشکان استفاده از فلفل دلمه ای زرد برای افرادی که رژیم دارند بسیار لازم است. ویتامینC و ماده مغذی به نام کارنتین که در این سبزی وجود دارد متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی وزن خودتان را کاهش دهید.

بادام زمینی

منبع غنی فیبر که در بادام زمینی های خام قرار دارد گزینه دیگری است که افراد چاق برای لاغر شدن باید به آن توجه کنند. خوردن بادام زمینی باعث می شود تا شما احساس سیری کامل کنید و این خود از خوردن غذاهای مختلف جلوگیری می کند همچنین بادام زمینی به باعث می شود تا دستگاه گوارش مقداری کالری بسوزاند تا ن را هضم کند و این خود یک عال چربی سوز واقعی است.​
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
 10 غذای چربی سوز برای کاهش وزن!

آیا برای وزن کم کردن تلاش می کنید؟ غذاهای چربی سوز به رژیم غذایی خود اضافه کنید شاید این کار را کمی برای شما آسان تر کند.
گریپ فروت
یکی از غذا هایی که کمک به سوزاندن چربی های شما می کند گرپفروت است. گرپفروت نه تنها یکی از منابع غنی ویتامین C است بلکه به جبران 15 گرم از پکتین می کند. پکتین یکی از موادی است که به پایین آوردن سطح کلسترول شما کمک می کند. گرپفروت 74 کالری دارد و خالی از نمک و چربی است.
فلفل های تند چیلیفلفل های چیلی تند می تواند به چاشنی ها در زندگی شما اضافه شود. فلفل های پر از ویتامین A و C اند. فلفل ها همچنین دارای بسته های فیبر، کلسیم و فسفر هستند. علاوه بر این فلفل های چیی حاوی ذراتی هستند که برای سوخت و ساز بدن بسیار مناسب است.
کلم بروکلی
معمولا مردم یا بروکلی را دوست دارند یا از آن متنفر اند. اگر شما از آن دسته ای هستید که بروکلی را دوست دارید، شما از یک غذایی لذت می برید که دارای کالری پایین است و دارای ویتامین C فیبر و کلسیم است.
بوقلمون
این درست نیست که فقط در روز شکرگذاری باید از بوقلمون لذت برد. بوقلمون هم چربی های شما را کاهش می دهد و هم باعث کاهش کالری می شود. فقط هنگام خرید آن چند چیز را در نظر داشته باشید. اول: اگر شما قصد خرید بوقلمون زمینی را دارید تا جایی که امکان دارد از انواع لاغر آن خریداری کنید. اگر شما مرتبا بوقلمون می خورید هرگز پوست آن را نخورید چون محتوی مقدار زیادی چربی است. و نهایتا در کل هر پرنده ای را که می خرید آن را با قرار دادن در سس آن را نرم کنید.
آرد جوآرد جو یک گزینه ی مناسب برای صبحانه است. آرد جو یکی از حلال های کلسترول در گردش خون است. اگر چه باید مراقب بود اگر شما آرد جو را با شکر و کره مخلوط کنید، وزن شما را افزایش می دهد و بهجای ایجاد مزایا برای شما ضرر خواهد داشت.
ماهی قزل آلاماهی قزل آلا نه تنها حاوی مقدار زیادی پروتئین است، بلکه مقدار زیادی امگا 3 دارد که این ماده برای بدن بسیار مهم است.
لبنیات
قرار دادن محصولات لبنی یک در لیست رژیم غذایی گزینه ی مناسبی نیست، اگر چه لبنیات حاوی کلسیم بسیار غنی است و همچنین باعث شکستن چربی ها در بدن می شود. اما ممکن است سطح چربی های بدن را پایین نیاورد.
گوجه فرنگی

گوجه فرنگی های خام را به سالاد خود اضافه کنید. گوجه فرنگی حاوی ویتامین A، B6، C و K است، کالری پایین دارد و ارزش غذایی زیادی دارد.
حبوباتحبوبات بهترین منبع پروتئین در سبزیجات هستند. در حقیقت حبوبات بهترین نوع پروتئین را که در انواع غذا پیدا می شوند را دارا می باشد.
سبزی هاکاهو یکی از بهترین انواع سبزی ها است که معمولا در سالاد استفاده می شود. کاهو به طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و K، پتاسیم، آهن و کلسیم است و نسبت آن در کاهو بیشتر از دیگر سبزی ها است.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز

5نوشیدنی چربی سوز



آب هندوانه




یکی از بهترین و و سلامت ترین آبمیوه های دنیا اب هندوانه است که می توانید به کمک آن میزان بسیار زیادی از آب بدن را تامین و همچنین چربی های اضافی را بسوزانید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر ذره ای به آن شربت و یا شکر اضافه کنید دیگر آن حالت اصلی خودش را ندارد. اب هندوانه همچنین ویتامین های بسیار زیادی مانند آمینواسیدهای لازم و همچنین لیکوپن های ضد سرطانی دارد.

