آیا میدانید جالب و خواندنی

sfk123

اخراجی موقت
متاسفانه نامتخصص بودن متخصصان زنان و زایمان در چابهار به ویژه در زایشگاه بیمارستان امام علی (ع) چابهار چنان اسفناک است که این زایشگاه به قتلگاه زنان باردار تبدیل شده است ، چندی پیش آقای یعقوب جدگال نماینده چابهار برای رسیدگی به این موضوع شخصا به بیمارستان امام علی (ع) آمد واز نزدیک این مشکلات را دید اما دریغ از تحول و تغییری در این بخش بهتر که نشد بدتر شد . «۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ »
منبع

ناآگاهی و خرافات در کنار نبود امکانات میشود مرگ.
 

Majid Nemo

عضو جدید
فرو ش کفن های ضد عذاب قبر در ترکیه


در ترکیه یک وب سایت اقدام به تبلیغ و فروش کفن های ضد آتش برای رهایی از آتش عذاب شب اول قبر می کند!
در ترکیه یک وب سایت اقدام به تبلیغ و فروش کفن های ضد آتش برای رهایی از آتش عذاب شب اول قبر می کند!

به گزارش عصر ایران روزنامه حریت ترکیه روز پنج شنبه با انتشار گزارشی نوشت: یک وب سایت که به نظر می رسد وابسته به " جوبلی احمد هوجا" عالم دینی ترکیه است ، کفن های ضد آتش و برای دور ماندن از عذاب شب اول قبر می فروشد.

بر اساس این گزارش در حالی که قیمت معمولی یک کفن در ترکیه حدود 70 لیر است ، این وب سایت برای فروش کفن های ضد آتش و ضد عذاب بیش از 370 دلار از خریداران می گیرد.

بر اساس ادعای این وب سایت روی این کفن ها از پوست آهو ادعیه ها و اسماء الهی نوشته شده که مرده را در شب اول قبر از عذاب الهی دور می کند و از عذاب شب اول قبر کم می کند.

" احسان الی آچیک" نویسنده اسلامگرای ترکیه در مصاحبه با حریت با اشاره به استفاده این وب سایت از نام "جوبلی احمد هوجا" برای فروش محصولات از جمله کفن ضد عذاب ، از این عالم دینی خواسته است در صورت وابستگی یا عدم وابستگی این وب سایت به او این موضوع را علنا اعلام کند.

جوبلی احمد هوجا یکی از خطیبان و واعظان جنجالی ترکیه است که دیدگاه های بنیادگرایانه نسبت به اسلام دارد.

سخنان گاه و بیگاه احمد هوجا در مسایل مختلف اجتماعی و سیاسی با واکنش های گسترده ای مواجه می شود. برای مثال او در یک نطق جنجالی گفته است: " اصطلاحی است در بین آدم ها که می گویند بهشت را به یک تار موی او نمی دهم، اگر این آدم ها جهنم را ببینند و عذاب آن را درک کنند دیگر هیچ مویی بر سر زنان باقی نمی گذارند."

با وجودی که جوبلی اجمد هوجا که نام واقعی او " احمد محمد اونلو " است ، گروه داعش را تکفیر کرده و آنها را کافر خوانده است، اما او دیدگاه هایی به شدت ضد شیعی دارد و از آمریکا به دلیل تسلیم کردن افغانستان و عراق به شیعیان انتقاد کرده است.

غالب مسلمانان ترکیه و علمای دینی این کشور رویکردی متساهلانه نسبت به اسلام دارند و دیدگاه های تکفیری نسبت به دیگر مذاهب اسلامی ندارند.
 

Majid Nemo

عضو جدید
[h=2]
سشوار برای مغز هم ضرر دارد
[/h]
امواج الکترومغناطیسی که از ضعیف‌ترین سشوار‌ها هم ساطع می‌شود، 300 برابر امواجی است که از گوشی‌های تلفن همراه ارسال می‌شود. پس سشوار غیر از مو، برای مغز هم می‌تواند مضر باشد.

در زندگی پرسرعت امروز همه به دنبال راه‌هایی هستند که هرچه سریع‌تر به کار‌هایشان برسند. بسیاری از ما حتی وقت نمی‌کنیم زمانی را به خشک کردن مو‌هایمان بعد از استحمام اختصاص دهیم و به سرعت سعی می‌کنیم موهای خودمان و فرزندمان را سشوار کنیم و آماده رفتن به سر کار شویم.

سرمای هوا هم ضرورت استفاده از سشوار را در این موارد بیشتر کرده، اما سوال اینجاست که آیا استفاده مرتب از خشک‌کن‌های برقی که در زندگی امروز به یکی از ملزومات تبدیل شده، پوست و موی ما را دچار آسیب نمی‌کند؟

احسانی، متخصص پوست و مو می گوید:
« استفاده از سشوار با حرارت زیاد به ویژه هنگامی که مو خیس و کاملا سرد باشد، به موها حالت شوک ایجاد می‌دهد و آسیب را دوچندان می‌کند.

استفاده طولانی مدت از سشوار داغ سبب شکنندگی و ریزش مو و کم پشت شدن آن می‌شود.

استفاده بیش از حد از واکس و ژل‌های مو، عوامل فیزیکی مخرب مو مانند اتوی مو و سشوار به ایجاد موخوره دامن می‌زند و چرب نگه داشتن ساقه مو و کوتاه کردن تنها راهکار جلوگیری از موخوره است.»

باد سرد سشوار هم مضر است
بسیاری از افراد فکر می‌کنند باد سرد سشوار مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما باد سرد سشوار هم باعث ایجاد الکتریسیته در مو می‌شود و عامل خشکی مو است. اگر شدت باد سشوار زیاد باشد، تفاوتی نمی‌کند که با باد سرد سشوار بکشید یا از دمای گرم سشوار استفاده کنید. به هر حال مو را شکننده می‌کند.

در صورتی که از شدت پایین همراه با باد سرد استفاده کنید، میزان آسیب تا حدی کمتر است، اما حتی در این شرایط نیز در اثر استفاده مکرر، مو آسیب می‌بیند.

شاید بهترین راه این است که حداقل برای خشک کردن روزانه مو از سشوار استفاده نکنید و حوله‌های میکروفیبر که قدرت خشک‌کنندگی بالاتری دارند، به کار ببرید و هر از گاهی برای حالت دادن به مو سشوار بکشید.

سشوار هم برای مو ضرر دارد، هم برای مغز
امواج الکترومغناطیسی که از ضعیف‌ترین سشوار‌ها هم ساطع می‌شود، 300 برابر امواجی است که از گوشی‌های تلفن همراه ارسال می‌شود. پس سشوار غیر از ضرری که برای مو دارد، برای مغز هم می‌تواند مضر باشد. به همین دلیل مخصوصا برای کودکان برای خشک کردن مو تا جای ممکن از سشوار استفاده نکنید.

کودکان موهای ضعیف و ظریفی دارند و چون میزان مراقبت آن‌ها از مو‌هایشان به مراتب کمتر است، آسیب بیشتری می‌بیند و در برابر باد داغ سشوار سست‌تر است. سعی کنید ساعاتی از روز بچه‌ها را حمام ببرید که در خانه هستند. بعد نم مو‌ها را با حوله بگیرید و اجازه دهید مو‌ها در هوای آزاد خشک شوند. اگر برای بیرون رفتن عجله دارید، از حمام کردن کودک یا لااقل از شستن موهای او صرف‌نظر کنید.
توصیه های مهم
1- قبل از استفاده از سشوار، ابتدا مو‌ها را با حوله کاملا خشک کنید.

2- مجددا با‌‌ همان حوله، نم مو را از ریشه به سمت پایین بگیرید و اجازه بدهید مو‌ها چند دقیقه‌ای لای حوله پیچیده بماند تا رطوبت آن گرفته شود. هر چه مو هنگام خشک کردن با سشوار نم بیشتری داشته باشد، احتمال صدمه دیدن آن بیشتر است. به همین دلیل قبل از کار با سشوار، مو را تا حد ممکن خشک کنید.

3- هرگز روی موی نمدار، اتوی مو یا سشوار داغ نگیرید، زیرا باعث صدمه آن می‌شود.

4- بهتر است قبل از خشک شدن کامل مو، سشوار کشیدن را متوقف کنید. نگذارید هنگام سشوار کشیدن مو‌ها کاملا خشک شود، چون مو‌ها به مقداری رطوبت نیاز دارد.

5- یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن می‌شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.
6- سشوار باید 12 تا 30 سانتی‌متر از مو فاصله داشته باشد و هر دسته مو بیش از چند ثانیه در معرض باد گرم قرار نگیرد و مرتبا جای سشوار عوض شود.

7- اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، ماسک مو را فراموش نکنید.

8- برای پیشگیری از تخریب موهای آسیب‌دیده، تقویت آن‌ها لازم است.

9- هر از گاهی نیز نوک مو‌ها را کوتاه کنید تا زیبا‌تر به نظر برسند.

10- هرگز پشت سشوار و پروانه خنک‌کننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است مو‌ها وارد پروانه سشوار شود و نه تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور ‌شود، بلکه مو‌ها هم کنده شوند.

11- سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید.

12- برخی از انواع سشوار دارای حسگر هستند و وقتی مو داغ می‌شود، خود به خود خاموش می‌شوند. این نوع برای کسانی که مرتب مجبورند از سشوار استفاده کنند، انتخاب بهتری است و آسیب کمتری به مو می‌رساند.

13- فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند.

14- برای کسانی که مو‌هایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری مو توصیه می‌شود.

15- کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می‌تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب‌دیده هستند.

16- توجه داشته باشید که هیچ وقت سشوار را در داخل آب قرار ندهید.

17- از به زمین افتادن سشوار جلوگیری کنید، زیرا در این صورت به قسمت الکتریکی آن صدمه وارد شده و عایق‌بندی آن از بین می‌رود و این امر موجب برق گرفتگی بدنه آن می‌شود.

18- سشوار را برای مدت طولانی روشن نگه ندارید. از قطع و وصل کردن سریع و مداوم سشوار نیز خودداری کنید.
منبع:هفته نامه سلامت،تبیان
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
درگذشت پادشاه عربستان

درگذشت پادشاه عربستان



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد رئیس جمهور فرانسه درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان را تسلیت گفت و روابط بین پاریس و ریاض را قوی توصیف کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد رئیس جمهور فرانسه درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان را تسلیت گفت و روابط بین پاریس و ریاض را قوی توصیف کرد.
رئیس جمهور مصر و دبیرکل اتحادیه عرب نیز وفات ملک عبدالله را به امت عرب و اسلام تسلیت گفتند.
این شبکه افزود عبدالله دوم پادشاه اردن هم درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفت و برای شرکت در مراسم تشییع جنازه او ، سفر خود را به داووس نیمه کاره رها کرد.

بان کي مون : ميراث پادشاه عربستان راه را به سوي صلح در خاورميانه هموار خواهد کرد

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل محد گفت میراث عبد الله بن عبد العزیز پادشاه عربستان راه را به سوی صلح در خاورمیانه هموار خواهد کرد.

محمود عباس سه روز عزاي عمومي اعلام کرد

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد در پی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی در سرزمینهای فلسطینی اعلام کرد.

اوباما: ملک عبدالله، عامل ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن بود

باراک اوباما به دلیل مرگ ملک عبدالله، بیانیه ای را صادر کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با صدور بیانیه‌ای درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفته و او را رهبری «راسخ» نامیده است.
رئس جمهوری آمریکا گفته است، ملک عبدالله، به اهمیت روابط عربستان سعودی و آمریکا ایمان راسخ داشت و عامل ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن بود.

جان کری: آمریکا دوست خودش را از دست داد

به گزارش فارس، نخست وزیر انگلیس در پیامی در صفحه توئیتر خود مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت.
نخست وزیر هند هم طی پیامی مرگ پادشاه عربستان را به مقامات سعودی تسلیت گفت.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی پیامی مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت و تاکید کرد که واشنگتن دوست خودش را از دست داد.

سه روز عزای عمومی در امارات

«خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی را تسلیت گفت و اظهار داشت جهان اسلام و عرب رهبری بزرگ و تاریخی را که تا آخرین لحظه عمرش در خدمت منطقه بود، از دست داد.
رئیس دولت امارات همچنین در این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد و دستور داد پرچم امارات طی این 3 روز در تمامی ادارات و ارگان‌های دولتی، سفارت‌خانه‌های و هیئت‌های دیپلماتیک این کشور در خارج به صورت نیمه برافراشته خواهد شد.
به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر کانادا هم به درگذشت پادشاه عربستان واکنش نشان داد و گفت: ملک عبدالله مدافع سرسخت آشتی بود.
شبکه‌های ماهواره‌ای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و مصر از جمله شبکه‌های دولتی عربستان، کویت، بحرین و شبکه‌های ام.بی.سی، روتانا، سی.بی.سی و النهار در پی درگذشت ملک عبدالله، پخش برنامه‌های روتین خود را متوقف و با گذاشتن نوار سیاه رنگ در گوشه تصاویر خود، اقدام به پخش تلاوت قرآن کریم کردند.

