آیا میدانید جالب و خواندنی

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از استارتر محترم

توحش صهیونیست ها و جریان های تکفیری دست پرورده آمریکا .......و دیگر هیچ

این هم یک نمونه دیگر















 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
احضار کننده روح دستگیر شد /هشدار پلیس

احضار کننده روح دستگیر شد /هشدار پلیس

زمان انتشار خبر: یک شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
[h=2][/h] [h=1] دستگیری احضارکننده روح [/h]


[h=2]این فرد که دارای مراجعه کنندگان بسیار از مناطق مختلف یزد بود، به اتهام کسب درآمد نامشروع، اختلاف افکنی بین خانواده ها، ترویج خرافات، اغفال و انحراف دختران و پسران به مقامات قضائی معرفی شد. [/h] به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد از دستگیری فرد شیادی که به بهانه های طلسم، جادو و احضار روح اقدام به فریب افراد ساده لوح می کرد خبر داد.
سرهنگ رضا رضایی افزود: پلیس امنیت عمومی استان یزد با کار اطلاعاتی فردی شیاد و رمالی را که با فریب افراد ساده لوح به بهانه های احضار روح، جن گیری و هیپنوتیسم آنها را سرکیسه می کرد و از این کار درآمد به دست آورده بود، شناسایی و دستگیر کرد.
رضایی گفت: این فرد که دارای مراجعه کنندگان بسیار از مناطق مختلف یزد بود، به اتهام کسب درآمد نامشروع، اختلاف افکنی بین خانواده ها، ترویج خرافات، اغفال و انحراف دختران و پسران به مقامات قضائی معرفی شد.
رضایی تصریح کرد: در بازرسی از محل کار این متهم یک دستگاه گیرنده ماهواره، چندین جلد کتب دعا نویسی و جزوه های هیپنوتیسم و همچنین برخی اندام حیوانات برای طلسم و جن گیری کشف شد.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد هشدارداد : همشهریان این نکته را در نظر داشته باشند که مراجعه به چنین افرادی برای رفع گرفتاری ها و مشکلات خانوادگی جز دردسر و گرفتاری های بعدی هیچ نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.
 

arashx1988

عضو جدید
تابلوی معرق کوچ امروز در تور کیش رونمایی شد

تابلوی معرق کوچ امروز در تور کیش رونمایی شد

این مراسم با حضور کشت پور واستاد صیا برگزار شد و در آن از تابلوی معرق کوچ رونمایی شد.
استاد صیاد یکی از استادان هنرمند می باشد که در مسیر توسعه طرح های جامع گام بر می دارد. کشت پوریا درباره همین موضوع اذعان داشت: با آثار هنری می توان بهترین تبلیغات را انجام داد و جزیره کیش و تور کیش را به همه شناساند و باید از هنرمندان بیشتری در زمینه های مختلف بهره گیری شود.
خالق معرق کوچ از استادان معرق کاری کشور می باشد که تابلوی کوچ وی از ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر پیروی می کند. و در آن رنگ های بکار رفته در بیست نوع چوب می باشد که شامل گردو، عناب، سنجد، شمشاد، بادام، گلابی، پرتغال و …. است. موضوع این تابلو مربوط به کوچ عشایر می باشد.
صیاد اشاره کرد که مسئولان اگر از هنرمندان حمایت کنند این روند ادامه خواهد داشت و اضافه کرد: ایده ی این نقاشی را با دیدن اثر عکاس بهارنا در ذهنش شکل گرفت و تصویر این تابلو از همین عکس است.
کیومرث صیاد تاکنون نزدیک به ۳۰ اثر ارزشمند از نقش های زیبا در سوژه های مذهبی ، تاریخی و فرهنگی ، شامل تابلوهای عصر عاشورا، مولود کعبه ، سهراب و گرد آوری کرده است. علمدار کربلا، موعظه در کوهستان، شب یلدا، نوروز، شکار شیر، نماز در جبهه ، یوزپلنگ ایرانی ازتابلوهای ساخته شده توسط این هنرمند درکیش و تابلوی کوچ آخرین کار این استاد معرق در جزیره است.
آثار استاد صید نزدیک به سه سال می باشد که در سالن های بین المللی کیش و تور کیش به عنوان جاذبه های گردشگری کیش مورد بازدید هنردوستان قرار می گیرد. کسانی که علاقه مند هستند می توانند همه روز از ساعت ۱۹ الی ۲۳ از این نمایشگاه زیبا دیدن کنند.
 

arashx1988

عضو جدید
تور کیش و تمدید پخش شهر موش ها در کیش

تور کیش و تمدید پخش شهر موش ها در کیش

[h=2]تور کیش و تمدید پخش شهر موش ها در کیش[/h]
به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بیش از دو هزار نفر در جزیره کیش فیلم سینمایی شهر موش ها در مدت زمانی کمتر از یک هفته مشاهده کردند .
شهر موش ها یکی از فیلم های جدید و پر فروش تاریخ سینما به شمار می رود که جوایز فراوانی را دریافت کرده است و با این که این فیلم مربوط به رده کودک و نوجوان می باشد تماشاگران فراوانی با سنین مختلف را جذب کرده است.
همچنین با وجود استقبال عالی شهروندان تور کیش نمایش این فیلم تا ۲ آبان در دو سانس ۱۸ تا ۲۰و ۲۰ تا ۲۲ درخانه فرهنگ و هنر لبخند نمایش داده خواهند شد.
خانه فرهنگ و هنر لبخند به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی پس از بازسازی به عنوان مرکز اجرای نمایشنامه و نمایش فیلم های سینمایی فعالیت می کند .
همچنین برای نمایش فیلم برای محصل ها این مجموعه در ساعات صبح نیز آمادگی اکران فوق العاده را خواهد داشت.
همچنین علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های معاونت فرهنگی و اجتماعی ۴۴۵۴۶۴۷ و ۴۴۵۵۰۸۶ تماس بگیرند و از زمان اکران و اخبار آگاه شوند.
 

arashx1988

عضو جدید
تور کیش و ورود تیم امید ایران به جزیره کیش

تور کیش و ورود تیم امید ایران به جزیره کیش

[h=2]تور کیش و ورود تیم امید ایران به جزیره کیش[/h]
امروز تیم ملی امید کشور ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی وارد جزیره زیبای کیش شد.
با توجه به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش تیم ملی امید از امروز به تاریخ ۲۹ آذر ماه لغایت ۷ دی ماه برای انجام تمرینات به تور کیش سفر کرده است. بعد از برگزاری این اردو تیم ملی با توجه به دعوتنامه فرستاده شده از از فدراسیون فوتبال عمان راهی این کشور خواهد شد و بازی تدارکاتی با این تیم برگزار خواهد کرد.
مربی تیم ملی امید خاکپور به وضعیت خوب بچه ها اشاره کرده است و همچنین افزود: فرصت زیادی برای تغییرات نداریم و سه ماه دیگر مسابقات اول مقدماتی المپیک شروع خواهد شد و ما تنها ۴۲ روز زمان داریم تا بازیکنان را به اوج برسانیم و هدف از برگزاری این اردو افزایش انسجام تیمی ، تیم امید خواهد بود.
محمد خاکپور افزود: اردوی بعدی ما در آنتالیا ترکیه و بازی با تیم‌های قدرتمندی مانند تیم ملی زیر ۲۲ سال دانمارک خواهد بود. ما تلاش زیادی خواهیم کرد تا بتوانیم به مرحله بعدی این رقابت ها دست پیدا کنیم.
تمرین تیم ملی در تور کیش برگزار می شود. تمرینات تیم امروز از ساعت ۲۰ الی ۳۰/۲۱ و از فردا تا ۷ دی ماه هر روز از ساعت ۳۰/۱۰ الی ۳۰/۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار خواهد شد.
 

