آیا میدانید جالب و خواندنی

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آمریکا چند ایرانی را دستگیر کرد

آمریکا چند ایرانی را دستگیر کرد

وزارت دادگستری آمریکا 5 نفر و 4 شرکت را به تلاش برای دور زدن تحریم ها و صادرات فناوری هایی به ایران متهم کرده است که در تناقض با تحریم های اعمال شده علیه تهران بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: بهرام مکانیک و تورج فریدی، هر دو از ایالت هوستون، خسرو افغانی از لس آنجلس همگی عضو یک شبکه ایرانی تامین کالاهای مورد نیاز برای ایران بوده اند که در آمریکا فعالیت می کرده اند. مقام های قضایی آمریکا هر 3 مظنون را بازداشت کرده اند.

وزارت دادگستری آمریکا افزود: آرتور شیو و متین صادقی نیز مظنون به همکاری با این شبکه هستند ولی ظاهرا در شرایط فعلی خارج از آمریکا هستند.

این افراد و شرکت ها متهم به دور زدن غیر قانونی تحریم ها و صادرات غیر قانونی فناوری های میکرو الکترونیک به ایران هستند.

وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرده است که نقض قوانین مربوط به تحریم های ایران نه تنها تاثیر تحریم های آمریکا را با چالش جدی روبر می کند بلکه می تواند به سیاست خارجی آمریکا لطمه زده و تاثیر منفی بر امنیت ملی این کشور داشته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا خواسته است تا هر کسی که اطلاعی از آرتور شیو و متین صادقی دارد با سفارت آمریکا یا اداره پلیس فدرال، تماس بگیرد.

وزارت دادگستری آمریکا افزود: این افراد و شرکت ها از جولای 2010 میلادی تاکنون حداقل 24 میلیون دلار کالا به ایران ارسال کرده اند. در صورت اثبات این اتهامات، افراد بازداشت شده احتمالا به 20 سال زندان محکوم خواهند شد.

[h=3]آمریکا ۳ نفر را به اتهام تامین کالا برای ایران بازداشت کرد[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تنبیه بدنی، دختر دانش‌آموز را روانه بیمارستان کرد

تنبیه بدنی، دختر دانش‌آموز را روانه بیمارستان کرد

امتیاز به مطلب 12 نفر [h=1]تنبیه بدنی، دختر دانش آموز را روانه بیمارستان کرد[/h] جامعه > حوادث -باشگاه خبرنگاران نوشت:


مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان درخصوص موضوع تنبیه بدنی یک دانش آموز دختر پایه پنجم دبستان توسط آموزگارش در روستای قره رود استان همدان گفت: این موضوع درحال بررسی است و معلم خاطی تا بررسی کامل حادثه از کار معلق شده است.
عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: بر اساس گزارشی که به ما ارائه شد در روستای قره رود استان همدان یک آموزگار دختر دانش آموز پایه پنجم دبستان خود را تنبیه بدنی کرده است.
وی ادامه داد: این موضوع در حال بررسی است اما خانواده دانش آموز از بیان واقعیت واهمه دارند لذا تا روشن شدن موضوع این معلم از کار معلق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به واقعیت موضوع باید از تمام دانش آموزان کلاس پرس و جو شود و اگر محرز شد که معلم خاطی است وی را به مراجع قانونی خواهیم سپرد.

وی گفت: تیمی از مسولان آموزش و پرورش استان از این دانش آموز در بیمارستان عیادت کرده و حال وی را رضایت بخش اعلام کرده اند.

http://www.khabaronline.ir/detail/410369
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دستگیری عوامل حمله به چادر نوروزی نیروی انتظامی در اهواز

دستگیری عوامل حمله به چادر نوروزی نیروی انتظامی در اهواز

سردار سعید منتظرالمهدی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: در طی عملیات مشترک عوامل انتظامی استان خوزستان با سربازان گمنام امام زمان عوامل حمله به چادر نوروزی در محور حمیدیه شناسایی و دستگیر شدند.
لازم به ذکر است سه تن از مأموران انتظامی خوزستان بامداد 13 فروردین‌ماه جاری در شهرستان حمیدیه در جریان حمله و تیراندازی عده‌ای به ایستگاه موقت نوروزی به شهادت رسیدند.
اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال خواهد شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940201001673
 

3aber-sr

عضو جدید
[h=1][/h]
کاربرد جالب و خواندنی کو کا کولا


همه ما شنیده ایم که نوشابه هاى گازدار براى سلامتی زیان آور است، اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آنها یا مزایایشان فکر کرده اید؟ سایت TOPSGLOBE استفاده های گوناگون و بعضاً عجیبی از کوکاکولا را ذکر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست.- به نوشته این سایت در بسیارى از ایالت هاى آمریکا، مأمورین پلیس راه ، دو گالن کوکاکولا در صندوق عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کنند.- این سایت - در کمال تعجب- توصیه می کند که براى تمیز کردن توالت، یک شیشه کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشار بشویید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه ها را از سطوح چینی می زداید.- هم چنین براى برطرف کردن لکه هاى زنگ از سپر آبکُرم کارى شده اتومبیل، سپر را با یک تکه کاغذ ( فویل) آلومینیوم مچاله شده آغشته به کوکاکولا بسایید.- مورد دیگر استفاده کوکاکولا در تمیز کردن فساد قطب هاى باترى خودرو است. براى این کار یک قوطی کوکاکولا را روى قطب ها بریزید تا با قلیان کردن ، آن را تمیز کند.- این سایت همچنین توصیه می کند براى شل کردن پیچ و مهره هاى زنگ زده ، تکه اى پارچه را که در کوکاکولا خیس شده است براى چند دقیقه بر روى پیچ و مهره قرار دهید.- به نوشته این سایت براى پاک کردن چربی از لباس ها، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین لباسشویی پر از لباس هاى چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روى دور عادى روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکه هاى چربی کمک می کند.
- کوکاکولا همچنین بخار آب را از روى شیشه جلوى اتومبیل تمیز می کند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل MIDWEST در شمال آمریکا، گاهی اوقات شیشه جلوى اتومبیل از بیرون بخار می کند که با برف پاک کن پاک نمی شود. )جهت اطلاع شما : ماده مؤثر کوکاکولا اسید فسفریک با PH برابر 28/0 است. اسید فسفریک ناخن را در مدت حدود 4 روز حل می کند. همچنین کلسیم را از استخوان ها می زداید و عامل اصلی افزایش روزافزون پوکی استخوان است. براى حمل محلول کوکاکولا (محلول غلیظ شده )، کامیون هاى حامل باید از علامت هاى ویژه «مواد خطرناک» که براى حمل مواد به شدت خورنده در نظر گرفته شده استفاده کنند.- توزیع کنندگان کوکاکولا بیش از 20 سال است که از کوکاکولا براى تمیز کردن موتور کامیون هاى خود استفاده می کنند.
 

A R A S T E

عضو جدید
گل شمعدانی علیه ویروس ایدز
در یک تحقیق برای مقابله با ویروس ایدزمحققان آلمانی دریافتند ریشه گیاه شمعدانی خاصیت درمان ویروس ایدز را دارد.محققان مرکزتحقیقات بهداشت محیط درمونیخ در بررسی های خود متوجه شدندعصاره ای که آن ها از ریشه این گیاه گرفته اند،ویروس اچ آی وی-1 را غیرفعال کرده و از حمله آن به سلول های سیستم ایمنی بدن یاCD4جلوگیری می کند اچ آی وی-1رایج ترین سویه ویروس ایدزاست که باعث بیشتر انواع ابتلا به این ویروس شده است.آنها در تحقیقات شان متوجه شدند این ترکیب از اتصال ویروس به سلول های سیستم ایمنی،خون وسلول های بنیادین بدن جلوگیری کرده و به این ترتیب جلوی تکثیر آن را می گیرد.آزمایش های بالینی انجام شده در این موسسه ی ضرر بودن این عصاره را برای انسان ثابت کرده وبه این ترتیب ممکن است گیاه شمعدانی کلید نسل جدید دارو های ضد ویروس ایدز باشد.پروفسور«روت براک ورنر»سرپرست تیم تحقیقاتی تاکید می کند:حمله عصاره شمعدانی به ویروس کاملا متفاوت از داروهای ضد ویروس اچ آی وی-1کنونی است
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرگ ششمین پلنگ ایرانی طی یک ماه

مرگ ششمین پلنگ ایرانی طی یک ماه



مرگ تلخ پلنگ شیراز در روزهای پایانی سال 93، آغازی بر سریال تراژیکِ "هر 5 روز، مرگ یک پلنگ ایرانی" بود تا جایی که امروز ششمین پلنگ ایرانی هم تلف شد.

پس از مرگ پلنگ شیراز بر اثر تصادف و درمان ناشیانه، کشتار بیرحمانه پلنگ بردسیر کرمان پس از زیر گرفتن با وانت، مرگ پلنگ کازورن بر اثر برخورد با خودروهای عبوری، مرگ پلنگ پشتکوه فارس بر اثر تغذیه از طعمه مسموم و کشتار وحشیانه پلنگ ایلام، پلنگ مسموم تربت جام ششمین، پلنگی است که طی یک ماه گذشته از بین می‌رود.

پلنگ مسموم شده، هنگام بالا رفتن از یک دره در حاشیه روستای چشم آزاد در شهرستان تربت جام توان خود را از دست داده، چند متر بر خلاف جهت شیب روی زمین کشیده شده و سپس تلف شده است.