منبع: http://www.entekhab.ir/fa/news/186602/آخرین-واکنش‌ها-به-درگذشت-پادشاه-عربستان
 

Majid Nemo

عضو جدید
«گوش الاغی»؛ مد جدید جراحی زیبایی بین بچه پولدارهای تهران +عکس

خیابان‌های تجریش، جردن، فرمانیه، قیطریه، زعفرانیه، نیاوران، ولنجک، سعادت آباد، شهرک غرب و گاندی را که بالا و پایین کنی می‌توانی از میان هر ۱۰ نفر جوان دختر و پسر حداقل ۵ نفر را بیابی که یا چسبی بر دماغشان دارند و یا دماغشان را سربالا کرده‌اند تا زیبا‌تر شوند اما جراحی گوش برای زیبایی امر نسبتاً تازه‌ای محسوب می‌شود.




به گزارش صبحانه به نقل از جام جم، گرچه این روز‌ها عمل زیبایی بینی یا‌‌ همان پدیده چسب بر دماغ، دیگر خاص بالاشهرنشین‌ها و شمال‌شهرنشینان تهرانی نیست و نه تنها کل تهران بلکه کل ایران را در نوردیده است اما حالا نوبت جراحی گوش است تا اندک اندک مزرهای شمال تهران را پشت سر بگذارد و به سایر قشر‌ها و مناطق ایران برسد.

هرچند امروز عمل جراحی زیبایی در مقایسه با دورانی که گام‌های نخستین را به ایران گذاشته بود دیگر حساسیت سابقش را در نگاه عموم از دست داده است اما پدیده‌ای با نام جراحی گوش این روز‌ها نه آنچنان که جراحی بینی خودنمایی کرد، ولی با این حال، خودی نشان می‌دهد و حتی بخشی از جوانان قشر مرفه را نیز به خود مشغول کرده است.

عمل جراحی گوش

اولین باری که از این ماجرا شایعاتی به گوشم خورد آن را باور نکردم اما چشمانم صحت این ماجرا را تأیید کردند. شاید بهتر باشد برای توصیف این گوشهای عمل شده بگویم گوش‌هایی که به شکل مثلثند یا به قول خودشان گوش‌های شیطانی یا جنی، گوش‌هایی که فرم طبیعی را شکسته‌اند و با سر تیزشان می‌خواهند بگویند سبکی جدید برای ظاهر انسان‌ها دارند. گوش‌هایی که در درجه اول انسان را به شک می‌اندازد اما با کمی دقت شما را متوجه می‌کنند که آنچه که می‌بینید حقیقت دارد.

جراحی زیبایی گوش به همین جا منتهی نمی‌شود. کافی است که سرچی در اینترنت کنید و از اشکال بی‌شمار آن باخبر شوید.

در جراحی زیبایی گوش یا «اتوپلاستی» با وجود آنکه بخشی از ناحیه پشت گوش برداشته می‌شود اما در شکل ظاهری و طبیعی گوش تغییری ایجاد نمی‌شود و در اکثر مواقع این جراحی بر روی گوش افرادی صورت می‌گیرد که از داشتن گوش‌های برزگ و برجسته خود رنج می‌برند.

نترسید درد ندارد

این جمله‌ای است که اغلب پزشکان جراحی زیبایی گوش به بیماران خود می‌گویند. عمل زیبایی گوش با ۳ روش بی‌حسی موضعی، نیمه‌بی‌هوشی و بی‌هوشی انجام می‌گیرد. بی‌هوشی تنها راه این عمل نیست.

در روش بی‌حسی موضعی از محلول‌های بی‌حس‌کننده و موضعی مانند لیدوکایین استفاده می‌‌شود و این ماده تنها در محلی که جراحی صورت می‌گیرد تزریق می‌شود و به این صورت لاله گوش بی‌حس می‌شود و بیمار دردی احساس نمی‌کند.


در عمل جراحی زیبایی برای گوش‌های برجسته دکتر از پشت گوش شروع به جراحی می‌کند. محل برش‌ پشت لاله گوش است. ابتدا باریکه نازکی از پوست پشت گوش برداشته می‌شود سپس برای خواباندن غضروف و نزدیک کردن آن به سر و همچنین برای جلوگیری از برگشت غضروف لاله گوش به حالت اولیه، پشت غضروف در قسمت‌های لازم تراشیده و با کمک بخیه‌های دائمی چند چین ایجاد می‌شود و در آخر برش پوستی دوخته می‌شود.

از آنجا که محل برش پشت گوش است بعد از عمل، جای برش قابل دید نیست و هدف اصلی نزدیک کردن لاله‌های گوش به سر و قرینه‌بودن آن‌هاست.

از باب شدن جراحی بینی تا جراحی گوش

براساس آمارهای غیر رسمی، ایران یکی از کشور‌ها با فراوان‌ترین تعداد عمل جراحی بینی در جهان رکوردار جراحی زیبایی محسوب می‌شود. براساس تحقیقات مشترکی که انجمن تحقیقات راینولوژی ایران با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در سال ۹۲ انجام داده است، میزان جراحی‌های زیبایی بینی در ایران، هفت برابر آمریکا محاسبه شده است.

بر طبق آمار انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، سالانه بیش از ۸۰ هزار مورد جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌ گیرد اما نکته‌ای که در سخنان دکتر محسن نراقی، رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران جالب به نظر می‌رسد، این است که وی اعلام می‌کند، ۵۰ درصد مراجعان برای انجام جراحی بینی بطور واقعی نیازی به این عمل ندارند.

با وجود آنکه جراحی بینی در ایران از اواخر دهه شصت شتاب روزافزونی به خود گرفته است و عمدتا زنان را به خود جذب کرده است اما آمار‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مردان نیز در زمره افراد خواستار جراحی زیبایی بینی قرار گرفته‌اند که طبق آمار اعلام شده، اغلب این افراد در گروه سنی ۱۷ تا ۲۵ سال قرار دارند.

جراحی گوش اما پدیده‌ای نو در زمرهٔ جراحی‌های زیبایی است که در سال‌های اخیر ایرانیان از آن استقبال کرده‌اند. گرچه تب این جراحی زیبایی در حال حاضر آنچنان داغ نشده است که از هر قشر و سنی را به خود جذب کند اما بخشی از جامعه ایران را به خود مشغول ساخته است.

چه چیزی ملاک زیبایی است؟

یک جامعه‌شناس بریتانیایی به نام آنتونی گیدز معتقد است که با ورود مدرنیته و تغییرات فرهنگی و اجتماعی حاصل از تجدد، دیگر طبقه اجتماعی، جنسیت، شغل، خانواده و موقعیت‌های اجتماعی هویت و شخصیت افراد را تعریف نمی‌کنند بلکه بدن به عنوان یکی از سرمایه‌های اجتماعی، حامل هویت او خواهد بود چرا که بدن و صورت افراد وسیله‌ای برای آشکارسازی و پنهان‌سازی وجوه مختلف زندگی او هستند.

انسان گرچه در ذات خود زیبا پسند و زیبا دوست است اما بر اساس آنچه این جامعه‌شناس عقیده دارد در جامعه مدرن امروز بدن بخشی از هویت او را می‌سازد.

از سوی دیگر روابط اجتماعی و پیوستن به گروه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از عواملی است که نزدیک شدن افراد به معیارهای زیبایی در یک جامعه را تشدید می‌کند. افراد برای پیوستن و عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیازمند تأیید خود از سوی سایر اعضا هستند.



روابط اجتماعی بین افراد و سایر اعضای گروه سبب می‌شود هنجارهایی در گروه به وجود آید که فرد برای ادامه حضور در گروه باید از آن‌ها تبعیت کند اما پویایی شخصیت افراد نیز بخشی از این اجبار اجتماعی را شامل می‌شود.



با این حال در دنیای سرمایه داری که تبلیغاتش آنچنان وسیع است که ذهن انسان را در تسخیر خود در می‌آورد آنچه بیش از پیش زیبایی را نشانه می‌رود ملاک‌هایی است که زیبایی را می‌سازد. در جامعه کنونی ما نیز شاید هژمونی یا تسلط جامعه جهانی و رسانه‌ها یکی از منابعی باشند که این ملاک‌های زیبایی و جنون زیبایی را در مردم ایجاد کرده‌اند.
 

Estrella

عضو جدید
کاربر ممتاز
کیوسک تلفن های عمومی، مودم اینترنت شهری می شوند

کیوسک تلفن های عمومی، مودم اینترنت شهری می شوند

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از احتمال استفاده از کیوسک های تلفن عمومی برای وای فای خبر داد.

داود زارعیان گفت: استفاده از تلفن‌های همگانی در حال حاضر در کشور به حداقل رسیده و بر همین اساس طی سالهای گذشته هر سال تعدادی از این کیوسک‌ها از سطح شهرها جمع‌آوری شده است اما درنهایت شرکت مخابرات ایران در این خصوص به این نتیجه‌گیری رسیده که این کیوسک‌ها حفظ شوند و در نهایت در کاربری آن‌ها تغییراتی ایجاد شود.

او با بیان این‌که در حال حاضر در سطح کشور بیش از 167 هزار کیوسک تلفن عمومی فعال است، ادامه داد: اگرچه روند توسعه کیوسک‌های تلفن عمومی کم شده اما تعداد آن‌ها طی یک سال گذشته کاهشی پیدا نکرده است و براساس کاربری‌های جدیدی که قرار است برای آنها تعریف شود سیاست فعلی مخابرات حفظ این کیوسک‌ها محسوب می‌شود.

زارعیان ادامه داد: یکی از کاربری‌هایی که احتمال دارد در آینده برای این کیوسک‌ها مورد توجه قرار گیرد استفاده از کیوسک‌های تلفن عمومی برای توسعه وای‌فای شهری خواهد بود.

پیش از این طی سال‌های اخیر و با توجه به کاهش استفاده مردم از تلفن‌های همگانی میزان به صرفه بودن آنها جای طرح پرسش‌هایی مبنی بر توجیه اقتصادی این کیوسک‌ها بر جا گذاشته است. البته گفته می‌شود طبق مقررات موجود شرکت مخابرات ایران مکلف است برخی خدمات را نیز در کنار کارهای روزمره و اقتصادی خود مورد توجه قرار دهد که خدمت رسانی از طریق تلفن‌های عمومی و همگانی یکی از این موارد به شمار می رود.

با این حال طبق اظهارات مدیران مخابراتی این گونه به نظر می‌رسد که در حال حاضر هزینه‌های مربوط به این کیوسک‌ها اگر بیشتر از درآمد آنها نباشد کمتر هم نیست و شاید همین دلیل است که موجب شده کشورهای مختلف ایده‌های متنوعی در این زمینه به کار گرفته و تلاش کنند کیوسک‌هایی با شکل و شمایل جدید و خلاقانه وارد شهرها کنند تا شاید به این طریق علاوه بر ایجاد تغییر در ظاهر شهر مردم را هم به استفاده بیشتر از این دستگاه‌ها ترغیب کنند.

در ایران بنا بر آخرین آمارهای ارائه شده، هر تلفن عمومی به طور میانگین ماهانه 33 هزار تومان درآمد و 30 هزار تومان هزینه دارد.

پیشتر رضا خلیلی، با اعلام این مطلب گفته بود: تلفن‌های همگانی و میزان گستردگی آنها در شهر تهران طی سال‌های گذشته با نوعی روند کاهش مواجه بوده که البته این مساله امری عادی و طبیعی تلقی می‌شود و در دنیا هم روند به همین گونه است چراکه با روی کار آمدن تلفن همراه و گسترش ضریب نفوذ آن دیگر تمایل چندانی برای استفاده از تلفن‌های عمومی باقی نمی‌ماند.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران با بیان این‌که با وجود کاهشی که در تعداد تلفن‌های عمومی صورت گرفته، هم چنان تهران از نظر تعداد تلفن‌های عمومی ضریب نفوذی بالاتر از حد استاندارد جهان دارد، گفت: اکنون استاندارد جهانی در این زمینه یک تلفن به ازای هر 1000 نفر است که این آمار در ایران حدود 3.5 است.

همچنین در این زمینه اعلام شده بود که در حال حاضر در استان تهران 36 هزار و 500 دستگاه تلفن عمومی وجود دارد که این رقم طی سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا نکرده و در نهایت سالانه حدود 10 درصد کاهش داشته است.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران در پاسخ به این سوال که در این میان کیوسک‌هایی که از سطح شهر جمع‌آوری شده به چه سرنوشتی دچار شده‌اند، توضیح داد: ما برای تامین تلفن‌های عمومی در سطح شهر با دو شرکت پیمانکار قرار‌داد داشتیم؛ درواقع از میان 36 هزار تلفنی که در سطح تهران وجود دارد، 25 هزار دستگاه از آن در مالکیت مخابرات بود و 11 هزار تلفن را پیمانکاران و به طور مشارکتی تامین کرده بودند. مدتی پیش یکی از این پیمانکاران حذف شد و به این ترتیب برخی از این تلفن‌ها از سطح شهر جمع‌آوری شد.

