[اسکیس/کروکی] كارگاه اسكيس و کروکی

nino

مدیر بازنشسته
سلام و درود بر دوستان ِ عزیز معماری ..

این تاپیک را به نام " کارگاه اسکیس و کروکی " افتتاح می کنیم ، و از این پس سوالات خود را در زمینه اسکیس و کروکی و نظر خواهی در مورد کارهای خود را در این تاپیک مطرح می کنیم.

.
.
.

قوانین این تاپیک :

1- عکسها را از سایتهای معتبر آپلود کنید، تا پست ها بعد از گذشت ِ زمان ، دچار مشکل نشوند .

2- لطفا جهت ِ حفظ ِ انسجام و تسلسل ، از دادن ِ پست های بی ارتباط با موضوع (اسپم) اکیدا خودداری نمائید .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

nino

مدیر بازنشسته
ممنون

ممنون

سلام بچه ها http://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/wink.gif
راستش چيزي كه براي ما دانشجويانه معماري مهمه داشتن دست و ذهن قوي هست كه اين كار هم جز با تمرين حاصل نميشه .
تمرين اينكار هم جز اسكيس زدن مداوم حاصل نميشه . http://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/cool.gif
پس چون احتمالا همه ما سرمون خيلي شلوغه و تنبليمون مياد تنهايي بشينيم تمرين كنيم پس اينجا كه جمعمون جمع ميتونيم يه گروه اسكيس و در حقيقت كارگاه اسكيس داشته باشيم .
به اين ترتيب كه هر دفعه يك موضوع مطرح ميشه و با تعيين زماني براي طراحي هر كس طرح خودشو ميذاره تو تاپيك و بعد از پايان مهلت بهترين اسكيس انتخاب ميشه و براي جايزه هم از فرد برنده همه شركت كنندگان ازش تشكر ميكنن .

البته قرار نيست خيلي وقت بذاريم فقط براي اينكه ذهنمون با موضوعات مختلف درگير بشه ميگم


حالا اگه موافقين و كسي شركت ميكنه موافقت خودتون رو اعلام كنيد تا ان شاء الله شروع كنيم http://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/wink.gif

بچه ها ، دوست جونم ها خيلي ممنونم


راستش من فكر ميكنم چون همون خيلي گرفتاريم و نمي تونيم در يك زمان آنلاين باشيم پس يك بازه زماني براي تحويل اسكيس مشخص كنيم مثلا يك هفته يا تا يه تاريخ مشخص . ارائه ها هم فقط بايد دستي باشه يعني اينطوري بهتره تا هم ذهنمون و هم دستمون قوي باشه . ;)(‌لازم نيست كه خيلي هم راندو بشه فقط موارد لازمه اسكيس رعايت بشه )

چيزايي كه تو اسكيس مهمه :
دياگرام روابط
يك پلان تقريبي(‌يعني تناسب داشته باشه مثلا دستشويي اندازه يك اتاق پذيرايي نباشه !)
كانسپت ( خيلي مهمه )
يك حجم كلي
داخلي
و اگه بشه ديتايل

من چندتا موضوع كه مربوط به موضوعات اسكيس ارشد هست رو اماده ميكنم تا كم كم اسكيس رو شروع كنيم ;)

و بعدا هم كاراي بچه هايي كه براي ارشد تمرين كردن رو براتون ميذارم ;)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

nino

مدیر بازنشسته
1_ ايستگاه اتوبوس

1_ ايستگاه اتوبوس

به عنوان اولين موضوع ايستگاه اتوبوس رو انتخاب كردم ( اول از يك موضوع ساده شروع ميكنم و بعد موضوعات رو سختر ميكنم )


ايستگاه اتوبوس
اين هم سايت طراحي



ويژگي هاي طراحي
_ مكاني براي فروش بليط
_ امكان نصب تبليغات
_ مكاني براي نشستن 12 نفر

مهلت ارائه آثار :
جمعه 2آذر
 

nino

مدیر بازنشسته
فقط اگه بگی این سایت توی کدوم شهر و کدوم محله هست بهتره....در ضمن اگه جهت شمال سایت رو هم بگی که عالی می شه
به نظر من بهتره از همین الان حرفه ای طراحی کنیم و به مسائلی مثل نیروهای سایت..جهت نور...فرهنگ منطقه و حتی اقلیم توجه کنیم...
:surprised:خوب چرا اینجوری نگاه می کنید؟! مهمه دیگه...!!