ایمان معماریان، دامپزشک حیات وحش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، بررسی عوامل اتلاف 6 قلاده پلنگ طی یک ماه گذشته را با مرگ پلنگ شیراز در روزهای پایانی سال 93 آغاز کرد و گفت: ماده پلنگ جوان پارک ملی بمو واقع در استان فارس که در مرحله اول قربانی تصادف و در مرحله دوم قربانی سهل انگاری و بی مسئولیتی دانشکده دامپزشکی شیراز و سازمان حفاظت محیط زیست شد هرچند تجربه ای بسیار تلخ بود، می‌توانست درصورت توجه مسئولین، از تکرار حوادث ناگوار مشابه جلوگیری کند. اما متاسفانه این تجربه هم مورد بی توجهی قرار گرفت.

معماریان با اشاره به اینکه تصادفات جاده ای از عوامل اصلی اتلاف گونه های باارزش جانوری در جاده ها هستند تاکید کرد: "در محدوده پارکهای ملی و همچنین داخل آنها نباید جاده ای عبور کند و اگر به بنا به دلایلی این جاده سازی صورت گرفته باید مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی در این جاده ها نکات ایمنی از قبیل محدودیت سرعت شدید و ممنوعیت پیاده شدن از اتومبیل اعمال شود. فنس کشی جاده، احداث زیرگذر و روگذر با ظاهری شبیه بافت منطقه برای عبور حیوانات الزامیست."

این دامپزشک افزود: با توجه به وضعیت بحرانی تصادفات جاده ای حتی نیاز است در جاده های مناطق آزادی که احتمال عبور حیوانات می‌رود، محدودیت سرعت اعمال شده و تابلوی هشدار نصب گردد.

معماریان در توضیح علت مرگ پلنگ شیراز گفت: اقدامات تشخیصی غلط برای این پلنگ مصدوم، درمان غلط را به دنبال داشت. متاسفانه تنها رادیوگرافی که از این حیوان در دانشکده دامپزشکی شیراز گرفته شده بود رادیوگراف از محوطه شکمی بود حال آنکه بعد از آسیبهای تروماتیک متعاقب تصادفات گرفتن رادیوگراف از جمجمه و قفسه سینه است برای مشخص شدن خونریزی داخلی الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عمل جراحی فک برای این پلنگ مصدوم، اورژانس نبود گفت: "حیوانات با چنین شکستگی‌هایی قادرند به تعذیه و زندگی عادی خود ادامه دهند تا زمانیکه شکستگی تدریجا ترمیم شود. متاسفانه علاوه براینکه در انجام این عمل در ساعات اولیه تصادف تعجیل صورت گرفت، برای ترمیم مفصل فک شکسته، پین را به اشتباه از ریشه دندان رد کردند و مشکل فک حیوان به این شکل با آسیب شدید به اعصاب دندان، جدی تر شد. متاسفانه حتی بعد از این عمل جراحی ناموفق نتیجه را با گرفتن یک رادیوگراف چک نکردند تا متوجه اشتباه شده و پین را خارج کنند. زمانی که پلنگ به تهران رسید، لب و لثه هایش توسط پین پاره شده و بخیه های فک و زبان باز شده بود."

معماریان درباره انتقال پلنگ شیراز به تهران اظهار داشت: بارها از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست تلفنی درخواست کردم پس از انتقال پلنگ به تهران یک روز دست نگه دارند تا هم وضعیت پلنگ تثبیت شود و هم من از سفر بازگردم. حتی دکتر رستمی رییس وقت دانکشده دامپزشکی هم از مسئولان خواسته بود کمی صبر کنند. اما صبح زود که پلنگی را که تازه به پردیسان رسیده بود فورا پس از شلیک دارت بیهوشی به دانشکده دامپزشکی منتقل کردند که متاسفانه بر اثر استفاده ناشیانه از داروی بیهوشی در دو مرحله (پردیسان و دانشکده دامپزشکی) حیوان تلف شد.

این دامپزشک که مسئولیت کالبدگشایی پلنگ شیراز را به عهده داشت با اشاره به ذخیره چربی بالای حیوان تاکید کرد: علیرغم اینکه حیوان به علت درد شدید ناشی از فرو رفتن پین در ریشه های دندانش مدتها غذا نخورده بود اما بنیه خوبی داشت و علت اصلی مرگش بیهوشیهای مکرر و تزریق بیش از حد کروتون بود. متاسفانه باید بگویم اگر حیوان پس از تصادف به حال خود رها شده بود به احتمال زیاد امروز زنده بود.

معماریان در پاسخ به این سوال که تجربه مرگ پلنگ شیراز می‌تواند از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کند، گفت: وقتی رقابت منفی به وجود می آید ترجیح می‌دهیم از تجربیات و کمک دیگران استفاده نکنیم. متاسفانه جو رقابتی بین ایجاد شده بین دانشگاه تهران و شیراز ممکن است این بار تا جایی پیش رود که حتی موارد مشابه را به تهران اطلاع هم ندهند.

معماریان در ادامه با اشاره به اینکه پس از مرگ پلنگ شیراز از ابتدای سال جاری به ازای هر 5 روز شاهد مرگ یک قلاده پلنگ بوده ایم دومین علت عمده کشتار پلنگها را چرخه معیوب پرورش دام در مناطق حفاظت شده و زیستگاه پلنگ، حمله پلنگ به دامها و انتقام دامدار خسارت دیده از پلنگ مهاجم دانست و راه حل کوتاه مدت این معضل را مداخله شرکتهای بیمه عنوان کرد و گفت: "سازمان حفاظت محیط زیست باید بکوشد شرکتهای بیمه گذار را برای بیمه کردن دامها در برابر حمله پلنگ (همانگونه که درباره یوز عملی شده) تشویق کند تا با استفاده از کارشناسان متخصص، در صورت اثبات آسیب رساندن پلنگ به دامها، خسارت به دامداران پرداخت شود.

معماریان راه حل میان مدت و بلند مدت برای حل این مشکل را به ترتیب آگاه‌سازی جوامع محلی و تغییر سیستم دامپروری دانست و عنوان کرد: در صورتی‌که سیستم دامپروری، صنعتی شود و از دامهایی با نژاد خاص که دارای ضریب تولید بالاتر گوشت، شیر و پشم بر اساس میزان علوفه هستند استفاده شود، سیستم علوفه دهی صنعتی مانع آسیب دامها به چراگاه ها و زیستگاه ها خواهد شد. مادامی که برای چرای دامها به دنبال علوفه رایگان، منابع طبیعی و زیستگاه ها را تخریب می‌کنیم نه تنها عمر پلنگها و یوزهای باقی مانده را برای حفاظت از دامهایمان با استفاده از سم، تله و شلیک گلوله، کوتاهتر میکنیم بلکه باعث انتقال انواع بیماریها به حیات وحش و از طرفی به دلیل نبود کنترل سازمان دامپزشکی سبب انتقال بیماریهای مشترک و انگلها به انسان می‌شویم.

این دامپزشک در پایان برای قطعی شدن علت مرگ دو پلنگ مسموم در تربت جام و پشتکوه فارس پیشنهاد داد جسد این دو پلنگ، کالبدگشایی و نوع سم مشخص شود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عذرخواهی وزیر خارجه سوئد از عربستان

عذرخواهی وزیر خارجه سوئد از عربستان

[h=2]بعد از واکنش تند مقامات عربستان سعودی به گفته‌های وزیر خارجه سوئد و فراخواندن سفیرشان از این کشور ، سران کشور حامی حقوق بشر از ترس قطع شدن روابط اقتصادی طی بیانیه‌ای از عربستان عذرخواهی کردند.[/h]
شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی تاکید کرد : ماجرای تنش سوئد با عربستان این پیام را داد که نباید با سعودیها در افتاد.


به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، در عربستان سعودی ۱۲ میلیون زن زندگی می کنند که رانندگی برای آنها ممنوع است. آنها همچنین اجازه ندارند بدون همراه یکی از محارم مرد خود از خانه بیرون بیایند.همچنین مشارکت زنان در عربستان سعودی در ورزش ممنوع است. معمولا جهان چشم خود را به این واقعیت بسته است. اما کشور سوئد با مساحتی یک پنجم عربستان، به خود جرائت داده است در این باره صحبت کند. وزیر خارجه سوئد علنا از این وضع در عربستان سعودی انتقاد کرد.


«مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد گفت : حقوق زنان در عربستان سعودی نقض می شود. آنها حتی اجازه رانندگی ندارند. کشوری که در آن حکومت مطلقه وجود دارد، اسم آن را جز دیکتاتوری نمی توان گذاشت. این اقدام وزیر خارجه سوئد بسیار شجاعانه بوده است.


عربستان سعودی یکی از متحدان کلیدی آمریکا و قدرتمندترین کشور خاورمیانه است. مقامات عربستان سعودی به شدت واکنش نشان دادند و سفیر خود را از سوئد فراخواندند و بیانیه ای صادر کردند. آنها در این بیانیه گفتند پادشاهی عربستان سعودی این اظهارات را مداخله ای آشکار در امور داخلی خود می داند. اما هیچ کدام از این واکنشها به اندازه واکنشها داخلی برای وزیر خارجه سوئد تند و شدید نبود.