خلیلی در ارتباط با تلاشهایی که در کشورهای مختلف دنیا در زمینه گسترش استفاده از تلفن‌های عمومی صورت می گیرد اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که در ارتباط با تلفن‌های همگانی مورد توجه قرار می‌گیرد، بحث سوددهی آنهاست اکنون از همان تعداد تلفنی که در سطح شهر تهران قرار گرفته طبق آمار روزانه تنها 20 دقیقه استفاده می‌شود که این آمار، آمار میانگین است و برخی از این دستگاه‌ها حتی برای چند روز یکبار هم استفاده نمی‌شود.

 

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
11 درصد دختران دانشجو داروهای حاوی مخدر مصرف می‌کنند؟چرا؟!

11 درصد دختران دانشجو داروهای حاوی مخدر مصرف می‌کنند؟چرا؟!

11 درصد دختران دانشجو داروهای حاوی مخدر مصرف می‌کنند

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۱۱:۴۶ - کد خبر: 136350
سلامت نیوز: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر میان دانشجویان وزارت علوم گفت: طبق این شیوع‌شناسی 11 درصد دختران و 9.3 درصد پسران دانشجو داروهای حاوی مخدر مصرف می‌کنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 40 تا 50 هزار معتاد بی‌مکان (متجاهر) در کشور وجود دارد، گفت: درصدد هستیم که مکان مناسبی برای نگهداری این افراد تهیه کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری تهران قول داده که تا پایان سال محل نگهداری معتادان را با ظرفیت 6800 نفر به ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل دهدتا معتادان پس از جمع‌آوری به این مکان منتقل شوند.
به گفته جزینی تنها 20 درصد معتادان پس از درمان پاک باقی می‌مانند و بیش از 80 درصد آنها بار دیگر به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.
وی در این ارتباط گفت: باید برای درمان معتادان و مراحل پس از درمان نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و بتوانیم با حرفه‌آموزی و اشتغال مانع بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد شویم.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: تاکنون 14 سازمان برای بکارگیری 622 معتاد بهبودیافته اعلام آمادگی کرده‌اند و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای تقبل کرده تا گواهی آموزش را به 30 هزار بهبودیافته بدهد.
وی در مورد نتایج شیوع‌شناسی مواد مخدر در میان دانشجویان وزارت علوم گفت: طبق این شیوع‌شناسی مشخص شد که 11 درصد دانشجویان دختر و 9.3 درصد دانشجویان پسر داروهای حاوی مخدر مصرف می‌کنند.
جزینی تأکید کرد: مصرف سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد محسوب می‌شود و بنابراین 11.8 درصد دختران و 30.2 درصد دانشجویان پسر سیگار و قلیان مصرف می‌کنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: شیوع‌شناسی ما نشان داد که شیوع مصرف مواد مخدر میان دانشجویان دختر 1.4 درصد و در مجموع میان تمام دانشجویان 2.6 درصد است.
وی در ادامه با تأکید بر این نکته که 1.8 درصد دانشجویان ترامادول و 1.3 درصد ریتالین مصرف می‌کنند، گفت: 56 درصد دانشجویان در صحبت‌های خود مدعی شده‌اند که مواد مخدر را نمی‌شناسند و 68 درصد آنها نیز گفته‌اند که اولین تجربه مصرف مواد مخدر را پس از پایان دوران دبیرستان داشته‌اند.
جزینی از تصویب رشته مبارزه با مواد مخدر در شورای عالی وزارت علوم خبر داد و گفت: به دنبال گنجاندن 2 واحد درسی پیشگیری از اعتیاد برای دانشجویان هستیم.




 

ریحانه سعادت

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا واقعیت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا واقعیت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

IMG11593421.jpg




به گزارش سرویس علمی جام نیوز ایسنا، محققان آمریکایی موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که از قابلیت خم کردن نور برخوردار بوده و می‌تواند برای نامرئی‌سازی اشیاء مورد استفاده قرار گیرد.


محققان دانشگاه آریزونا از پلاستیک متخلخل و مدار‌های مسی کوچک برای ساخت این دستگاه استفاده کردند. این اشیاء در الگوهای هندسی دقیقی قرار داده شدند تا امواج انرژی را در روش‌های غیرطبیعی خم کنند؛ این ویژگی negative refraction نامیده می‌شود که به معنای به عقب خم کردن امواج انرژی است.

برای کاهش میزان انرژی، متاماده سه‌بعدی طراحی شده که از طریق تعبیه تونل دیودها – نوعی دستگاه نیمه‌رسانا – از کاهش میزان انرژی جلوگیری کرد؛ تونل از باتری برای تقویت انرژی استفاده می‌کند. امواج در زمان عبور از این ماده مصنوعی تجزیه شده و این شکست منفی، منجر به کاهش میزان انرژی نمی‌شود.

این فناوری که با حمایت مالی نیروی هوایی آمریکا انجام شد، می‌تواند برای پنهان کردن هواپیما‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرد. نتایج این دستاورد در مجله Nature Communications منتشر شد.
 

Majid Nemo

عضو جدید
پیرزنی که با لیس زدن بیماری چشم را از بین می برد + عکس

پیرزنی که با لیس زدن بیماری چشم را از بین می برد + عکس

[h=2]پیرزنی که با لیس زدن بیماری چشم را از بین می برد + عکس[/h]



پیرزنی که با لیس زدن بیماری چشم را از بین می برد , یک پیرزن بوسنیایی ادعا می کند که می تواند با زبان خود مشکلات چشمی افراد را حل کند. ادعای عجیب و غریب این زن بسیاری از بیماران چشمی را به محل زندگی وی کشانده است. «حوا» پیرزن بوسنیایی است که در یکی از روستاهای شمال این کشور زندگی می کند. به گفته اهالی روستا، حوا « زبان طلایی» است و بسیار محبوب است. حوا بر این باور است که می تواند با زبان خود هر نوع بیماری چشمی را مداوا کند. او 40 سال است که این کار را به کمک همسایگان و دوستان خود انجام می دهد. بسیاری از مردم از نواحی دوردست به روستای خانم حوا می آیند تا او با زبانش چشم آنها را درمان کند.


حوا می گوید وقتی کودک بوده مادر بزرگش خواص درمانی زبانش را کشف کرده است. زیرا برادر حوا در کودکی به خشکی چشم گرفتار می شود و حوا از روی شوخی یک بار زبانش را روی چشمان برادرش می کشد. بعد از این کار برادرش می گوید که دید بهتری پیدا کرده است و بعد از این ماجرا تصمیم می گیرد که این کار را برای کسانی که مشکلات چشمی دارند انجام دهد.
حوا فقط زبانش را روی مردمک چشم بیماران می کشد و می گوید با این کار قادر به درمان آلرژی ها، خشکی چشم، التهاب، ورم چشم و فشار چشمی است. او ادعا می کند که می تواند حتی آب مروارید را که بیماری مشکل تری است بهبود ببخشد. بعد از ازدواج، همسر حوا با این کارش مخالفت می کند و نمی گذارد که وی دیگر این کار را انجام دهد. اما یک بار تکه چوبی به چشمانش می رود که چشمان او را بیمار می کند. حوا مثل گذشته از زبانش برای درمان چشمان همسرش استفاده می کند و می تواند از این طریق شوهرش را درمان کند. بعد از این ماجرا همسر حوا به او اجازه می دهد که او مجددا این کار را برای درمان بیماران انجام دهد تا دیگران نیز از استعداد حوا سود ببرند.
حوا با افتخار تعریف می کند که از شهرها و روستاهای دور برای درمان سراغش می آیند و او قبل از اینکه زبانش را در چشم بیماران کند آن را با الکل می شوید تا ضد عفونی کرده باشد و می گوید که بسیاری از بیماران شفا یافته کسانی هستند که پزشکان از بهبودشان قطع امید کرده اند. حوا هیچ هزینه ای بابت این کار از بیماران نمی گیرد اما آنها همیشه از او با هدایا و مبالغی پول تقدیر می کنند. با این حال ادعای این پیرزن 77 ساله عجیب به نظر می رسد و باید دید بیماران وی واقعا شفا پیدا می کنند یا این که به آنها تلقین شده که شفا پیدا کرده اند.
 

Majid Nemo

عضو جدید
کثیف ترین زن در جهان +عکس

کثیف ترین زن در جهان +عکس

[h=2]کثیف ترین زن در جهان +عکس[/h]مجموعه : مطالب جالب و خواندنی

کثیف ترین زن در جهان, این زن کثیف امریکایی در میان زباله ها و آشغالهایی که تمام خانه اش را پر کرده است زندگی میکند. این زن 56 ساله میشل نام دارد و درخانه سه خوابه اش در نزدیکی واشنگتن زندگی میکند.


او 30 سال است که خانه اش را تمییز نکرده و در تمام خانه ارتفاع زباله ها تا کمر او میرسد و او به سختی از روی این زباله ها عبور میکند کار این زن خیلی زشت است.
علیرغم این خانه کثیف که حتی بوی تعفن اجازه عبور از کنار آن را نمیدهد او میگوید علاقه زیادی به مهمانداری دارد و دوست دارد


برای مهمانها شام یا ناهار درست کند!او میگوید علاقه زیادی به رفت و آمد با اقوام و دوستان دارد اما هیچ دوست صمیمی در زندگی ندارد. علاقه بعدی او آشپزی است و او ادعا میکند کیکهای خوشمزه ای درست میکند که نظیر آن کمتر دیده میشود.
اما آیا کسی حاضر است در این آشپزخانه و با این ظروف به غذاهای او لب بزند؟این زن سابقا دانشجوی رشته حقوق بوده است و با اشتیاق از میان انبوه زباله ها عبور میکند تا بتواند ظروف آشپزی خود را پیدا کرده و در آنها غذا درست کند.
او میگوید همیشه از حراجی ها خرید میکند وحتی اگر چیزی که لازم را ندارد در یک حراجی ببیند سریعا آن را میخرد و به خانه می آورد.




 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
چرا دنیای مدرن برای مغزهای ما، بد است؟!

چرا دنیای مدرن برای مغزهای ما، بد است؟!

چرا دنیای مدرن برای مغزهای ما، بد است؟!
خب، این یک دغدغه همیشگی من است که تصور کنم اگر یک بار دیگر کودک می‌شدم و امکانات روتین حال حاضر مثل دسترسی به اینترنت و گوشی‌های هوشمند و تبلت و کامپیوتر را می‌داشتم، چطور آدمی می‌شدم. در دید اول، به نظر می‌رسد، این فناوری‌های و این حجم از دانش همیشه در حال دسترس، باید مغزهای من و شما را آماده‌تر، تیزتر، پویاتر و مطلع‌تر بکنند.​
اما آیا واقعا همین طور است؟!این روزها، فشار روی مغزهای ما بیشتر از هر وقت دیگری شده است، نه به خاطر اینکه مشغول اندیشه‌های ژرف هستیم، بلکه به خاطر اینکه وقتی وارد در اینترنت وارد سایت‌های می‌شویم، یا وقتی با گوشی یا تبلت خودمان، وایبر را باز می‌کنیم، با انبوهی از اطلاعات، شامل اطلاعات خبری، جملات قصار، لطیفه‌ها، واقعیات درست و نادرست و شایعات، به صورت فشرده و در کنار هم روبرو می‌شویم. پردازش این اطلاعات و پرش از یکی به دیگری و نیز تصمیم گرفتن برای اینکه کدام را هضم کنیم و کدام یک را به کناری بنهیم، اصلا کار ساده‌ای نیست.اما سی سال پیش و یا در عصر جوانی مادرها و پدرهای ما وضعیت چطور بود؟نگارنده همین دو هفته قبل، در حال که با نخوتی ناخواسته، مشغول تشریح یکی از نتایحی بود که با ملاحظه وضعیت آشفته جهان حاضر به آن رسیده بود، با صحنه عجیبی مواجه شد.پدر و مادر، در سکوت مشغول گوش کردن اظهارات حقیر بودند که ناگهان، مادر با خونسردی نظر من را تأیید کرد و آنگاه از حفظ و تنها متکی به حافظه خود، پنج شش صفحه‌ای از یک کتاب را با دقت قرائت کرد که تأییدکننده نتیجه‌گیری من بودند.راستش بسیار شگفت‌زده شدم و اصلا انتظار نداشتم که مادرم بعد چند دهه، هنوز هم به صورت کاملا دقیق، کتابی را که در جوانی خوانده بود، به یاد بیاورد، آنگاه به خودم فکر کردم که دنیای مدرن چه بر سر مغزهای ما آورده است و منی که گاهی حتی زحمت به یادآوردن ساده‌ترین چیزها را به خودم نمی‌دهم و بالافاصله در گوگل، جستجو می‌کنم!​