arashx1988

عضو جدید
بازدید مدیر عامل تور کیش از پروژه پارک آبی

بازدید مدیر عامل تور کیش از پروژه پارک آبی

[h=2]بازدید مدیر عامل تور کیش از پروژه پارک آبی[/h]
مهندس مونسان به عنوان مدیر عامل تور کیش از پروژه های مختلفی دیدن کرده است که یکی از این پروژه ها ، پروژه پارک آبی می باشد که در تور کیش قرار دارد. تصاویری از این بازدید را خواهید دید.​
تصاویر بازدید مهندس مونسان از پارک آبی در تور کیش
تصاویر بازدید مهندس مونسان از پارک آبی در تور کیش
تصاویر بازدید مهندس مونسان از پارک آبی در تور کیش
تصاویر بازدید مهندس مونسان از پارک آبی در تور کیش
تصاویر بازدید مهندس مونسان از پارک آبی در تور کیش
 

arashx1988

عضو جدید
دیدار تیم ملی امید با تیم فوتبال جزیره کیش

دیدار تیم ملی امید با تیم فوتبال جزیره کیش

چندی قبل مطلبی در مورد تیم امید ایران وارد جزیره کیش می شود را در سایت کیش نتس برای شما عزیزان قرار دادیم. امروز در همین راستا خبر جدید را برای شما منتشر می کنیم. تیم امید کشورمان برای اردوی تدارکاتی به کیش سفر کرده است.
به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، تیم ایران از امروز به تاریخ ۲۹ آذر ماه لغایت ۷ دی ماه برای انجام تمرینات به تور کیش سفر کرده است. بعد از این اردو تیم ملی کشورمان با دعوت عمان یک بازی تدارکاتی انجام خواهد داد.
خاکپور به وضعیت خوب بچه ها اشاره کرده است و اضافه کرد: فرصت زیادی برای تغییرات نداریم و سه ماه دیگر مسابقات اول مقدماتی المپیک شروع خواهد شد که بر همین اساس ما ۴۲ روز زمان داریم تا بازیکنان به اوج خود برسند. هف ما در این است که این تیم امید به انسجام لازم خود برسید و ما سه اردو را برای تیم ملی در نظر گرفته ایم.
محمد خاکپور افزود: مرحله بعدی اردوی ما در آنتالیا ترکیه و بازی با تیم‌های قدرتمندی مانند تیم ملی زیر ۲۲ سال دانمارک است. ما همه تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم به مرحله بعدی این رقابت ها دست پیدا کنیم.
تمرین تیم ملی در تور کیش برگزار می شود. تمرینات تیم امروز از ساعت ۲۰ الی ۳۰/۲۱ و از فردا تا ۷ دی ماه هر روز از ساعت ۳۰/۱۰ الی ۳۰/۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار خواهد شد.
در همین راستا تیم ملی ایران از ساعت ۱۷ به مصاف تیم ملی جزیره کیش در تور کیش رفته است. تیم ایران به منظور آماده سازی در این رقابت ها شرکت کرده است. این بازی قرار بود از ساعت ۱۷ انجام شود. اما این بازی با کمی تاخیر در ساعت ۱۸ برگزار شده است که تیم ملی امید ایران در نیمه اول از حریف کیشی خود در تور کیش پیش افتاده است.
 

arashx1988

عضو جدید
تور کیش و پروژه های ممیزی در کیش

تور کیش و پروژه های ممیزی در کیش

[h=2]تور کیش و پروژه های ممیزی در کیش[/h]
هدف اصلی پروژه های ممیزی جمع آوری اطلاعات و آمار کلیه املاک مسکونی، تجاری، صنعتی می باشد که در روز ۲۳ آذر ماه در تورکیش آغاز شد.
با توجه به گزارشات ارائه شده از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش هدف این پروژه جمع آوری و کسب اطلاعات به منظور پیشبینی و برنامه ریزی اصولی و همچنین تامین نیاز های آینده جزیره کیش می باشد. برای جمع آوری این اطلاعات چندین آمارگیر به سطح املاک مسکونی، تجاری، صنعتی فرستاده شده است.
سوالی که در اینجا پیش می آید اطلاعات بدست آمده در چه زمینه هایی به کار می آید؟ این پیشبینی ها که انجام خواهد گرفت برای بدست آوردن سرانه های آب ، فاضلاب ، برق، مخابرات و فناوری اطلاعات ، توسعه فضاهای آموزشی و مراکز درمانی، فرهنگی وخدماتی در آینده جزیره کیش می باشد که در افق ۱۴۰۴ تورکیش می باشد.این پروژه از تاریخ ۲۳ آذر ماه به مدت دو ماه در تور کیش انجام خواهد شد.معاون عمرانی و زیر بنایی منطقه آزاد جزیره کیش از تمام شهروندان درخواست کرده که همکاری های لازم را با آمار گیران انجام دهند تا اهداف و اجرای سیاست های جزیره را به سرعت انجام گیرد.گستردگی این پروژه حدود ۲ ماه به طول می انجامد.
 

sfk123

اخراجی موقت
آیا می دانستید:

حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست خبری خود در وزارت کشور درباره آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان، اظهار کرد: ما کسانی که مشکل روانی داشته،‌ در معرض طلاق بوده‌اند یا حتی موتورسواران مشکی‌پوش را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اکنون ما 191 هزار نفر را مورد بررسی قرار داده و به تعداد 100 هزار نفری از مظنونان رسیده‌ایم.

بدون شرح!!!
 

zilan2

عضو جدید
اولین وب دایرکتوری شهر اولین ها

اولین وب دایرکتوری شهر اولین ها

به تازگی وبسایتی با نام «تبریز دایرکتوری» راه اندازی شده است. این وبسایت در جهت تسهیل آدرس یابی شهروندان تبریزی و همچنین مسافران، طراحی شده است. طبق امکانات تعیین شده در این وبسایت، صاحبان اماکن تجاری و تفریحی نیز می توانند از قسمت « افزودن مکان جدید» اقدام به ثبت مکان خود در نقشه، نمایند. تبریز دایرکتوری با استفاده از نقشه گوگل، نقشه ای متفاوت از شهر تبریز را در اختیار شما قرار می‌دهد، مکان‌های دیدنی و تفریحی تبریز، موزه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و به‌طور کلی هر مکانی که ارزش دیده شدن دارد، در نقشه تبریز دایرکتوری نشانه‌گذاری می‌شود. با وجود امکاناتی چون دسته‌بندی موضوعی و منطقه ای، آیکون‌های موجود بر روی نقشه و نیز برچسب‌گذاری مکان‌ها، جستوجو و مرور در تبریز دایرکتوری بسیار آسان و ساده است. هم اکنون بیش از ۳۰ مکان دیدنی شهر تبریز در بر روی نقشه تبریز دایرکتوری ثبت شده اند که تله کابین تبریز ، مسجد کبود ، پل کابلی و پارک ائل گلی از آن جمله هستند.

گفتنی است تبریز دایرکتوری در آینده به زبان های انگلیسی، عربی و ترکی استامبولی نیز ترجمه و در دسترس گردشگران خارجی قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است اگر تنها درباره شهر تبریز کنجکاو هستید، یا اینکه خیال سفر به تبریز را دارید و یا حتی اگر تبریزی هستید؛ در تبریز دایرکتوری می‌توانید اطلاعات مفید و جذابی را بدست آورید. ​از طریق آدرس زیر می توانید به تبریز دایرکتوری دسترسی پیدا کنید:
http://tabrizdirectory.ir
 