سپيده جان سايت خيابان وليعصر تهران هست روبه روي جام جم و عكس هم از جهت غرب سايت گرفته شده يعني عكس غربي _شرقي;)

فقط یه طوری باشه ما ترم پایینی ها زیاد سخت نگیرید!!!!
نه عزيزم ، هدف بيشتر تمرينه ;)

سلام! خیلی دوست دارم منم باشم. ولی چون تا حالا از این کارا نکردم(آخه ترم دومیم) ، نمی دونم باید چیکار کنم :cry: اگه میشه یه خورده بیشتر در مورده اسکیس زدن اطلاعات می دین؟ یا اینکه من مجبورم بمونم کاراتونو ببینم و از دفعات بعد شرکت کنم.
نوشین جان واقعا دستت درد نکنه! با این تاپیکه معرکت باعث می شی که امثال من از الان دیدشون باز تر شه. یه دنیا ممنون :);)

سيلور استار جان اينجا نقطه شروع خوبيه هر چي هم ترم پايين تر باشي بهتره
حتما اين دفعه شركت كن اصلا هم فكر نكن كار سختيه
ببين تو الان يك ايستگاه اتوبوس طراحي كن حالا تو يه شيت هرچيزي رو كه فكر ميكني براي فهماندن كارت مفيده قرار بده .
پلان ، پرسپكتيو ، نما ، ... دياگرام ،‌توضيح

حتما اين دفعه كار كن ;)

راستی یه تهدید خیلی خیلی جدی!!!:
اگه سر این کلاس بی کار بشینین جریمه میشین!!!فکر نکنین الکیه و کلاس نیست و دست کسی بهتون نمیرسه ها!!!اخطارا و کارتهای زرد و قرمز رو واسه یه همچین روزی گذاشتن مگه نه مارال و نوشین؟!!!:surprised::d
(فکر کنم اولین کسی که اخطار میگیره خودمم چون نمیتونم این هفته کار بیارم!!!:surprised:)

:cry:


بچه ها منتظر كاراتون هستم ;)
 

sahar.arch

عضو جدید
http://www.glueck-ober-pech.com/:)))http://www.glueck-ober-pech.com/:)))
سلام بچه ها ;)
راستش چيزي كه براي ما دانشجويانه معماري مهمه داشتن دست و ذهن قوي هست كه اين كار هم جز با تمرين حاصل نميشه .
تمرين اينكار هم جز اسكيس زدن مداوم حاصل نميشه . :cool:
پس چون احتمالا همه ما سرمون خيلي شلوغه و تنبليمون مياد تنهايي بشينيم تمرين كنيم پس اينجا كه جمعمون جمع ميتونيم يه گروه اسكيس و در حقيقت كارگاه اسكيس داشته باشيم .
به اين ترتيب كه هر دفعه يك موضوع مطرح ميشه و با تعيين زماني براي طراحي هر كس طرح خودشو ميذاره تو تاپيك و بعد از پايان مهلت بهترين اسكيس انتخاب ميشه و براي جايزه هم از فرد برنده همه شركت كنندگان ازش تشكر ميكنن .

البته قرار نيست خيلي وقت بذاريم فقط براي اينكه ذهنمون با موضوعات مختلف درگير بشه ميگم





wow عالیه:w33::w42::w40:


واقعا عالیه . اگه بتونم حتما شرکت میکنم
 

nino

مدیر بازنشسته
ايستگاه اتوبوس

ايستگاه اتوبوس

اسكيس ايستگاه اتوبوس




بچه ها منتظر بقيه كار ها هستم
خودم زودتر گذاشتم كه بقيه هم زود كاراشون رو بذارن تا فردا شب فقط وقت داريد ;)

فايل با حجم بيشتر
 

پیوست ها

  • P1090382.rar
    1 مگایابت · بازدیدها: 1

silver star

عضو جدید
سلام! همگی خسته نباشین.
من برا اولین بار بود که داشتم از رو نما و پلان ،پرسپکتیو می زدم. تازه این ترم توو هندسه 2 داریم رسم دقیقشو یاد می گیریم. خلاصه اشتباهات رو به بزرگیه خودتون ببخشید. تازه همین 2شنبه بود که کار با مداد رنگی رو شروع کردیم. از مداد رنگی استفاده کردم تا یه تمرینی هم برا خودم بشه.
ممنون که باعث شدین اولین کارم رو انجام بدم. منتظر راهنماییهاتون می مونم.:smile:
 

پیوست ها

  • DSC01942-1.jpg
    DSC01942-1.jpg
    32.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Mandan

عضو جدید
اسکیس من!