از گوشی‌های هوشمند خودمان، شروع می‌کنم، این ابزارهای مدرن، در حکم چاقوهای سوئیسی چند کاره شده‌اند و کارهای عجیب و غریبی می‌کنند، با آنها در درون خود فرهگ واژه‌ها، ماشین حساب، مرورگر وب، ایمیل، اپلیکیشن‌ها بازی، تقویم، ضبط کننده صدا، پیشبینی‌کننده وضعیت آب و هوا، جی پی اس، ابزارهای تایپ و ارسال به شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک و البته چراغ قوه دارند!چند دهه قبل اصلا در تخیل ما نمی‌گنجید که چنین چیزی را در جیب داشته باشیم، اما همین راحتی دسترسی، مشکل بزرگی به نام مالتی تسک شدن یا چندکارگی در آن واحد را باعث شده است.ما در سر میز نهار، یادمان می‌افتد که بد نیست، عکسی از میز غذایمان بگیریم و در اینستاگرام ارسال کنیم، یا حین تماشای فوتبال، توییت می‌کنیم، یا وقتی که داریم درس می‌خوانیم، بی‌اختیار هوس چک کردن توییتر به سرمان می‌زند.خب، ممکن است بگویید مگر مالتی تسک شدن، چه مشکلی دارد؟ غیر از این است که ما از همه لحظه‌های مرده خودمان استفاده می‌کنیم و با انبوهی از مردم غئب از نظر هم در ارتباط قرار می‌گیریم؟ چرا اتفاقا یک مشکل بزرگ وجود دارد:"ارل میلر" که دانشمند علوم اعصاب در دانشگاه MIT است، بر این باور است که اصلا مغزهای ما به صورت ذاتی برای چندکارگی طراحی و سیم‌کشی نشده‌اند! یعنی آن هنگام که تصور می‌کنیم، در آن واحد داریم چند کار را انجام می‌دهیم، در توهم محض هستیم و در واقع داریم خیلی سریع، از کاری به کار دیگر پرش می‌کنیم!همین مسئله باعث می‌شود که کارایی به شدت پایین بیاید و میزان هورمون‌هایی در بدن ما که هنگام مواجهه با تنش، ترشح می‌شوند، افزایش یابند. وقتی مقدار هورمون‌های کورتیزول و آدرنالین در بدن ما افزایش یابند، و تحت تأثیر این هورمون‌های عملکرد شناختی ما مختل می‌شود.مسئله دیگر فعال شدن مسیر لذت‌جویی ما است. در دنیای همیشه متصل به اینترنت، مغز ما ناخودآگاه در دام لذت‌جویی می‌افتد، ما سعی می‌کنیم که همیشه به طریقی محرکی خارجی برای فعال کردن مدارهای لذت مغز خودمان پیدا کنیم. این محرک‌های خارجی که حالا به یاری اینترنت، خیلی سریع و‌ آسان می‌شود به آنها رسید، چیزهای متفاوتی می‌توانند باشند: اخبار هیجان‌انگیز، عکس‌های اینستاگرام، نوشته‌های وایبر، واتس اپ، توییتر و فیس‌بوک و ... چشم که بر هم بزنید، می‌بینید که میزان تمرکز و توجه شما به شدت پایین آمده است، دیگر نمی‌توانید دقایق متمادی کتاب بخوانید یا روی یک کار دیگر تمرکز داشته باشید، چون مغز شما، برای "پرش" و "از این شاخ به آن شاخ شدن"، پرورش پیدا کرده است. مدار پاداش و لذت مغزهای ما، تحت این شرایط همیشه در پی کام‌جویی است.به سال‌ها و دهه‌های پیش فکر کنید، ما آن زمان اگر مشغول کاری بودیم، حتی ممکن بود پاسخ تلفن ثابت خودمان را هم ندهیم. ما در آن زمان برای یک عصر و شب، حداکثر انجام دو سه کار بود: عصر پیاده‌روی می‌کنم، بعد درس می‌خوانم، آخر شب هم مطالعه آزاد!اما حالا چه؟ ممکن است به ظاهر تصور کنیم که باز هم همین کارهای قدیمی را می‌شود انجام داد، اما باید بگویم الان دیگر وارد عصری شده‌ایم که مردم گوشی‌های خود را به توالت هم می‌برند! بنابراین برنامه واقعی ما، یک فهرست بسیار مفصل است که کارهای اصلی‌مان، در میان آنها گم و محو می‌شوند.​
مانیای اطلاعات گلن ویلسون استاد روانشناسی کالج گرشام لندن- نام "مانیای اطلاعات" را به وضعیت حاضر داده است. در این زمینه، او یک تحقیق جالب انجام داده است.بیشتر ماها تصور می‌کنیم که ضریب هوشی یا IQ، چیز ثابتی است، اما خب، ما در شرایط مختلف، میزان IQ مؤثر متفاوتی داریم. آقای ویلسون در تحقیق جالب خود متوجه شد که اگر شما مجبور و متعهد به انجام کار مهمی باشید و آنگاه بدانید که در اینباکس ایمیل خود، یک ایمیل نخوانده دارید، ضریب هوشی مؤثر شما، ۱۰ واحد کاهش پیدا می‌کند.حالا از شما می‌پرسم، اگر فرضا، کسی به شما می‌گفت که در ازای واگذار کردن بخشی از ضریب هوشی خودتان، حاضر است مبلغ کلانی به شما بدهد، این پیشنهاد را قبول می‌کردید؟ آیا حاضر بودید مثلا ضریب هوشی ۱۱۰ خوب خودتان را با ضریب هوشی ۱۰۰ عوض کنید؟!اما در عصر حاضر، اگر نیک بیندیشید، ما به صورت مستمر، خیلی بیشتر از این مقدار ضریب هوشی را از دست داده‌ایم.باز هم جالب است بدانید که کاهش توانایی‌های شناختی ناشی از چندکارگی یا مالتی تسکینگ، حتی از مصرف مخدرهایی مثل ماری جوانا هم بیشتر است! تمام شد؟نه!​
راس پالدرلم -دانشمند علوم اعصاب استفنورد- در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که اگر در حین چندکارگی، شما مشغول یاد گرفتن چیزی باشید، این اطلاعات وارد بخش‌های اشتباهی در مغز شما می‌شوند.مثلا اگر در حال سریال دیدن، بخواهید درس هم بخوانید، اطلاعات درسی که باید وارد بخش ایده‌ها و فکت‌ها مغز شما شوند، وارد بخشی از مغز به نام اجسام مخطط می‌شوند که مرکز مهارت‌ها و اعمال هستند. اما اگر تلویزیون را خاموش کنید، اطلاعات خیلی راحت وارد هیپوکامپ می‌شوند تا در آنجا سامان داده شوند. در این صورت بعدا، خیلی راحت‌تر به یاد آورده می‌شوند.
آیا چندکارگی مشکلات دیگری نیز در بر دارد؟ بله! در هنگام چندکارگی، مغز، سوخت بیشتری می‌سوزاند و نورون‌ها یا سلول‌های مغز، زودتر خسته می‌شوند. به علاوه میزان اضطراب و تنش شما هم افزایش می‌یابد.مسئله دیگر این است که چندکارگی مستلزم، تصمیم‌گیری‌های مکرر است: به کارم ادامه بدهم، یا جواب پیامک را بدهم؟ آیا پاسخ این ایمیل را بدهم یا حدفش کنم؟ لایک بزنم یا نزنم؟این تصمیم‌گیری متعدد کوچک، عملا برای مغزهای ما خسته‌کننده هستند و سرانجام ما به جایی می‌رسیم که تبدیل به آدم‌های تکانه‌ای می‌شویم، یعنی آن کنترل سابق را روی کارها و اعمال خودمان، حتی در دنیای واقعی هم از دست می‌دهیم! یعنی ممکن است، این روند ما را تبدیل به آدمی کند که در مقابل تکانه‌ای مثل خوردن چند تکه شیرینی یا خرید چند چیز غیرضروری هم نتوانیم، مقاومت کنیم.بیشتر ما تصور می‌کنند که تایپ کردن نوشته‌های و رد و بدل کردن ایمیل‌ها، جانشین خوبی برای کار خسته‌کننده نامه‌نگاری و روند وقت‌گیر و پرهزینه، ارسال سنتی نامه هستند.اما الان ما با اینباکس‌های همیشه پر روبرو هستیم، خیلی از این ایمیل‌ها اصولا حاوی چیزهای مهمی نیستند، مثلا حاوی یک عکس یا ویدئوی سرگرم‌کننده هستند که دوستی برای ما فرستاده خیلی از آنها هم اصلا اسپم هستند. اما حتی ایمیل‌هایی که حاوی نوشته‌های اصلی دوستان ما هستند، خیلی وقت‌ها کیفیت خودشان را از دست داده‌اند، دسترسی همیشگی ما به اینترنت باعث شده است که خیلی بی ملاحظه، هر اندیشه‌ای را که لحظه‌ای به ذهنمان خطور کرده، بنویسیم. حتی بسیاری از ایمیل‌های ما، حاوی سلام و احوال‌پرسی‌های روتین نیستند یا محتوای بی‌ادبانه‌ای دارند که همه اینها به خاطر سرعت نگارش آنهاست.
به سوی دنیای تکانه‌ای‌تر با خلاقیت محدود اما دوست ندارم، بیشتر در مورد مضرات ایمیل حرف بزنم، چون اگر خوب نگاه کنید، می‌بینید که ایمیل هم اصولا دارد به چیز قدیمی‌ای تبدیل می‌شود. ما الان وارد دوره‌ای شده‌ایم که حتی در ایران خودمان، دوستان ما به جای ایمیل کردن عکس و مطلبشان، آنها را به صورت پیام‌های فیس‌بوکی یا دایرکت‌های توییتری یا پیام‌های وایبری می‌فرستند.بله! دیگر ایمیل هم تبدیل به فرایند خسته‌کننده ارتباطی آدمهای سی سال به بالا شده است و راست‌اش را بخواهید، نسل کاربران فیس‌بوک هم از آدم‌های نوجوان و جوان، به سمت آدم‌های میانسال تمایل پیدا کرده است. البته در ایران ما هنوز شاید تعداد کاربران نوجوان و جوان فیس‌بوک زیاد باشند، اما در غرب، عدم تمایل نوجوان‌ها به فیس‌بوک و مسن شدن کاربرهای قدیمی آن محسوس است، به عبارتی فیس‌بوک، هم‌اینک در حال تبدیل شدن به شبکه اجتماعی پدر و مادرهایی با بچه‌های مدرسه برو شده است.اصولا وقتی شما می‌توانید خیلی راحت و به صورت چت زنده، با کاربران دیگر از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مثل لاین، واتس اپ، وایبر و تانگو در ارتباط باشید، چرا سراغ فیس‌بوک بروید؟حتما فکر می‌کنید، تبدیل به آدمی شده‌ام که نمی‌توانم خودم را با واقعیات موجود، تطبیق بدهم؟​
اما باید بگویم این روزها از دیدن وایبر، وحشت می‌کنم! وحشت من بابت چیست؟عمده وحشت من این است که کاربران وایبری را حتی ناتوان از ابراز احساسات خود می‌بینم.هفته پیش، ایران در جام ملت‌های آسیا، در یک بازی دراماتیک، به عراق باخت. شخصا منتظر بودم، دوستانم در وایبر، شکوه و شکایت کنند، ناراحتی خود را نشان بدهند و آنهایی که فوتبالی‌تر هستند، مسئله را تحلیل هم بکنند. اما در کمال تعجب دیدم، که دوستانم، چند جوک را که متعاقب بازی درست شده بود، به صورت مکرر کپی پیست می‌کنند و وارد همه گروه‌هایی که عضوشان هستند، می‌کنند!
چرا این طور شده است، موضوع مسلما محدود به بازی هفته پیش نیست. چرا در وایبر، کاربران بیشتر کپی پیست می‌کنند و قدرت اظهار نظر و بروز احساسات خود را از دست داده‌اند؟من خودم دلیل را در ۲ چیز می‌بینم:۱- کم شدن اندوخته اطلاعاتی توده مردم و کاهش شدید جسارت محتواسازی و توانایی‌هایی نگارشی آنها.۲- دوپامینی شدن آنها! یعنی مدار پاداش و لذت در مغزهای کاربران اینترنت آنقدر تقویت شده است که ترجیح می‌دهند به جای وقت صرف کردن و زحمت برای نوشته‌های شخصی، با کپی پیست، ده‌ها مطلب بی‌ارزشی و دریافت متقابل آنها، محرک‌هایی برای تقویت دائم این مدار داشته باشند.و برای این اینکه تحت تأثیر قرار بگیرید، صلاح می‌بینم که آزمایش مشهور و تکان‌دهنده‌ای را برایتان توضیح بدهم که توسط پتیر میلنر و جیمز اُلدر انجام شده بود:آنها الکترودهایی در مغز چند موش، روی بخشی از سیستم لیمبیک به نام هسته accumbens قرار دادند. این بخش از مغز، بخض مهمی در مدار لذت است، وقتی کسی قمار می‌کند و برنده می‌شود، همین قسمت تحریک می‌شود، در مورد یک معتاد به کوکائین، یا کسی که لذت جنسی را تجربه می‌کند، باز هم همین بخش فعال می‌شود.این دو دانشمند، در قفس موش‌ها، اهرم کوچکی را قرار دادند، طوری که اگر موش اهرم را تکان می‌داد، سیگنالی از طریق الکترود به مغزش و این بخش فرستاده می‌شد. جای تعجی نیست که بعد از انجام این کار، عملا تنها کاری که موش‌های انجام می‌دادند، تکان دادن این اهرم بود!سرانجام موش‌ها از خستگی و گرسنگی تلف شدند! آیا این آزمایش چیزی را به خاطر شما می‌آورد؟!بله، اگر دنبال‌کننده خبرهای فناوری باشید، شاید یاد مرد سی ساله‌ای در ژوانگژوی چین بیفتید که خستگی سه روز گیم به صورت مستمر، او را پا درآورد، یا مردی کره‌ای را که بعد از ۵۰ ساعت ویدئوگیم کردن، دچار سکته قلبی شد!اما از طرفی این آزمایش، باید ما را یاد خودمان پای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایمان بیندازد. ما ممکن است، مانند آن موش‌های یا مردهای چینی و کره‌ای دچار مسئله عمده‌ ظاهری نشویم، اما مگر تنش‌های بی‌جهت، کم‌خوابی، بی‌سوادی، از دست دادن توانایی‌های خلاقانه، چیزهای کمی هستند؟​
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نکته‌ های کلیدی برای افزایش عمر باتری