رهبران صنایع و شرکتهای بازرگانی سوئد به شدت واکنش نشان دادند زیرا عربستان سعودی پس از آن صدور روادید بازرگانی را متوقف کند. ارزش تجارت سوئد با عربستان سعودی سالیانه به یک میلیارد و سیصد میلیون دلار می رسد که بیشتر آن شامل فروش کالا به سعودیهاست. در این میان توافق دفاعی سوئد با عربستان سعودی که ارزش آن به نیم میلیارد دلار می رسد، به خطر افتاده است.

یکی از مقامات سوئد در گفتگو با خبرنگاران تایید کرد گزارش رسانه ها صحیح است و این توافق لغو خواهد شد.

با ادامه این فشارها، موضع وزیر خارجه سوئد چندان نپایید و او مجبور شد حرف خود را پس بگیرد. او حتی مجبور شد عذرخواهی کند. او در گفتگو با رسانه ها گفت ما لازم است روابط خود را با عربستان سعودی ترمیم کنیم. اختلافات درباره برخی مسائل اشکالی ندارد و طبیعی است اما روشن است که ما می خواهیم روابط کاری خوبی با این کشور داشته باشیم.


به نظر می رسد عقب نشینی وزیر خارجه سوئد از حرفهای خود کارساز بود. سفیر دوباره بازگشت. توافق تسلیحاتی که لغو شده بود دوباره برقرار شد و وزارت خارجه سوئد نیز اعلام کرد انتظار می رود روابط دوباره به وضع عادی بازگردد. اما این اتفاق پیامی قوی مخابره کرد و آن اینکه با سعودیها در نیفتید. این رخداد حتی گریبان حیوانات را هم گرفت و سفر یکی از حیوانات معروف باغ وحش استکهلم که قرار بود برای مدتی مهمان باغ وحش ریاض عربستان باشد ، لغو شد. صاحب این حیوان نادر می گوید مقامات سعودی مانع این سفر شدند. این خود نشان داد در این رویارویی حرف آخر را مقامات سعودی می زنند
http://www.irinn.ir/news/87869/فضاحت-بارترین-عذرخواهی-دیپلماتیک-نقش-پول-سعودی-در-حقوق-زنان
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراح پل طبیعت

طراح پل طبیعت

چندی پیش "پاول فینچ" مدیر مسابقات بین المللی معماری بریتانیا با ابراز تاسف از اینکه این معمار ایرانی نمی تواند در این مسابقات شرکت کند، به او اطلاع داده شد به دلیل تعهد دولت بریتانیا به تحریم های ایران ، در این مسابقات بین المللی معماری حضور شرکت کننده ای از ایران ممکن نیست.

" لیلا عراقیان " 31 ساله یکی از همین استعدادهای جوان کشورماست که این روزها به واسطه ساخت پل طبیعت نام این مهندس معمار جوان نه تنها در ایران بلکه در جهان مطرح شده است خانم عراقیان در سال 89 و زمانی که تنها 26 سال داشت طراحی پل 270 متری طبیعت را آغاز کرد و شاید در آن زمان نمی دانست که ایده و طراحی او زمانی محقق شود و پلی زیبا و مدرن در منطقه ای از تهران با طراحی او ساخته شود. اما این رویا و طرح در نهایت در مهرماه سال گذشته محقق شد و با افتتاح پل طبیعت اثری هنری- معماری از یک زن جوان معمار ایرانی در اختیار شهروندان تهران و توریست های این شهر قرار گرفت. پل طبیعت با 3 ستون (در سه طبقه) و طراحی بی نظیر و چشم نواز اولین پل صرفا پیاده رو در ایران محسوب می شود که بوستان آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی متصل می کند. این پل به لحاظ مکان یابی در محل تلاقی بزرگراه های مدرس، حقانی، همت و رسالت قرار گرفته است و مکانی خوب برای ورزش های صبحگاهی ، پیاده روی و حتی استراحت و تفریح است. نکته دیگر در طراحی این پل اینکه این پل به گفته طراح جوان آن از پل های تاریخی همچون پل خواجو اصفهان الهام گرفته شده است و تلفیقی از معماری مدرن جهانی و معماری سنتی ایرانی است. نکته دیگر اینکه این پل جزء 5 انتخاب برتر 300 معمار برجسته جهان در مسابقه معتبر معماری شهری " جوایز معماری (A+ (architizer awards در سال 2015 که مقر آن در نیویورک است ، انتخاب شد.


اما نکته دیگر درباره طراح جوان " پل طبیعت " اینکه این معمار مبتکر ایرانی به دلیل تحریم ها نتوانسته است در مسابقات بین المللی معماری بریتانیا شرکت کند. به دلیل ایرانی بودن این معمار جوان چندی پیش "پاول فینچ" مدیر مسابقات بین المللی معماری بریتانیا با ابراز تاسف از اینکه این معمار ایرانی نمی تواند در این مسابقات شرکت کند، به او اطلاع داده شد به دلیل تعهد دولت بریتانیا به تحریم های ایران ، در این مسابقات بین المللی معماری حضور شرکت کننده ای از ایران ممکن نیست. لیلا عراقیان در این باره به روزنامه گاردین بریتانیا می گوید:" این مسخره است. من یک معمار ایرانی هستم و این مسابقه یک رویداد فرهنگی است و هیج ارتباطی به سیاست ندارد. این اقدام بسیار تبعیض آمیز است."

با این حال وقتی عراقیان روی پل طبیعت می ایستد می تواند بیش از سایرین از اجرایی شدن ایده ذهنی اش ، لذت ببرد. لیلا عراقیان بر روی پل طبیعت. او دانش آموخته مهندسی معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران است او در این باره به گاردین می گوید:" زمانی که طرح این پل تنها بر روی کاغذ بود فکر نمی کردم روزی اجرایی شود. این احساس خوبی است که می بینم مردم از آن لذت می برند... این مساله به من اعتماد به نفس بیشتری برای انجام پروژه های بیشتر در آینده می دهد. اما وقتی فکر می کنم چنین پروژه ها و فرصت هایی شاید تنها یک بار در زندگی آدم اتفاق افتد."



http://sara.jamejamonline.ir/NewsPreview/1753831476208992130
 

A R A S T E

عضو جدید

وقتی گیاهان شگفتی می افرینند


ب
ه اطراف خود بنگرید، شاید در نگاه اول، همه چیز معمولی به نظر برسد، گویی همه چیز خیلی ساده به وجود آمده است. به عنوان مثال به درختان، گل‌ها و گیاهان نگاه کنید. انگار خیلی عادی رشد کرده و شکل گرفته‌اند. اما اصلاً اینگونه نیست. نگاهی به نظم و اشکال هندسی شگفت انگیز آنها، خبر از چیز دیگری می‌دهد.

به هر بخش آنها که نگاه کنید، انضباط و تقارنی شگفت انگیز به چشم می‌خورد. هر شاخه، برگ، گل، غنچه، جوانه و حتی گلبرگ با نظمی حیرت انگیز و توجه به کوچک‌ترین اشکال هندسی و متقارن شکل گرفته‌اند. اشکالی که از قوانین ثابت و مشخصی پیروی می‌کنند.
اگر خاطرتان باشد، پیش از این و در بررسی سبزی شگفت انگیز به این مسئله پرداخته بودیم. رومانسکو براکلی که از نظم ریاضی و دنباله‌ی اعداد فیبوناچی تبعیت می‌کرد. سبزی که سلامت و ریاضیات را با هم جمع بسته بود.
در طبیعت نیز اوضاع به همین شکل است. به هر گوشه که نظر کنید، اشکال هندسی خودنمایی می‌کنند. دنباله فیبوناچی و نسبت طلایی (عدد فی که به نام نسبت خدا هم شناخته می‌شود)، همه جا را تحت سیطره‌ی خود قرار داده‌اند. هر چند این دنباله‌ی عددی، صدها سال قبل از میلاد مسیح توسط ریاضیدانان هندی توضیح داده شده بود، ولی سرانجام به نام ریاضیدان ایتالیایی لئوناردو فیبوناچی نام گذاری شد.
در این دنباله غیر از دو عدد اول اعداد بعدی از جمع دو عدد قبلی خود بدست می‌آیند. اولین اعداد این سری عبارت‌اند از:
۰٬ ۱٬ ۱٬ ۲٬ ۳٬ ۵٬ ۸٬ ۱۳٬ ۲۱٬ ۳۴٬ ۵۵٬ ۸۹٬ ۱۴۴٬ ۲۳۳٬ ۳۷۷٬ ۶۱۰٬ ۹۸۷٬ ۱۵۹۷٬ ۲۵۸۴٬ ۴۱۸۱٬ ۶۷۶۵٬ ۱۰۹۴۶٬ ۱۷۷۱۱
با این اوصاف چه کسی می‌تواند بگوید که ریاضیات سرگرم کننده نیست؟ اگر به نظم شگفت انگیز گیاهانی که در ادامه مشاهده خواهیم کرد توجه کنید، به نظر می‌رسد این میزان از دقت بیش از آن کامل و بی‌نظیر است که حقیقتاً وجود داشته باشد. اما این حقیقت وجودی بسیاری از گیاهان است، جایی که ریاضی، هندسه، تکامل و انتخاب طبیعی گوهری ارزشمند را به جهان تقدیم نموده‌اند.
نظم آنها به گونه‌ای است که در نگاه اول شاید با خود بگوییم این اثری محصول دست بشر است. اما حقیقت چیز دیگری است. حقیقتی شگفت انگیز که شاید هنوز هم در مخیله انسان امروز نمی‌گنجد. نظمی شگفت‌انگیز که گاه فراتر از درک ماست. شاید سال‌ها و سال‌ها زمان برای مطالعه‌ی شگفتی‌های پیرامون ما کافی نباشد. اما اکنون تنها به نگاه کردن به این تابلوهای شگفت ‌نگیز طبیعی بسنده می‌کنیم. گیاهان و گل‌های رنگارنگی که در عین شادابی و طراوت، شما را مسحور اسرار نهفته‌ی پیدایش خود می‌کنند.