rasa

عضو جدید
مریم میرزاخانی در فهرست 15 زن الهام بخش سال 2014

مریم میرزاخانی در فهرست 15 زن الهام بخش سال 2014

مریم میرزاخانی در رتبه سوم فهرست 15 زن الهام بخش سال 2014 معرفی شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، «سی ان ان» چندی پیش در فراخوانی عمومی از مخاطبان خود خواست الهام بخش ترین زنان جهان در سال 2014 را معرفی کنند که در فهرست نهایی، پس از ملاله یوسف زی، یکی از دو برنده جایزه نوبل صلح امسال و یک هنرپیشه فعال در برابری حقوق زنان، مریم میرزاخانی، ریاضیدان ایرانی دانشگاه استنفورد و نخستین زن برنده مدال فیلدز در رتبه سوم قرار دارد.
زنان مبارز شهر کوبانی سوریه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، Susi Pudjiastuti، وزیر شیلات و دریانوردی اندونزی که در کمک‌رسانی به سانحه‌دیدگان سونامی 2004 داشت، ماری لی برنرز، برنامه نویس و ستاره شناسی که در ساخت اولین کامپیوتر جهان مشارکت داشت و کیریس لاگارد، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول از دیگر زنان الهام بخش سال 2014 معرفی شده اند.
دکتر میرزاخانی که چندی پیش جایزه 2014 موسسه ریاضی Clay را نیز دریافت کرده بود مردادماه امسال به همراه دو ریاضیدان جوان دیگر به عنوان برنده مدال فیلدز 2014 معرفی شد. مدال فیلدز که معادل جایزه نوبل در رشته ریاضیات تلقی می‌شود هر چهار سال یکبار به برترین ریاضیدانان زیر 40 سال جهان اعطا می‌شود.
میرزاخانی که متولد تهران است در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ در زمان تحصیل در دبیرستان با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری به المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ کنگ و کانادا اعزام شد که در المپیاد ۱۹۹۵ کانادا علاوه بر کسب مدال طلا حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برد.
میرزاخانی پس از پایان دوره کارشناسی برای ادامه تحصیل به دانشگاه هاروارد آمریکا رفت. وی در سال ۱۹۹۹ میلادی زمانی که در دانشگاه پرینستون به تحقیق و تدریس اشتغال داشت موفق شد راه‌حلی برای یک مشکل ریاضی پیدا کند. ریاضیدانان مدت‌های طولانی است که به دنبال یافتن راه عملی برای محاسبه حجم رمزهای جایگزین فرم‌های هندسی هذلولی بوده‌اند و در این میان مریم میرزاخانی جوان در دانشگاه پرینستون نشان داد که با استفاده از ریاضیات شاید بتوان بهترین راه را به سوی دست یافتن به راه‌حلی روشن در اختیار داشت: محاسبه عمق حلقه‌های ترسیم شده بر روی سطوح هذلولی.
میرزاخانی تلاش دارد تا معمای ابعاد گوناگون فرم‌های غیر طبیعی هندسی را حل کند. در صورتی که جهان از قاعده هندسه هذلولی تبعیت کند، ابتکار وی به تعریف شکل و حجم دقیق جهان کمک خواهد کرد. در واقع مشکل این است که برخی از این اشکال هذلولی هم‌چون doughnuts و یا amoebas دارای ظاهری بسیار نافرم هستند که محاسبه حجم آنها را به معمایی جدی برای ریاضیدانان مبدل کرده‌است؛ اما میرزاخانی با یافتن راهی جدید در واقع دست به یک ابتکار عمل بزرگ زد و با ترسیم یک سری ازحلقه‌ها بر روی سطح این گونه اشکال پیچیده به محاسبه حجم آنها پرداخت.
میرزاخانی در سال 2005 زمانی که با کمتر از 30 سال سن در دانشگاه پرینستون آمریکا تدریس می کرد از سوی نشریه علمی Popular Science به عنوان یکی از 10 مغز برتر امریکای شمالی معرفی شد. به نوشته‌ی یواس‌ای تودی این فهرست ۱۰ نفره شامل محققان و نخبگان جوانی است که در حوزه‌های ابتکاری مشغول به فعالیت هستند و با این حال معمولا از چشم عموم پنهان مانده‌اند.
میرزاخانی که به دلیل فعالیت هایش در زمینه محاسبه حجم‌های فضایی منحنی هندسی برنده مدال فیلدز شده جوایز علمی متعدد دیگر از جمله جایزه ستر انجمن ریاضی آمریکا در سال ۲۰۱۳ را نیز در کارنامه علمی خود دارد.
این نخبه جوان ریاضی از بازماندگان سانحه غمبار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه 76 است. در این حادثه اتوبوس حامل دانشجویان ریاضی شرکت‌کننده در بیست و دومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی که از اهواز راهی تهران بود به دره سقوط کرد و طی آن شش تن از دانشجوی نخبه ریاضی دانشگاه صنعتی شریف که اغلب از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین‌المللی ریاضی بودند در اوج بالندگی و شکوفایی علمی ناباورانه، جان باختند.
 

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مریم میرزاخانی در رتبه سوم فهرست 15 زن الهام بخش سال 2014 معرفی شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، «سی ان ان» چندی پیش در فراخوانی عمومی از مخاطبان خود خواست الهام بخش ترین زنان جهان در سال 2014 را معرفی کنند که در فهرست نهایی، پس از ملاله یوسف زی، یکی از دو برنده جایزه نوبل صلح امسال و یک هنرپیشه فعال در برابری حقوق زنان، مریم میرزاخانی، ریاضیدان ایرانی دانشگاه استنفورد و نخستین زن برنده مدال فیلدز در رتبه سوم قرار دارد.
زنان مبارز شهر کوبانی سوریه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، Susi Pudjiastuti، وزیر شیلات و دریانوردی اندونزی که در کمک‌رسانی به سانحه‌دیدگان سونامی 2004 داشت، ماری لی برنرز، برنامه نویس و ستاره شناسی که در ساخت اولین کامپیوتر جهان مشارکت داشت و کیریس لاگارد، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول از دیگر زنان الهام بخش سال 2014 معرفی شده اند.
دکتر میرزاخانی که چندی پیش جایزه 2014 موسسه ریاضی Clay را نیز دریافت کرده بود مردادماه امسال به همراه دو ریاضیدان جوان دیگر به عنوان برنده مدال فیلدز 2014 معرفی شد. مدال فیلدز که معادل جایزه نوبل در رشته ریاضیات تلقی می‌شود هر چهار سال یکبار به برترین ریاضیدانان زیر 40 سال جهان اعطا می‌شود.
میرزاخانی که متولد تهران است در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ در زمان تحصیل در دبیرستان با کسب مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری به المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ کنگ و کانادا اعزام شد که در المپیاد ۱۹۹۵ کانادا علاوه بر کسب مدال طلا حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان فرزانگان تهران، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برد.
میرزاخانی پس از پایان دوره کارشناسی برای ادامه تحصیل به دانشگاه هاروارد آمریکا رفت. وی در سال ۱۹۹۹ میلادی زمانی که در دانشگاه پرینستون به تحقیق و تدریس اشتغال داشت موفق شد راه‌حلی برای یک مشکل ریاضی پیدا کند. ریاضیدانان مدت‌های طولانی است که به دنبال یافتن راه عملی برای محاسبه حجم رمزهای جایگزین فرم‌های هندسی هذلولی بوده‌اند و در این میان مریم میرزاخانی جوان در دانشگاه پرینستون نشان داد که با استفاده از ریاضیات شاید بتوان بهترین راه را به سوی دست یافتن به راه‌حلی روشن در اختیار داشت: محاسبه عمق حلقه‌های ترسیم شده بر روی سطوح هذلولی.
میرزاخانی تلاش دارد تا معمای ابعاد گوناگون فرم‌های غیر طبیعی هندسی را حل کند. در صورتی که جهان از قاعده هندسه هذلولی تبعیت کند، ابتکار وی به تعریف شکل و حجم دقیق جهان کمک خواهد کرد. در واقع مشکل این است که برخی از این اشکال هذلولی هم‌چون doughnuts و یا amoebas دارای ظاهری بسیار نافرم هستند که محاسبه حجم آنها را به معمایی جدی برای ریاضیدانان مبدل کرده‌است؛ اما میرزاخانی با یافتن راهی جدید در واقع دست به یک ابتکار عمل بزرگ زد و با ترسیم یک سری ازحلقه‌ها بر روی سطح این گونه اشکال پیچیده به محاسبه حجم آنها پرداخت.
میرزاخانی در سال 2005 زمانی که با کمتر از 30 سال سن در دانشگاه پرینستون آمریکا تدریس می کرد از سوی نشریه علمی Popular Science به عنوان یکی از 10 مغز برتر امریکای شمالی معرفی شد. به نوشته‌ی یواس‌ای تودی این فهرست ۱۰ نفره شامل محققان و نخبگان جوانی است که در حوزه‌های ابتکاری مشغول به فعالیت هستند و با این حال معمولا از چشم عموم پنهان مانده‌اند.
میرزاخانی که به دلیل فعالیت هایش در زمینه محاسبه حجم‌های فضایی منحنی هندسی برنده مدال فیلدز شده جوایز علمی متعدد دیگر از جمله جایزه ستر انجمن ریاضی آمریکا در سال ۲۰۱۳ را نیز در کارنامه علمی خود دارد.
این نخبه جوان ریاضی از بازماندگان سانحه غمبار سقوط اتوبوس حامل نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه 76 است. در این حادثه اتوبوس حامل دانشجویان ریاضی شرکت‌کننده در بیست و دومین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی که از اهواز راهی تهران بود به دره سقوط کرد و طی آن شش تن از دانشجوی نخبه ریاضی دانشگاه صنعتی شریف که اغلب از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین‌المللی ریاضی بودند در اوج بالندگی و شکوفایی علمی ناباورانه، جان باختند.