نکته‌ های کلیدی برای افزایش عمر باتری



با اینکه باتری‌ها به ابزارهایی قدرت می‌دهند که ما برای ساده‌سازی زندگی روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اما باز هم اکثر مردم چیز زیادی در مورد باتری‌ها و تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها نمی‌دانند. جایگزینی باتری لپ‌تاپ‌ها آزاردهنده و گران است.
در این مقاله ۶ باید و نباید را بررسی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید عمر باتری لپ‌تاپتان را به نحو چشم‌گیری افزایش دهید :


۱-اجازه ندهید لپ‌تاپتان بیش از حد گرم شود

اگر در حالی که بر روی نیمکت یا مبل دراز کشیده‌اید می‌توانید گرمای لپ‌تاپتان را حس کنید، مشکلی وجود دارد. بر اساس گفته‌های مجله‌ی PCWorld، علت خاموش شدن غیر منتظره‌ی کامپیوتر شما نیز به احتمال قوی همین افزایش گرمای سیستم است. خنک کردن یک لپ‌تاپ نسبت به کامپیوتر رومیزی کمی سخت‌تر است اما شدنی ست. برای رفع این مشکل یا باید از کول پدها استفاده کنید و یا می‌توانید با استفاده از مینی جاروبرقی‌ها که مخصوص تمیز کردن درزها و شکاف‌های کامپیوتر است گرد و خاک موجود در منافذ لپ‌تاپتان را بیرون بکشید.


۲-وقتی لپ‌تاپتان روشن است یا به اصطلاح در حال اجراست، هرگز باتری لپ‌تاپ را بیرون نکشید و یا وارد لپ‌تاپ نکنید

این مورد خیلی واضح است، اما قطعاً باید به آن اشاره کرد. یکی دیگر از توصیه‌های PCWorld به کاربران این است که حتماً قبل از بیرون کشیدن باتری لپ‌تاپ، کامپیوترتان را به طور کامل خاموش کنید، در غیر این صورت صدمات جبران‌ناپذیری به لپ‌تاپتان وارد خواهید کرد.

۳-از قانون ۸۰/۲۰ استفاده کنید

نتایج متفاوت خواهد بود، اما قانون ۸۰/۲۰ عمر باتری لپ‌تاپ شما را به نحو چشم‌گیری افزایش خواهد داد. اگر با این قانون آشنا نیستید، قاعده‌ی اصلی این است که شارژ باتری لپ‌تاپ نباید هرگز (و یا به ندرت) به زیر ۲۰ درصد یا بالای ۸۰ درصد برسد. پیروی همیشگی از این قانون اصلاً کار ساده ای نیست؛ اما اگر بتوانید آن را رعایت کنید مطمئن باشید عمر باتری لپ‌تاپتان خیلی بیشتر از وقتی خواهد شد که از این قانون بی اطلاع بوده‌اید.

۴-هیچ وقت باتری لپ‌تاپتان را به طور کامل شارژ نکنید

حتی اگر همیشه از قانون ۸۰/۲۰ استفاده نمی‌کنید سعی کنید هیچ وقت باتری لپ‌تاپتان را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید. سعی کنید وقتی از کامپیوترتان دور هستید همیشه شارژ باتری را در محدوده‌ی ایده آل ۲۰ تا ۸۰ درصد (و یا محدوده‌ی ایده آل تر ۴۰ تا ۶۰ درصد) نگه دارید؛ یعنی اگر سلامت باتری لپ‌تاپ برای شما مهم هست هیچ وقت شب‌ها و یا وقتی که بیرون هستید لپ‌تاپ را به برق وصل نکنید و به حال خود رها کنید. شاید گاهی اوقات فراموش کنید لپ‌تاپ را از برق بکشید، اشکالی ندارد، برای پرهیز از این اشتباهات می‌توانید از ابزارهایی نظیر Belkin Conserve Socket استفاده کنید که در چنین مواقعی مانع از شارژ کامل باتری لپ‌تاپ شما می‌شوند. باید به این نکته توجه داشت که پول صرف شده برای خرید ابزارهایی نظیر Belkin Conserve Socket به مراتب کمتر از هزینه جایگزینی باتری لپ‌تاپ است.

۵-هرگز اجازه ندهید شارژ باتری لپ‌تاپتان به طور کامل خالی و یا مصرف شود

این مورد هم برای باتری لپ‌تاپ شما و هم برای کامپیوترتان مضر است. این مورد معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که قبل از اینکه به شارژر سیستمتان دسترسی پیدا کنید، لپ‌تاپ یا کامپیوترتان به حالت خواب یا sleep می‌رود. آسیب ناشی از این اتفاق بسیار فراتر از آن چیزی ست که فکر می‌کنید. برای جلوگیری از صدمه دیدن سخت افزارهای سیستم (به خصوص باتری) هرگز اجازه ندهید شارژ باتری لپ‌تاپتان به صفر درصد برسد.

۶- از مرورگر گوگل کروم استفاده نکنید

این مقاله ی منتشر شده در فوربس نشان می‌دهد که اگر از کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، استفاده از مرورگر وب گوگل کروم شاید موجب کاهش عمر باتری لپ‌تاپ شما شود. چون وقتی این مرورگر را باز بگذارید و در حال اجرا رها کنید، انرژی بیشتر و بیشتری مصرف می‌کند که این مصرف انرژی بی رویه باعث می‌شود کامپیوتر شما زودتر از حالت معمول خاموش شود و باتری لپ‌تاپ نیز سریع‌تر خالی شود. واقعاً جای تأسف دارد، به خصوص از زمانی که مرورگر کروم به یکی از موثرترین و قوی‌ترین مرورگرهای وب تبدیل شده است. اگر واقعاً نگران جایگزین کردن باتری لپ‌تاپتان و هزینه‌های مربوط به آن هستید، می‌توانید از این پس از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید؛ اما شاید این کار چندان برای شما ارزشمند و مفید نباشد. راحتی استفاده از یک مرورگر وب قوی و شناخته شده مانند گوگل کروم و عدم علاقه به کنترل همیشگی میزان شارژ باتری و شرایط سیستم شاید دلایل قانع کننده‌ای برای پرداخت هزینه‌ی جایگزینی باتری در طولانی مدت باشند. در نهایت، انتخاب با شماست.
 

Majid Nemo

عضو جدید
تنها هتل ۸ ستاره جهان را ببینید +عکس

تنها هتل ۸ ستاره جهان را ببینید +عکس


تنها هتل 8 ستاره جهان را ببینید +عکس


هتل کاخ امارات(Emirates Palace ) یگانه هتل هشت ستاره در جهان است که همچون معجزه ای در دل کویر است.
به گزارش صبحانه، این معماری عربی با استفاده از 40 تن طلا بنا شده است که به این ترتیب، باردیگر زندگی لوکس پادشاهان عرب را به رخ می کشد.

هنگام ورود به این هتل، شما می توانید تجمل و ویژه بودن فضای آن را حس کنید. هر اتاق همچون یک کاخ است. در لابی هتل، یک دستگاه خودپرداز برای فروش طلا وجود دارد که در جهان یگانه است.

این هتل، لوکس ترین و گران ترین هتل در جهان است که با استفاده از 3 میلیارد دلار ساخته شده است. هزینه اقامت یک شب در این هتل به 13 هزار دلار می رسد.

نمای کاخ امارات، از دور مانند یک مسجد است. این هتل دارای 8 دستگاه خودروی BMW 760 و دو دستگاه خودروی رولز رویس است که برای جا به جایی مسافران به فرودگاه در نظر گرفته شده است.

این هتل 394 اتاق دارد، قیمت آن به 600 تا 13 هزار دلار می رسد که 20 نوع خدمات اضافه ارایه می دهد.

هر اتاق دارای 7 خدمتکار است که 24 ساعت در حال ارایه خدمات هستند. تعداد کارمندان تا اندازه زیادی بیش از مهمانان است.

این هتل همچنین دارای یک ساحل خصوصی است.

هر مهمان هنگام ورود به هتل یک لپ تاپ به ارزش 2500 دلار تحویل می گیرد که می تواند از آن به عنوان کنترل روشنایی و یا تماشای تلویزیون و غیره استفاده کند.




















 

Majid Nemo

عضو جدید
[h=2]عجیب ترین دختر جهان[/h]

کندی که ۷ سال پیش هنگام تولد ۱٫۲ کیلو بود هنوز کوچولو است و لقب ریزترین دختر کوچولوی جهان را با چهره بسیار دوست داشتنی به خود اختصاص داده است. وی اینک ۷ ساله بوده و ۷ کیلو وزن دارد.






 

Majid Nemo

عضو جدید


یک زن هندی مجبور است برای مراقبت از شوهر بیمارش، وی را با زنجیر به خود وصل کند.

به گزارش ایران ناز کالیانی داس مجبور است برای مراقبت از شوهر بیمار خود، وی را با زنجیر ببندد. شوهر 65 ساله وی به بیماری روحی مبتلا است و این زن بدلیل مشکلات مالی قادر نیست شوهرش را به مراکز درمانی بفرستد.
کالیانی برای تأمین مخارج زندگی مجبور است همسر بیمارش را نیز با خود ببرد. پیرمرد بیمار در تمام طول شبانه روز با زنجیر بسته شده تا صدمه ای به خود و دیگران وارد نکند.

 

Majid Nemo

عضو جدید
[h=2]این مرد برای توهین نکردن به همسرش زبان خود را برید![/h]

یک مرد هندی در اقدامی بسیار عجیب برای اینکه بتواند جلوی فحاشی و توهین به همسر خود را بگیرد سخت ترین راه را انتخاب کرد. به گزارش ایران ناز، رسانه های هندی خبر دادند که آقای بونتی ویرما ، جوان ۳۱ ساله ای است که دائما به هینا همسر خود توهین میکند و همین مساله باعث شد که همسر وی خانه را ترک کند.





روزنامه ایندیا تایمز نوشت ویرما پس از آنکه همسرش خانه را ترک کرده بود برای اینکه بتواند رضایت وی را جلب کند و دوباره همسرش را در خانه ببیند، زبان خود را قطع می کند.
وی برای درمان زبان خود به بیمارستان منتقل شده اما مشخص نشده است که همسرش به خانه بازگشت یا نه؟

 

Majid Nemo

عضو جدید
[h=1]بازگشت یک جاعل بزرگ به اینترنت/ مراقب ZeroAccess باشید [/h]



فناوری اطلاعات > اینترنت - مهر نوشت:



مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای از بازگشت مجدد یک بات نت خطرناک با هدف جعل کلیک خبر داد که سیستم های کامپیوتری در 10 کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
این بات‌نت بعد از یک توقف شش ماهه، فعالیت جعل کلیک خود را از سر گرفته است.
این بات‌نت نظیر به نظیر به نام ZeroAccess پس از دوبار از کار افتادن توسط محققان امنیتی و نهادهای قانونی، از خواب شش ماهه بیرون آمده است.
مرکز ماهر اعلام کرد:ZeroAccess که با عنوان Sirefef نیز شناخته می‌شود، در سال 2013 و در نقطه اوج خود از بیش از 1.9 میلیون سیستم آلوده تشکیل شده بود که عمدتاً برای جعل کلیک و بیت‌کیت ماینینگ مورد استفاده قرار می‌گرفت.
این موضوع تا زمانی ادامه داشت که محققان امنیتی سایمانتک یک نقص در معماری این بات‌نت پیدا کردند. این معماری به اعضای بات‌نت اجازه می‌داد فایل‌ها، دستورات و اطلاعات را بدون نیاز به سرورهای مرکزی دستور و کنترل، با یکدیگر جابجا کنند. این سرورها در حقیقت پاشنه آشیل اغلب بات‌نت‌ها هستند.
سایمانتک بیش از نیم میلیون کامپیوتر را در جولای 2013 از ZeroAccess جدا و با کمک ISP ها و CERT ها به پاکسازی آنها کمک کرد.
در ماه دسامبر همان سال اف‌بی‌آی، یوروپل، مایکروسافت و چندین شرکت امنیتی عملیات دیگری برای زمین گیر کردن این بات‌نت انجام دادند. اپراتورهای این بات‌نت یک به‌روز رسانی برای سیستم‌های آلوده ارسال کردند که حاوی پیغام «پرچم سفید» بود.
واحد جرایم دیجیتالی مایکروسافت در آن زمان در وبلاگ خود نوشت: ما بر این اعتقاد هستیم که این عمل به صورت سمبلیک بدین معناست که مجرمان تصمیم گرفته‌اند کنترل این بات‌نت را واگذار کنند.
این موضوع چندان طول نکشید؛ مجرمان سایبری این بات‌نت را مجددا بین تاریخ‌های 21 مارس و 2 جولای 2014 فعال کرده و مورد استفاده قرار دادند اما از آن زمان تاکنون این بات‌نت در سکوت فرو رفته بود.
هم اکنون اما محققان Dell SecureWorks اعلام کردند که این بات‌نت مجدداً فعال شد و شروع به انتشار تمپلیت‌های جعل کلیک برای سوء استفاده از سیستم‌ها کرده است؛ این بات نت برای جعل کلیک، بدافزار تبلیغات را بر روی سیستم‌های آلوده نمایش می‌دهد و روی آنها کلیک می‌کند و این کلیک‌ها را به عنوان کاربر معتبر و واقعی پوشش می‌دهد تا به این وسیله برای صاحبان بات‌نت، کسب درآمد کند.
محققان Dell SecureWorks بین روزهای 17 تا 25 ژانویه، 55208 آدرس آی‌پی یکتا را مشاهده کرده‌اند که در این بات‌نت مشارکت می‌کنند.
از این تعداد 38 هزار آی‌پی متعلق به سیستم‌های ویندوز 32 بیتی و 17 هزار آی‌پی متعلق به سیستم‌های ویندوز 64 بیتی بوده است که 10 کشور برتر تحت تأثیر این بات‌نت نیز ژاپن، هند، روسیه، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، برزیل، تایوان، رومانی، ونزوئلا و آلمان اعلام شده است.
 

malo0osak

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مردی که نمی تواند چهره دیگران را تشخیص دهد! (عکس)

مردی که نمی تواند چهره دیگران را تشخیص دهد! (عکس)

یک مرد 46 ساله انگلیسی به نوعی بیماری نادر مبتلا است که در اثر آن نمی‌تواند چهره افراد را به خاطر بشناسد. به گزارش ایران ناز، دانیل دولین دچار نوعی بیماری به نام کوری چهره است که سبب می‌شود حتی اعضای خانواده خود را تنها از طریق صدای آن‌ها بشناسد.

بیماری کوری چهره یک اختلال بسیار نادر در دنیا است که مشکلات متعددی را برای مبتلایان و اطرافیان آن‌ها به وجود می‌آورد.

گفتنی است؛ دانیل دولین دچار نوعی بیماری به نام کوری چهره است که سبب می‌شود حتی اعضای خانواده خود را تنها از طریق صدای آن‌ها بشناسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این بیماری درمانی ندارد و تنها کارشناسان برای کمک به او استراتژی‌ها و آموزش‌های خاصی مانند حفظ صدا و همینطور استفاده از زبان بدن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

با وجود اینکه این بیماری می‌تواند بسیار سخت باشد، اعضای خانواده این مرد نهایت کمک را به او می‌کنند و سعی می‌کنند با روحیه قوی با این مشکل او کنار بیایند.
این مشکل به گفته کارشناسان نوعی اختلال عصبی است که سبب عدم توانایی در تشخیص چهره افراد می‌شود. این بیماری می‌تواند در اثر مشکلاتی مانند سکته مغزی، آسیب مغزی و یا برخی بیماری‌های عصبی به وجود آید.



 

malo0osak

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
کف دستتان چه رنگی است؟

کف دستتان چه رنگی است؟


در بسیاری مواقع کف دست سایه ای به رنگ صورتی خواهد داشت اما گاهی نیز بر حسب شرایط زندگی ممکن است به رنگ های دیگری نیز دیده شود که این رنگ میتواند بیانگر وضعیت روحی و جسمی فرد باشد ، در ادامه به بررسی رنگ های مختلف کف دست خواهیم پرداخت …

کف دست صورتی:
رنگ صورتی رنگ طبیعی کف دست بوده و نشان دهنده این است که فرد حس بسیار خوبی دارد و از نظر سلامتی تندرست بوده و در وضعیت متعادلی میباشد.

کف دست قرمز:
وقتی کف دستان فردی قرمز باشد بدین معناست که او فردی ناراحت و عصبی میباشد و مهمترین دلیلش این است که فرد در محدودیت قرار گرفته و تحت فشارهای روانی قرار دارد.
این فرد باید به خلق و خوی خود بسیار توجه کند و احساس خشونت و مبارزه طلبی را در خود کنترل نماید ، این فرد بهتر است برای رهایی از این حالت و رسیدن به آرامش به ورزش مورد علاقه یا تمرینات آرامش بخشی مانند یوگا ، مدیتیشن و … روی آورد تا از حالت های منفی رها شود.

کف دست زرد :
وقتی کف دستان فردی به رنگ زرد است این یعنی او در مورد مسئله ای نگران میباشد و مدام در حالت عذاب و پریشانی بسر میبرد ، کف دست بسیار زرد نشان دهنده این است که فرد بسیار منتقد و عیب جو میباشد و گاهی نیز دیگران را مورد تمسخر خود قرار میدهد.

بهتر است این فرد سعی نماید با دیگران بهتر برخورد نموده و با آنها گفتگوی دوستانه ای داشته باشد ، این فرد بهتر است کمتر از مردم توقع داشته باشد که حرف های او را بی چون و چرا اجرا کنند.
کف دست آبی:
رنگ کف دست آبی نشان دهنده این است که فرد درگیری های ذهنی بسیاری دارد و اگر این رنگ رو به کبودی بگذارد یعنی فرد بسیار غمگین ، آشفته حال و ناراحت است.
این فرد بهتر است از تنهایی بیرون آمده و با فردی که مورد اعتماد اوست درد و دل نماید تا از غم هایش کاسته شود.

کف دست سفید :
اگر کف دستان فردی سفید باشد بدین معنی است که این فرد به تنهایی نیاز دارد و حتی ممکن است نخواهد برای لحظه ای هم که شده با کسی صحبت کند.
کف دست بسیار سفید نشان دهنده این است که فرد احساس کسالت و تنبلی بسیار زیادی میکند و احتمال بسیار زیاد دوست دارد تمام روز را در رختخواب خود باقی بماند.
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
چگونه می‌توان تخم مرغ پخته را خام کرد؟

چگونه می‌توان تخم مرغ پخته را خام کرد؟

[h=2]چگونه می‌توان تخم مرغ پخته را خام کرد؟[/h]
گروهی از دانشمندان دانشگاه UC Irvine نشان دادند که می‌توان یک تخم مرغ پخته را مجددا به تخم مرغی خام تبدیل کرد!
جدای از تردستی سر صبحانه، کاربرد مهمی که این روش می‌تواند داشته باشد ایجاد فناوری برای بازیابی مولکول‌های پروتئینی مهم و حیاتی به روشی سریع و ارزان جهت کاربردهای بیوشیمیایی است.

پختن یک تخم مرغ شاید ساده‌ترین بخش یک صبحانه یا یک وعده‌ی غذایی باشد اما شیمی پنهان شده پشت آن بسیار جالب و جذاب است. در حقیقت 90 درصد یک تخم مرغ از آب تشکیل شده است و 10 درصد باقی مانده آن نیز پروتئین است که ظاهر لزج سفیده نیز از همین پروتئین‌ها ناشی می‌شود. این پروتئین‌ها در حقیقت زنجیره‌های بسیار بلند در هم فرورفته و تاخورده‌ی آمینواسید‌هایی هستند که به وسیله‌ی نیروهای بین مولکولی مشابه رشته‌های ماکارونی در هم تنیده شده کنار هم قرار گرفته‌اند. هنگامی که تخم مرغ را درون آب جوش می‌اندازید حرارت باعث در هم شکستن پیوندهای بین مولکولی (واندروالسی) می‌شود و زنجیره‌ها شروع به تغییر شکل و شکستن می‌کنند. این زنجیره‌ها سپس شروع به برقراری پیوند بین دیگر زنجیره‌های آمینو اسید می‌کنند که نتیجه‌ی آن تبدیل سفیده‌ی تخم مرغ به ماده‌ای ژلاتینی و کاملا سفید می‌شود. پختن طولانی مدت آن نیز باعث پیچیدن زنجیره‌ها به دور خود و بیرون راندن آب و درنتیجه سفت شدن و لاستیکی شدن سفیده خواهد شد.

کاری که دانشمندان در دانشگاه UC Irvine انجام دادند، در حقیقت تعدادی تخم مرغ را به مدت 20 دقیقه در دمای 90 درجه‌ی سانتی گراد پختند تا کاملا سفت شوند. سپس آن‌ها فرایند را به صورت معکوس اجرا کردند و سفیده‌ی سفت شده را با اضافه کردن اوره به پروتئینی شفاف به نام لیزوزوم تبدیل کردند. اوره پیوندهای شیمیایی سفت کننده سفیده را می‌شکند و آن‌ها را از هم باز می‌کند. آن‌ها سپس این ماده‌ی نه چندان دلچسب را به کمک جریان ورتکس و اعمال تنش‌های برشی به سفیده‌ی پیشین قبل از پخت شدن تبدیل کردند. تنش برشی در این جا باعث بازشدن گره خوردگی‌های بین زنجیرها و تبدیل ساختار پروتئین‌ها به ساختار پیش از پخته شدن می‌شود.

البته قرار نیست تخم مرغ بازخام شده به سفره‌های ما راه پیدا کند، اما هدف اصلی این پژوهش بازیابی ساختار مطلوب پروتئین‌ها بود که در روش‌های پیشین تا چهار روز برای چنین کاری زمان نیاز بود اما در اینجا تنها دقایقی برای این کار کافی است. حقیقت این است که ساختارهای پروتئینی بسیاری وجود دارند که استفاده از آن‌ها نیازمند بازگرداندن‌شان به ساختار اولیه دارد.

به گفته‌ی این تیم چنین فرایندی می‌تواند کاربردهای بسیاری در ساخت پروتئین‌های مورد نیاز صنعت و علم داشته باشد، برای مثال دستیابی به آنتی بادی‌های درمان سرطان به روشی ارزان‌تر و سریع‌تر از روش‌های معمول یا حتی پروتئین‌هایی یکسان برای تولید پنیر!

نتایج این پژوهش در نشریه‌ی ChemBioChem به چاپ رسیده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] میکروبی که از دو میلیارد سال قبل تکامل نیافته است

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان
کد خبر: 93111508682
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳



تیمی بین‌المللی از دانشمندان موفق به شناسایی نوعی میکروارگانیسم در اعماق دریا شده‌اند که طی بیش از دو میلیارد سال، هیچ تکاملی نیافته‌ است.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این تحقیق که به سرپرستی محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس انجام شد، باکتری‌های سولفور بسیار ریزی با قدمت 1.8 میلیارد سال درون سنگ‌های مناطق ساحلی غرب استرالیا شناسایی شدند.
با استفاده از فناوری پیشرفته مشخص شد که این باکتری‌ها درست مشابه باکتری‌های همان منطقه با قدمت 2.3 میلیارد سال هستند؛ این بدان معناست که این باکتری طی بیش از دو میلیارد سال دستخوش هیچگونه تغییری نشده است و عدم‌تکامل این موجود، از نظریه تکامل داروین پشتیبانی می‌کند.
هر دو مجموعه باکتری باستانی، از باکتری سولفور مدرن که در گل و لای سواحل شیلی شناسایی شده‌اند، متمایز نیستند.
«جی. ویلیام شوپف» متخصص علوم زمین، سیارات و فضا دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده ارشد این تحقیق تأکید کرد: قانون زیست‌شناسی این است که تا زمانی که شرایط فیزیکی و زیستی تغییر نکند، تکاملی رخ نمی‌دهد؛ محیطی که این میکروارگانیسم‌ها در آن زندگی می‌کنند، از حدود سه میلیارد سال بدون تغییر مانده است.
به گفته «شوپف»، این باکتری‌ها به خوبی خود را با محیط بسیار ساده، باثبات و زیستی‌شان وفق داده‌اند و اگر آنها در محیطی زندگی می‌کردند که بدون تغییر می‌ماند، اما خود آنها دچار تکامل می‌شدند، درک محققان از تکامل داروین اشتباه بود؛ با این حال یافته‌های جدید با نظریات داروین مطابقت دارند.
قدمت فسیل‌های این باکتری‌ها به دوران افزایش قابل‌توجه سطوح اکسیژن زمین به نام رویداد اکسایش بزرگ (Great Oxygenation Event) برمی‌گردد و دانشمندان معتقدند، این رویداد بین 2.2 تا 2.4 میلیارد سال پیش رخ داده است.
چنین رویدادی همچنین موجب افزایش قابل‌توجه افزایش سولفات و نیترات شده که این باکتری‌ها را قادر به تکثیر کرده است؛ نیترات و سولفات، تنها مواد مغذی هستند که میکروارگانیسم‌ها برای بقا در محیط گل‌آلود آب دریا به آن نیاز دارند.
محققان از شیوه‌های مختلف برای تحلیل فسیل‌ها از جمله طیف‌سنجی رامان و اسکن میکروسکوپی لیزری هم‌کانون استفاده کردند. این نوع اسکن، فسیل‌ها را در شکل سه‌بعدی بازیابی می‌کند و طیف‌سنجی رامان نیز به دانشمندان امکان مشاهده دقیق درون صخره‌ها برای تعیین ترکیبات و فرآیندهای شیمیایی آن‌ها را فراهم کرد.

