اشتبا‌هاتی که در تربیت کودک مرتکب می شویم !

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
با وجود آنکه آموزش در زمینه تربیت فرزند این روزها به شکل مناسبی جریان دارد، هستند والدینی که برخی نکات ریز را فراموش می‌کنند و در تربیت فرزندشان اشتبا‌هاتی را مرتکب می‌شوند. بد نیست با هم برخی از این اشتبا‌هات را مرور کنیم.

در بیماری هم به مدرسه می‌رود
بله، من مادری هستم که صبر نمی‌کنم فرزندم بهبود کامل پیدا کند و زود او را به مدرسه می‌فرستم و همین می‌شود که از مدرسه با من تماس می‌گیرند و می‌خواهند که او را به خانه برگردانم چون تب دارد. متخصص اطفال به من گفته که 24 ساعت بعد از آنکه تب کودک فروکش کرد می‌توانم او را به مدرسه بفرستم.

اشتباه را کنار بگذارید: بیشتر بچه‌ها زیاد بیمار می‌شوند.
شخیص این‌که بیماری‌ آنها چیز مهمی است یا نه، سخت است. اگر هر بار که کودک احساس ناراحتی کرد در خانه بماند هیچ وقت خانه را ترک نخواهد کرد.

بهترش کنید: اگر کودک تب، تهوع و گلودرد دارد می‌تواند در خانه بماند. بعد از 24 ساعت استفاده از آنتی‌بیوتیک می‌تواند به مدرسه برگردد.

من اجازه چرت زدن نمی‌دهم
سال‌ها سعی می‌کردم دخترم را راضی کنم که بعد از ظهرها یک ساعت بخوابد و او هم از هر راهی استفاده می‌کرد که این کار را نکند، جیغ می‌زد، پایش را به زمین می‌کوبید و... بعدها فهمیدم که وقتی نمی‌خوابد شب‌ها راحت‌تر می‌خوابد. دیگر هروقت می‌خواست به خواب برود فورا او را با آهنگ‌های بلند بیدار نگه می‌داشتم.

اشتباه را کنار بگذارید: وقتی کودکان به 3 سالگی می‌رسند بهتر است خواب نیمروزی نداشته باشند. حتی در مورد کودکان کم سن‌تر اگر خواب نیمروزی باعث ایجاد اشکال در توانایی خواب آنها در ساعت 9 شب شود بهتر است این اتفاق نیفتد.

بهترش کنید: طی فرایندی که کودک‌تان عادت خواب نیمروزی را کنار می‌گذارد بهتر است بعضی روزها در طول روز فعالیت کمتری داشته باشد، مثلا کتاب بخواند یا نقاشی کند تا بدنش استراحت داشته باشد. او دیگر لازم نیست 11 تا 13 ساعت در روز بخوابد برای کودکان پیش دبستانی 9 تا 10 ساعت خواب کافی است.

سرش داد می‌زنم
دو هفته پیش مقداری رنگ را در اتاق گذاشته بودم و برای آوردن چای به آشپزخانه رفتم. 2 دقیقه بعد وقتی به اتاق برگشتم دیدم پسرم رنگ را به تمام مبل و البته صورتش زده است. من کلی داد زدم و او را سرزنش کردم!

اشتباه را کنار بگذارید: همه ما گاهی در مقابل فرزندان‌مان کنترل‌مان را از دست می‌دهیم. خبر خوب این است که گاهی بد خلقی کردن با فرزندان خوب است چون آنها می‌فهمند که والدین کامل نیستند.

بهترش کنید: اگر سر فرزندتان داد زدید از او معذرت‌خواهی کنید و توضیح مختصری به او بدهید. یک نفس عمیق بکشید، به این ترتیب نه تنها احساس آرامش می‌کنید بلکه الگوی مناسبی برای کنترل خشم به کودک‌تان می‌دهید.

نمی‌گذارم چیزی را با دیگران تقسیم کند
بردن بادبادک به پارک ایده خوبی بود اما چند دقیقه بعد که بچه‌های دیگر پارک بادبادک پسرم را دیدند خواستند که آن را بگیرند. پسرم حین اینکه بقیه می‌خواستند بادبادکش را بگیرند داد می‌زد و من با اینکه معمولا همه چیز را نوبتی می‌کنم در این مورد این کار را نکردم و احساس بدی داشتم.

اشتباه را کنار بگذارید: کودک از 20 ماهگی مفهوم اشتراک‌گذاری را می‌فهمد اما مهم نیست فرزند شما چند ساله است اما بهتر است وسایل بازی را به جایی که بچه‌های زیادی هستند، نبرید.

بهترش کنید: با انتظار بیش از حد فرزندتان را ناامید نکنید. در این میان زمان بازی بعدی او را آموزش دهید. زمان در نظر بگیرید و توضیح دهید که مثلا علی می‌تواند با اسباب‌بازی بازی کند تا وقتی که صدای «بیپ »بیاید و بعد نوبت توست. این زمان را طولانی نکنید.

منبع:مجله سیب سبز
بیتوته
 

l-mohajeri

عضو جدید
کلمات می توانند ذهن فرزندانتان را تغییر دهند. یاد بگیرید بهترین کلمات را استفاده کنید.