__________________
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک زوج جوان که صاحب دو قلو شده بودند در هنگام بارداری مادر توسط اسکن سونوگرافی متوجه بیماری کشنده و مرگبار در یکی از نوزادان خود شده بودند و پس از بدنیا آمدن نوزادان، کودک مریض تنها 100 دقیقه پس از تولد جان خود را از دست داد و با موافقت پزشکان قلب و کلیه‌های او به متقاضیان دریافت عضو اهدا شد.



گفتنی است، این کودک بر اثر بیماری آنانسفالی جان خود را از دست داده است. پدر و مادر این کودک تنها قبل از مرگ او چندین عکس یادگاری با او گرفتند و آنگاه او را در اختیار پزشکان برای اهدای عضو قرار دادند.


آنانسفالی نوعی اختلال نادرست است، که مانع از رشد مغز و جمجمه در جنین می‌شود و اغلب کودکان دارای این بیماری یا در رحم مادر می‌میرند و یا تنها چند دقیقه پس از تولد جان خود را از دست می‌دهند. پزشکان به این والدین توصیه کرده بودند که جنین بیمار را سقط کنند، اما آنها می‌خواستند کودکشان بدنیا بیاید.


نوزادان بدنیا آمده با این بیماری معمولاً نابینا، ناشنوا، و دارای عدم احساس درد و هوشیاری هستند.
 

Foster.nicely

عضو جدید
کاربر ممتاز
افراد باهوش كمتر ميخوابن.!

افراد باهوش كمتر ميخوابن.!

افراد باهوش كمتر ميخوابن.!

نتایج یک تحقیق علمی نشان می دهد افرادی که از ضریب هوشی بالایی برخوردارند، فعالیت فکری در شب را ترجیح می دهند و دیرتر از سایر افراد می خوابند.



به نقل از پایگاه اینترنتی ماکسی سیانس؛ هنوز پس از گذشت سالها تحقیقات، در مورد اثرات بی خوابی بر روی افراد اختلافات زیادی وجود دارد، برخی از محققین بر این عقیده اند که بی خوابی می تواند باعث چاقی، افزایش فشار خون و کاهش کارایی مغز و کاهش امید به زندگی شود ولی ساتوشی کانازاوا و همکارانش در دانشکده اقتصاد لندن با بررسی تحقیقات مختلف در مورد برنامه های زمانی خواب افراد با ضریب هوشی مختلف به این نتیجه رسیده اند که نیاکان ما فقط در روز فعالیت جسمی و فکری داشتند و تحول به سوی فعالیت های شبانه، نزد افرادی مشاهده می شود که با هوش تر بوده و از میزان فعالیت مغزی بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند.

این تحقیق بر این عقیده دیرینه که سحرخیز بودن کامروایی به همراه می آورد خط بطلان می کشد و می گوید افرادی که دیر می خوابند نسبت به سایرین از قوه خلاقه بیشتری برخوردارند و خیلی زود بیدار شدن از خواب، ترشح بیشتر هورمون کورتیزول و افزایش استرس را به همراه دارد.


این در حالی است که برخی محققان نیز بر این عقیده اند که افردی که دیر می خوابند کمتر قابل اعتماد بوده، از لحاظ عاطفی و احساسی ثبات کمتری دارند و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری افسردگی ، اعتیاد و مشکلات تغذیه ای قرار می گیرند. در هر حال، هنوز اختلافات در مورد اثرات منفی دیر خوابیدن بر روی افراد میان محققان حل نشده است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خودکشی یک دانشجو در پل مدیریت تهران

خودکشی یک دانشجو در پل مدیریت تهران

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دلیل مشکلات خانوادگی روز گذشته دست به خودکشی زد.

سید احمدرضا خضری در خصوص خبر خودکشی یکی از دانشجویان دانشگاه تهران گفت: خبر خودکشی این فرد که دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران بوده متاسفانه صحت دارد و علت و چرایی اقدام وی در دست بررسی کامل قرار دارد.

وی با بیان اینکه اقدام به خودکشی این دانشجو خارج از دانشگاه صورت گرفته اظهار داشت: بررسی های فعلی نشان می دهد که این فرد دارای مشکلات خانوادگی و روحی بوده و دست به خودکشی زده است.

مهدی مزروعی سبدانی دانشجوی ترم هشت دانشکده فنی دانشگاه تهران، ورودی سال ۱۳۸۷ و ساکن تهران بود که با پریدن از روی پل مدیریت دست به خودکشی زد.

[h=3]یک دانشجوی دانشگاه تهران خودکشی کرد - خبرگزاری مهر[/h]
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] بهترین مشاغل سال 2015 آمریکا
[/h]
اقتصاد نیوز: گرچه انتخاب شغل کاملا سلیقه‌ای و شخصی است و نمی‌توان تعریف مشخصی از «بهترین شغل» ارائه کرد، اما برخی مشاغل از نظر درآمد، شرایط کاری و آینده حرفه‌ای، نسبت به سایر حرفه‌ها مزایای بیشتری دارند و به همین دلیل متقاضیان بیشتری در بازار کار دارند.

انتخاب شغل کاملا شخصی و سلیقه‌ای است و چیزی به اسم «بهترین شغل» وجود ندارد که برای همه اقشار و سلایق مناسب و ایده‌آل باشد، اما در این گزارش، به‌نقل از بخش مالی یو‌اس‌نیوز، فهرستی از موقعیت‌های بهترین موقعیت‌های شغلی که نمونه بارزی از موقعیت شغلی مناسب، درآمد ایده‌آل و با آینده کاری خوب هستند، معرفی می‌شوند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پیش از اینکه درخواست استخدام خود را پر کنید، یا تصمیم به شروع یک حرفه جدید گرفتید، نگاهی به فهرست بهترین مشاغل سال 2015 بیندازید. البته این فهرست برای آمریکا تنظیم شده است، اما در بسیاری از موارد با شرایط ایران نیز همخوانی دارد.

دندانپزشک

میانگین درآمد: 146 هزار و 340 دلار

نرخ بیکاری: 0.9 درصد

بهترین دندانپزشکان، با مهارت هرچه تمام‌تر سلامت بیماران خود را با سود مالی همسو می‌کنند. دندانپزشکان تا رسیدن به این مرحله، باید آموزش‌های فنی و تجربی بسیاری را پشت‌سر بگذارند.

پرستار متخصص


میانگین درآمد: 92 هزار و 670 دلار

نرخ بیکاری: 0.7 درصد

یک پرستار متخصص، دارای توانایی‌های زیادی است که این توانایی‌ها با این حقیقت همراه است که وی می‌تواند به‌صورت کاملا مستقل از پزشکان فعالیت کند که داشتن این ظرفیت، شغل پرستار تخصصی را در رده دوم مشاغل بسیار جذاب قرار می‌دهد.

برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده نرم‌افزار

میانگین درآمد: 92 هزار و 660 دلار

نرخ بیکاری: 2.7 درصد

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان می‌توانند در زمینه‌های متنوع شغلی نظیر طراحی و ساخت نرم‌افزار، نوشتن برنامه‌های کاربردی و حتی طراحی سیستم عامل، فعالیت کنند.

پزشک

میانگین درآمد: 186 هزار و 850 دلار

نرخ بیکاری: 0.7 درصد

پزشکان در راس هرم سلامت قرار دارند. وظیفه آنها، از معاینه بیماران و درمان آنها، تا تجویز رژیم غذایی مناسب، بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها، متغیر است.

متخصص بهداشت دهان و دندان


میانگین درآمد: 71 هزار و 110 دلار

نرخ بیکاری: 1.7 درصد

متخصصان بهداشت دهان و دندان، علاوه بر جرم‌گیری و نظافت، بیماران را درجهت رعایت بهتر و صحیح‌تر بهداشت دهان و دندان آموزش می‌دهند. نکته قابل توجه درباره این حرفه این‌ است که بساری از متخصصین بهداشت دهان و دندان، به‌صورت نیمه‌وقت کار می کنند اما میانگین درآمد آنها بیش از 7000 دلار است.

فیزیوتراپ

میانگین درآمد: 81 هزار و 30 دلار

نرخ بیکاری: 1.5 درصد

شغل فیزیوتراپی شامل وظایف مختلفی نظیر کمک به افراد دچار معلولیت برای بازیابی قدرت حرکت یا نجات‌یافتگان از بیماری سرطان، برای تجدید قوای جسمانی‌شان است. این حرفه در آمریکا بسیار سریعتر از سایر حرفه‌ها رشد خواهد کرد.

تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری


میانگین درآمد: 81 هزار و 190 دلار

نرخ بیکاری: 3.5 درصد

متقتاضیان این حرفه که در تجارت هم دستی بر آتش دارند، بیشترین شانس را برای استخدام در این شغل دارند. این شغل شامل مشاوره با سازمان‌ها و ادارات برای توسعه و نظارت بر سیستم‌های IT آنها می‌شود.