اسکیس من!

سلام . منم دیدم نمی تونم تا یه هفته صبر کنم کارم رو شروع کردم . دیر و زود داشت اما سوخت و سوز نداشت!!
تاخیرم رو ببخشید . من هم سعی کردم رعایت زمان رو بکنم.
ممنون.
 

پیوست ها

  • DSC02394.jpg
    DSC02394.jpg
    78.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

habib_mohamadi

عضو جدید
بچه ها دست همگی تون درد نکنه خیلی خوب بود.
اما چند تا نکته بگم که خیلی واجبه و واقعا باید رعایت بشه.
هر طرحی چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟
اول اینکه باید زیبا و خوش فرم باشه.
دوم اینکه تناسب داشته باشه.
سوم اینکه ایستایی داشته باشه.
چهارم اینکه برطرف کننده ی نیازهای افراد باشه.(متناسب با نیاز افراد باشه)
قسمت دوم و چهارم از همه مهمتره.و ما همین مورد رو کمتر رعایت می کنیم و بیشتر گول زیبایی می خوریم.
مثلا دید و شعاع دید بیننده یا اون فردی که منتظره اتوبوس هست خیلی مهمه.آیا ما می تونیم به دلیل های مختلف دید اون رو ببندیم یا چرخش چند 10 درجه ای داشته باشیم.
در ایستگاه من همیشه منتظر اتوبوس هستم.یعنی اومد و رفت ماشینا رو دنبال می کنم.
آیا من می تونم بگم شما رو تون کنین اونور و اون طرفی بشینین تا وقتی اتوبوس اومد ما خبرتون کنیم.
پس یادتون باشه که مهمترین اصل زاویه ی دید هست که شما مدام اتوبوس رو زیر نظر دارین و به همین خاطر هست که ما اغلب محل نشستمون تو ایستگا هها خطیه تا بتونیم همیشه از اومد و رفت اتوبوس باخبر بشیم.
:)
 

sadra86

عضو جدید
سلام
کارها خیلی زیبا و قابل توجه هستند چند نکته را برای هر کار عرض میکنم:
نوشین جان:
1- همانطور که پروین عزیز اشاره کردند فیگور خیلی خوبی دارد ما در مبلمان شهری به بناهای فیگوراتیو و چشم نواز نیاز داریم.
2- علت استفاده از سازه کابلی برای من معلوم نیست. چون این سازه برای دهانه های طره ای بلند و سنگین که امکان اجرای ستون ندارند استفاده می شوند. در سایبان ایستگاه های اتوبوس معمولا از متریال سبک استفاده میشود.
3- اگر قرار است محل نشستن مسافران با محور خیابان زاویه بسازد این جهت باید به گونه ای باشد که اولین نفر صف اتوبوس را زودتر ببیند.
4- چرا به کف ایستگاه نسبت به ییاده رو ارتفاع داده شده است؟
5- نصب تبلیغات در سطوح قابل دید ایستگاه کمی با مشکل روبرو ست.

Mimixجان:
1- طرح مختصر و مفید و ساده ای است در عین اینکه از فرم دادن به محل فروش بلیط غافل نبوده است همانطور که نوشین عزیز هم رعایت کرده اند. ولی خود ایستگاه فرم ساده ای دارد.
2- نصب تبلیغات به راحتی امکان پذیر است.

Mandanجان:
1- خوب است که زنانه مردانه هم جدا شده است.
2- چرا سازه چوبی؟ نگهداری سازه چوبی در شرایط تهران (آلودگی و ...) کمی دشوار است و یکی دو سال بعد باید برچیده
شود.
3- امکان نصب تبلیغات هم تقریبا نیست.
 