چای نعنایی



چای نوشیدنی بسیار مفیدی است و البته در انواع متفاوتی می توانید آن را پیدا کنید. یکی از این چای ها، چای نعنایی است که باعث می شود تا بدن شما دارای طراوت خاصی شود. این چای را بهتر است به صورت طبیعی در خانه و یا از عطاری ها تهیه کنید. چای نعنا در کنار تامین کردن آب بدن می تواند چربی های اضافه بدن شما را نیز نابود کند.

آب آناناس



بار دیگر یکی از میوه های مفید برای چربی سوزی را در پیش داریم. آناناس شاید از دسته میوه های بسیار شیرین باشد اما اب آن در صورتی که به طور طبیعی استفاده شود می تواند چربی های بدن را کاملا نابود کند. اب آناناس دارای موادی است که کمک می کند تا چربی ها به راحتی خرد شوند.

شکلات تلخ



تا به حال اسمی از نوشیدنی های شکلاتی شنیده اید؟این نوشیدنی ها با آب کردن شکلات های تلخ و یا ترکیبی به وجود می آیند. اگر از شکلات های بسیار اصیل استفاده کنید می توانید به راحتی بدنی بسیار خوب و همچنین شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید.

چای سبز



در مورد چای سبز مطالب بسیار زیادی تا به حال گفته شده است و یکی از اصلی ترین آن ها قدرت چربی سوزی چای سبز است. این نوشیدنی را می توانید بعد از ورزش و یا بعد از حمام کردن استفاده کنید. در این مواقع چای سبز بیشتری اثر را روی بدن دارد.
 

Asa l

عضو جدید
آلوورا

آلوورا

آلوورا به معنی ماده تلخ درخشان یا صبر زرد گیاهیست شفابخش که عده ای آن را داروخانه می نامند.
گیاهی مقدس و افسانه ای!که از قدیم برای آن ارزش خاصی قایل بوده اند.
در مصر باستان از آن استفاده های دارویی و آرایشی می کردند!
آلوورا گل های زرد رنگی دارد و به علت این که در قدیم آن را بر بالای قبرهایشان می کاشتند صبر و آرامش مردگان بر روی نام گذاری آن تاثیر گذاشته و آن را صبر زرد نامیده اند!
این گیاه سحر آمیز از نظر طب سنتی گرم و خشک است و مناطق گرمسیری جنوب برای رشد آن مکان مناسبی می باشد.
96% از ساختمان آن را آب تشکیل داده!!و 4% آن انواع پلی ساکارید ها هستند.
ویتامین های تشکیل دهنده ی آن A B1 B2 B6 B12 CوEهستند.

فواید آلوورا
ضد یبوست
ضد سنگ کلیه
ضد کمر درد
ضد اگزما
رفع ریزش مو
ضد التهاب و عصبانیت
مفید برای بیماران قلبی
تصفیه خون
کنترل قند خون
و به علت داشتن مانوز استیله ضد ویروس از جمله ضد ویروس HIVمی باشد!

نکات مهم در مصرف آلوورا
باعث کمبود پتاسیم می شود.
کودکان زیر 12 سال نباید آلوورا مصرف کنند.
و به علت گرفتگی رحم و احتمال سقط جنین زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.

علاوه بر مصارف پزشکی آلوورا در صنایع غذایی هم نقش به سزایی دارد.
محققان اسپانیایی از زل آلوورا برای نگه داری میوه ها استفاده کردند.
استفاده از زل طبیعی آلوورا به جای استفاده از واکس های مصنوعی میوه برای تازه نگه داشتن میوه ها بهتر است و باعث می شود طعم میوه ها تغییر نکند و تا مدت طولانی تری حفظ شود.
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
Milk and milk products facts

Milk and milk products facts




More than 6 billion people worldwide consume milk and milk products; the majority of these people live in developing countries


Since the early 1960s, per capita milk consumption in developing countries has increased almost twofold. However, the consumption of milk has grown more slowly than that of other livestock products; meat consumption has more than tripled and egg consumption has increased fivefold