پدر یا مادر بودن یکی از سخت ترین و در عین حال معنادارترین کارهاست. متاسفانه، تصورات متداول در مورد طریقه بزرگ کردن بچه هایی مسئولیت پذیر ممکن است منجر به ارتباط نادرست و بی تاثیر شود. بعضی والدین از روش های اجازه دادن استفاده می کنند که زبان مستقل و حس تاثیرگذاری را از او می گیرد. بعضی والدین هم بیش از اندازه در اجازه دادن ها آسان می گیرند تاجایی که کودک محدودیت و کنترل فردی را یاد نمی گیرد. تحقیقات نشان می دهد که هر دوی این روش ها در توانایی کودک برای تعدیل احساسات خود و ایجاد روابط سالم در بزرگسالی اخلال ایجاد می کند. بهترین روش تربیتی روشی عادلانه و محترمانه است که هدف آن به جای تسلیم کودک، یادگیری او باشد. شنیدن و احترام گذاشتن به احساسات کودک، دادن حق انتخاب به او و ایجاد محدودیت های مشخص و عادلانه درمورد رفتارهای غیرقابل قبول، تعادلی سالم ایجاد می کند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم چطور از روش های بی اثر و بی نتیجه برای ارتباط با فرزندانتان اجتناب کنید.
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
چند مدت پیش این مطلب رو جایی خوندم و دیدم تکرار اون در اینجا خالی از لطف نیست :

کودکان نگاه می‌کنند، گوش می‌دهند، یاد می‌گیرند، و انجام می‌دهند.

می‌گویند فرزندان والدین خود را آشکار می‌کنند.
فرزندان آن می‌شوند که والدینشان هستند از این‌رو تعلیم و تربیت نقش بسیار مهمی در شکل‌‌‌گیری شخصیت فرزندان دارند.
مثلی است که می‌گوید صدای عمل تو آن‌قدر بلند است که صدای سخنت را نمی‌شنوم. تعلیم و تربیت دیگر تنها پند و اندرز کودکان نیست بلکه کودک صدای رفتار ما را می‌شنود و همان را به کار می‌بندد.
 

hbigdeli

عضو جدید
چند مدت پیش این مطلب رو جایی خوندم و دیدم تکرار اون در اینجا خالی از لطف نیست :

کودکان نگاه می‌کنند، گوش می‌دهند، یاد می‌گیرند، و انجام می‌دهند.


دقیقا همینطور هست، من به عینه این رو دیدم. یعنی بلافاصله بعد از اینکه پدر و مادر کاری رو انجام می دهند کودکان همین کار رو عینا تکرار می کنند
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
هشـــــدار به کسانی که در خانه گربه دارند
امروز توی یکی از روزنامه های اونطرفِ آب مطلبی خوندم در مورد خطر ابتلای کودک به بیماریهای روانی و کند ذهنی و کودنی و معلولیتِ بدنی توسطِ انگلی که در بدن گربه زندگی میکنه
دانشمندان دانشگاه فلوریدای امریکا کشف کردند که اگر گربه در خانه باشه خیلی باید مراقب بهداشت خانه باشید و نذارید گربه به کودک خصوصاً کودکِ شیرخوار نزدیک بشه
این انگل در معده ی گربه وجود داره و با مدفوع گربه خارج میشه و اگر کودک مدفوع یا مخرج یا اطرافِ مخرجِ گربه يا حتى دست و پای گربه رو لمس کنه یا جاهای رفت و آمد گربه رو لمس کنه و یا گربه خودش رو به کودک بماله یا کودک و لباسش رو با دست پا لمس کنه احتمال زیاد داره که این انگل وارد بدنش بشه
این انگل میره داخل مغز و عضلات کودک و باعث مشکلاتی که ذکر کردم میشه
منبع
http://www.alqabas.com.kw/Articles.aspx?ArticleID=1061956&CatID=789
 
آخرین ویرایش:

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
اگر برای فرزندتون کامپیوتر میخرین بهش نگین این کامپیوتر برایِ تو هست و اون رو تو اتاقش نذارید .
خصوصاً اگر که اینترنت هم بهش وصل باشه .
خیلیها این کار رو انجام دادند و کار به جاهای باریک کشید و از کرده خود پشیمون شدند .
کامپیوتر رو بخرین و بذارین تو هالِ خونه و بگین برایِ هممون هست .
درضمن کامپیوتر رو طوری بذارین که مانیتورش رو به دیوار نباشه و اونهائی که میرند و میان بتونند صفحه رو ببینند وگرنه ممکنه بدجوری پشیمون بشید .
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
اگر فرزندتون یا فرزندانتون سرتون داد میزنند , بهتون توهین میکنند و ناسرا میگند و حتی روی شما دست بلند میکنند , گذشته رو به یاد بیارین , گذشته ای که حالا داره تکرار میشه .
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
امر و نهی زیاد و بیجا بچه رو لجباز مىکنه .
به بچه امر و نهی بیخود نکنید
امر و نهی شما باید حکیمانه و خردمندانه و بجا باشه
گاهی بچه کار اشتباه انجام میده اما میشه به حال خودش بذارینش تا خودش کم کم متوجه بشه راهِ بهتری هم وجود داره و یا اینکه پدر و مادر با مهربانی و نرمی , روشِ بهتر رو بهش پیشنهاد بدند و بگن امتحان کنم ببین اینجوری بهتر نیست ؟
بعضی از پدر و مادرها روزی صد تا امر نهی میدند به بچه ی بینوا .
اینجا نشین , اینجوری نشین , اونجوری بخور , اینجوری بخواب , اینو بپوش ,
اینجور پدر و مادرها بچه هاشون رو میخوان با زور , کامل و بی نقص و نمونه بار بیارند که نتیجه معکوس میگیرند