nino

مدیر بازنشسته
سلام

کارها خیلی زیبا و قابل توجه هستند چند نکته را برای هر کار عرض میکنم:
نوشین جان:
1- همانطور که پروین عزیز اشاره کردند فیگور خیلی خوبی دارد ما در مبلمان شهری به بناهای فیگوراتیو و چشم نواز نیاز داریم.
2- علت استفاده از سازه کابلی برای من معلوم نیست. چون این سازه برای دهانه های طره ای بلند و سنگین که امکان اجرای ستون ندارند استفاده می شوند. در سایبان ایستگاه های اتوبوس معمولا از متریال سبک استفاده میشود.
3- اگر قرار است محل نشستن مسافران با محور خیابان زاویه بسازد این جهت باید به گونه ای باشد که اولین نفر صف اتوبوس را زودتر ببیند.
4- چرا به کف ایستگاه نسبت به ییاده رو ارتفاع داده شده است؟
5- نصب تبلیغات در سطوح قابل دید ایستگاه کمی با مشکل روبرو ست.

صدرا جان بسيار ممنون .
معلومه كه خيلي دقيق هستي ;)
من دقيقا از عمدا سعي كردم از يك فرم سيال و منحني استفاده كنم كه هم تازگي داره و هم خسته كننده نباشه .
اما چرا سازه كابلي : چون ميخواستم از هيچ ستوني براي نگاه داري سقفش استفاده نكنم از سازه كابلي استفاده كردم . ستون هميشه جلوي ديد رو ميگيره .البته اين متريال هرچيزي هم باشه روي يك ستون ايستا نبود .
بيل برد تبليغاتي در چهار راه نيايش و وليعصر ديدي كه از سازه كابلي استفاده كرده ؟
اما نشيمن كاملا موازي سطح خيابان هست و زاويه نداره .
سايت طراحي در خيابان وليعصر بود كه سطح پياده رو پائين تر هست
براي نصب تبليغات هم ميشه كاري كرد كه راحت از داخل گيشه قابل نصب باشه
بسيار ممنون ;)
 
آخرین ویرایش:

nino

مدیر بازنشسته

Mimixجان:
1- طرح مختصر و مفید و ساده ای است در عین اینکه از فرم دادن به محل فروش بلیط غافل نبوده است همانطور که نوشین عزیز هم رعایت کرده اند. ولی خود ایستگاه فرم ساده ای دارد.
2- نصب تبلیغات به راحتی امکان پذیر است.


اما در كار مهدي عزيز من فكر ميكنم استفاده از شيشه مناسب نباشه چون خيلي كثيف ميشه نميشه ؟
و يك ايراد كه من خيلي بهش هميشه توجه ميكنم : گيشه بليط فروشي جلوي ديد مسافران رو ميگره كه ببينند كي اتوبوس مياد
 

silver star

عضو جدید
یه طرفه به قاضی نرین!

یه طرفه به قاضی نرین!

[/right]

اما در كار مهدي عزيز من فكر ميكنم استفاده از شيشه مناسب نباشه چون خيلي كثيف ميشه نميشه ؟
و يك ايراد كه من خيلي بهش هميشه توجه ميكنم : گيشه بليط فروشي جلوي ديد مسافران رو ميگره كه ببينند كي اتوبوس مياد

سلام نوشین جان!
راجع به گیشه بلیط فروشی. منم موقع کشیدنش خیلی روش فکر کردم که سمت چپ ایستگاه باشه یا راست! راستش اول گذاشته بودمش سمت چپ، ولی به نظرم اومد که اتوبوس دره اصلیه ورودیش ، جلوشه. گفتم اگه قرار باشه که گیشه سمت چپ باشه ، دیگه نوبت معنی نمیده. ممکنه یکی دیر تر از همه بیاد و بره بلیط بگیره و اگه همون موقع اتوبوس هم اومده باشه بدون نوبت سوار شه. پس به همین دلیل تصمیم گرفتم که گیشه سمت راست باشه ، از طرفی دریچه اش رو به سمت پیاده رو گذاشتم تا ازدحام جمعیت ، آسایش اونایی که نشستن رو بهم نزنه. از طرفی شما می گین اگه گیشه سمت راست باشه جلوی دید منتظران رو می گیره. به نظرم منتظر بودن به اوون سبک ، بیشتر باعث هیجان و بی تابی میشه. به نظرم اصلا قرار نیست که همه توو ایستگاه بشینن. به خاطر همینم تعداد صندلی محدوده. فقط کسایی می شینن که نیاز به استراحت و آرامش دارن. پس بهتره فضا جوری باشه که حس انتظار و نه تنها تلقین نکنه بلکه کاهشم بده. تا مسافر بهتر بتونه رو کارایی که باید انجام بده تمرکز کنه. اون افرادی که دوست ندارن تمرکز داشته باشن ،یا به قول شما دوست دارن به جاده خیره شن. مطمئن باش که هرگز در تمام مدت روی صندلی نمی شینن. پس بهتره به فکره اونایی باشیم که آرامش می خوان. به عقل ناقص من اینجوری رسید که گیشه رو گذاشتم سمت راست. منتظر نظراتتون می مونم...​
;)
 