Over the last two decades, per capita milk consumption decreased in sub-Saharan Africa

Per capita milk consumption is high (> 150 kg/capita/year) in Argentina, Armenia, Australia, Costa Rica, Europe, Israel, Kyrgyzstan, North America and Pakistan, medium (30 to 150 kg/capita/year) in India, Islamic Republic of Iran, Japan, Kenya, Mexico, Mongolia, New Zealand, North and Southern Africa, most of the Near East and most of Latin America and the Caribbean low (< 30 kg/capita/year) in China, Ethiopia, most of Central Africa and most of East and Southeast Asia


In South Asia, the consumption of milk and milk products is expected to increase by 125 percent by 2030
In India, about 50 percent of milk is consumed on-farm Milk provides 3 percent of dietary energy supply in Asia and Africa, compared with 8 to 9 percent in Europe and Oceania; 6 to 7 percent of dietary protein supply in Asia and Africa, compared with 19 percent in Europe; and 6 to 8 percent of dietary fat supply in Asia and Africa, compared with 11 to 14 percent in Europe, Oceania and the Americas

RESOURCE: http://www.fao.org/agriculture/dairy-gateway/milk-and-milk-products/en
 

"ALPHA"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی , صنایع غذایی
کاربر ممتاز
روز جهانی شیر

روز جهانی شیر

World Milk Day



Since the first World Milk Day was held in 2001, many countries spread throughout the world have participated in the celebrations and the number is growing each year


Why hold a World Milk Day? The Day provides an opportunity to focus attention on milk and to publicise activities connected with milk and the milk industry. The fact that many countries choose to do this on the same day lends additional importance to individual national celebrations and shows that milk is a global food

Where did it begin? FAO (the Food and Agriculture Organisation of the United Nations) was asked to propose a specific day on which all aspects of milk could be celebrated

Why 1st June? This date was chosen because a number of countries were already celebrating a national milk day on or around this time. Late May was originally proposed, but some countries, for example China, felt they already had too many celebrations in that month. While most countries hold their celebrations on 1st June, some choose to hold them a week or so before or after this date

Let us know how you celebrated the
13th WORLD MILK DAY
June 1, 2013


SOURCE: FAO

 

taban409

عضو جدید
مصرف عصاره​
:
اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد​
. زیرا گرفتگی
[FONT=TimesNewRoman,Bold][FONT=TimesNewRoman,Bold]
(​
[/FONT]​
[/FONT]30 [FONT=TimesNewRoman,Bold][FONT=TimesNewRoman,Bold]CC [/FONT][/FONT]رگها پس از این ، شما را آزار نخواهد داد . فقط کافی است ، روزی نصف استکان ( معادلاز این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید ؛ تا به کلی برطرف گردد .2 - طرز تهیه :
تعداد​
30 حبه ی سیر را پوست گرفته همراه با 5 عدد لیموترش ( شیرازی ) با پوست که قبلا هستههای آن را گرفته اید ، در هم زن ( میکسر ) بریزید . پس از آن که همه ی محتویات در میکسر لهشد با یک لیتر آب مخلوط نموده و ب جوشانید ( نکته ی مهم : فقط و فقط ، یک بار جوش بخورد ) .
پس از سرد شدن ، آن را از صافی رد نموده و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچالنگهداری کنید​
.3 - مصرف :30 [FONT=TimesNewRoman,Bold][FONT=TimesNewRoman,Bold]) [/FONT][/FONT]از این مایع ( به اختیار خ ود [FONT=TimesNewRoman,Bold][FONT=TimesNewRoman,Bold]CC [/FONT][/FONT]همانطور که قبلانیز گفته شد ، روزانه نصف استکان ( معادلتان قبل یا بعد از غذاهای اصلی ) میل نمایید . پس از سپری شدن سه ( 3 ) هفته از مصرف مداوم اینعصاره ی طبیعی ، احساس جوانی و شادابی در تمام وجود بدنتان قابل لمس است . تمامی گرفتگیهای رگ های بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش به حالت ع ادی خودباز خواهد گشت .
٢​
به یاد داشته باشید ؛ بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای ، شما باید هشت​
( 8 ) روز استراحتکرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را اجرا کنید . به این ترتیب یک موفقیت موثرایجاد می شود . این دوره ی درمان ، ارزان ، موثر و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کرد .4 - بوی سیر :
با خوردن این مایع ، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را حس نخواهد کرد​
( امتحان کنید ) .5 - خواص شربت :
نیروهای شفا بخش سیر و لیموترش ، کاملا خود را پس از مصرف این مایع ، نشان می دهند​
. افرادیبوده و رگ های آنها رسوب گرفتگی دارد و یا این که مشکل ( [FONT=TimesNewRoman,Bold][FONT=TimesNewRoman,Bold]LDL [/FONT][/FONT]) که مبتلا به کلسترل بدچربی خون دارند ، می توانند ؛ شبها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده ای داشته باشند . بهفعالیت های بدنی ، ورزش پرداخته ، زیرا انسداد رگهای آنها ، ازبین رفته است .
همچنین مصرف این عصاره را برای کسانی که سایش دندان​
( دندان کروچه ) داشته و یا جرم دنداندارند ، مفید است . در آخر توصیه می کنیم برای اینکه سیر را پوست بکنید ، در کاسه ای آب ریختهو پس از آن پوست سیر را به راحتی از آن جدا کنید .
******
 