افسوس که همواره نوابغ ما در غربت محبوب و شناخته شده هستند.و در داخل غریب و گمنام.
 
  • Like
واکنش ها: rasa

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
خاانوم پردیس ثابتی هم جزو بهترینااا هستن...مثل خانوم میرزا خانی
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
365 روز علمی در سال 2014 از نگاه نیچر

تهران - ایرنا -شاید بتوان شاخص ترین ویژگی سال 2014 میلادی را تبدیل سریع موفقیت ها به ناامیدی و حتی شکست دانست.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از نیچر، پیشرفت هایی در حوزه سلول های بنیادین که پس از مدتی به اشتباه بودن آن پی برده شد؛ پیشرفت هایی در کیهان شناسی که به سرعت بی اعتبار شدند‎ و بالاخره سفر فضایی تجاری که با مشکلات اساسی همراه بود.

با وجود این سال 2014 با دستاوردهای علمی شاخصی درباره ستاره های دنباله دار، شناسایی خاستگاه انسان و کسب درک بهتری از عملکرد مغز انسان همراه بود.

***گسترش مسابقه فضایی

در سال 2014 کشورهای آسیایی وارد فضا شدند. سازمان تحقیقات فضایی هندوستان ماموریتی را برای ارسال فضاپیما به مدار مریخ انجام داد و به اولین سازمانی تبدیل شد که در نخستین تلاش خود موفق به انجام این کار شد.

ژاپن دومین کاوشگر خود را به منظور نمونه برداری از اجرام فضایی با استفاده از فضاپیمای Hayabusa-2 به فضا فرستاد. همچنین با وجود این که ماه نورد چین با نام Yutu، گردآوری اطلاعات از سطح ماه را متوقف کرد، کنترل کنندگان آن به واسطه ارسال آزمایشی یک فضاپیما به دور ماه و باز گرداندن آن به سطح زمین، گامی به جلو برداشتند.

سال 2014 برای سفر تجاری به فضا چندان خوشایند نبود. فضاپیمای توریستی موسسه Virgin Galaxy که با عنوان SpaceShip2 معرفی شد‏ در یک پرواز آزمایشی بر فراز کالیفرنیا دچار نقص فنی شد و در نتیجه یکی از خلبان های آن جان خود را از دست داد.

این اتفاق تنها سه روز پس از انفجار یک سکوی پرتاب در ویرجینیا رخ داد. در این مامویت قرار بود یک راکت بدون سرنشین، تجهیزات و ملزومات موردنیاز ایستگاه فضایی بین المللی را به آن انتقال دهد؛ اما در اثر انفجار سکوی پرتاب تمام این تجهیزات نابود شد.

***تماس با ستاره دنباله دار

فضا پیمای روزتا Rosetta که توسط آژانس فضایی اروپا به منظور کاوش سطح ستاره های دنباله دار به فضا ارسال شده بود، پس از یک سفر طولانی 10 ساله بالاخره در مدار ستاره دنباله دار 67P قرار گرفت و پس از سه ماه توانست در اولین ماموریت فرود بر سطح ستاره دنباله دار، کاوشگر Philae را روی سطح 67P پیاده کند. قبل از این که ارتباط با کاوشگر به دلیل اتمام توان آن قطع شود، به مدت 64 ساعت اطلاعات علمی را درباره ستاره دنباله دار مخابره کرد.

در همین هنگام ناوگان کوچک فضاپیمای مریخ – شامل کاوشگرهای هندی، آمریکایی و اروپایی- تصاویر نزدیکی از ستاره دنباله دار Siding Spring را که از فاصله 139.500 کیلومتری مریخ عبور کرد، به ثبت رساندند. این مسافت تقریبا معادل یک سوم فاصله زمین تا ماه است.

در سال 2014 جستجوی سیارات خارج از منظومه شمسی نیز پیشرفت عظیمی داشته است. در ماه فوریه گروه هدایت کننده فضاپیمای کپلر اعلام کردند که این فضاپیما، مدارک محکمی را از وجود 715 سیاره خارج از منظومه شمسی فراهم کرده است. همچنین کپلر اولین سیاره هم اندازه زمین را شناسایی کرد که دارای فاصله مناسبی از ستاره خود برای شکل گیری حیات است. این دستاورد گام دیگری در راه شناسایی سیارات دوقلوی زمین است.

***رمزگشایی ریشه های انسان

با وجود این که انسان ناندرتال در حدود 30 هزار سال قبل منقرض شد، سال 2014 برای آن سال پرباری بود. دی ان ای انسان ناندرتال در ژنوم انسان های غیر آفریقایی باقی مانده است و در این سال دو محقق موفق شدند میراث ژنتیکی انسان ناندرتال را ثبت و طبقه بندی کنند.

محققان پس از تحلیل و بررسی سوابق دو مورد از قدیمی ترین انسان های هومو توانستند اطلاعات زیادی را درباره برخوردهای جنسی انسان های اولیه و هوموناندرتالنسیس به دست آورند.

این سوابق مربوط به دو مرد بود که یکی از آن ها حدود 45 هزار سال قبل در جنوب سیبری و دیگری در حدود 36 هزار سال قبل در روسیه امروزی زندگی می کرد. اطلاعات حاصل از بررسی دی ان ای، وجود گونه های ناشناخته ای از انسان ها را همزمان با جفت شدن انسان ها هومو و ناندرتال ثابت کرد.

به اعتقاد محققان، جفت گیری این دوگونه از انسان ها بین 50.000 تا 60.000 سال قبل در خاور میانه رخ داده است. درپی سن یابی چندین سایت باستان شناسی در اروپا که با استفاده از کربن پرتوزا انجام گرفت، نشان داد که انسان ها و ناندرتال ها برای مدتی بسیار طولانی تر از چیزی که پیش این تصور می شده در آن مناطق در کنار یکدیگر زندگی کرده اند. این همزیستی در برخی از مناطق به چندین هزار سال می رسد. بخش های بعدی این گزارش متعاقبا منتشر خواهد شد.
 

Majid Nemo

عضو جدید
خانمي که از خوابيدن مي ترسد +عکس

خانمي که از خوابيدن مي ترسد +عکس

[h=1]خانمي که از خوابيدن مي ترسد +عکس[/h]

[h=2]"کريستي کوربت" خانمي 32 ساله است که به خاطر شرايط خاصي نمي تواند از خوابيدن لذت ببرد. اين خانم دچار حالتي غيرعادي است اگر بخوابد ممکن است به طور کامل فلج شود
[/h]

همه ما دوست داريم يک خواب آرام و راحت را تجربه کنيم و تمام خستگي هاي روز را در خواب خالي نماييم. خوابيدن مي تواند ساعت بدن را تنظيم کرده و روز آينده را دلپذيرتر نمايد از اين رو پزشکان مي گويند 8 ساعت خواب در شب الزامي است.
"کريستي کوربت" خانمي 32 ساله است که به خاطر شرايط خاصي نمي تواند از خوابيدن لذت ببرد. اين خانم دچار حالتي غيرعادي است اگر بخوابد ممکن است به طور کامل فلج شود .
اين مشکل به صورتي است که وي بعد از بيدار شدن از خواب قادر به انجام هيچ حرکتي نيست و حتي نمي تواند لب هاي خود را تکان دهد. اين حالت عجيب و ترسناک ممکن است چند ثانيه طول بکشد يا حتي تمام روز وي را درگير کند.
اين بيماري باعث شده است که وي از خوابيدن ترس داشته باشد و نمي تواند خواب لازم در شب را تجربه کند. اين حالت اولين بار در 12 سالگي رخ داد و پس از آن هر ماه چندين بار تکرار مي شد تا اينکه وي تصميم گرفت خوابيدن را ترک کند.
اين بيماري به تنهايي خطري براي بدن ندارد اما مي تواند باعث وحشت و ترس بسياري شود که همين مهمترين دليل خطرناک بودن آن است. پزشکان تا به حال درمان قطعي براي آن پيدا نکرده اند.




 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] استخدام گربه‌ها در یک شرکت!