nino

مدیر بازنشسته

خوب حالا كار سپيده جان
اين كار خيلي من دقيق نميتونم ايده اش رو متوجه بشم !
چيزي كه من فهميدم از گياه سعي كرده استفاده كنه كه من لزوم اين كارو نمي بينم چون در خيابان وليعصر اصلا نيازي به اين كار نيست . چيزي كه من ميبينم صندلي ها با ارتفاعات مختلفه (‌اگه اشتباه نكنم ) كه اين هم من درست نميدوم چرا اين كارو كردي دليلت چي بوده ؟
و اگه بخوايم دتايل سپيده رو بررسي كنيم ايده قشنگيه ولي حالا نميدونم مشكل ترسيم يا نه ولي براي كاشت گياه حد اقل به 20 سانتيمتر خاك نياز داريم كه در طرح هيچ ضخامتي ديده نميشه ولي اين طرح رو روش كار كرد .
و در اخر سپيده جان من گيشه اي نميبنم .
و چرا از پروانه ايده گرفتي ؟


بچه ها يه موضوعي كه ميشه روش بحث كرد :
به نظر شما داشتن كانسپت در يك ايستگاه اتوبوس چقدر اهميت داره ؟ بازم همون بحث قديميه كانسپت ؟
 

nino

مدیر بازنشسته
بچه ها يه موضوعي كه ميشه روش بحث كرد :
به نظر شما داشتن كانسپت در يك ايستگاه اتوبوس چقدر اهميت داره ؟ بازم همون بحث قديميه كانسپت ؟

من ميگم كه لزومي نداره براي يك ايستگاه اتوبوس كانسپت داشته باشيم منظورم كانسپت فرميه . يعني از چيزي ايده بگيريم .
من فكر ميكنم بهترين كانسپت براي ايستگاه اتوبوس توجه به اقليم . متريال و راحتي مسافران هست . يعني بهترين پاسخ به اين عوامل ميتونه بهترين كانسپت باشه ;)
 

nino

مدیر بازنشسته
سيلور استار

سيلور استار

سيلور استار جان



سيلور جان اول كه عكسي كه با مداد رنگيها گرفتي خيلي جالب شده ;)
ميدوني سيلور جان خيلي فضا رو بيش از حد تعريف كردي
ببين تو دور تا دور كارت رو ديوار كشيدي و اونهم يكنواخت اگر اين ديوارها كارايي ديگه اي غير از تعريف فضا داشت قابل قبول بود ولي الان به نظر فقط خسته كننده هستن .
ميدوني من تو كارت تنوع كمتري ميبينم بعضي وقتها بايد فضا رو با كمتري عناصر تعريف كنيم .
به نظر تنوع عناصر و متريال و اوجي در كارت ديده نميشه .
در ضمن جايي مناسب براي تبليغات در نظر نگرفتي و چون ديوارها خالي ميمونن روشون تبليغات ميچسبونن كه به نظر من درست نيست

عزيزم كارت با مداد رنگي عالي شده ولي چون تو ارشد بهتر با ماركر و راپيد كار كني از الان تمرين كني بايد كار سرعتي باشه ;)
 

silver star

عضو جدید
سيلور جان اول كه عكسي كه با مداد رنگيها گرفتي خيلي جالب شده ;)
ميدوني سيلور جان خيلي فضا رو بيش از حد تعريف كردي
ببين تو دور تا دور كارت رو ديوار كشيدي و اونهم يكنواخت اگر اين ديوارها كارايي ديگه اي غير از تعريف فضا داشت قابل قبول بود ولي الان به نظر فقط خسته كننده هستن .
ميدوني من تو كارت تنوع كمتري ميبينم بعضي وقتها بايد فضا رو با كمتري عناصر تعريف كنيم .
به نظر تنوع عناصر و متريال و اوجي در كارت ديده نميشه .
در ضمن جايي مناسب براي تبليغات در نظر نگرفتي و چون ديوارها خالي ميمونن روشون تبليغات ميچسبونن كه به نظر من درست نيست