پیش بچه هاشون بی اعتبار میشند , ابهت و هیبتشون رو از دست میدن , امر و نهیشون بی اعتبار و بی ارزش میشه , کار به جائی میرسه که بچشون توی روشون وای میسه و میگه نمیخوام , دوست ندارم , دلم میخواد , به تو چه , برو گم شو , برو بیرون , خستم کردین . کم کم کار به دست بلند کردن روی پدر و مادر هم میرسه و گاهی کار به کشتن پدر و مادر هم کشیده .
رفتار شما با پدر و مادرتون خیلی تاثیر داره در رفتار فرزندانتون با شما چون شما خودتون اخلاقتون طوری هست که ناخودآگاه بچه هاتون رو طوری تربیت میکنین که با شما همونطوری رفتار میکنند که با والدینتون رفتار کردین
شما وقتی به خود میاین که دیگه دیر شده و اعتبار و هیبت و احترامتون پیش بچه هاتون از بین رفته و بچه هاتون تو روی شما وایمیسند
انسان قابل تغییر هست . اگر خودتون تغییر کنین بچه هاتون هم کم کم تغییر میکنند
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
يادتون باشه در دوران مهد کودک و پیش دبستانی هیچکسی حق نداره بچه رو مجبور کنه که مشق بنویسه و از بچه حساب کتاب پس بگیره که چرا فلان کار رو انجام نداده , چرا فلان نقاشی رو که گفتند نکشیده
کسی حق نداره به بچه بگه ای واااای ننوشتی ؟ نقاشی نکشیدی ؟ واااای بدو سرویس اومد . ای وااای لباست رو هنوز نپوشیدی ؟
اینها بچه رو روانی میکنه و اثرات مخرّب در مغز و اعصاب بچه میذاره و باعث سردرد های مکرر و ترسو شدن بچه یا خودخور شدنش یا عصبی شدنش میشه یا همیشه ترس و نگرانی و دلهره داره و گاهی حتی چند تا از موهای سرش سفید میشه
بچه میره مهد کودک تا با جو مدرسه کمی آشنا بشه . بودن با بچه های دیگه , آشنا شدن با موجودی به اسم معلم , تمرینِ گوش دادن و شنیدن و یاد گیری و غیره
اما بچه باید احساس آرامش و شادی داشته باشه در مهد کودک نه ترس و وحشت و دلهره و نگرانی و غصه و غم و غیره
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
بچه های کوچکتر از 10 سال نباید بیشتر از 20 دقیقه پای کامپیوتر و تبلت بشینند
علاوه بر ضعیف شدن سریع چشماشون , استخوانهای گردن و ستون فقراتشون دچار تغییرات ناجور میشه
مغزشون هم دچار صدمات جبران ناپذیر میشه
http://www.alkuwaityah.com/Article.aspx?id=204192
 

old eng

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام
بچه های کوچکتر از 10 سال نباید بیشتر از 20 دقیقه پای کامپیوتر و تبلت بشینند
علاوه بر ضعیف شدن سریع چشماشون , استخوانهای گردن و ستون فقراتشون دچار تغییرات ناجور میشه
مغزشون هم دچار صدمات جبران ناپذیر میشه
http://www.alkuwaityah.com/Article.aspx?id=204192
قبول نمیکنن که
بیست دقیقع طول مکشه مرحله اول بازی تموم شه:دی ولی دور از شوخی یه مادر نمیتونه تنها کار زیادی بکنه. اگ همه اینو بدونن و اجازه ندن خ عالی میشه
مثلا من یکی از بچه های فامیلمون اومده بود پیشم درس یاد بگیره گفت اگه این درسو خوب بشم بابام برام باید تبلت بخره. من گفتم نه اصلا خوب نیستش برای سن تو. براش حرف زدم. اخرش گفت بابامم همینارو میگه. دیگه ام نخرید. و همین که یکی دیگه ام که سنش به تکنولوزی قد میده و خودش داره اینو بهش گفت خ تاثیر گذاشت روش. اینطور مشکلات فرهنگی با کمک جمعی حل میشه. و ینفر نابود میشه ویلی تحولی ام اتفاق نمیفته.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
قبول نمیکنن که
بیست دقیقع طول مکشه مرحله اول بازی تموم شه:دی ولی دور از شوخی یه مادر نمیتونه تنها کار زیادی بکنه. اگ همه اینو بدونن و اجازه ندن خ عالی میشه
مثلا من یکی از بچه های فامیلمون اومده بود پیشم درس یاد بگیره گفت اگه این درسو خوب بشم بابام برام باید تبلت بخره. من گفتم نه اصلا خوب نیستش برای سن تو. براش حرف زدم. اخرش گفت بابامم همینارو میگه. دیگه ام نخرید. و همین که یکی دیگه ام که سنش به تکنولوزی قد میده و خودش داره اینو بهش گفت خ تاثیر گذاشت روش. اینطور مشکلات فرهنگی با کمک جمعی حل میشه. و ینفر نابود میشه ویلی تحولی ام اتفاق نمیفته.


دقیقا... باید همه حرفشون یکی باشه و اجازه ندن، نه اینکه هر کسی یه چیزی بگه
نمی دونم چرا پدر و مادرا این روزا این قدر بچه هاشونو شرطی بار آوردن و هی بهشون وعده وعید میدن
بچه ی 5-6 ساله باید بره بازی کنه، بازی هایی که انرژیش تخلیه شه، همبازی داشته باشه، نه اینکه بشینه پای تی وی یا تبلت و صبح تا شب تحرکی نداشته باشه

به نظر من میشه تبلت گرفت ولی نباید به بچه گفت بیا این مال توئه، باید گفته شه تبلت برای همه ی اعضای خانوادست و فقط مال شما نیست، سهم شما از این تبلت روزی 20 دقیقس، نیم ساعته
از اولش باید اینو به بچه گفت و از همون اولم باید کاملا قاطعانه رفتار کرد و نیم ساعت الکی یشتر نشه
تازه گاهی اوقات میشه به خاطر کار بدی که انجام داده از همین نیم ساعتش تو یه روز محروم شه یا گاهی برای تشویقش میشه بعضی روزا 10 دقیقه اضاف کرد به این زمان