[/h]
» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر
کد خبر: 93102513763
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱


یک شرکتی ژاپنی که خدمات اینترنتی ارائه می‌کند، برای افزایش بهره‌وری، 9 گربه را استخدام کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از همشهری آنلاین، مأموریت گربه‌ها این است که با سرگرم کردن کارمند‌ها، سطح استرس کاری آنها را کاهش دهند.
افزون بر این، صاحب شرکت Ferray به هر یک از کارمند‌ها ماهانه پنج هزار یوان معادل 42 دلار برای نگهداری از یک حیوان خانگی به انتخاب خود آنها، کمک‌هزینه پرداخت می‌کند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] حرکت جالب دانش‌آموزان برای معلم سرطانی

[/h]
» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر

کد خبر: 93102513750
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰



دانش‌آموزان یک دبستان در همدان برای ابراز همدردی با معلم خود که به بیماری سرطان مبتلاست، موی سرشان را تراشیدند. یکی از روزنامه‌های کشور در تحسین این اقدام، که گزارش تصویری آن در ایسنا نیز منتشر شد، گزارشی از حال و هوای مراسم استقبال از این معلم منتشر کرد.
به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند در گزارش خود آورده است: وقتی دانش‌آموزان مدرسه آیت‌الله معصومی همدان را در حیاط مدرسه آن‌هم با سرهای تراشیده دید، «سرطان از یادش رفت.» آنها، همان 300 دانش‌آموز مدرسه ابتدایی حاشیه شهر همدان، همه موهای سرشان را برای همدردی با معلم ورزش مدرسه، تراشیده بودند.
خانم معلم‌ها از دیدنش اشک ریختند و شاگردان هم با سرهای تراشیده درحالی‌که روپوش‌های آبی تیره و کمرنگ تنشان بود، با پلاکاردهای «آقای قادری دوستت داریم»، از او استقبال کردند.
محمدرضا قادری تنها معلم ورزششان نیست، قهرمانی دوچرخه‌سواری آسیا را هم در کارنامه ورزشی‌اش دارد. دیروز وقتی «آقا معلم» با سری تراشیده، وارد حیاط مدرسه شد، تنها کسی نبود که به خاطر شیمی‌درمانی، موهای سرش را از دست داده بود؛ تمام دانش‌آموزان هم برای همدردی با او، موهایشان را زده بودند.
آنها دور معلمشان حلقه زدند و حضورش را در مراسمی جشن گرفتند. محمدرضا قادری وقتی شاگردانش را دید که موهای سرشان را تراشیده بودند، گفت: «واقعا نمی‌توانم احساسم را از استقبال باشکوه آنها با این شمایل خاص بازگو کنم اما همان لحظه که شادی و خنده عاشقانه آنها را دیدم سرطان از یادم رفت. انگار دوباره متولد شدم و زندگی دوباره به من بخشیده شد.»
دانش‌آموزان مدرسه آیت‌الله معصومی برای معلمشان خواندند: «معلم قهرمان - قوی باش، قوی باش.» قادری این را هم گفت که: «در ماه‌های گذشته در تلاش برای مبارزه با بیماری‌ام بوده‌ام و خوشحالم که بار دیگر توانستم شاگردانم را از نزدیک ببینم. من معلم ورزش هستم و همیشه دانش‌آموزان را در مسیر تندرستی و ورزش تشویق کرده‌ام و حالا هم به‌عنوان یک ورزشکار مبتلا به سرطان ریه در حال مبارزه با این بیماری هستم و می‌خواهم الگویی برای سایر سرطانی‌ها باشم.»
او مراسمی را که در مدرسه برای استقبال‌اش برگزار شده بود، قوت قلبی برای خود دانست: «این کار شاگردانم باعث شد تا با انگیزه بیشتر برای مبارزه با این بیماری تلاش کنم.»
تعدادی از خبرنگاران همدانی هم برای همدردی با معلم و دانش‌آموزان این مدرسه، با موی سر تراشیده برای پوشش خبری آمده بودند. ورزشکاران رشته تریال هم در این مراسم بودند. آنها برنامه ورزشی اجرا کردند و عمو حمید مجری برنامه‌های کودک و نوجوان برنامه‌ای اجرا کرد.
علی ثقفی، رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان درباره این مراسم، به ایرنا، گفت: «بچه‌های این مدرسه که معلم خود را به مانند پدر دوست دارند با این اقدام نشان دادند هرگز معلمانشان را که برای موفقیت آنان تلاش می‌کنند، فراموش نمی‌کنند. تلاش ما بر این است که امید را به زندگی این قهرمان بازگردانیم و این فعالیت نیز کاملاً خودجوش بود و دانش‌آموزان از روی محبتی که به معلم خود داشته‌اند سرهای خود را تراشیده‌اند.»
به گفته او، هدف از برپایی این مراسم، روحیه دادن به این معلم و قهرمان سرشناس دوچرخه‌سواری کشور است: «خوشحالم از این‌که با این حرکت هرچند کوچک توانستیم روحیه این قهرمان ارزنده را تقویت کرده و وی را به فعالیت بیشتر در آموزش و پرورش تشویق کنیم.»
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شمار بیکاران در ترکیه بیش از یک در صد افزایش یافت

شمار بیکاران در ترکیه بیش از یک در صد افزایش یافت

طبق آمار پایگاه اینترنتی سازمان دولتی آمار ترکیه، شمار بیکاران در ترکیه در ماه اکتبر 2014 میلادی به سه میلیون و 43 هزار نفر رسید در حالیکه این شمار در اکتبر 2013، دو میلیون و 470 هزار نفر بود.

میزان بیکاری در میان مردان در اکتبر پارسال 1/9 درصد و در میان زنان 3/13 درصد اعلام شد.

بر اساس این آمار میزان بیکاری در میان جوانان در ترکیه از 1/19 در صد در ماه ستپامبر به 7/19در صد در ماه اکتبر افزایش یافته است.

این آمار شمار شاغلان را در ترکیه 26 میلیون و 138 هزار نفر اعلام کرد که 18 میلیون و 380 هزار نفر از آنان را مردان و هفت میلیون و 758 هزار نفر را زنان تشکیل می دهند.

http://www.irna.ir/fa/News/81466528/
 

Majid Nemo

عضو جدید


ایران ۱-۰ امارات / معجزه در دقیقه آخر، راه فینال هموار شد


حاشیه قبل از بازی ایران - امارات (عکس)




وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال ایران در سومین مسابقه خود در مرحله گروهی جام ملت های آسیا برابر امارات به سومین برد پیاپی خود در رقابت ها دست یافت.
به گزارش وبسایت نود، تیم ملی فوتبال ایران امروز طی آخرین مسابقه خود از گروه C رقابت های جام ملت های آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ برابر امارات برای تعیین صدرنشین گروه قرار گرفت و توانست با گل دقیقه ۹۰ رضا قوچان نژاد به برتری دست پیدا کند.
ایران با این برد ۹ امتیازی شد و به صدر جدول گروه صعود کرد و باید منتظر تیم دوم گروه D باشد و امارات با همان ۶ امتیاز به رده دوم سقوط کرد.
در دیگر دیدار تشریفاتی این گروه بحرین دو بر یک قطر را شکست داد تا میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ با سه شکست با جام ملت های آسیا وداع کند.