تحلیلگر امنیت اطلاعات

میانگین درآمد: 88 هزار و 590 دلار

نرخ بیکاری: 3.5 درصد

اگر اخبار امسال را دنبال کرده باشید، احتمالا متوجه اهمیت این شغل برای کمپانی‌ها و حتی دولت‌ها می‌شوید. این تحلیلگران در واقع امنیت شبکه‌های کامپیوتری را طرح‌ریزی و تحلیل می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020، ظرفیت این شغل به تنهایی در آمریکا، 36.5 درصد افزایش یابد.

پرستار رسمی

میانگین درآمد: 66 هزار و 220 دلار

نرخ بیکاری: 2 درصد

پرستاری یک شغل ضروری در بخش خدمات بهداشت و درمان محسوب می‌شود. این شغل، یکی از مشاغلی است که همه کارگران به آن نیازمندند. اداره کار آمریکا پیش‌بینی کرده ظرفیت این شغل تا سال 2020 میلادی، 19.4 درصد افزایش یابد.

پزشک‌یار

میانگین درآمد: 92 هزار و 970 دلار

نرخ بیکاری: 1.4 درصد

پزشک‌یاران تحت نظارت یک پزشک فعالیت می‌کنند و وظایفی نظیر انجام آزمایش خون، کارکردن با دستگاه‌های اشعه ایکس، ثبت روند بهبود بیماران، انجام آزمایش‌های متداول و درمان برخی بیماری‌ها را برعهده دارند.

توسعه‌دهنده وب

میانگین درآمد: 63 هزار و 160 دلار

نرخ بیکاری: 3.8 درصد

توسعه‌دهندگان وب، مسئولیت زیباسازی فونت‌ها و صفحه‌آرایی صفحات وب را برعهده دارند. این حرفه یکی از مشاغلی است که طی دهه اخیر بیشترین رشد را داشته است.

تکنیسین سونوگرافی

میانگین درآمد: 66 هزار و 410 دلار

نرخ بیکاری: 2.7 درصد

تکنیسین سونوگرافی باید توانایی فنی استفاده از تجهیزات پزشکی و همینطور درک و فهم اجتماعی خوبی برای دادن اخبار بسیار حساس و حیاتی به والدین و بیماران داشته باشند.

کار - درمان‌گر

میانگین درآمد: 76 هزار و 940 دلار

نرخ بیکاری: 0.6 درصد

تمام شیوه‌های درمانی منتهی به معاینه آنها روی تخت بیمارستان نمی‌شود بلکه در شیوه کاردرمانی، متخصص مربوطه، بیماران را از نظر ناتوانی‌های جسمانی، روحی و نارسایی‌های تکاملی، کمک می‌کنند تا بتوانند در جامعه پذیرفته شوند.

تحلیلگر مطالعات بازار


میانگین درآمد: 60 هزار و 800 دلار

نرخ بیکاری: 3 درصد

تحلیلگران مطالعات بازار، با مطالعه رفتارهای ما، به‌عنوان مشتریان، از مشاهدات خود برای دادن مشاوره به کمپانی‌ها استفاده می‌کنند و آنها را در نحوه بسته‌بندی، معرفی و فروش کالاهایشان کمک می‌کنند.

مدیر بازاریابی

میانگین درآمد: 123 هزار و 220 دلار

نرخ بیکاری: 3.9 درصد

مدیران بازاریابی درست پشت سر شرکت‌های تبلیغاتی هستند که بر تصمیم مشتریان و ترغیب آنها به سمت یک محصول خاص تاثیر می‌گذارند.

حسابدار

میانگین درآمد: 60 هزار و 80 دلار

نرخ بیکاری: 3.6 درصد

حسابداران، خواه به‌صورت شخصی کار کنند یا آنکه برای شرکت‌ها فعالیت کنند، باید درک و دانش دقیق نسبت به اعداد داشته و منظم باشند.

روانشناس مدرسه

میانگین درآمد: 67 هزار و 760 دلار

نرخ بیکاری: 2 درصد

این شغل یکی از مشاغل انعطاف‌پذیر است که در زمینه خدمات اجتماعی باید این حرفه را در صدر سایر مشاغل قرار داد. این شغل تنها شغل وابسته به خدمات اجتماعی محسوب می‌شود که در فهرست برترین مشاغل 2015 جای گرفته است.

مهندس مکانیک

میانگین درآمد: 82 هزار و 100 دلار

نرخ بیکاری: 2.7 درصد

مهندسی مکانیک، یک شغل فوق‌العاده و تلفیقی از فعالیت نیمکره راست و چپ مغز است. مهندسین مکانیک، دستگاه‌ها را از فرضیه به عمل تبدیل می‌کنند.

دستیار کار - درمان‌گر

میانگین درآمد: 55 هزار و 270 دلار

نرخ بیکاری: 2.4 درصد

شاغلان این حرفه، در کنار متخصصان کاردرمانی فعالیت می‌کنند و برنامه‌های لازم برای بهبود کیفیت زندگی بیماران، ارائه می‌کنند.

محقق تحلیل عملیات


میانگین درآمد: 74 هزار و 630 دلار

نرخ بیکاری: 3 درصد

این حرفه نیز، همچون تحلیلگران تحقیقات بازار، یک حرفه مشاوره‌ای است که شامل کمک به مشاغل برای فعالیت کارآمدتر و با کیفیت‌تر می‌شود.

مدیر فن‌آوری اطلاعات (IT)

میانگین درآمد: 123 هزار و 950 دلار

نرخ بیکاری: 3.5 درصد

کارشناسان IT، در مواقعی که در ارسال ایمیل دچار مشکل شده یا سیستم‌های رایانه‌ای شما کار نمی‌کند، به داد شما می‌رسند. آنها، به‌عنوان رییس اداره IT، شرکت‌ها و ادارات را در اجرای عملیات فنی شبکه‌ای و نرم‌افزاری یاری می‌کنند.

مهندس عمران

میانگین درآمد: 80 هزار و 770 دلار

نرخ بیکاری: 3.4 درصد

مهندسان عمران، در ساخت پل‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و سدها، دستی بر آتش دارند و درآمد خوبی هم کسب می‌کنند.

ارزیاب هزینه

میانگین درآمد: 59 هزار و 460 دلار

نرخ بیکاری: 1.9 درصد

ارزیاب هزینه، پروژه‌های ساختمانی را از نظر فنی، مکانیکی و مالی، مورد ارزیابی قرار می‌دهند. از نظر دستمزد، در میان مشاغل ساخت و ساز، ارزیابان هزینه، دومین رتبه را در اختیار دارند.

متخصص بهداشت و زیبایی پوست


میانگین درآمد: 28 هزار و 940 دلار

نرخ بیکاری: 3.8 درصد

گرچه درآمد متخصصان بهداشت و زیبایی پوست، نسبت به سایر تخصص‌های بهداشت و سلامت بالا نیست، اما شغل انعطاف‌پذیری داشته و این توانایی را دارند تا ظاهر زیباتری به مردم ببخشند.

مشاور مالی

میانگین درآمد: 75 هزار و 320 دلار

نرخ بیکاری: 2.5 درصد

آمارهای اداره کار آمریکا نشان می‌دهد، حدفاصل سال‌های 2012 تا 2020 میلادی، به‌تنهایی در آمریکا اشتغال در این حرفه 27 درصد رشد کند و این بدین معناست که در این حرفه بیش از 60 هزار شغل جدید ایجاد شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز




خبرگزاری ایسنا: گروهک تروریستی داعش با هدف بهبود روانی عناصر خود و جلوگیری از فرار آنان، مرکز روانکاوی در شهر موصل راه‌اندازی کرده است.

سایت خبری «اخبار الیوم» عراق در این‌باره گزارش داد: داعش با افتتاح این مرکز روانکاوی به نام «مرکز إعادة التأهیل و الإرشاد» به بهبود شرایط روانی تروریست‌های خود مشغول است.

بنا‌ بر‌ اعلام یک منبع محلی، حدود 170 تروریست فراری هم‌اکنون در این مرکز در حال گذراندن دوره روان‌درمانی هستند. تعدادی از اعضای این گروهک تروریستی ضمن انتقاد از روند سران خود اعلام کردند، داعش از هدف اصلی خود که برپایی خلافت بوده، دور شده است و نیروهای خود را صرف جمع‌آوری پول و ماشین‌های لوکس می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: مبارزات شجاعانه گروه‌های مردمی با داعش و شکست روزافزون این گروهک تروریستی و عقب‌نشینی از مناطق تحت سیطره خود از دلایل فرار تروریست‌ها بوده است و این گروهک با چنین اقداماتی سعی در بازگرداندن نیروهای خود و تداوم حکومت تروریستی خود دارد؛ در حالی‌که حتی حامیان اصلی داعش نیز دیگر متوجه شده‌اند که عمر این گروهک تروریستی در حال پایان است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هشدار درباره پیامک‌های دروغین

هشدار درباره پیامک‌های دروغین

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد پیامک های سودجویانه ای که با مضامین برنده شدن در قرعه کشی ارسال می شوند، به مشترکان تلفن همراه هشدار داد.
محمدرضا فرنقی زاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز نگرانی از افزایش برخی پیامک ها که با اهداف سودجویانه به مشترکان تلفن همراه ارسال می شوند، از مشترکان موبایل خواست مراقب پیامک های سودجویانه ای که با مضمون طرح تشویقی و استفاده بهینه از تلفن همراه به مشترکان ارسال شده اند، باشند.