این جور چیزا برای بچه اصلا خوب نیست، خلاقیت بچه رو بر باد میده ...
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
ماهِ مبارک بر شما مبارک
طبق اخبار علمی کانال CNN
نشستنهای طولانی پای تلویزیون و کامپیوتر و میز کار باعث پوکی استخوان میشه
خصوصاً کودکان که استخوانهای بدنشون در حال رشد و جذب کردنِ کلسیم و محکم شدن هست اگر هر روز , ساعتهای طولانی پای تلوزیون و کامپیوتر بشینند , فشار کمی به استخوانهاشون وارد میشه که باعثِ خوب متراکم نشدنِ استخوانهاشون میشه و تراکم استخوانهاشون کم میشه و خیلی زود مبتلا به پوکی استخوان میشند [/b]
بچه ها باید بدوند , بپرند , بالا برند , پائین بیان , ورجه وورجه کنند تا همراه با رشدّ بدنشون استخوانهاشون هم تحت فشار باشه تا به خوبی کلسیم جذب کنه و به اندازه ی کافی متراکم بشه
فضانوردانی که ماهها در فضا میمونند , باوجودیکه ورزش میکنند در فضا , اما به دلیل بی وزنی باز هم دچار پوکی شدید استخوان میشند و بعد از بازگشت به زمین باید ماهها تحت معالجه قرار بگیرند تا پوکی استخوانهاشون جبران بشه
بچه ای که همش خوابیده یا درازکشیده یا پای تلویزیون و کامپیوتر لَم داده استخوانهاش رشد میکنه اما متراکم نمیشه چون فشاری روش نیست و ممکنه حتی در سن 18 سالگی دچار شکستگی استخوان بشه به دلیل پوکی استخوان .
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
علم و دانش قدرت هست . خودتون رو با علم و دانش قوی کنید تا در دنیا راحتتر زندگی کنین و با مشکلات کمتر

علم و دانش قدرت هست . خودتون رو با علم و دانش قوی کنید تا در دنیا راحتتر زندگی کنین و با مشکلات کمتر

سلام
هشــــدار
چاقی بچه ها و دیگر افراد خانواده حدود 60% هست و علتش تغذیه ی اشتباه و غیر بهداشتی و تحرک کم به علت شیوع بیماری تنبلی هست
وضع غذا پختن و غذا خوردن در بیشتر خانواده ها افتضاحه !!!
سرخ کردنیها رو تا میتونین کم کاهش بدین
برای سرخ کردن فقط از یک یا دو قاشق غذاخوری روغن استفاده کنین
شعله ی اجاق نباید بلندتر از 1 سانت باشه
روغن نباید بجوشه و بپره اینور و اونور و بسوزه و و دود کنه و یا زیاد بخار بشه .
وقتی دیوارهای آشپزخونه و اطراف اجاق گاز پر لز چربی هست و دسته های قابلمه ها و ماهیتابه ها سوخته و ماهیتابه های نسوز زود میسوزه و خراب میشه , این یعنی شعله ی گاز بیش از حد زیاد هست
به جای زیاد کردنِ شعله , درب ماهیتابه رو با چیزی مثل درب قابلمه یا بشقاب فلزی بپوشونید تا حرارت حبس بشه و غذا با حرارت کم و بدون سوختن و سرطانی شدنِ روغن و بدون بخار
از روغن ارزان و بی نام و نشان استفاده نکنین
به جاش با مصرف بسیار کم روغن و پوشاندن روی ماهیتابه و کم کردن شعله ی گاز در پول صرفه جوئی کنین و غذای سالم درست کنین
میدونین بدون روغن میشه در ماهیتابه نسوز نیمرو درست کرد ؟
کافیه حرارت خیلی کم باشه و درب ماهیتابه رو هم بپوشونید و کمی صبر کنین تا کامل نیمرو بشه
با همین روش ماهی و مرغ رو سرخ کنین و لذت ببرین از خوردنش
ماهی رو فقط بشورید و آغشته کنین به مخلوط آردِ سبوس دار و کمی زردچوبه و بدون نمک
با شعله ی یک سانتی و دو قاشق غذاخوری روغن . ماهی رو از سمت پوستش بذارید توی ماهیتابه و درش رو بپوشونید و نیاز به برگردوندن هم نداره
باید صدای روغن خیلی کم به گوش برسه
بعد از 10 دقیقه با چنگال بالاش رو چک کنین . اگر پخته پس همه اش پخته . اگر دیدین پوستش سوخته پس شعله زیاد بوده . صدای جلز و ولز روغن اگر زیاد باشه یعنی شعله زیاده
ماهی فقط باید پخته بشه نه اینکه خشک بشه تا مواد غذائی مفیدش از بین نره
موقع خوردنش کمی فلفل سیاه و آبلیمو طبیعی بهش بزنین و با نان سبوس دار مثل سنگک بخورین و لذت ببرین از خوردن غذای سالم
غذا رو خوب بجوید تا ریز ریز و نرم بشه تا خوب جذب بشه وگرنه کلی از پولتون میره توی فاضلاب





=========================
طبق گزارش بازرسان , 60% از نمکهای به اصطلاح ید دار اصلاً ید نداره و خیلیهاش حتی نمک بهداشتی هم نیست
نمک یددارِ واقعی مثل شکر بلور بلور هست و پودر نیست . در ظرف تیره باید نگهداری بشه و یک سال بعد از تولید یدش از بین میره و فقط به درد ضد عفونی کردن سبزیجات مبخوره









بیشتر مواد غذائی خودش نمک داره . بهش نمک نزنین تا ذائقه ی بچه هاتون از همون کودکی عادت نکنه به غذاهای شور
نمکدان رو از سفره ها حذف کنین








================================
شکر هم سم هست و تازه چند روز پیش هم اعلام شد که طبق آخرین تحقیقات , شکر خطر ابتلا به سرطان رو هم تا 40% افزایش میده
به جای شکر از خرما و عسل استفاده کنین اون هم به مقدار کم و معقول
یک کیلو زولبیا بامیه 10 هزار تومن و کاملاً هم غیر بهداشتیه . یک کیلو خرمای تازه حدود 6000 تومن یا کمتر .
خرمای له شده نخرین چون پر از حشرات و گرد و خاکه
خرمائی بخرین که قابل شستشو باشه و قبل از خوردن پوستش رو هم قابل کندن باشه