__________________
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قاتل های خاموشی که در منزل شما زندگی میکنند

قاتل های خاموشی که در منزل شما زندگی میکنند





وقتی صحبت از چیزهایی ست که می‌توانند به طور بالقوه منجر به مرگ انسان شوند، بیشتر مردم عناصری مانند طوفان، گردباد، زمین لرزه و یا حتی یک کوسه را تصور می‌کنند. برخی افراد حتی شاید دزدی در خانه‌ یا مرد دیوانه‌ای در خیابان را انتخاب کنند.
متأسفانه، واقعیت این است که شما به جای اینکه با یک رویداد اتفاقی و ناگهانی کشته شوید، کم کم و با روندی پیوسته به وسیله‌ی ابزارهایی که هر روز در منزلتان استفاده می‌کنید در حال به قتل رسیدن هستید. برای نمونه در این مقاله نگاهی به ۱۲ محصولی انداخته‌ایم که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید اما نمی‌دانید که این محصولات در حقیقت قاتلان خاموشی هستند که شما را قدم به قدم به مرگ نزدیک‌تر می‌کنند:

[h=4]۱-فتالات موجود در عطرها می‌تواند مضر باشند. تحقیقات انجام شده وجود رابطه‌ای بین ناهنجاری رشدی نوزادان پسر و این مواد موجود در عطرها را ثابت کرده‌اند.[/h]
[h=4]۲-ترکیبات خاصی از پاک‌کننده‌های خانگی (مانند سفید کننده و آمونیاک) می‌توانند گازی تولید کنند که به طور بالقوه کشنده است.[/h]
[h=4]۳-هر ساله در حدود ۴۵۰ نفر به دلیل افتادن از تخت خواب می‌میرند.[/h]
[h=4]۴-بعد از هر نوبت استفاده از خشک کن از خالی کردن فیلتر پرزگیر اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت احتمال ایجاد یک آتش‌سوزی مرگ بار در منزلتان را دو چندان کرده‌اید.[/h]
[h=4]۵-اگر خانه‌ی شما قبل از سال ۱۹۷۸ ساخته شده است، شاید مجبور باشید با رنگ‌های سربی رو به رو شوید. خود رنگ تا زمانی که به دیوار چسبیده باشد خوب است؛ اما اگر شروع به پوسته شدن و جدا شدن از دیوار کند به طوری که قابل استنشاق شود می‌تواند بسیار سمی و کشنده باشد.[/h]
[h=4]۶-در حالی که اکثر گیاهان خانگی نسبتاً ایمن و بی خطر هستند، بسیاری از آن‌ها در واقع سمی‌اند؛ بنابراین، بهتر است کودکان خردسال خود را از این برگ‌ها دور کنید.[/h]
[h=4]۷-کرم‌های ضد آفتاب حاوی فیلترهای شیمیایی هستند که ممکن است موجب آسیب مادران باردار و روند رشد کودک آن‌ها شود.[/h]
[h=4]۸-پارابنهای موجود در شامپو و لوسیون نیز در تومورهای سرطان پستان یافت شده‌اند.[/h]
[h=4]۹-کمی کپک چیزی نیست که نگرانش باشیم، اما اگر این کپک به رشد خود ادامه دهد می‌تواند منجر به واکنش‌های آلرژیک، حملات آسم، مشکلات سیستم عصبی مرکزی و حتی سرطان شود.[/h]
[h=4]۱۰-ماده‌ی شیمیایی به نام تولوئن در رنگ مو وجود دارد که می‌تواند منجر به ابتلای فرد به سرطان خون شود.[/h]
[h=4]۱۱-هر ساله در حدود ۳۴۰ نفر به دلیل شرایط لغزنده در وان حمام جان خود را از دست می‌دهند.[/h]
[h=4]۱۲-دئودورانت ها حاوی یک ماده‌ی شیمیایی به نام تریکلوزان هستند که می‌تواند عملکرد عضلات و سیستم غدد درون‌ریز را مختل کند.[/h]
مسلماً هدف بنده از بیان این خطرات این نیست که بگویم شما باید استفاده از تمام این محصولات را به طور کامل کنار بگذارید. قطعاً کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند از توسعه و رشد سرطان پوست جلوگیری کنند… اما آگاهی از عوارض جانبی این محصولات هم می‌تواند مفید و سازنده باشد.



منبع: 4farda.com
 

Majid Nemo

عضو جدید




http://forum.hammihan.com/thread167428.html
یارانه های نقدی تبدیل به کارت انرژی می شوند .


عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال تبدیل یارانه نقدی به کارت انرژی در سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تصویب طرح در سال آینده تمام خانوارهای ایرانی از کارت انرژی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز


امیرعباس سلطانی گمانه زنی های مطرح شده در خصوص حذف یارانه پر مصرف ها را از سوی دولت و مجلس رد کرد و گفت: در حال حاضر دولت مخالف اجرای این سیاست است.
به گفته وی، هم اکنون دولت خواستار پرداخت یارانه به تمام دهک های درآمدی است و پیش بینی می شود در سال آینده هیچ گروه درآمدی از دریافت یارانه حذف نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، در ادامه از افزایش قیمت حامل های انرژی نظیر آب، برق و گاز در سال آینده خبر داد و گفت: قیمت این حامل های انرژی در سال آینده حداقل 25 درصد افزایش خواهد یافت.
نماینده مردم بروجن با اعلام این که 34 درصد از بودجه کشور در سال آینده به نفت وابسته است ادامه داد: در سال آینده 60 درصد از بودجه کشور به صورت غیر مستقیم به نفت وابسته است.

سلطانی، با اعلام این که قیمت نفت وضعیت خوبی ندارد قیمت هر بشکه نفت در سال گذشته را حدود 100 دلار دانست و گفت: امسال این رقم کمتر از50 دلار است و پیش بینی مجلس این است که بخش قابل توجهی از بودجه تحقق نمی یابد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اقتصاد بدون نفت امکانپذیر نیست و طرح این موضوع کاربرد تبلیغاتی دارد این در حالیست که در لایحه بودجه سال 94 با توجه به شرایط کشور انضباط مالی خوبی دارد و از شفافیت و قانونمندی خوبی برخوردار است.

 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نامه‌هایی که جعلی از آب درآمدند +تصاویر

نامه‌هایی که جعلی از آب درآمدند +تصاویر

[h=1] [/h]​


انتشار نامه‌ای در رسانه‌ها منتسب به سفیر سوئد، وی را وادار به واکنش کرد. نامه‌‌ای که گویا در پاسخ به نامه زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نوشته و به وی پیشنهاد شده است که نوبل صلح را به «علی مطهری» اعطا کند. «پیتر تیلر» ضمن تکذیب این نامه گفت: «این نامه با انگلیسی بسیار ضعیفی نوشته شده و حتی نام مرا غلط نوشته اند، اما نکته نگران کننده این است که ظاهرا این نامه روی سربرگ سفارت درج شده که این کار جعل مدرک رسمی است.»



بخشی از این نامه به این شرح است: «سلام و ابراز دوستی و آرزوی موفقیتتان برای اعلی حضرت کارل گوستاو شانزدهم دریافت شد. به جناب عالی اطمینان می‌دهم که جامعه نه میلیون و هفتصد هزار نفری سوئد، همچون نیم قرن گذشته، در آرزوی صلح جهانی برای همه ـ از جمله مردمان تمدن باستانی و بزرگ ایران ـ است........ خواهشمندم این جمله را یک اهانت ارزیابی نکنید. اگر از مردم سوئد بپرسند مهمترین ایرانی دارای صلاحیت برای گرفتن جایزه صلح نوبل کیست، پاسخ بسیاری از آنها، نامزد پیشنهادی جناب‌عالی نخواهد بود. شاید شما ـ مانند خود ما در هنگام دریافت نامه‌تان ـ شگفت‌زده شوید وقتی بشنوید مردم سوئد، ژنرال «قاسم سلیمانی» را شایسته‌ترین فرد خاورمیانه برای دریافت جایزه صلح نوبل می‌دانند. او مهمترین فردی است که توانسته در چند سال اخیر، مقابل جنایات گروه تروریستی آی اس آی اس بایستد، کشتارها را متوقف کند و جان انسانهای غیرنظامی بسیاری را نجات دهد. به عنوان یک فرد علاقمند به کشور بزرگ ایران، به جناب‌عالی پیشنهاد می‌کنم با کمک دیگر استادان دانشگاههای خاورمیانه، برای معرفی ژنرال سلیمانی به آکادمی جایزه صلح نوبل در سال جاری بکوشید و افتخاری دیگر را به نام کشورتان ثبت کنید.»

این در حالی است است که این نامه جعلی، تنها یادداشتی طنز از «محمد سرشار» رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان بوده که در صفحه شخصی اش در گوگل‌پلاس منتشر کرده است. جالب است که سرشار در ذیل نامه، طنز بودن این نوشته را قید کرده است؛ اما رسانه‌هایی که این نامه را را بازنشر داده‌اند، گویا توجهی به این نکته نداشته‌اند. سرشار در پاسخ، این اقدام خود را به نامه «چارلی چاپلین» به دخترش تشبیه کرده است. این نشان می‌دهد که نامه های اینچنینی سابقه‌دار هستند.