وی با تاکید براینکه این پیامک ها با اهداف سودجویانه و فرصت طلبانه ارسال شده و کلاهبرداری محض است ادامه داد: برخی از مشترکان تلفن همراه پیامک هایی با محتواهایی همچون "مشترک گرامی شما برنده جایزه نقدی شده اید" دریافت کرده اند که هیچ گونه ارتباطی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه آن ندارد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با بیان اینکه در حال حاضر اپراتورهای تلفن همراه نیز در حال پیگیری و رسیدگی به کلاهبرداری های انجام شده از طریق پیامک هستند، هشدار داد: مشترکان نباید تحت تأثیر چنین پیامک هایی شماره حساب یا رمز کارت های اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار دهند.


[h=3]هشدار درباره پیامک‌های دروغین قرعه‌کشی[/h]
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] این پیرمرد، «فردوسی» را دفن کرد + عکس
[/h]
» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر
کد خبر: 94022514695
جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸


بنای آرامگاه را که از نزدیک ببینی، فردوسی دیگر برایت سخنور اعصار باستان نیست؛ روایتگر تاریخ هنر معاصر هم می‌شود. حال وقتی پای صحبت کسی که مستقیماً در ساخت آن دست داشته و قطعه‌قطعه این بنای باشکوه را با دست خود چیده بنشینی، سازه برایت زنده‌تر هم می‌شود.

به گزارش ایسنا، در مطلبی در روزنامه شهرآرا چاپ خراسان رضوی که عصر ایران آن را بازنشر کرده، آمده است: وقتی او برایمان از روزی که قبر فردوسی را شکافته و استخوان‌هایش را بیرون آورده می‌گفت، می‌شد میزان ارادتش را به فردوسی در کلامش دید؛ حسی که هنوز پس‌از گذشت بیش‌ از 40 سال تغییر نکرده و باعث شده با وجود سن زیاد و درد پا ایستادن را به نشستن پشت به مقبره ترجیح دهد. روایت جابه‌جا‌کردن سنگ‌های سنگین بنای آرامگاه از زبان این یل توسی شنیدنی است.

یلی از خطه توس

متولد 1313 است؛ درست همان سالی که ساخت آرامگاه فردوسی پایان یافته و با حضور بزرگان علم و ادب سراسر جهان به بهره‌برداری رسیده. 30 سال از ساخت آرامگاه می‌گذرد، «قاسم ارفع» به سربازی رفته و مشغول داروغه‌گری است که دست تاریخ پس از 30 سال به وی نیز نقشی تأثیرگذار در ساخت آرامگاه و دفن حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌دهد:

«قبل‌ از اینکه برم سربازی تو باغ آرامگاه، شاگرد گلکار بودم. موقع سرباز‌بگیری اومدن من رو از همین باغ گرفتن و بردن. بعداز سربازی نزدیک به هفت سال داروغه‌گری و دوست‌بونی کردم. دوست‌بونی می‌دونی چیه؟ مشاور روستا بودم. از سال 43 هم که اومدن آرامگاه رو خراب کردن، شدم سرکارگر.»


قاسم ارفع


پازلی به وسعت بنای آرامگاه

پس از مرمت‌های متعدد سی‌ساله، سرانجام در سال 1343 انجمن ملی حفظ آثار باستانی تصمیم به تخریب و بازسازی مجدد بنای آرامگاه فردوسی می‌گیرد.
قاسم ارفع، از اینجا وارد تاریخ می‌شود. بنای آرامگاه را چونان پازلی ترسیم می‌کند که پس‌ از تخریب مجدد کنار هم چیده می‌شود:

«چوب‌بست‌هاشو خودم بستم و بردم تا کاکل آرامگاه. بعد هم روی چوب‌بست تخته انداختم و شروع کردیم به تخریب. اما ساروج بود. به این راحتی‌ها کنده نمی‌شد. برای جدا‌کردن سنگ‌ها باید چال می‌زدیم و باروت می‌ذاشتیم. تیکه‌هاش تا توس سفلی می‌رفت. بعد با کلنگ شروع می‌کردیم به خراب‌کردن. البته باید سنگ‌ها سالم می‌موند. سنگ‌ها رو با «قِرقِر» می‌آوردیم پایین. شاه‌غلام‌ معمار روی سنگ‌ها شماره می‌زد و به‌ترتیب با فرغون می‌بردن می‌چیدن عقب باغ. بعد که ساخت آرامگاه تموم شد، دوباره سنگ‌ها رو به‌ترتیب شماره از عقب باغ آوردن و بردن بالا چیدن.»

یک ماه اضافه کاری دادند

در طول چهار سالی که ساخت آرامگاه زمان می‌برد، حدود 250 کارگر زیر دست مش‌قاسم کار می‌کنند اما در میان کارگران، او تنها فردی است که شانه‌هایش تاب جابه‌جایی سنگ‌های سنگین را دارد.

پهلوان کشتی باچوخه و یل توسی، در نبود ماشین‌آلات مهندسی امروز، سنگ‌های چندین تنی را به دوش می‌کشیده و از چوب بست بالا می‌رفته. او سنگ مزار فردوسی و سنگی را که تصویر فروهر بر آن حک‌شده (بالای ضلع جنوبی) از جمله سنگین‌ترین سنگ‌ها معرفی می‌کند و وزن تقریبی آن‌ها را چهار تن تخمین می‌زند.

ماجرای جابه‌جایی یکی از این سنگ‌ها که مورد تحسین مهندسان حاضر قرار گرفت، شنیدنی است: «مهندس‌ها می‌گفتن مش‌قاسم تو این سنگ رو چه‌جوری می‌خوای ببری بالا؟ (اشاره به سنگ فروهر دارد) گفتم مثل آب‌خوردن می‌برم بالا. همه جلوی استخر به تماشا ایستادن. رفتم پای قرقر ایستادم و سنگ رو به 20 دقیقه بردم بالا. مهندس نیکو، رئیس کارگاه بود که هر از چندگاهی برای سرکشی از تهران می‌آمد. از تعجب شاخ درآورده بود. گفت ما واقعا عقلمان نمی‌کشید چکار کنیم. خدا بیامرزدش برای همین کار به من یک ماه اضافه کار داد.»

در آن زمان حقوق ارفع به‌عنوان یک سرکارگر 17 تومان بوده است. کارگران هم بسته به زور بازویشان از 3 تومان تا 4 تومان و 5 قران می‌گرفتند. در اسناد، بودجه بازسازی کل آرامگاه نزدیک به 7 میلیون آورده شده که بخش اعظم آن از فروش بلیت بخت‌آزمایی و اعانات مردمی جمع‌آوری شده است.

جز استخوان، گنج دیگری داخل قبر نبود

سابق، مقبره فردوسی در اتاقی کوچک قرار داشت. اتاقی که ارفع آن را حدودا 3 متر در 4 متر ارزیابی کرده: «اتاق تنگی بود. نهایتا 3 در 4. به‌زور چند نفر در آن، جا می‌گرفتند. به همین خاطر وقتی قرار شد آرامگاه را بازسازی کنند، مهندس سیحون این تالار را طراحی کرد.»

نبش قبر، یکی از معضلات پیش روی طرح سیحون بود که در نهایت تصویب و مقرر شد قبر شکافته، استخوان‌ها برداشته و پس از ساخت تالار دوباره دفن شود.

روز موعود فرا می‌رسد. فرماندار، بخشدار، استاندار و همه رؤسا گرداگرد تالار روی صندلی‌ به تماشا می‌نشینند.




ارفع، فردی است که مسئولیت نبش قبر به عهده او گذاشته می‌شود. قبر را می‌شکافد و داخل می‌شود. مسئولان گردن می‌کشند که مبادا کوزه یا گنجی داخل قبر نهفته باشد اما جز استخوان چیز دیگری نیست. «همه مسئولان دولتی آمده بودند. سبیل‌به‌سبیل هم نشسته بودند تا ببینند از قبر چی درمیاد. قبر را شکافتم و رفتم داخل. یک کوه استخوان بود با دو جمجمه. استخوان‌ها را داخل پارچه سفیدی گذاشتم و بیرون آمدم. وقتی فرماندار دو جمجمه را دید به‌شوخی گفت فردوسی دو کله داشته! راستش را بخواهید من شنیدم اینجا قبلا قبرستان بوده. حتی بسیاری از مردم نوزادهایشان را می‌آوردند و کنار فردوسی دفن می‌کردند. احتمالا وقتی این مقبره را ساختند، همراه استخوان‌های فردوسی دیگر استخوان‌ها را نیز دفن کردند. خلاصه تمام استخوان‌ها را در پارچه پیچیدیم و در دفتر مدیریت گذاشتیم. بعد که کار بنای آرامگاه تمام شد، دوباره خودم استخوان‌ها را داخل قبر گذاشتم. حالا به هر کس می‌گویم فردوسی را من دفن کردم، باور نمی‌کند.»

تطبیق اطلاعات ارفع با اسناد تاریخ

در طول مصاحبه، حسین ابراهیمی، کارشناس‌ ارشد تاریخ و مسئول اداری آرامگاه فردوسی کنارمان نشسته و علاوه بر ایراد توضیحاتی درباره تاریخچه آرامگاه فردوسی، گفته‌های قاسم ارفع را نیز با مستندات تاریخی تطبیق می‌دهد.