=======================
مواد غذائی رو کنار پنجره آشپزخونه نگهداری نکنین خصوصاً روغن , نمک , شکر و ترشی . نور آفتاب باعث میشه زود فاسد بشه
مواد غذائی باید در جای خنک و خشک و تاریک باشه
===============================
فریزر و یخچال بزرگ باعث میشه شما و خانوادتون کهنه خور بشید یعنی درحالیکه گوشت تازه توی بازار هست و هر روز هم میرید بیرون ,اما خیلی چیزها رو انبار کنین توی فریزر و یخچال و همیشه چیزهای یخ زده و مونده بخورید

===============================
پرونده ی غذاهای فراوری شده و ببندین
بی وجدانی و تقلب و کلاهبرداری در ایران از همیشه بیشتر شده
این چیزها رو هرگز نخرید چون صد درصد توش تقلب شده و آلوده و سرطانزا هست:
انواع سوسیس و کالباس
انواع سس , انواع نان سفید , انواع نوشابه گازدار , انواع چیپس و آبنبات و هله هوله , آبلیمو آماده , انواع کنسرو , گوشت چرخ شده آماده , گوشت ادویه زده آماده , کباب کوبیده ,
از همون کودکی به بچتون رحم کنین و ذائقه ش رو عادت ندین به پیتزا و همبرگر . بعداً دیگه نمیتونه ازش دل بکنه . این غذاها پر از مواد غذائی ناسالم و چرب و شور و شیرین هست و بدن رو به نابودی میکشه
بهترین ظرفها , ظرفهای شیشه ای هست و بدترینها ظرفهای پلاستیکی
کم کم ظروف پلاستیکی رو از آشپزخونه حذف کنین
در ظرف شیشه ای میشه مرغ و ماهی و نیمرو و املت پخت با روغن بسیار کم و شعله ی یک سانتی یا کمتر و بستن درب ظرف به وسیله ی درب قابلمه یا ظرف شیشه ای

غذای سالم با خوشمزگی کم , خیلی بهتر هست از غذای ناسالمِ خوشمزه
عقل باید با علم و دانش اونقدر قوی بشه که بر هوی و هوس غلبه کنه تا بدن در کنترلِ عقل باشه نه هوی و هوس
هوی و هوس بدن رو به نابودی میکشه چون هیچ چیز براش مهم نیست جز لذت بردن .
==============================
حرفِ آخِر
بچه ی شما مِلک و املاک شما نیست که هر طور دلتون خواست تربیتش کنین و باهاش رفتار کنین
بچه مِلکِ خداست و امانتِ سنگینی هست در دستِ شما
اگر از شما کار یا عادتِ بدی یاد بگیره باید حساب کتاب پس بدین به خدا
اگر از شما کار خوبی یاد بگیره اونوقت اجر و پاداشی در انتظارتونه که حد و حساب نداره
پس مراقب باشین در مراقبت از بچه و تربیت و آموزشش کوتاهی نکنید
به همون اندازه که به لباسش و موهاش و ظاهرش و درس خوندنش و اینها توجه دارین , باید صد برابرش توجه کنین به قبول شدنش در امتحان دنیا
شما نمیتونین به زور وادارش کنین در امتحانِ دنیا قبول بشه اما شما وظیفه دارین راه و چاه رو بهش نشون بدین از کودکی . بقیه اش با خودش هست و خدا
اگر کوتاهی کنین در نگهداریش و تربیت و آموزشش سر و کارتون با خدای سریعُ الحسابِ شدیدُ العقاب هست
و اگر کوتاهی نکنین اجرتون با خدای شکور هست
اگر خودتون معنویاتتون در حد مطلوب نیست سریعاً تلاش کنین تا با کسب علن و دانش خودتون رو به سطح مطلوب برسونید
سطح مطلوب اینه:
پذیرفتن اینکه جهان هستی خالق داره
پذیرفتن اینکه این خالق , یگانه هست و دانای مطلق و قدرتمند مطلق و عادل مطلق
پذیرفتن اینکه یک روز باید حساب و کتاب پس بدیم برای هر چه انجام دادیم در زندگی دنیا (حسابِ قیامت)
باید برسید به جائی که خوشیها و لذتها و یا سختیهای زندگی باعث کم شدنِ ایمان شما نشه
باید برسید به جائی که هرگز نگین خدایا چرا چنین شد ؟ چرا چنان نشد ؟ چرا من چنینم و فلان چنان ؟
باید برسید به جائی که اگر همه چیزتون رو از دست بدین ایمانتون رو از دست ندهید
اگر غیر از این باشه ضرر میکنین حتی اگر ثروتمندترین و باهوشترین و قویترین و مشهورترین انسانِ تاریخ بشریت باشید
اگر مرتب بودنِ پرونده های زندگیتون براتون اهمیت داره این تاپیک رو هم بخونید
http://www.centralclubs.com/topic-t71295.html
 
آخرین ویرایش:

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
یکی از علتهای بیمار شدن , پرخوری هست
یعنی اونقدر بخوریم که بگیم دیگه جا ندارم
موقع غذا خوردن , اولش یک حرص و ولع داریم از گرسنگی
اما بعد از ده دوازده لقمه این حرص و ولع از بین میره
از اون به بعد دیگه باید دو سه لقمه خورد و دست از غذا کشید تا کمی گرسنه بمونیم
اینطوری معده و شکم بزرگ نمیشه , وزن بالا نمیره و بدن مهیا نمیشه برای بیماریها
یک ترازوی خوب بخرید و مراقب وزن خودتون و کودکتون باشید. اگر وزنش بیش از حد هست پس غذاش زیاده فعالیتش کمه
باید براش شرایطی رو فراهم کنین تا بتونه بیشتر راه بره و بدوه و ورجه وورجه کنه تا چربیهای اضافه رو بسوزونه
بشقابِ بزرگ بلایِ جانِ مردم هست
در بشقاب کوچک غذا یخورید تا کم بخورید . بچه ها هم همینطور
مواد غذائی مضر رو به خونه نیارید (انواع هله هوله , شیرینی , آبنبات ساندویچ و پیتزا و غیره)
 
آخرین ویرایش:

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
نوزاد و کودک رو در جائی که جاروبرقی روشنه نگه ندارید

نوزاد و کودک رو در جائی که جاروبرقی روشنه نگه ندارید

سلام
بر خلافِ تصور 99% از مردم , جاروبرقی یک وسیله ی غیر بهداشتی هست و وقتی کار میکنه مقدار بسیار زیادی از گرد و غبار و میکروب و جانورهای مضر میکروسکپی رو پخش میکنه توی هوا
مثل اینها

http://vancouverallergycentre.com/wp-content/uploads/2011/07/allergies4.jpg

http://www.apolimantikiltd.gr/uploadimages/dust mites.jpg
http://www.beyondallergy.com/up/getting-rid-of-dust-mites.jpg
اگر کیسه ی جاروبرقی استاندارد نباشه و یا پوسیده باشه و یا سوراخ باشه گرد و غبار و میکرولهای بیشتری پخش میکنه توی هوا
اگر باهاش زباله های تر که فاسد شدنی هست جارو شده باشه دیگه وامصیبتا چون هزار برابر آلوده کننده هست
وقتی جارو برقی کار میکنه نباید بوی بد یا بوی عجیب غریب ازش متصاعد بشه وگرنه معنیش اینه که کیسه اش کپک زده یا باکتری زده یا چیز فاسد شده توی کیسه اش هست
ریه و بدن نوزاد و کودک خیلی حساستر از انسان بالغ هست
برای همینه که میگن جائی که کودک هست سیگار و قلیون نکشید , مواد مخدر نکشید , در روزهای آلوده کودک رو بیرون نیارید
عقل سالم در بدنِ سالم هست . اگر کودک بیمار باشه همه چیزش تحت تاثیر قرار میگیره حتی اخلاقش و تربیتش
جاروبرقی هم خیلی خطرناک هست برای سلامتی کودک
کودک رو ببرید جائی دور از جاروبرقی , پنجره رو باز کنین تا هوا عوض بشه
بهتره پنجره ی اتاقی رو باز کنین که از اون باد وارد اتاق میشه تا گرد و غبار جاروبرقی به اون اتاق نیاد و کودک هم همونجا باشه .
با وصل کردنِ دو سه شیلنگِ جاروبرقی به همدیگه میتونین جارو رو در حمام (با هواکش روشن) یا توی پنجره یا بالکن بذارید و خانه رو جارو بزنین تا گرد و غبارش نیاد توی خونه
در خانه های مدرن از سیستم جاروبرقی مرکزی استفاده میشه که جاروبرقی در زیرزمین هست و همه ی اتاقها لوله کشی شده از داخل دیوار و فقط شیلنگ وصل میکنند به لوله و مکان رو جارو میزنند .



http://static1.squarespace.com/stat...94056534/central-vacuum-3[1].jpg?format=1500w

https://media.nilfisk-advance.com/C...fe6bb1dc5e5.jpg?_e_pi_=7,PAGE_ID10,6518827870
عکسهای بیشتر
http://www.google.com.kw/search?q=central.vacuum&hl=en&ie=UTF-8&prmd=ivnsp&source=lnms&tbm=isch
شما میتونین با وصل کردن پنج شش شیلنگ جاروبرقی به همدیگه یک جاروبرقی بهداشتی درست کنین و جارو رو توی حمام یا تراس یا توی پنجره بذارید و خونه رو جارو بزنید .
شیلنگها رو ار فروشندگان لوازم یدکی جاروبرقی بخرید . خودشون یک تکه لوله ی پلاستیکی دارند که با چسب پاتکس شیلنگها رو به هم وصل میکنه
زباله هائی که ممکنه توی شیلنگ گیر کنه رو با دست بردارین تا نره توی شیلنگ مثل چوب کبریت , تکه های بزرگ مقوا و کاغذ و پلاستیک و غیره
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
برای بچه هاتون اسباب بازیهای تنبل کننده نخرید
مثل اسکوتر برقیِ 2 چرخ
2 wheel electric scooter
http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1SjRe...tic-electric-scooters-best-office-toy-for.jpg


http://www.google.com.kw/search?hl=en&tbm=isch&ie=ISO-8859-1&q=2.wheel.electric.you.tube.scooter
این اسباب بازیها باعثِ تنبل شدنِ مغز و بدنِ بچه میشه
حالا شما حساب کنین بچه توی خونه همش لَم بده پای تلوزیون و کامپیوتر , وقتی هم میره بیرون , سوار این بشه فقط وایسه و هیچ انرژی قابل ذکری صرف نکنه . خب چی میمونه از نشاط و چالاکی و بدنِ این بچه جز یک مغز تنبل و یک بدن تنبل که دائم هم تنبل تر و ضعیفتر و چاق تر میشه
مهربان باشید اما عاقلانه مهربان باشید
هیچوقت اجازه ندین احساساتتون قویتر از عقلتون باشه وگرنه ضرر میکنید
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
حیوانات اسباب بازی نیستند , موجود زنده اند و باید با مهربانی ازشون نگهداری بشه خصوصاً نوزاد حیوانات مثل جوجه مرغ و جوجه مرغابی .
برای سرگرمی بچه هاتون جوجه و اینها نخرید براشون . اگر میخرید نذارید بچه ها به جای اسباب بازی با این زبان بسته ها بازی کنند و اذیتشون کنند . بچه ی انسان عقل درستی نداره و باید آموزش ببینه تا یاد بگیره خوش رفتار باشه
به مخلوقاتِ روی زمین رحم کنین تا آنکه در آسمون هست بهتون رحم کنه
إرحَم تُرحَم . er7am tor7am. رحم کن تا رحم بشه بهت .
7=ح