نامه تهمینه میلانی به گلشیفته فراهانی: «زهی خیال باطل»

تهمینه میلانی هم نامه‌ای که به نقل از وی به گلشیفته فراهانی نوشته شده را تکذیب کرده است. بخش‌هایی از این نامه که در فضای مجازی سروصدا کرده، به این شرح است: «دخترم، تو آزادی که هر کاری که دوست داری انجام دهی؛ ولی اگر خیال کردی که با این کار کمکی یا قدمی برای حقوق یا ارزشهای انسانی و زنان برداشته ای، زهی خیال باطل… در گذشته کمی فکر می کردم که شاید جنبه هایی از هنر در تو وجود داشته باشد برای نمایش دادنش؛ ولی اکنون فکر می کنم تنها دارایی ات همان بود که به نمایش گذاشتی. حتی اگر چیزی به تو اضافه شده باشد، آن چیز ارزش انسانی ندارد.»

نامه پدر به جرالدین: «انسان باش»

یکی دیگر از این نامه های جعلی، نامه جنجالی «چارلی چاپلین» به دخترش جرالدین است که نخستین بار در مجله روشنفکر منتشر شد. نامه‌ای که هنوز هم جعلی بودنش برای بسیاری باورپذیر نیست؛ در حالی که این نامه تنها ابتکار خلاقانه «فرج الله صبا» سردبیر این مجله، برای خالی نماندن صفحه نامه‌های فانتزی بوده است! او درباره این نامه گفته بود: «بعد از چاپ این نامه است که مصیبت شروع می‌شود! آن را نوار کردند، در مراسم مختلف دکلمه اش می‌کردند ، در رادیو و تلویزیون صد بار آن را خواندند، جلوی دانشگاه آن را می‌فروختند ، هر چقدر که ما فریاد کشیدیم آقا جان این نامه را چاپلین ننوشته کسی گوش نکرد . بدتر آنکه به زبان ترکی استانبولی ، آلمانی و انگلیسی هم منتشر شد.» بخش‌هایی از این نامه به این شرح است: «دخترم هیچ کس و هیچ چیز دیگر در این جهان نمی توان یافت که شایسته آن باشد. دختری ناخن پای خود را برای آن عریان می کند. برهنگی بیماری عصر ما است. به گمان من تن تو، باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است. حرف بسیار برای تو دارم، ولی به وقت دیگر می گذارم و با این آخرین پیام نامه را پایان می بخشم. انسان باش، پاک دل و یکدل، زیرا گرسنه بودن، صدقه گرفتن و در فقر مردن بارها قابل تحمل تر از پست و بی عاطفه بودن است.»



نامه امیرکبیر به ناصرالدین شاه: «اداره امور مملکت با توصیه عمه و خاله نمی‌شود.»

نامه‌ای که منتسب به امیرکبیر به ناصرالدین شاه منتشر شده است، به دلایل مختلفی مخدوش است: « قربانت شوم، الساعه که در ایوان منزل با همشیره همایونی به شکستن لبه نان مشغولم، خبر رسید که شاهزاده موثق الدوله حاکم قم را که به جرم رشا و ارتشا معزول کرده بودم به توصیه عمه خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده اید. فرستادم او را تحت الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره امور مملکت با توصیه عمه و خاله نمی شود. زیاده جسارت است. تقی»
کارشناسان دلایل مختلفی برای جعلی بودن این نامه ذکر کرده‌اند که فقط چند دلیل آن به این شرح است: اول اینکه خط امیرکبیر با این دستخط همخوانی ندارد. دوم، امیرکبیر حتی در روزگار تبعید نیز نامه عتاب آلود و تهدیدآمیز و ملامت آمیز به شاه ننوشت، چه برسد به هنگامی که در اوج قدرت بود. سومین دلیل این است که نامه فاقد تاریخ است و اکثر نامه های امیر تاریخ دقیق داشته‌اند. دلیل بعدی هم این است که وی همواره همسر دومش و خواهر ناصرالدین شاه را ملک زاده خانم خطاب می کرد. گاهی نیز عبارت «خانم» را به کار می برد و هیچ گاه در هیچ یک از مراسلات او به شاه حتی هنگام گله از عزت الدوله او را «همشیره همایونی» خطاب نمی کرد. این دلایل و بسیاری اسناد و ادله دیگر ثابت می‌کنند که این نامه‌جعلی بوده و چیزی جز سندسازی نیست.


نامه عمربن خطاب به یزدگرد سوم و بالعکس!

این نامه هم که منتسب به عمربن خطاب بوده، جعلی شناخته شده است. جالب است که نه تنها نامه وی به یزدگرد جعل شده است که نامه ای هم از جانب یزدگرد سوم در پاسخ به آن جعل شده است. این نامه جعلی هم با این جمله آغاز می‌شود: «من آینده خوبی برای تو و ملتت نمی بینم مگر اینکه پیشنهاد من را قبول کرده و بیعت نمایی» یزدگرد سوم هم در این نامه خیالی اینگونه پاسخ می‌دهد: «شگفتا که تو در پایه خلیفه عرب نشسته ای ولی آگاهیهای تو از یک عرب بیابان نشین فراتر نمی رود به من پیشنهاد می کنی که خدا پرست شوم. ای مردک هزاران سال است که آریاییان در این سرزمین فرهنگ و هنر، یکتا پرست می باشند و روزانه پنج بار به درگاهش نیایش می کنند.»

وصیت‌نامه داریوش: «قدرت یک پادشاه تنها در شمشیر نیست بلکه به ثروت نیز هست.»

از داریوش، یکی ازبزرگترین پادشاهان خاندان هخامنشی هیچ دست‌نوشته ای مبنی بر وصیت‌نامه بر جای نمانده است؛ در حالی که در فضای مجازی با متن‌هایی با عنوان وصیت‌نامه داریوش (خطاب به خشایارشا) روبه‌رو هستیم: «اينک كه من از دنيا مي‌روم بيست وپنج كشور جزو امپراتوري ايران مي‌باشد ودر تمام اين كشورها پول ايران رواج دارد و ايرانيان در آن كشورها داراي احترام مي‌باشند و مردم كشور ها نيز داراي احترام هستند. جانشين من خشايارشا بايد مثل من در حفظ اين كشورها بكوشد و راه نگهداري اين كشورها اين است كه در امور داخلي آنها دخالت نكند و مذهب و شعائر آنها را محترم بشمارد. اكنون كه من از دنيا مي روم تو دوازده كرور زر در خزانه سلطنتي داري و اين زر يكي از اركان قدرت تو می باشد. زيرا قدرت يك پادشاه فقط در شمشير نيست بلكه به ثروت نيز هست.»

وصیت‌نامه کوروش: «در زندگی‌ام پا از اعتدال بیرون ننهاده‌ام»

باستان‌شناسان ایرانی، وصیت‌نامه کوروش را هم تکذیب کرده‌اند و معتقدند که هیچ سندی دال بر اینکه از وی وصیت‌نامه‌ای باقی مانده است، وجود ندارد؛ با این حال باز هم شاهد مطالبی با عنوان وصیت‌نامه کوروش هستیم: «من دوستان را به خاطر نیکویی‌های خود خوشبخت و دشمنانم را فرمان‌بردار خویش دیده‌ام. زادگاه من بخش کوچکی از آسیا بود. من آنرا اکنون سربلند و بلندپایه باز می‌گذارم. اما از آنجا که از شکست در هراس بودم، خود را از خودپسندی و غرور بر حذر داشتم. حتی در پیروزی های بزرگ خود، پا از اعتدال بیرون ننهادم. در این هنگام که به سرای دیگر می‌گذرم، شما و میهنم را خوشبخت می‌بینم و از این رو می‌خواهم که آیندگان مرا مردی خوشبخت بدانند... .»


[h=3]جام جم آنلاین-نامه های مهمی که جعلی از آب درآمدند[/h]
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا کتابی دارید که به کتابخانه پس نداده اید?

آیا کتابی دارید که به کتابخانه پس نداده اید?

امروز چشمم به کتابی افتاد که حدود 11 سال پیش از کتابخانه امانت گرفتم و هنوز پس ندادم. کتابی که از آن خیلی چیز ها یاد گرفتم و شاید از کتاب هایی بود که در سرنوشت من تاثیر گزار بود. آیا شما هم چنین داستانی داشتید. چه کتابی را امانت گرفتید و چه مدت از زمان پس دادن آن گذشته؟ شاید روایت اولین رئیس جمهور ایالات متحده و بنیان گزار دموکراسی در این کشور شنیدنش و این که حتی مردی که مشهور است هرگز دروغ نمی گفت دچار چنین اشتباهی شده که البته احتمالاً شاید به علت مشغله زیاد بوده خالی از لطف نباشد.