badkonakmahi

عضو جدید
تاثیر مخرب UHT بر شیر سویا
تولیدکنندگان شیر سویا باید بدانند که استفاده از روش UHT (فرادما) در نوشیدنی‌های سویا ممکن است منجر به تولید محصولاتی شود که به جای کاهندگی کلسترول باعث افزایش مقدار کلسترول بد خون شود. محققان سوئدی، نروژی و آلمانی که به طور مشترک روی این موضوع کار می‌کردند دریافتند که مصرف شیر سویای UHT می‌تواند منجر به افزایش میزان کلسترول بد خون تا بیش از 20 درصد شود. افزایش کلسترول بد خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ‌ عروقی را افزایش می‌دهد.
محققان با بررسی چندماهه روی 80 نفر به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف شیر سویای UHT، نتیجه عکس داده و ظاهرا فرآیند UHT در این میان مقصر اصلی است. هر چند که برای اثبات محکم‌تر این ادعا باید مطالعات بیشتری در افراد مختلف صورت گیرد اما ظاهرا نتایج این مطالعه، با نتایج منتشر شده توسط محققان چینی در سال گذشته میلادی تطابق دارد. در مطالعه چینی‌ها مشخص شده که حرارت می‌تواند اثر تخریبی روی ایزوفلاوون‌های سویا یعنی glycitein , genistein و daidzein داشته باشد. ایزوفلاوون‌های موجود در سویا همانند هورمون‌ زنانه استروژن عمل کرده و می‌تواند در جلوگیری از بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان، سرطان سینه و پروستات موثر باشد. ظاهرا همین ایزوفلاوون‌ها هستند که به بدن در مبارزه با کلسترول یاری می‌رسانند.
 