================================
اگر جوجه میخرین یادتون باشه این جوجه های زبان بسته نوزاد هستند و بیچاره ها از همون بَدوِ تولد سایه ی مادر بر سرشون نیست و شما باید امکانات رفاهی رو براشون تهیه کنین و باهاشون مهربون باشین
جوجه هایی که پیش مادرشون هستند خیلی دوست دارند زیر پر و بال مادرشون برند و بخوابند
http://www.bruderhof.com/-/media/im...5/noranns-blogs/advent2.jpg?h=525&w=700&la=en
http://l7.alamy.com/zooms/95f22dcba...king-out-from-its-mothers-feathers-b08xgk.jpg
http://thumbs.dreamstime.com/z/prot...tles-under-mothers-wing-feathers-31162293.jpg
جوجه هایی که از آغوش گرم مادر محرومند باید براشون یک محیط نسبتاً دلپذیر درست کنین تا اذیت نشند
مثلاً با لامپ معمولی براشون گرمای بدن مادر رو به طور مصنوعی بسازین تا برند زیرش و گرم بشند مثل اینها اما نتونند خودشون رو به لامپ بزنند چون حرارتش زیاده . لامپ باید از بالا آویزون بشه .
http://www.jefferspet.com/product_i...36bd4489fa26051b2000083/zoom.jpg?c=1400097335
http://www.humcoaandlfeed.com/muddypaws/wp-content/uploads/2014/02/home-brooder-300x225.jpg
http://liberatedmind.com/wp-content/uploads/2012/09/chick4-1024x866.jpg
یکی از مهمترین علتهای مریض شدنشون آب و غذای آلوده هست
ظرف آب و غذاشون باید مخصوص باشه تا نتونند با پا برند توش و آلوده اش کنند . توی بازار میفروشند . اوجاهائی که پرنده و قفس و دون پرندگان میفروشند
===================================

اگر نمیتونین از حیوانات درست نگهداری کنید , نخرید , از کسی هم قبول نکنین چون مسئولیت داره براتون و یه روز باید حساب و کتاب پس بدین
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
با بچه های کار مهربان باشید و با احترام باهاشون برخورد کنید
هیچ بچه ای دوست نداره توی این سن و سال کار کنه و التماس کنه و بهش توهین بشه و از مردم فحش بخوره و حتی کتک بخوره و دسترنجش هم ازش گرفته بشه .
دوست داره تحت حمایت پدر مادرش باشه , لباس خوب بپوشه , غذای خوب بخوره , اسباب بازی داشته باشه , با دوستاش بازی کنه , تلوریون تماشا کنه . نه اینکه به بیگاری کشیده بشه و دسترنجش هم ازش گرفته بشه و قدرت دفاع از حق خودش رو هم نداشته باشه
گناه این طفلکهای معصوم چیه که به زورِ تهدید و فحش و کتک وادار میشند بیگاری کنند مثل برده ها ؟
گناهش چیه که بی ادبه ؟ از تربیت شده ی خیابون چه توقعی دارین ؟
توی متروی تهران مجبور شدم با یک آدم بی ملاحظه سرشاخ بشم و کلی خفّتش بدم به خاطر توهین به دو سه تا از این طفلکهای معصوم
گرچه دستِ آخر حالیش شد که این بچه های بینوا مقصر نیستند و حق نداره تحقیرشون کنه و بهشون فحش بده
===================================
اگه نمیخواین ازشون چیزی بخرین , نخرین . بهش بگین ممنون , دستت درد نکنه , من لازم ندارم
نه اینکه مثل آدم بی ملاحظه ای که بنده دیدم , بچه رو هل بده و بهش بگه گمشو توله سگ !!!
این بچه های معصوم بیشترشون تربیت شده ی خیابونند
چه توقعی ازشون دارید ؟ حتی اگر کار درستی انجام نمیده یا حرف زشتی میزنه سعی کنین با مهربونی و زبان ساده بهش یاد بدین که کارش اشتباهه و درستش چی هست .
اگه حوصله ی این کارها رو ندارین حداقل به یاد بیارین که این طفلک اینجوری تربیت شده و بهش توهین نکنین
اگه همه با ادب و احترام باهاشون برخورد کنند و هر کسی سعی کنه چیز خوبی بهشون یاد بده اونوقت اخلاق و رفتارشون تغییر میکنه
رحم کنین تا بهتون رحم بشه
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
نکته ای بسیار بسیار مهم :
سلام
طبق آمارهای سازمانهای جهانی مبارزه با اعتیاد (دخانیات , الکل , مواد مخدر) بیش از 95% از معتادان , از سن 10 سالگی تا 17 سالگی معتاد شده اند که معمولاً با مشروبات دارای الکلِ کم و مخدرهای با قدرتِ کم شروع میشه مثل آبجو , سیگار , قلیان , ماریجوانا , حشیش و بنگ و علف و اینها و بعداً کشیده میشند به سمت خطرناکترها مثل ویسـکی و ودکا که درصد الکلشون بالاست و تریاک و هروئین و کراک و شیشه و غیره