عزيزم كارت با مداد رنگي عالي شده ولي چون تو ارشد بهتر با ماركر و راپيد كار كني از الان تمرين كني بايد كار سرعتي باشه ;)
نوشین جان! دستتون به خاطره راهنمایی های سازنده تون درد نکنه. به خدا من تا حالا نه کتاب راجع به طراحی خوندم نه از کسی راجع بهش شنیده بودم. من موقع کشیدنش فقط هدفم این بود که یه حجم متناسب و به قول خودمون خوشگل درآرم. به خاطره همینم اصلا به متریال توجهی نکردم. کاری که من کردم از دست هر کسی بدونه اطلاعات معماری هم بر میومد، امیدوارم رفته رفته به کمک راهنمایی های شما و تلاش خودم بتونم بیشتر معمارانه فکر کنم. :smile:
ولی روال کار اینه که یه دفاعی از کار بشه حتی اگه کار جای دفاع نداشته باشه.
در مورده اینکه گفتین دوره کارت رو دیوار کشیدی! به نظرم سه ضلع گیشه که دیواراش الزامیه! دیواره سمت چپ هم برای تبلیغات در نظر گفته شده . دیوار وسط هم که نصفه است برای تکیه گاه در نظر گرفتم. قبول دارم که میشد مثه کاره هورناز جان بیشتر روش کار بشه.
من دیوارهای وسیع توو کارم رو برای تبلیغات گذاشته بودم. در مورده تنوع متریال همونجور که گفتم اصلا به فکرش نبودم (از بی تجربگیه) حتما توو کارای بعدی لحاظ می کنم. در مورده مارکر هم حتما . ممنون
;):smile:
 

sahar.arch

عضو جدید
اسكيس ايستگاه اتوبوس




1 سوال :que:

نوشین جان /چرا توی سایت پلان حالت موجی سقف رو نشون ندادی :que:
 

silver star

عضو جدید
وظیفه ی یه معمار چیه؟

وظیفه ی یه معمار چیه؟

راجع به نوبت تو ایستگاه اتوبوس یه چیزه دیگه هم فکرمو مشغول کرده. حتی اگه ایستگاه جوری طراحی بشه که نوبت رعایت بشه از کجا معلوم اونی که زود تر از همه میاد تو ایستگاه دقیقا" همون جایی بشینه که ما برای نفر اول صف طراحی کردیم؟؟؟
درسته که ما فرهنگش رو نداریم. اصلا توو ایستگاهای اتوبوس ما نوبت معنی نمیده. ولی فکر کنم توو کشور های توسعه یافته اینطوری نباشه. نمونه ی بارزش همون یکی از فیلم های مستر بین. :biggrin:
به نظرم درسته که اینجا کسی نوبت رو رعایت نمی کنه ، ولی نباید طراحیه ما هم طوری باشه که به این بی فرهنگی دامن بزنه! خودت رو جای کسی که از یکی از اون کشورایی که نوبت توشون رعایت میشه بذار که اومدی توو ایستگاه اتوبوس ما! چه حالی بهت دست میده؟!
یه سوال از بزرگترا! آیا وظیفه ی یه معمار فقط پاسخ گویی مناسب به نیازها و عادت های مردمه، یا نه ، بعضی وقتا ممکنه از اینم فراتر بره و حتی به فرهنگ مردم جهت بده؟ آیا یه معمار میتونه گاهی اوقات برخلاف جهت آب حرکت کنه؟ :que:
;):)
 

Mandan

عضو جدید
اسكيس ايستگاه اتوبوس


كار نوشين عزيز طبعا از بقيه قويتره. چيدمان اطلاعات كنار هم خيلي جا افتاده تره. راندوي نسبتا خوبي هم داره.(اين كه من بگم نسبتا خوبه با كار خودم مقايسه نمي كنم با كارهايي مقايسه مي كنم كه از بچه هاي بهشتي ديدم. اگه مايل باشين مي تونم تصاوير اسكيس چند نفري رو براتون بزارم.) پرسپكتيو خوبي هم ترسيم شده اما به نظرم مياد اين فرم خيلي از نظر ارتفاعي در مخاطبش احساس خوبي القا نكنه. ارتفاع حدودا 7 متر دور از انتظار نيست؟ ممنون و خسته نباشي!:gol:
 