جزئیات این دستاورد علمی در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم قابل‌مشاهده است.
 

ریحانه سعادت

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا دریاچه ارومیه سرنوشتی همانند دریاچه آرال خواهد داشت؟

آیا دریاچه ارومیه سرنوشتی همانند دریاچه آرال خواهد داشت؟


دکتر علیرضا ناظمی، همکار تحقیقاتی در مرکز جهانی امنیت آب در کانادا می گوید : سد سازی، حفر گسترده چاهها، افزایش سطح زیرآبیاری، تغییر در کاربری زمین و رقابت شدید در استفاده از منابع آب نقشی به مراتب بیشتر از تغییرات آب و هوایی در امنیت آبی ایران به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه دارد.
این پژوهشگر هم معتقد است که تغییرات آب و هوایی در منطقه در حدی نبوده که بتواند تغییرات سطحی و حجمی این چنینی در دریاچه ایجاد کند.
او می افزاید: رفتار دریاچه در چهل سال گذشته و عدم تغییر روند طبیعی بارش و خشکسالی در منطقه نشان می دهد که فرضیه خشکی دریاچه در اثر تغییرات اقلیمی کاملا منتفی است.
المیرا حسن زاده، پژوهشگر در دانشگاه ساسکتچوان کانادا ،مدیریت نامناسب آب و کاربری اراضی را دلیلی مهم در روند خشکی دریاچه ارومیه می داند.
او اعتقاد دارد که «هر گونه تاخیر در افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشت به دور از عقل است و تنها به مرگ زودتر دریاچه منجر خواهد شد».
 
آخرین ویرایش:

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
قفل گذاری بر روی قسمت های مختلف گوشی.

قفل گذاری بر روی قسمت های مختلف گوشی.

[h=2]قفل گذاری بر روی قسمت های مختلف گوشی [/h]

اگر به امنیت قسمت های مختلف گوشی خود اهمیت می دهید، با استفاده از این نرم افزار App Lock Pal می توانید بر روی تماس ها، نرم افزارها، دیتای اینترنت و ... رمز عبور قرار دهید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی می توان برنامه های مختلفی را نصب کرد، یکی از این برنامه ها، نرم افزارهای امنیتی هستند که می توانند خواسته های شما را برای انجام دسترسی های مورد نظر شخصی سازی کنند، برنامه App Lock Pal می تواند بر روی قسمت هایی چون: برنامه و بازی های موجود، تماس های ورودی و خروجی، دیتای ارسالی اینترنت در حالت های مختلف، مقدار مصرف باتری، تنظیمات سیستم و ... رمزگذاری کند. در ضمن برنامه نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه دارای یک ویژگی منحصر به فرد است، در این ویژگی می تواند برای فردی که قصد ورود دارد، در صورت اشتباه وارد کردن رمز عبور، یک نمایه دورغین نشان دهد و موجب فریب فرد شود.


 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضبط لمس های انجام شده در گوشی.

ضبط لمس های انجام شده در گوشی.

[h=2]ضبط لمس های انجام شده در گوشی [/h]

RepetiTouch Pro نرم افزاری جالب برای سیستم عامل اندروید است، که با نصب آن می توانید به آسانی وقایع انجام شده در گوشی را ضبط و دنبال کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که در روز چه لمس هایی بر روی صفحه نمایش گوشی یا تبلت اندروید خود انجام می دهید؟ برنامه جالب و دقیق RepetiTouch Pro می تواند لمس های انجام شده در صفحه نمایش را ضبط کند، برای این کار کافیست برنامه را نصب و گزینه ضبط را بزنید تا فعالیت نرم افزار آغاز شود، در ضمن می توانید اندازه پوشش صفحه نمایش را نیز تعیین کنید. توجه داشته باشید که برای اجرا برنامه معرفی شده، حتما باید گوشی یا تبلت اندرویدی شما روت شده باشد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: رابط کاربری سفارشی، پشتیبانی از تمامی برنامه سیستمی، ضبط دقیق و با کیفیت مناسب اشاره کرد.

 

Majid Nemo

عضو جدید
7 خوراکی شگفت انگیز برای رفع گرسنگی نیمه شب


گاهی اما عذاب وجدان و ترس ناشی از چاق شدن آن قدر زیاد است که شما بدون توجه به خوراکی ها دوباره به تخت خواب می روید. ترسی که اگر در طول روز کالری مورد نیاز بدن شما تأمین نشده باشد کاملاً بدون دلیل است و شما می توانید با خیال راحت یک میان وعده خوشمزه در نیمه شب داشته باشید.

در اینجا ما 7 خوراکی بی نظیر برای گرسنگی های نیمه شب را به شما معرفی می کنیم:

ذرت بو داده
احتمالاً در نظر شما خوردن ذرت بو داده همان قدر می تواند ناسالم باشد که خوردن یک بسته چیپس. اما اشتباه می کنید، ذرت بو داده کالری کمتری دارد و حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان و فیبر است. بنابراین اگر خود شما نوع کم کالری این خوراکی خوشمزه را انتخاب کنید می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

گیلاس
شیرین، کمی ترش و از همه مهم تر سیر کننده. خوردن گیلاس یا میوه هایی شبیه آن بهترین راه برای رفع گرسنگی است. این میوه شگفت آور حاوی مقدار قابل توجهی ملاتونین است که خواب راحت شما را ممکن می کند.

بادام
بادام مغزی بی نظیر حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر، پروتئین و منیزیم که آن را به یک انتخاب سالم برای سیر شدن در نیمه بدل می کند. این مغز در کنار اینکه از گرسنه شدن شما جلوگیری می کند، هیچ تأثیری در افزایش وزن یا بالا رفتن کلسترول بدن شما ندارد.

سرلاک
ماده اصلی سازنده سرلاک ها غلات سبوس دار و ویتامین B است، اما این خوراکی مفید مقدار زیادی شکر و کالری نیز دارد. بنابراین بهتر است در هنگام خرید نوع کم کالری ولی با پروتئین بالا را انتخاب کنید؛ بهترین گزینه سرلاک ساده کم شیرین است که همراه با شیر کم چرب مصرف شود و به خواب شما کمک کند.

ماست
خوردن روزانه ماست های کم چرب علاوه بر اینکه پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می کند، موجب سیری طولانی مدت نیز می شود. اما دقت داشته باشید که ماست بدون شکر خریداری کنید و آن را با میوه تازه، دارچین یا وانیل ترکیب کنید.

بستنی
اگر طبع شما به سمت خوردن خوراکی های شیرین در نیمه های شب گرایش دارد، بستنی های کم چرب با کالری کمتر 100 گرم انتخاب مناسبی برای شماست.

گل کلم
در شب های زمستان دوست دارید چیزی بخورید که شما را گرم نگه دارد؟ پیشنهاد ما به شما گل کلم بخار پز است که با مقداری افزودنی های طعم دهنده پخته شده است. خوراکی سالم که هم شما را سیر می کند و هم برای سلامتی مفید است

__________________
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
زندگی عجیب با بالاتنه نصفه! + تصاویر

زندگی عجیب با بالاتنه نصفه! + تصاویر

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

کد خبر: 93111508836

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷


«این مرد هنگام تولد، دست چپ و بخش عمده‌ای از شش چپ خود را نداشت. در دوران کودکی، او اصرار داشت که تمام کارها را خودش انجام دهد و کمتر از دیگران کمک می‌گرفت.»
به گزارش ایسنا، «فرارو» به نقل از دیلی‌میل نوشت: لوک اریکسون ماموریت مهمی دارد. او وظیفه خود می‌داند که به افراد معلول و ناتوان نشان دهد که باید در مسیر دشوار پیش رو همواره پشتکار داشته باشند و هرگز تسلیم نشوند. لوک از آنها می‌خواهد که در بهترین وضعیت ممکن خود قرار گیرند.
این ورزشکار در باشگاه‌های ورزشی با برنامه‌های کراس فیت (برنامه‌های تمرینی پلیس و نیروهای نظامی) به تمرین می‌پردازد و در مسابقات جهانی نیز شرکت کرده است. توانایی او در انجام حرکات تمرینی بسیاری از افراد سالم را به شرمساری وا‌ می‌دارد!
او در ماه نوامبر تصمیم گرفت که با کمک دوست فیلم‌بردار خود، اندرو رایزر، پروژه جدیدش را راه‌اندازی کند. تصمیم جدیدشان این بود که فیلمی 10 دقیقه‌ای از تمریناتش را برای مسابقات تناسب‌اندام «وُدا پالوزا» در میامی ارسال کند.
این ورزشکار معلول که در هاوایی زندگی می‌کند در صفحه اجتماعی خود نوشت: «من تاثیر داستان خودم و داستان ورزشکاران معلول دیگر بر زندگی و نگرش مردم را دیده‌ام. در ابتدا، من یک یا دو طرفدار داشتم، اما پس از اولین مسابقه صدها طرفدار جمع کردم و حالا تعداد طرفدارانم به هزاران نفر رسیده است. روزانه پیام‌ها و نامه‌هایی را از طرفدارانم دریافت می‌کنم. آنها از تأثیرات داستان من بر زندگی‌شان و اینکه چگونه توانسته‌اند موانع را پشت سر بگذارند می‌گویند.»
لوک این چنین ادامه می‌دهد: «در باشگاه، ورزشکاران به من می‌گویند که چون تلاش من را هنگام تمرین دیده‌اند نخواسته‌اند که تمرین خود را ناتمام بگذارند و زودتر به خانه بروند. زمانی که به پیاده‌روی می‌روم، مردم از من می‌خواهند که با هم عکس بگیریم. آنها می‌گویند که قصد دارند دیگر تمام بهانه‌ها را کنار بگذارند و تلاش خود را بیشتر کنند، چون من همین کار را کردم. افراد معلول دیگر نیز مرتب با من تماس می‌گیرند.»
لوک می‌گوید: «همین دلایل باعث شد تا من مستندی از تجربیات خود بسازم. به همین دلیل، تلاش خودم را بیشتر کردم برای تمام افرادی که شاید من تلنگری هرچند کوچک در زندگی‌شان باشم. برای آنها این تصمیم را گرفتم. انتشار این مستند من را مجاب می‌کند که بیشتر تلاش کنم. این تصاویر به دست هزاران نفر دیگر، از جمله ورزشکاران معلول می‌رسد و یقین دارم که داستان زندگی من برای آنها تاثیرگذار خواهد بود.»
او ادامه می‌دهد: «در دوران کودکی، اصرار داشتم تا تمام کارهایم را خودم انجام دهم و کمتر از دیگران کمک بگیرم. من هیچ‌وقت قانع نشدم که وقتی کاری را خودم می‌توانم انجام دهم، چرا دیگران باید به من کمک کنند. شنا، موج‌سواری، صخره‌نوردی و برنامه‌های تمرینی کراس فیت را خودم دنبال می‌کردم. اگر به شدت به چیزی علاقه داشته باشم، حتما راهی برای انجام آن پیدا می‌کنم.»
لوک می‌گوید: «من مجبور بودم اکثر کارها را به شکلی متفاوت انجام دهم. باید وزنه‌ها را کمتر می‌کردم و در نحوه انجام حرکات ورزشی نیز کمی تغییر وارد می‌کردم. اما سال گذشته تصمیم گرفتم که محدودیت‌ها را کنار بگذارم و مانند افراد معمولی تمرین کنم. زمانی که میله وزنه را پایین می‌گذارم و سراغ هالتر می‌روم تا تمرین‌های سنگین را انجام دهم، با نگاه‌های غیرعادی برخی از ورزشکاران دیگر روبه‌رو می‌شوم. اما هرگز اجازه نمی‌دهم که آن نگاه‌ها من را سرد کند.»
لوک در ماه نوامبر در مسابقات تناسب‌اندام «ورکینگ ووندد» شرکت کرد. بعد از آن مسابقه با خیل عظیم تشویق و حمایت دیگران روبه‌رو شد. عکس‌ها و ویدئوهای او بیش از 300 هزار بار دیده شد.
همچنین از او دعوت شد تا در مسابقات تناسب‌اندام وُدا پالوزا شرکت کند. این مسابقات سه‌روزه در میامی برگزار می‌شود که 1100 ورزشکار از هشت کشور در آن به رقابت می‌پردازند.
در چهارم ژانویه، اندرو به هاوایی سفر کرد تا از تمرینات 9 روزه او فیلم‌برداری کند. آنها فیلمی را تهیه کردند که در آن لوک تمرینات بدن‌سازی، صخره‌نوردی، شنا‌ و دو را انجام می‌دهد.
او سپس همراه لوک به میامی سفر کرد تا در مسابقات 16 تا 18 ژانویه از لوک فیلم تهیه کند. اندرو که یک سال از آشنایی‌اش با لوک می‌گذرد، می‌گوید: «از همان اول متوجه علاقه و اشتیاق او به زندگی شدم.»
در یک ویدئوی دیگر، لوک می‌گوید: «این بدن شماست، پس زندگی شماست. شما از هر کدام فقط یکی دارید، یک بدن و یک زندگی؛ پس از زندگی خود در این دنیا نهایت استفاده را ببرید. چیزی بهتر از سالم بودن و خوشحال بودن در این دنیا وجود ندارد. افراد گوناگون با سلایق متفاوت وجود دارند. برخی از معلولیت جسمانی رنج می‌برند و برخی با مشکلات روانی دیگر دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آنها همین مشکلات را بهانه‌ای قرار داده‌اند تا از تلاش کشیدن دست بکشند. ممکن است علاقه آنها یک شغل باشد، سرگرمی و تفریحشان باشد، یا حتی رابطه عاطفی‌شان با شخصی دیگر. هر چه که باشد، آنها نباید اجازه دهند که این مشکلات سد راهشان شود. شما نباید اجازه دهید. هرگز نگذارید که کسی یا چیزی شادی را از شما بگیرد.»
او برای اینکه تجربیات و توانایی‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهد، تصاویری از تمریناتش را منتشر کرده است.