او گاه نیز از حافظه ارفع برای تکمیل اسناد تاریخی استفاده می‌کند. نام چند تن از مهندسان را می‌برد و از ارفع می‌خواهد حضور آنان را در ساخت آرامگاه تأیید یا تکذیب کند.


قاسم ارفع با‌ وجود 81 سال سن، هنوز به‌خوبی نام افراد را به خاطر دارد، تاریخ دقیق وقایع را ذکر می‌کند و گاهی تحسین ابراهیمی را برمی‌انگیزد. «مهندس حسین جودت، نماینده شرکت ایتالیایی کاجته بود که تمامی سنگ‌های آرامگاه را از ایتالیا وارد می‌کرد. مهندس گیو جودت، پسر حسین مسئول نظارت بر ساخت بود. مهندس سیحون هم طراح تالار زیرین، موزه و رستوران بود. علاوه‌بر‌این وظیفه نظارت کلی بر ساخت را به عهده داشت. مهندس کریستو یونانی هم کارت کارگران را امضا می‌کرد.»
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
امواج موبایل و ماهواره سرطان‌زا نیست

امواج موبایل و ماهواره سرطان‌زا نیست

[h=2] رئیس انجمن سرطان ایران گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده امواج الکترومغناطیسی مانند موبایل، ماهواره و آنتن‌های ماهواره‌ای سرطان زا نیستند. [/h]
به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» دکتر محمد اسماعیل اکبری که دیروز در حاشیه کنگره سراسری سرطان در بیمارستان رضوی مشهد با خبرنگاران سخن می گفت، افزود : بر اساس تحقیقات 20 ساله محققان کشور این امواج گرچه باعث عوارض عصبی و جسمی می شود اما نقشی در ایجاد سرطان ندارند.


دکتر اکبری موارد جدید بروز سرطان در کشور را 100 هزار مورد در سال عنوان کرد و ادامه داد: کمتر از یک سوم مبتلایان به سرطان در ایران بر اثر این بیماری جان می بازند.

او گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور وضعیت کمک هزینه مبتلایان به سرطان بهبود یافته اما هنوز هم 50 درصد از هزینه ها از جیب بیمار پرداخت می شود.

رییس انجمن سرطان ایران همچنین گفت: براساس تحقیقات انجام شده آلودگی هوا در مدت 15 سال سرطان زا است.


وی با اشاره به انجام بزرگترین تحقیقات معنویت درمانی پیرامون سرطان در کشور گفت: این تحقیقات نشان داد که رفتارهای معنوی قابلیت پیشگیری و درمان سرطان را دارند.


نخستین کنگره سرطان در بیمارستان رضوی مشهد که با حضور پزشکان و متخصصان سرطان شناسی، پرتودرمانی، جراحی اعصاب، جراحی زنان، آسیب شناسی و پزشکی هسته ای از ديروز در مشهد آغاز شده است.
[h=3]رئيس انجمن سرطان : امواج موبايل و ماهواره سرطان‌زا نيست - واحد[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تجاوز به دختری در خودروی در حال حرکت +عکس متجاوزان

تجاوز به دختری در خودروی در حال حرکت +عکس متجاوزان

از اوایل سال جاری وقتی زن جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران پرده از سرنوشت شوم خود برداشت، تیمی از اداره ۱۶ پلیس آگاهی تحت نظر بازپرس مدیرروستا از شعبه ۶ دادسرا برای دستگیری مردان شیطان‌صفت وارد عمل شدند.
این زن در بازجویی‌های بازپرس جنایی گفت: ساعت ۱۰ شب گذشته از محل کار خود واقع در میدان هفت تیر خارج شدم و برای رفتن به سید‌خندان سوار خودروی تیره‌رنگی شدم که تنها یک مسافر داشت و راننده هم پسر جوانی بود. هنوز چند قدمی نرفته بودیم که ناگهان راننده تغییر مسیر داد و وقتی من اعتراض کردم و خواستم خودرو را متوقف کند، مرد جوان دیگری که تصور می‌کردم مسافر است، از صندلی جلو خودش را به صندلی عقب رساند و در حالی که گردنم را بشدت فشار می‌داد، به گونه‌ای که مرگ را جلوی چشمانم می‌دیدم، فریادزنان خواست سکوت کنم و کمک نخواهم، چاره‌ای جز تسلیم نداشتم. خودرو به سمت اتوبان همت تغییر مسیر داد و همزمان جوان خشن پس از کتک زدن من خواست تا در برابر خواسته شومش مقاومت نکنم.
وی افزود: با گریه و التماس خواهش کردم تا دست از سرم بردارند اما آنها بی‌اعتنا بودند. در همان حال حرکت خودرو، مرد شیطان‌صفت خواسته‌اش را انجام داد و در حالی که باز گریه می‌کردم، در گوشه خلوت و تاریکی من را از خودرو به بیرون پرتاب کردند و گریختند.»
سناریوی مشابه
در حالی که مأموران پلیس به تحقیق برای ردیابی دو مرد شوم دست زده بودند، بازپرس مدیرروستا با سناریوی مشابه دیگری مواجه شد که در آن زن جوانی در منطقه یافت‌آباد تهران سوار بر ارابه شیطان گرفتار سرنوشت تلخی شده بود.این زن به بازپرس جنایی گفت: از میدان حصارک به مقصد پونک سوار یک خودروی تیره‌رنگ شده بودم که توسط دو سرنشین آن هدف آزار و اذیت قرار گرفتم.وی افزود: خودرو در حال حرکت بود که یکی از مردان من را تا حد مرگ پیش برد، خیلی گریه کردم اما آنها سنگدل بودند و وقتی چاره‌ای جز تسلیم ندیدم، آنها بعد از مدتی من را در محله خلوتی از خودرو بیرون انداختند و با سرعت فرار کردند.
مأموران اداره ۱۶ پلیس آگاهی تهران که می‌دیدند جرایم سریالی سیاهی رخ می‌دهد، با استفاده از همه امکانات اطلاعاتی و علمی توانستند ارابه شیطان را شناسایی کنند که متعلق به مرد سن و سال‌داری بود که مشخصاتش با دو سرنشین جوان همخوانی نداشت.در جریان تحقیقات پلیسی و قضایی مشخص شد که بیشتر اوقات خودروی تیره‌رنگ در اختیار پسر ۲۵ ساله خانواده به نام «فرهاد» است که بارها به خاطر سرقت و مواد مخدر به زندان افتاده است.
مأموران بلافاصله فرهاد را تحت تعقیب گرفتند و وی را روز یکشنبه ۷ تیرماه در غرب تهران بازداشت کردند.این پسر ابتدا ادعای بی‌گناهی کرد و وقتی در برابر دو زن جوان قرار گرفت، سر به زیر انداخت و جرم سیاه خود را به گردن گرفت.


با اعترافات هولناک فرهاد، مشخص شد وی همراه بچه محل ۲۱ ساله‌اش به نام «سعید» سوار بر خودروی پدرش با پرسه‌زنی در اوایل شب و در تاریکی هوا زنان مسافر را سوار کرده و آنان را پس از تهدید به قتل تسلیم خواسته‌های شوم خود قرار می‌دادند.


با این افشاگری تلخ، کارآگاهان سعید را هم دستگیر کردند و وی نیز پذیرفت در اقدامات سیاه دوستش وی را همراهی کرده است.صبح دیروز این دو شیطان‌صفت در برابر بازپرس مدیرروستا قرار گرفتند و این در حالی بود که دو زن جوان هنوز از دیدن آنها وحشت داشتند.
سعید به بازپرس جنایی گفت: «هر بار یکی از ما رانندگی می‌کردیم و دیگری زنان مسافر را کتک می‌زد و تسلیم خود می‌کرد.»
بنابر این گزارش، با توجه به احتمال اینکه زنان دیگری نیز در ارابه شیطان گرفتار سرنوشت‌های تلخ شده‌اند بازپرس مدیرروستا دستور داده تا تجسس‌های ویژه‌ای صورت گیرد.از سوی دیگر، زنان جوانی که در دام این دو بچه‌محل شیطان‌صفت افتاده‌اند و از ترس آبروی‌شان به طرح شکایت نپرداخته‌اند، با اطمینان داشتن از اینکه اطلاعات و مشخصات‌شان محرمانه خواهد ماند، می‌توانند به شعبه ۶ دادسرای امور جنایی تهران یا اداره ۱۶ پلیس آگاهی مراجعه و به طرح شکایت بپردازند.