Mandan

عضو جدید
در مورد كار سپيده جون مي خوام اضافه كنم كه ما هر خطي روي شيت مي كشيم باري رو روي اون مي ذاريم كه به سمتي خمش مي كنه . اگه كار سپيده رو خوب نگاه كنيم مي بينيم كه دو خط موربي كه بالا و پايين شيت رسم كرده شيت رو به سمت راست مايل كرده و از تمركز روي كار كاسته. يادمون باشه كه خود كادر و ارنج صفحه از مهمترين بخشهاي اسكيسه و قراره مصحح رو جذب كنه...
 

nino

مدیر بازنشسته
. ارتفاع حدودا 7 متر دور از انتظار نيست؟ ممنون و خسته نباشي!:gol:

عزيزم بسيار ممنون و كاملا درسته . خوب تا آمادگي كامل راه درازي هست . اما تعجب ميكنم عزيزم چطور كار من رو تا ارتفاع 7 متر ميبيني ؟:eek:
اگر در نما توجه كني و مقياس رو با پرسناژها بسنجي ارتفاع در حدود 4 متر خواهد بود !
 
آخرین ویرایش:

nino

مدیر بازنشسته
اسكيس ايستگاه اتوبوس




1 سوال :que:

نوشین جان /چرا توی سایت پلان حالت موجی سقف رو نشون ندادی :que:

عزيزم غير از اينكه كه سطوح منحني رو با يك سري خطوط موازي كه كم كم از هم فاصله ميگيرن نشان ميدن ؟
 

nino

مدیر بازنشسته
همه كار ها ;)

ماندان جان

ماندان جان
البته اين فكر براي جا كردن بخش زنانه و مردانه خيل يخوب ولي نه براي ايستگاه مياني .
من چيزي كه برام سئوال اينكه چرا ديوار گيشه از سقف زده بيرون؟ و جاي تبليغاتي نداري
البته با قسمت انتظار بصورت u شكل مخالفم .
و موردي در نوع ارائه ات ، تمام موضوعاتي كه كشيدي همه هم ارضش شدن و قسمتي كه برجسته باشه و يك مقدار سنگيني كنه تو شيتت نيست
موفق باشي;)
 

habib_mohamadi

عضو جدید
سلام بچه ها
باتوجه به این که اسکیس در امتحان ارشد بسیار مهمه(البته اگه اولش رو رد کنیم) می خواستم بدونم که تک تک شما ها وقتی بایه موضوع روبرو می شین چی کار می کنین.
می خوام تک تک مراحل رو بدونم.
یعنی آیا در مورد یه موضوع اول دنبال یه مفهوم کلیدی از اون موضوع می گردین.
یعنی میاین میگین تو فلان موضوع فلان واژه ها کلیدین بعد در مورده تک تکشون طرح میدین.
آیا تو این اسکیسا واقعا پلان ضروریه؟برش ضروریه؟نما ضروریه؟
مگه نه اسکیس یه طرحه خیلی تندیه.مگه نه ما با چند تا پرسپکتیو ساده و مفهومی میتونیم کارمون رو ارائه کنیم.
یه چیزی هم تازه استادمون می گفت که تو موقع که اون هیئت ژولی میان نمره بدن که یه 6 تا7 تایی هستن رو کارا تند تند رد میشن و اونایی که مفهومی کار کردن رو کاراشون یه مکث کوتاه می کنن و هر کدوم نمره خودشون رو میده.
پس به هیچ وجه نگران نمره پرزانته نباشین که هیچ تاثیری(حداقل )نداره و اونایی که تو یه نگاه کارشون به چشم بیاد صد در صد جزو قبولیا هستن.
جواب قسمت اول صحبتام یادتون نره.
 

maral55

مدیر بازنشسته
یه چند تا سوال تو نگاه کوتاهی که داشتم برام پیش اومد
چرا قسما مردانه و زنانه از هم جدا بشه؟نمیگم بده ها فقط می خوام بدونم فلسفه پشت اون چیه؟
چون این موضوع رو در طراحی ایستگاه اتوبوس من اولین باره می شنوم

و فضایی برای فروش بلیط باید وجود داشته باشه؟چون دیگه خیلی وقته که کسی بلیط نمی فروشه و نمی خره در نتیجه این فضا بی استفاده می مونه.
 