badkonakmahi

عضو جدید

متخصصان علم تغذیه بر این باورند که ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه ها و سبزیجات، با این کیفیت در هیچ مکملی یافت نمی شوند. در واقع رنگ های مختلف هریک از میوه ها و سبزیجات باعث وجود خواص و مزایای متفاوتی می شود. رنگ سبزیجات و میوه ها، خواص منحصر به فردی دارند و با سیستمی اعجاب انگیز به سیستم ایمنی بدن سود می رسانند. این فرآیند با هیچ مکمل یا ویتامین های ساختگی میسر نیست و این محصولات طبیعی با رنگ های مختلف این امکان را برای افراد فراهم می آورند تا تمام مواد موردنیاز بدن را به دست آورند. ● سبزها
قوت سیستم گردش خون با مصرف گیاهان سبز دوچندان می شود. بروکلی، کلم پیچ، اسفناج، کاهو و جوانه ها که در این گروه می گنجند سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین های گروه B هستند. اگر بخواهیم تخصصی تر به این موضوع بپردازیم هم باید بگوییم که ایندول و سولفورافن با ساختارهای ضدسرطان خود تنها برخی از فیتو کمیکال های گیاهان سبز هستند. جالب تر اینکه مصرف آنها در کنار سایر ترکیبات گیاهی اثربخش تر از خوردن شان در مکمل هاست.
● سرخ ها
محصولات طبیعی قرمزرنگ سرشار از انواع فیتوکمیکال ها هستند و می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. حتما شنیده اید که گوجه فرنگی، هندوانه و کلم قرمز به دلیل دارابودن فیتو کمیکالی به نام لیکوپین از آسیب تشعشعات زیان بخش آفتاب روی بدن به وجود می آید را بهبود می بخشد. درواقع این لیکوپن است که سبب ایجاد رنگ قرمز در میوه ها می شود.
● نارنجی ها
میوه های نارنجی رنگ به دلیل وجود کارتنوئید به پیشگیری از سرطان، بازسازی DNA و جذب ویتامین A در بدن کمک می کنند. هویج، کدو تنبل، کدو مسما، سیب زمینی شیرین، هلو و گرمک چنین خاصیتی دارند تا حدودی از ایجاد پوکی استخوان نیز جلوگیری می کنند.
● زردهای مایل به سبز
نوعی کاروتنوئید به نام لوتئین در ترکیب زرد و سبز مانند ذرت، نخود، خربزه و آووکادو وجود دارد که از ایجاد آب مروارید و بروز لکه های سرطانی روی پوست جلوگیری می کند. این میوه ها و سبزیجات نیز می توانند تا حدودی از بروز پوکی استخوان جلوگیری کنند.
● زردهای مایل به نارنجی
نارنگی، هلو، انبه، شلیل، پرتقال و آناناس در این دسته می گنجند. انواع آنتی اکسیدان ها در این نوع میوه ها به وفور یافت می شوند. ویتامین C موجود در آنها به حفظ سلامت بافت های اتصالی و غشاهای مخاطی کمک می کنند و مجموعه آنتی اکسیدان های موجود در آنها نیز علاوه برای جلوگیری از بیماری های قلبی، گردش خون را تسریع می کند.
● سفیدهای مایل به سبز
نوعی از فیتوکمیکال به نام آلیسین با خاصیت اعجاب انگیز ضدویروسی، ضدقارچی و ضدباکتریایی در سیر و پیاز وجود دارد. درواقع با اضافه کردن مقداری سیر و پیاز به وعده های غذایی می توان از مسمومیت غذاهای پرچرب پیشگیری کرد. پیاز، سیر، گلابی، کرفس و پیازچه در این حیطه رنگی می گنجند. در این میان کرفس خواص بیشمار و مواد معدنی زیادی مانند سدیم را داراست که سلامت مفصل را تضمین می کند.
● مخلوطی از قرمز، آبی و بنفش
رنگ های تیره میوه جات و سبزی ها به معنای بیشماربودن آنتی اکسیدان های آنهاست که می تواند جریان خون در رگ ها را بهبود ببخشد و از لخته شدن آن جلوگیری کند. سیب قرمز، چغندر، زغال اخته، توت فرنگی، آلو برغان، انگور و شاه توت در این گروه می گنجند. اگر پنج رنگ متنوع از میوه ها و سبزی ها را در سالاد جای دهید می توانید فیتوکمیکال های ضدپیری را به طور کامل به بدن خود برسانید.
 

badkonakmahi

عضو جدید
نوشیدنی لبنیات چیست؟
اگر دوست دارید نوشابه مفیدی میل کنید نوع لبنیاتی آن بسیار بهتر از نوشابه های گازدار یا نوشیدنیهای حاوی مواد رنگی است.به این ترتیب شما هم زمان با نوشیدن یک ماده خوشمزه لبنیات هم دریافت کرده اید. مواد مورد نیاز شامل دو فنجان قهوه یا نسکافه دو فنجان شیر بدون چربی یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو و وانیل را افزوده و پنج دقیقه هم بزنید. آنرا روی اجاق گاز با حرارت ملایم بگذارید و کمی هم بزنید سپس بگذارید تا خنک شود اگر می خواهید
 
آخرین ویرایش:

badkonakmahi

عضو جدید
[FONT=courier new,courier,monospace]بستنی گیاهی
تولید این نوع بستنی، سبب شادی کسانی شده که آلرژی به شیر و لاکتوز دارند. به گزارش ریگیتور، این بستنی گیاهی که لیپونیس نام دارد از دانه‌های گیاه شیرین و آبی رنگی به نام لوپین که فاقد لاکتوز، گلوتن، کلسترول، چربی و پروتئین حیوانی است به دست آمده است. گیاه آبی رنگ لوپین، غنی از پروتئین با کیفیتی است که حالت کرم دار بستنی را شکل می‌دهد. همچنین پروتئین لوپین به تنظیم کلسترول بدن کمک می‌‎کند. اما متاسفانه میزان چربی بستنی گیاهی برابر با چربی بستنی لبنیاتی است.در حال حاضر بستنی لوپینس در 4 مزه وانیل_گیلاس، توت فرنگی، گردویی و شکلاتی در قوطی‌های 450 میلی لیتری و به قیمت 4.20 دلار در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی آلمان یافت می‌شوند.
[/FONT]
 
بالا