[اسکیس/کروکی] آموزش کشیدن پرسپکتیو

architectinium

عضو جدید
سلام
میدونم اکثر شما معماران گرام:) نحوه کشیدن پرسپکتیو دو نقطه ایی رو بلد هستید ولی برای اون دسته از دوستانی که احیانا ممکنه مشکلی تو کشیدن پرسپکتیو دو نقطه ایی داشته باشن یه آموزش ساده رو براتون توی اتوکد کشیدم که میتونید دانلود کنید.

امیدوارم که به دردتون بخوره اگه سئوالی بود در خدمت هستم.
موفق باشید.:gol:


مشاهده پیوست amozesh perspective.rar
 

م مژگان

عضو جدید
کاربر ممتاز
[اسکیس/کروکی] نمونه پرسپکتیو داخلی

[اسکیس/کروکی] نمونه پرسپکتیو داخلی

چند نمونه پرسپکتیو داخلی









http://vanda_architect.persianblog.ir/post/232/%d8%a8%db%8c_%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2_%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86__
 

s312

عضو جدید
[اسکیس] آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای

[اسکیس] آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای

سلام. هر چی مطلب برای آموزش دارم برای شما قرار میدهم.
برای شروع آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای رو براتون میگذارم.
لینک دانلود
http://s5.picofile.com/file/8131817826/پرسپکتیو_1نقطه_ایی.docx.html
 
آخرین ویرایش:

sahandbehrozi

عضو جدید
چهارخانه های پرسپکتیوی در ترسیم فضاهای اسکیس معماری داخلی تمهید بسیار مفیدی است، به خصوص زمانی که شی یا فضای پیچیده ای مورد نظر باشد. شبکه ی چهارخانه ای، مجموعه ای از خطوط موازی و عمود بر هم هستند. این خطوط، واحدهای هم اندازه ای را تشکیل می دهند که غالباً مربع شکل اند.
هنگام طراحی پرسپکتیوی از آن ها می توان به عنوان یک مرجع مطمئن برای اندازه ها، زاویه ها و تناسبات نما استفاده کرد. به کارگیری سیستم شبکه ای، روش استانداردی برای طراحی اشیا با مقیاس دقیق است. شما اگر یک بار، یک شبکه ی چهارخانه ای رسم کنید، می توانید با بزرگ تر کردن، کوچک‌تر کردن و تقسیم آن به قطعات کوچک‌تر، از آن بارها و بارها در طراحی های خود بهره بگیرید. در موارد زیادی می توان تنها با به کار گیری بخشی از یک شبکه، یکی از جزئیات کار را طراحی و یا مشکلی را بر طرف ساخت بی آنکه کشیدن کل آن ضرورت داشته باشد.
sketch--interior--design--education-1.jpg
1- ابتدا محل ناظر را تعیین کنید. (ارتفاع دید، فاصله ی نقطه ی دید تا پرده ی تصویر و غیره) در پرسپکتیو یک نقطه ای، مرکز دید ناظر تعیین کننده ی نقطه ی گریز است.
2- از خط زمین، یک مستطیل به عنوان پرده ی تصویر رسم کنید. چون خطوط موازی پرده ی تصویر تغییر جهت نمی دهند، این مستطیل را می توان به عنوان دیوار انتهای دید در نظر گرفت.

مشاهده ادامه مطلب آموزش اسکیس معماری داخلی
 
بالا