archi_arch

مدیر بازنشسته
مرسی بچه ها خیلی خوب رو کارا نظر دادین.
من چیز زیادی نمیدونم واسه همین نمیتونم زیاد تحلیل کنم.فقط چند موردو که برداشت خودمه میگم و منتظر نظر شما میمونم.
پرندیس عزیز راستش زیاد کارش برام مفهوم نبود.پرندیس جان سه تا طرح زدی؟
به نظرمطرحات بیشتر واسه زمینهای نامحدود مناسبه و اینجا که مجدودیت داریم فکر کنم زیاد اجرایی نباشه.میشه یه کم بیشتر توضیح بدی؟
همینطور کار سپیده.اونم زیاد متوجه نشدم چه جوریه!

اما ماندان عزیز راندو و شیت بندیت به نظرم خوب شده ولی انگار قراره اول رو طرحها نظر بدیم و بعد برسیم به راندو.پس اونو میذارم واسه بعد;)
من متاسفانه کمی کورم!و نمیتونم نوشته هاتو بخونم!واسه همین نفهمیدم از کجا فهمیدین زنونه مردونه شده!ولی به نظرم قسمت سمت راست کارت زیاد مناسب نیست.یعنی اینکه جایگاهها کاملا پشت به مسیر یا اینکه کاملا روبرو به مسیر باشه.یکیش نهایت بی خیالیه و یکی برعکس اضطراب زیادی رو ایجاد میکنه که هیچ کدوم واسه یه همچین مکانی مناسب نیست چون مسلما اکثر کسانی که تو ایستگاه می ایستن منتظر اتوبوسن و مطمئنا کار دارن اونم تو تهران که همه دارن میدوئن و عجله دارن!پس اینکه کاملا پشت به مسیر باشه ادمو اذیت میکنه.از طرفی روبرو به مسیر هم اضطراب رو دوچندان میکنه.اما فروش بلیطت به نظرم خوبه به شرطی که ستون جلوییش نباشه چون باعث شده دو قسمت گیشه و نشستن خیلی از هم جدا بشن در حالی که همین جدایی مختصر با دیوار میانی که کمی به جلو اومده ایجاد شده بود.

ایمان عزیز.فکر کنم نوشین همه ی توضیحات و داده منم چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه.به نظر منم اون دیوارا خیلی حس سنگینی بدی ایجاد میکنه و خیلی خسته کننده است.در واقع مثل یه اتاق شده تا ایستگاه.ولی ایده ی مداد رنگیهات خیلی قشنگ بود;)

نوشین عزیز.پرزانته و ارائه ات که دیگه جای حرف نداره خیلی خوبه.که بعدا روش بحث میکنیم.ولی راستش به نظر منم استفاده از کابل زیاد جالب نیست.خودمو که اونجا قرار میدم احساس میکنم همین الانه که اون سایبون بیفته رو سرم!!!یه حس عدم پایاری داره که اونم اضطراب اوره.به جاش اگه از دوتاستون دوطرف کنار کارت حتی به حالت مایل استفاده میکردی فکر کنم خیلی بهتر بود.ولی استفاده از فیگورات خیلی خوب بود راستش من اصلا متوجه نشدم و بچه ها که گفتن دیدم خیلی خوبه تو کارا استفاده کنیم که من تاحالا ازش غافل بودم.

مهدی عزیز.از نظر پرزانته که به نظرم خیلی شلوغش کردی واگه یه کم فضای خالی بین کار میذاشتی بهتر بود.ولی خوب قراره بعدا روش بحث بشه پس میذاریم واسه بعد.طرحت خوبه فقط یه چیزی که حس میکنم بهش توجه نکردی افتابه.مخصوصا واسه مسئول گیشه که قراره طول روز و اونجا بشینه.فرم گیشه طوریه که اکثر ساعتها افتاب به داخل گیشه میرهو اذیت میکگنه.همچنین اون فرم منحنی رو به داخل رفته تو سایبون طرحت که اونم تو یه ساعتی از روز تقریبا قسمتی از نیمکت قابل استفاده میشه.

فعلا همینها به ذهنم رسید!بازم میگم همه ی اینها نظر شخصی ام بود واسه همین خوشحال میشم نظر شما رو هم درباره ی اینها بدونم.
 
بالا