ا
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] عکس‌های یک فرانسوی از تهران در سال 57

[/h]

» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر
کد خبر: 93111508543
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶


فرارو نوشت: "ژیل پرس" عکاس فرانسوی یکی از مشهورترین عکاسان انقلاب اسلامی است که مجموعه‌ای منحصر به فرد از مردم و جامعه ایران در ماه‌های پس از انقلاب اسلامی را عکاسی کرده است.
به گزارش ایسنا، در ادامه این گزارش آمده است: "ژیل پرس" عکاس خبری فرانسوی مقارن با انقلاب اسلامی در سفری پنج هفته‌ای به ایران از دسامبر ۱۹۷۹ تا ژانویه ۱۹۸۰ یعنی آذر و دی ۱۳۵۸ و در ماه‌های پرتلاطم سال 1358 گزارشی مصور از وقایع ماه‌های نخست انقلاب تهیه کرد.
این عکاس حاصل سفر خود به ایران را در کتابی با 101 صفحه که شامل 98 عکس سیاه و سفید بود در همان سالها به چاپ رساند. مجموعه او از نماز جمعه تهران تا تشیع پیکر شهید مفتح در قم، تجمع ها و تظاهرات مردم به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی، آمادگی مردم در دفاع از انقلاب اسلامی تا زندگی عادی مردم کوچه و بازار در شهرهای تهران، تبریز، قم، مهاباد و سنندج را در بر می‌گیرد.
وجه منحصربه فرد عکس‌های "پرس" آن است که او در انتخاب سوژه بیش از آنکه فعل و انفعالات سیاسی را مد نظر قرار دهد توجه خود را به جامعه ایران معطوف کرده است. نگاه دقیق و هنرمندانه در کنار این سوژه یابی منحصر به فرد باعث شده مجموعه او به مجموعه‌ای کم نظیر و در عین حال مستند از وضعیت جامعه ایران در زمان انقلاب اسلامی تبدیل شود.
تصویر تظاهرات مردم شهرها و روستاها، ناامنی های اشرار و ضدانقلاب در مناطق مرزی، ثبت فضاهای فرهنگی مساجد و مراکز آموزشی، اجتماعات زنان و مردان، نقش کودکان و جوانان و تلاش در جهت بیان ارزشها و احساسات و باورهای مردم چیزی است که در مجموعه این عکاس قابل مشاهده است. سری اول عکس های ژیل پرس که در زیر مشاهده می کنید مربوط به عکاسی او از تهران چند ماه پس از انقلاب است.
نمایی از جنوب تهران

معتادان هروئینی در محله گمرک تهران

معتادان هروئینی در محله گمرک تهران

معتادان هروئینی در محله گمرک تهران

خیابان های تهران

قربانیان شکنجه های ساواک

نصب تصاویر قربانیان رژیم شاه در مقابل سفارت امریکا

راهپیمایی در خیابان های تهران

محاکمه دو تن از اعضای ساواک در زندان اوین

حلبی آباد تهران

پوستر عکس گروگان‌های امریکایی در حال جستجو میان کارت پستال های کریسمس

یک قهوه خانه در تهران

یک قهوه خانه در تهران

مشخصات و اسامی قربانیان رژیم شاه در مقابل سفارت امریکا

جلسه محاکمه یکی از افسران عامل کشتار"جمعه سیاه"

پوسترهای ضد امریکایی در خیابان های تهران
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهبود ۸پله‌ای رتبه ایران در شاخص ادراک فساد

بهبود ۸پله‌ای رتبه ایران در شاخص ادراک فساد

سازمان بین‌المللی شفافیت در جدیدترین رده‌بندی کشورهای جهان بر اساس شاخص ادراک فساد اعلام کرد ایران بین ۱۷۵ کشور با صعود ۸پله‌ای رتبه ۱۳۶ را از این نظر به دست آورده است.



به گزارش تسنیم، سازمان بین المللی شفافیت در جدیدترین رده‌بندی کشورهای جهان بر اساس شاخص ادراک فساد اعلام کرد ایران بین 175 کشور رتبه 136 را از این نظر به دست آورده است.
میزان فساد اداری در ایران برابر با کامرون، قرقیزستان، لبنان، نیجریه و روسیه دانسته شده است.
شاخص ادراک فساد میزان فساد اداری و اقتصادی در کشورها را نشان می‌دهد و برای هر کشور نمره‌ای از صفر تا 100 بر اساس این شاخص تعیین می‌شود. هرچه این نمره بیشتر باشد دلالت بر فساد کمتر است.
بر اساس این گزارش ایران در گزارش امسال سازمان بین المللی شفافیت نمره 27 را به دست آورده است. ایران در سال قبل نمره 25 را به دست آورده بود که بدین ترتیب میزان فساد در ایران نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
برخی کارشناسان گزارش‌های سازمان بین المللی شفافیت را قابل استناد و به‌دور از جهت گیری‌های سیاسی نمی‌دانند و در این زمینه به جایگاه رژیم صهیونیستی در رده‌بندی‌های آن اشاره می‌کنند که به‌رغم فساد گسترده مقامات سطوح بالا و پایین صهیونیست، این رژیم میان کشورهای دارای فساد کم قرار می‌گیرد. در گزارش امسال رتبه 37 و نمره 60 به رژیم اسرائیل داده شده است.
ایران در رده‌بندی جهانی ادراک فساد در سال 2013 رتبه 144 را به دست آورده بود که بر این اساس در گزارش امسال 8 پله صعود داشته است. در گزارش سال قبل رتبه ایران 11 پله نزول یافته بود.
دانمارک،‌ نیوزیلند و فنلاند در رتبه‌های اول تا سوم جهان بر اساس شاخص ادارک فساد قرار گرفته‌اند. نمره دانمارک از این نظر 92 اعلام شده است.




منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/454957/بهبود-۸پله‌ای-رتبه-ایران-در-شاخص-ادراک-فساد
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
با این برنامه قفل اندرویدی را به رایانه خود ببرید .

با این برنامه قفل اندرویدی را به رایانه خود ببرید .

با این برنامه قفل اندرویدی را به رایانه خود ببرید .


به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نرم افزارهای بسیار زیادی برای قفل صفحه مانیتور و قفل دسکتاپ وجود دارد ولی بعضی از این قفل ها برای ما بسیار آشناست و در هر چند دقیقه یک بار برای دسترسی به محیط کاربری خود از آن استفاده می کنیم. خیلی از کاربران تلفن هوشمند از قفل الگو برای باز کردن صفحه نمایش خود استفاده می کنند. حتی به جرات می توان گفت که یکی از پرطرفدارترین قفل ها در بین کاربران می باشد. نحوه کار با این نرم افزار بسیار ساده است و کاربر با رسم الگو مورد نظر خود یک قفل برای محیط کاربری خود قرار می دهد. شاید دوست داشته باشید این نوع قفل بر روی رایانه شخصی شما هم وجود داشت و با رسم الگو وارد محیط ویندوز می شدید. این نرم افزار بسیار سبک و برای کسانی که از قفل الگو استفاده می کنند بسیار جذاب و البته کاربر پسند است.

کاربران با دانلود قفل الگو از دریچه فناوری اطلاعات می توانند قفل الگو مورد نظر خود را انتخاب کنند و برای قفل سریع سیستم خود یک میانبر قرار دهند. از این پس دیگر برای ورود به محیط ویندوزی خود همانند تلفن همراه خود الگو را رسم کنید تا وارد محیط کاربری خود شوید. انتخاب تصویر برای زمینه قفل الگو خود می تواند یک محیط عالی برای شما به ارمغان بیاورد. این برنامه XUS PC Lock یک ابزارک کم حجم بوده و می تواند با نصب بر روی ویندوز شما قفل الگویی را برایتان شبیه سازی کرده و از دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات کامپیوترتان هنگامی که پای آن حضور ندارید محافظت کند. شما می توانید برای قفل از انواع الگو 9 تایی یا 13 تایی اضافه کنید. کافیست پس از نصب الگوی پیش فرض برنامه را توسط ماوس خود به الگوی جدیدی که می خواهید تغییر داده و آن را ذخیره سازید.

 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
با فناوری جدید برای نگهداری اطلاعات خود نیازی به حافظه ندارید .

با فناوری جدید برای نگهداری اطلاعات خود نیازی به حافظه ندارید .

[h=2]با فناوری جدید برای نگهداری اطلاعات خود نیازی به حافظه ندارید . [/h]
رایانش ابری، محاسبات ابری یا ابر، مجموعه ای از سرورهای مجازی است که امکان می دهد ظرفیت حافظه را بدون سرمایه گذاری جدید روی نرم افزار یا سخت افزار افزایش داد.

این فنآوری به کاربر امکان نگهداری و دسترسی به اطلاعات و داده های خود از مکان های مختلف را می دهد.

در این روش، اطلاعات و برنامه ها در اینترنت و نه بروی هارد دیسک رایانه شخصی ذخیره می شوند. برای مثال کروم بوک گوگل را در ابر ذخیره می کنند.

"جیانفرانکو جیاردینا" تحلیلگر فنی می گوید: «یک کروم بوک ظاهرا به یک نوت بوک معمولی شباهت دارد و تصور این است که سیستم عامل ویندوز دارد ولی سیستم عامل آن ربطی به ویندوز ندارد، حتی اگر دقیقا شبیه آن طراحی شده باشد.

تفاوت بزرگ آن این است که تقریبا کل آن براساس " ارتباط با ابر" طراحی شده است.

کروم بوک فقط یک مرکز ذخیره سازی درونی بسیار کوچک دارد که فایل های موقت را ضبط می کند و همه کارها در مرورگر، هنگامی که به اینترنت متصل است، انجام می شود.

تا چند سال پیش، در کامپیوترمان برنامه های بسیاری داشتیم. برای مثال برای نوشتن متن، برای عکس و غیره ولی هم اینک بیش از پیش فقط سیستم عامل و مرورگر وب در رایانه وجود دارد. به این ترتیب، به خدمات و محتواهای متعددی دسترسی داریم که می توان از شبکه بارگیری کرد.


مزیت ها و عیب های این فناوری چیست؟

جیاردینا می گوید: یکی از عیوب این کار این است که باید نحوه کارمان را تغییر دهیم، برنامه های قدیمی را نمی توانیم باز کنیم، برای مثال آنهایی که با سیستم های عامل ویندوز و مک سازگارند. به دلیل اینکه سیستم عامل متفاوت است.

در پاسخ مزیت این فنآوری این است که دستگاهی داریم بسیار ارزان و ساده که قابلیت ذخیره سازی بسیار بالایی دارد. به کمک این دستگاه، می توانیم بخش بسیار بزرگی از آنچه را که می خواهیم، انجام دهیم. در آینده باید بتوانیم همواره و همه جا ارتباط فعال برقرار کنیم. باید توجه کرده که پهن باندها گسترش بسیاری یافته اند. تعداد هات اسپات های رایگان و عمومی رو به افزایش است و ارتباط اینترنتی را آسانتر می کند بنابراین با افزایش خدمات ابری از رایانه شخصی فقط بعنوان وسیله ارتباطی استفاده خواهیم کرد.

یکی دیگر از معایب فنآوری ابری موضوع ایمنی داده ها است زیرا امکان دزدی رمز عبور و دسترسی به داده های شخصیمان توسط فرد دیگری وجود دارد.

ولی از طرف دیگر از آنجایی که داده هایمان بطور فیزیکی در رایانه شخصیمان قرار ندارد، اگر به هر دلیلی دسترسی به رایانه خود نداشته باشیم، می توانیم توسط رایانه دیگری کار خود را انجام دهیم .

 

Similar threads

بالا