جام جم آنلاين: مسئولان قدیمی ترین کتابخانه نیویورک با شگفتی پی برده اند که جرج واشنگتن ، نخستین رئیس جمهور آمریکا دو جلد از کتاب های کتابخانه را برنگردانده است.





اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سال 1789 دو کتاب از "کتابخانه انجمن نیویورک" قرض گرفت اما آنها را برنگرداند.

اکنون با گذشت 221 سال و با احتساب تورم، جریمه بانگرداندن کتاب ها به 300 هزار دلار رسیده است.
کتابخانه انجمن نیویورک گفته است که در پی گرفتن جریمه نیست، بلکه فقط کتاب ها را می خواهد.
مادلین موریس خبرنگار بی بی سی در واشنگتن گفت: معروف است که جرج واشنگتن هرگز دروغ نمی گفت اما به نظر می رسد که حتی او نیز آدم بی عیبی نبوده است.
جرج واشنگتن در روز پنجم اکتبر سال 1789 دو کتاب را از تنها کتابخانه موجود در "منهتن" قرض گرفت. یکی "قانون ملل" درباره روابط بین المللی و دیگری یک جلد از متن مناظره های مجلس عوام بریتانیا.
جرج واشنگتن حتی نامش را در کتاب قرض گیرندگان امضا نکرد. فقط یک دستیار کتابخانه نوشت "رئیس جمهور" تا معلوم شود چه کسی کتاب ها را برده است.
قرار بود کتاب ها یک ماه بعد برگردانده شود اما هرگز چنین نشد و از آن زمان جریمه تاخیر در بازگرداندن به تدریج انباشته شده است.
مسئولان کتابخانه هنگام دیجیتالی کردن فهرست کتاب های امانت گرفته شده آن زمان متوجه این اختلاف شدند.

اما خبر غم انگیز برای طرفداران ادبیات سیاسی قرن هجدم اینکه به نظر می رسد کتاب ها ناپدید شده باشد.

منبع: http://www1.jamejamonline.ir/printable.aspx?newsnum=100872991190

شما چه کتابی را امانت گرفتید و بازنگردانده اید؟ چه مدت از زمان پس دادن آن گذشته؟
 
آخرین ویرایش:

nina_taknam

عضو جدید
مرگ تلخ مادر باردار به خاطر رسم اشتباه خانواده

مرگ تلخ مادر باردار به خاطر رسم اشتباه خانواده

واکنش عجیب خانواده زن باردار که پس از زایمان نیاز به تزریق خون داشت مادری را با حسرت دیدن چهره کودکش به کام مرگ فرو برد.

به گزارش صبحانه به نقل از ایران، «بیمار ما بمیرد بهتر از آن است که خون به او تزریق شود!» این گفته‌های باورنکردنی خانواده زن بارداری است که در یک قدمی مرگ قرار گرفته و کوچک‌ترین ثانیه‌های گمشده می‌تواند جان وی را به مخاطره بیندازد.در اتفاقی غم‌انگیز اعضای خانواده یک زن باردار یکی از روستاهای چابهار با جلوگیری از تزریق خون و سرم و جلوگیری از ارائه خدمات پزشکی و ایجاد تأخیر در فرآیند پزشکی باعث مرگ این مادر شدند. اعضای خانواده این زن اظهار داشته اند در روستایشان رسم است هیچ گاه خون انسان دیگری نباید در بدن کسی دیگر وجود داشته باشد حتی اگر بیمارشان بمیرد.

براساس گفته شاهدان عینی از بیمارستان امام علی(ع) چابهار در هفته گذشته، به دلیل زایمان یک زن باردار که بعد از متولد شدن فرزند نیازمند به تزریق خون برای جبران خون از دست رفته بوده است با ممانعت اعضای خانواده این بیمار اجازه تزریق خون به این بیمار داده نمی‌شود و بیمار به دلیل تأخیر بوجود آمده بعد از انتقال به بیمارستان زاهدان به کام مرگ فرو می‌رود. مخالفت اعضای خانواده این زن بیمار به حدی بوده است که در برابر درخواست مسئولان برای اجازه تزریق خون و مداوای بیمار و احتمال مرگ حتمی‌بیمار به دلیل خون از دست داده اعلام می‌کردند که بیمار ما بمیرد بهتر از آن است که به او خون تزریق کنید! ما فرزند را هم نمی‌خواهیم، فقط اجازه دهید بیمارمان را با خود ببریم.

ظاهراً مادر این بیمار که خود نیز حضور داشته است اعلام می‌کرد، ما خودمان در روستاها بچه‌های زیادی به دنیا آورده ایم و این طور چیزها نیاز نبوده است !تماس مسئولان با پدر این زن باردار نیز نتیجه بخش نبود تا اینکه به ناچار براساس تصمیمات اجرایی و دخالت حراست بیمارستان و دور کردن خانواده بیمار از تخت بیمار، تزریق سرم و خون به بیمار پس از حدود 10 ساعت تأخیر آغاز می‌شود، اما کار از کار گذشته بود و در حقیقت زمان مؤثر برای مداوای بیمار صرف بگو مگو و توجیه اطرافیان بیمار برای اقدامات پزشکی شده بود به‌گونه‌ای که زن باردار به کام مرگ فرو رفت. دکتر «عبدالعزیز نماشیری» رئیس بیمارستان امام علی(ع) چابهار در این خصوص به« ایران» گفت: برخی از علائم مریضی‌ها بعد از زایمان ظاهر می‌شود و در این بیمار نیز بعد از زایمان علائم کبد چرب دیده شد که شدت پیشرفت این بیماری به قدری بوده که تقریباً کبد در حال از کار افتادن بوده است و باید اقدامات سریع پزشکی انجام می‌شد در این شرایط در هماهنگی با متخصصان فوق گوارش در زاهدان و رزرو تخت، اقدامات برای انتقال بیمار به زاهدان صورت گرفت، اما متأسفانه درنگ اطرافیان این بیمار و ظاهراً بی‌اعتمادی آنان به پزشکان و شیوه درمانی فرصت زمانی مناسب را تلف کرده و سرانجام با وجود تمام تلاش‌های پزشک وقتی زن جوان به بیمارستان زاهدان منتقل می‌شود به دلیل شدت پیشرفت بیماری به خاطر تأخیر 10 ساعته درگذشته است.

تحلیل شوک: اکنون مادر جان باخته و آرزوی دیدن کودک خود را از دست داده و همچنین این نوزاد از داشتن مادر محروم شده است. واقعاً درباره این اتفاق نادر چه می‌توان گفت، چه کسی را باید مسئول دانست، مرگ این مادر و محروم شدن فرزندان از داشتن مادر و هزاران سؤال بی‌پاسخ را چه کسی یارای پاسخ گفتن دارد.
آیا می‌توان این استدلال را پذیرفت که خانواده بیمار در هر شرایطی می‌تواند بدون رعایت توصیه‌های پزشکی و ادامه مداوا از جمله تزریق سرم، خون و... بیمار را مرخص و به محلی دیگر منتقل کنند؟ چگونه است که اگر بیمار در بیمارستان یا اتاق عمل جان ببازد مدعی می‌شویم و بازخواست را حق همه می‌دانیم، اما در مقابل مرگ بیمار به دلیل تصمیمات و تأخیرهای ایجاد شده توسط همراهان نمی‌توانیم کاری کنیم، آیا اجازه زنده ماندن بیمار فقط در دست پدر، مادر و همسر است؟ آیا امروز کسی می‌تواند خانواده این بیمار را بازخواست کند که چرا جلوی ارائه خدمات پزشکی ضروری را در زمان مناسب گرفته‌اند و شاید مسبب اصلی مرگ این مادر هستند.


نکته حزن‌برانگیز در مرگ تلخ مادر این که خانواده وی پس از مرگ بیمار خود، ناخودآگاه دیگران را مقصر می‌دانند و مدعی می‌شوند که خدمات خوب نبوده است. جای تحقیقات علمی، میدانی و پژوهشی درخصوص چرایی وقوع چنین حوادثی خالی است و باید همپای تصمیمات توسعه‌ای و زیربنایی برای حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و بهبود شرایط کلی جامعه فکر اساسی کرد


[h=1]مرگ تلخ مادر باردار به خاطر رسم اشتباه خانواده [/h]
 

Similar threads

بالا