[h=3]الف - شکار زنان مسافر در ارابه شیطان[/h]
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
تولید روسری‌های خنک‌کننده با استفاده از فناوری‌های نوین

تولید روسری‌های خنک‌کننده با استفاده از فناوری‌های نوین

تولید روسری‌های خنک‌کننده با استفاده از فناوری‌های نوین

گروه بین‌الملل: یک جوان مبتکر مصری‌الاصل با استفاده از اختراعات انجام شده در زمینه اطفاء حریق و تولید لباس‌های ورزشی عرقگیر، روسری‌هایی خنک‌کننده، ضدآب و ضدچروک تولید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «On Islam»، احمد غانم، کارآفرین 22 ساله و ساکن شهر کلیولند در ایالت اوهایو می‌گوید: مهم نیست که هوا چقدر گرم است، آن‌ها(زنان مسلمان) آن را می‌پوشند و با افتخار هم می‌پوشند.
وی افزود: این وظیفه ماست که زندگی آن‌ها را کمی آسانتر کنیم.
داشتن حجاب در روزهای گرم تابستان برای برخی دشوار است. به همین دلیل غانم تصمیم به ایجاد اولین خط تولید روسری‌های قابل تطبیق با شرایط آب‌وهوایی گرفت.
این روسری‌ها با عنوان «خشک و خنک»(Cool Dry) با الیاف خاصی ساخته شده که 7 تا 10 درجه خنکتر از روسری‌های معمولی بوده و به‌دلیل خاصیت ضدتعریق مناسب برای فعالیت‌های ورزشی هستند.
این روسری جدید، با الهام از تولیدات شرکت‌های نایکی و آندر آرمر تولید شده است.
غانم پس از دو سال آزمایش گزینه‌های مختلف، به نایلون خاصی دست یافت که 80 درصد گرما را دفع می‌کند، محافظ در برابر اشعه یو وی (فرابنفش) و کاملاً ضد آب است.
احمد غانم می‌گوید که می‌خواهد به نوآوری، تحول و تغییر در شیوه نگرش مردم نسبت به حجاب ادامه دهد.
وی افزود: بانوان مسلمان قوی‌ و ثابت‌قدم و شایسته آن هستند که همه‌چیز داشته باشند. اهانت‌ها و آزارهایی که در برخی جوامع علیه آنان روا داشته می‌شود، ناعادلانه و نادرست است.
غانم همچنین گفت: امیدوارم برند من بتواند الهام‌بخش آن‌ها در ورود بیشتر به جامعه باشد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
زن 65 ساله 4 قلو به دنیا آورد! +عکس

زن 65 ساله 4 قلو به دنیا آورد! +عکس

زن 65 ساله 4 قلو به دنیا آورد! +عکس - News

زن ۶۵ ساله آلمانی که برای اولین‌بار در جهان در این سن از طریق زایمان به روش سزارین ۴ قلو به دنیا آورده است امروز پس از چند ماه بستری بودن در بیمارستان، بجه‌هاش رو به خانه برد.

این پیرزن ساکن برلین علاوه بر این ۴ نوزاد، مادر ۱۳ فرزند دیگر از شوهران خود در گذشته است!

 

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیا میدانید که دانشمندان و مشاهیر در دنیا و ایران وجود دارند که در مرکز ایالت و یا مرکز استان متولد نشده اند ؟ فکر میکنن چیز عجیبیه :surprised:
 

zibakey

عضو جدید
[h=1]هر آنچه که باید درباره خواص روغن سیاه دانه بدانید![/h]بسیاری از افراد از خواص روغن سیاه دانه آگاه نمی باشند. به جرات میتوان گفت این روغن ضرری برای بدن ندارد.
در این مقاله به شرح کامل خواص روغن سیاه دانه برای سلامت بدن ، پوست و مو می پردازیم .
روغن سیاه دانه از دانه های گیاه زیره سیاه بدست می آید.
ترکیبات موحود در سیاه دانه در درمان انواع بیماری های خود ایمنی و سرطان مفید میباشد.
ترکیبات ضد سرطانی همجون تیموکینون و تیمو هیدروکینون در این روغن اعجاب انگیز وجود دارد.
در ادامه مقاله به شرح کامل مهمترین خواص اعجاب انگیز روغن دانه سیاه می پردازیم.

[h=2]11 مورد از خواص روغن سیاه دانه :[/h]در این بخش به 11 مورد از خواص روغن دانه سیاه اشاره میکنیم.
پس از ذکر این موارد ، هر خاصیت را به طور کامل شرح می دهیم.
خواص روغن سیاه دانه عبارتند از :


  • درمان سرطان
  • کاهش وزن
  • جلوگیری از ریزش مو
  • سلامت پوست
  • سلامت کبد
  • درمان دیابت
  • درمان عفونت
  • درمان آسم و آلرژی
  • کمک به هضم غذا
  • سلامت قلب
  • کمک به ایمنی بدن
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جالبـــــه بـدونـیـد کـه

رومیان ثروتمند غذایی داشتند که در آن مرغی را در شکم اردک،اردک را در شکم غار،غاز را در شکم خوک،و‌در نهایت خوک‌را در شکم گاوی میگذاشتند و همه را با هم می پختند.
 

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جالبه بدونید صدای ” مومو ” گاو ها در کشورهای مختلف جهان با هم متفاوت است، آنها لهجه های خاص خود را دارند درست مثل انسان!
 

parisa0721

عضو جدید

انواع اکو آمپلی فایر پرتابل | اکونو آهنگ​

اکو همراه پرتابل یکی از سیستم های صوتی پرکاربرد می باشد. که به دلیل داشتن قابلیت حمل در مراسم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از بلندگوهای قابل حمل در دو مدل پسیو و اکتیو طراحی می شوند و به دلیل ارائه ی صدای با کیفیت و بدون نویز در مراکز و مکان های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.

بسته به نوع مدل خریدی شده می توانید به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشید. از آنجایی که این نوع از دستگاه ها دارای باتری قدرتمندی هستند، برای راه اندازی آنها نیازی به آمپلی فایر نیست. برخی از مدل های اکو همراه با یک عدد آمپلی فایر داخلی تولید می شوند که این امر قابلیت راه اندازی یک بلندگوی داخلی را نیز فراهم می کند. از این نوع دستگاه ها به عنوان اکو آمپلی فایر همراه یاد می شود.

خرید اکو همراه از اکونو آهنگ​

برای خرید اکو آمپلی فایر گزینه ی خرید آنلاین را برای شما فعال کرده ایم تا در هر جای کشور که هستید، بتوانید به راحتی ثبت سفارش خود را تکمیل کنید و در اسرع وقت اکو همراه مورد نظر خود را خریداری کنید. اطلاعات کامل در مورد مشخصات هر یک از مدل های موجود در لیست فروش ما، درج شده است.

در صورت داشتن هرگونه سوال برای خرید اکو همراه می توانید با ما در تماس باشید و اطلاعات کامل دریافت کنید. از مهمترین مزیت انتخاب ما می توان موارد زیر را نام برد:

  • کیفیت عالی و اصل
  • قیمت مناسب
  • خدمات بعد از فروش
  • گارانتی بازگشت محصول
  • مشاوره ی رایگان
  • خرید آنلاین
  • تنوع مختلف از مدل ها
با ما اکو همراه مورد نظر خود را با پرداخت هزینه ی مناسب به صورت اینترنتی خریداری کنید.
 

parisa0721

عضو جدید

خرید اکو آمپلی فایر​

یکی از مهم ترین نکاتی که توجه به آن در زمان خرید این دستگاه ها بسیار ضروری است، کاربری دستگاه می باشد. وجود تنوع در این دستگاه ها کاربری را به عاملی مهم در انتخاب آن ها تبدیل کرده است. به یاد داشته باشید که کاربرد و عملکرد یک دستگاه بر زیبایی دستگاه و سایر ویژگی های آن اولویت دارد.

برای تجربه خریدی موفق لازم است درک صحیحی از اعداد و ارتباط موجود میان آن ها با صدای منتشر شده داشته باشید. لازم به ذکر است که مقدار صدای منتشر شده توسط آمپلی فایرها بر اساس وات اندازه گیری می گردد.

تعداد کانال های ورودی، تعداد کانال های خروجی، حالات گوناگون دستگاه همچون استریو، بریج یا موازی و… از مهم ترین فاکتورهایی هستند که باید در هنگام خرید این دستگاه کاربردی مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

قیمت دستگاه آمپلی فایر همراه​

قیمت اکو همراه یک مقدار مشخص نیست و به فاکتورهای مختلفی وابسته می باشد. به همین دلیل برای خرید این کالا، نمی توان هزینه ی مشخصی را در نظر گرفت. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت درخواستی می توانید با ما در تماس باشید. ما در تلاش هستیم هزینه ی مناسبی را برای خرید اکو همراه به شما پیشنهاد دهیم. از جمله عوامل موثر در قیمت اکو همراه می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوع
  • برند
  • آپشن های موجود
  • وزن و حجم
  • کاربرد
  • کارایی
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
چیزی به نام یخچال بدون برفک وجود نداره .

همه ی یخچالها حتی مدرن‌ترینها هم برفک میزنند.

ولی در یخچالهای به اصطلاح بدون برفک ، هر چند ساعت یک بار برفک‌ها ذوب میشه با کمک یک سیستم گرمایشی که شبیه بخاری برقی هست . یعنی اِلمنتِ گرم شونده داره و حدود ۱۰ تا ۲۰ درجه حرارت تولید می‌کنه و باعث آب شدن برفکها میشه .

آبِ برفکهای ذوب شده توسط یک لوله می‌ره زیر یخچال و در یک سینی جمع میشه و با کمکش کمپرسور خنک میشه و آب هم تدریجاً تبخیر میشه .
 

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جالبه بدونید که در گینه ، ۷۵ درصد از ازدواج ها با خواستگاری دختر از پسر شکل می گیرد…

دختران مجلس خواستگاری را با مادر پسر مورد علاقه خود هماهنگ می کنند و پسرها هم معمولا قدرتی برای مخالفت ندارند !
 

Similar threads

بالا