دخانیات و الکل و مواد مخدر هییییییچ خیری توش نیست . از دست دادن پول و سلامتی و حتی جان
این رو عده ای از مردم متاسفانه بعد از اینکه اسیر این چیزها میشند بهش پی میبرند
از سن 8-9 سالگی به فرزندانتون یاد بدین که از دخانیات و الکل و مواد و کسانی که اسم این چیزها رو میارند بترسند و متنفر باشند و فراری همونطور که از مار و عقرب فرار میکنند و هرگز هرگز هرگز امتحان نکنند این چیزها رو وگرنه فریبِ لذتِ لعنتیش رو میخورند و بعدش اسیرش میشند و دیگه راهی ندارند جز کشیدنِ زجر کشیدنش و یا کشیدنِ زجرِ نکشیدنش!!!
مبادا فرزندتون رو بفرستین خانه ی کسی که معتاد دارند . ممکنه اون فردِ معتاد یک مُفسد هم باشه و مواد بده به بچه ی شما یا حداقل سیگار بهش بده بکشه و آغازی بشه برای چشیدنِ لذتِ لعنتیِ موادِ اعتیاد آور و شمارش معکوس برای معتاد شدنش شروع بشه .
حماقتِ بسیار بسیار زیادی هست که فکر کنین فررندتون از این خطرها و ضررها در امان هست . باید همیشه و همه جا مثل عقاب مراقب بچه هاتون باشید حتی توی خونه ی خودتون وگرنه پشیمونی به بار میاد . باید فرصتِ آشنا شدنِ فرزندتون با این چیزها رو ازش بگیرین .
آموزش از کودکی مثل نقشی هست که بر سنگ زده میشه
اگر از نشر این اطلاعات احساس ناراحتی میکنین پس مطلب زیر رو هم بخونید , شاید که لااقل از نشر اطلاعات پیشگیرانه حمایت کنین به جای ناراحت شدن
http://www.hamshahrionline.ir/details/98244/Society/socialnews
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
هشدار , هشــــدار , هشــــــــــــداااااار
سوء استفاده ی جنسی از کودکان با سرعتِ وحشتناکی داره زیاد میشه
در ایران هم این مشکل و جنایت داره به سرعت گسترش پیدا میکنه
اونقدر زیاد شده که تا حالا چند فیلم آموزشی برای بچه ها از کانالهای ایران پخش شده . همین چند روز پیش هم یکیش پخش شد که خلاصه اش این بود:
بچه های 4 تا 13 ساله باید یاد بگیرند که چند جای بدن بسیار مهم هست و هیچکسی حق نداره بهشون دست بزنه جز پدر یا مادر , اون هم برای شستشو و حمام و خشک کردن :
لبها , سینه , لای پاها , باسن
عکسهایی از همون برنامه ی آموزشی


برای دیدنِ کلیپش در سایت آپارات بنویسید:
آموزش به کودکان برای واکنش درست در برابر سوء استفاده ها
در این کارتون که ساختِ خارجیها هست به کودکان میگه : اگر کسی غیر از پدر و مادرتون دست زد به این نقاط بدنتون داد بزنید , فریاد بزنید , فرار کنین از دستش , به پدر و مادر یا معلم یا مدیر مدرسه یا پلیس یا هر کسی که بهش اطمینان دارین حتماً خبر بدین

بسیار مهم هست اعتماد نکردن به هیچکس در این مورد
کودکانِ بسیاری متاسفانه حتی توسط پدر یا مادر یا خواهر و برادر خودشون مورد سوء استفاده ی جنسی قرار گرفته اند و کار به قتل و خودکشی و زندان و طلاق و اعدام کشیده چه برسه به اقوام و آشنایان و همسایه ها و غریبه ها
اگر برادر و یا خواهر و یا فرزند خردسال دارین باید همه جا مثل عقاب مراقبشون باشید حتی توی خونه ی خودتون
این کلیپها رو هم اگر وقت داشتید ببینید . به نفع شماست
http://www.aparat.com/result/سوء_استفاده_جنسی
نگین رفته خونه دوستش درس بخونه . نگین با دائیش یا عموش رفته گردش ,نگین رفته خونه خاله اش بازی کنه . هر کسی میتونه کودک رو مورد سوء استفاده ی جنسی قرار بده . حتماً از کودک بپرسین چه کار کرده , چطور باهاش رفتار کردند و اگر چیزی مشکوکی گفت یا در رفتارش چیز مشکوکی مثل ترس و نگرانی دیدین حتماً پیگیر موضوع بشین اما یادتون باشه کودک مقصر نیست . مبادا دعواش کنین و سرش داد بزنین یا کتکش بزنین .
این مطالب رو با هر وسیله ای که میتونین بین مردم منتشر کنین
اندکی غفلت میتونه یک عمر پشیمانیِ بی فایده رو به همراه داشته باشه
با تشکر
 

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام
پدران و مادران و معلمینی که دوران کودکیشون رو از یاد برده اند , در تربیت کودکان موفق نیستند
باید کودکِ درونتون همیشه زنده باشه تا بچه ها رو خوب درک کنین و درست باهاشون رفتار کنین
سوالهای عجیب و غریب , فضولی ها و کنجکاویها , سوالات پیش پا افتاده برای بزرگسالان , شلوغ کردن , میل به بازی , حساس بودن , ترسو بودن , ساده و خام بودن , کم تجربه بودن یا بی تجربه بودن , عقل ضعیف , دیر متوجه شدن و فهمین , همه اینها خصلتهای کودکان هست که پدر و مادر و معلم باید اینها رو در ذهن داشته باشه تا از حرفها و رفتار کودک ناراحت نشه و درکش کنه و درست باهاش برخورد کنه
روزی یک ساعت باید بچه بشید و وارد دنیای بچه تون بشید و باهاش همبازی بشید
روزانه باید یکی دو ساعت تلوزیون رو اختصاص بدین به بچه تا برنامه های کودک ببینه
این برنامه ها در رشد عقل و علم و دانش بچه خیلی تاثیر داره
 
بالا