[اسکیس/کروکی] آموزش کشیدن پرسوناژ

fayazbahram

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خدمت همه ی دوستان ، نمی دونم قبلا تاپیکی در این رابطه وجود داشته یا نه ولی با این همه بازم این آموزش رو میذارم ، البته به نوعی مرحله ی مقدماتیه و انشاالله بعدها مراحل تکمیلی تر رو میذارم.

طراحی فرم اسکلتی انسان :
1-اولین مرحله طراحی یک دایره یا بیضی به عنوان سر است.
2-سپس به اندازه ی دو برابر قطر داره عرض شانه را طراحی می کنیم.
*کل بدن انسان از یه غیر از دایره ی اولیه تقریبا به اندازه ی شش و نیم برابر قطر همان دایره خواهد بود.
3-از وسط عرض شانه به اندازه ی دو و نیم برابر قطر دایره ستون فقرات را طراحی می کنیم.
4-سپس به اندازه ی یک و نیم برابر دایره عرض لگن را طراحی می کنیم.
5-به اندازه ی دو برابر دایره از لگن تا زانو را طراحی می کنیم و بقیه ی طول باقیمانه نیز به طول زانو تا انتهای پا اختصاص می یابد.
6- در آخر به اندازه ی یک و نیم برابر دایره از شانه تا آرنج را طراحی می کنیم و به اندازه ی یک و نیم برابر دایره از آرنج تا انتهای دست را طراحی می کنیم.
همه ی مراحل بالا را در عکس زیر می توانید مشاهده کنید.


همه ی مراحل بالا مربوط به زمانی است که ما مدل را از روبرو میبینیم ، اما در شرایط خاص مجبور هستیم بعضی از اندازه ها را کوچک یا بزرگ کنیم و یا زاویه ها را تغییر دهیم.
*اساسی ترین نکته در این طرحها به وجود آوردن حس تصویر در بیننده با استفاده از تناسبات مناسب و دقیق است.
به طرحهای زیر توجه کنید:




















در طراحی های ترکیبی باید تناسب بین دو نفر و فاصله ها نیز باید رعایت شود.



برای تمرین های بیشتر می توانید مانند عکس های زیر از مدلهای گوناگون استفاده کنید.








 

fayazbahram

عضو جدید
کاربر ممتاز
این فیگورات چرا گردن ندارن؟؟؟

ممنون از سوالی که پرسیدی . باید بگم که گردن هم در طراحی های تکمیلی تر در قسمت بالایی خط شانه طراحی می شود. البته در این طرحها دایره ای که به عنوان سر طراحی شده بیشتر به منظور استفاده از آن برای ایجاد تناسب است و گردن و سر بر روی خط شانه طراحی می شوند . انشاالله در قسمت های تکمیلی تر به این نکته نیز اشاره خواهم کرد.
 

fayazbahram

عضو جدید
کاربر ممتاز
اول سلام
میشه بدونم ایا این طراحی انتومی بدن به طراحی و ساخت ربات کمک می کنه منعلاقه زیادی به ساخت ربات دارم و دوست دارم در دوره ارشد این زمینه فعالیت کنم

سلام تبريزدي قارداش . حالون نَجوردي؟ قالانين فارسي يازيرام كي اوبيرسيلر ده اوخيا بيللر.

خوب اين مدل طراحي اساس طراحي مدل يا فيگور يك انسان هست خوب تا اونجايي هم كه من ميدونم در طراحي روبات انسان نما نيز اساس ساخت ربات طبق حركت ها و حس هايي است كه انسان داره . و به نظر من اين روش خيلي ميتونه به ساخت يك روبات انسان نما كمك كنه البته اين خيلي بستگي به ابتكار و هوش شخصي داره كه داره ربات رو مي سازه و بازم به نظر من اونايي ميتونن موفق تر باشن كه به صورت گروهي مثلا يك طراح و يك مهندس مكانيك و كامژيوتر و ... باهم كار كنن.
 

fayazbahram

عضو جدید
کاربر ممتاز
انیمیشن با حروف (تمرینی برای اسکیس)

انیمیشن با حروف (تمرینی برای اسکیس)

سلام دوستاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان................
تا اونجایی که من میدونم یه معمار خوب باید سرعت زیاد تو دستاش و ایده های بدیع تو مغزش داشته باشه.........اینبار میخوام یه چیزی یادتون بدم که ایده ی ابداع چنین طرحی از خودمه , اگر هم چنین چیزی هست من تا حالا ندیدم....خیلی از طراح ها و نقاش ها دوست دارن یه سوژه یا ماجرایی رو نقاشی کنن , ولی خیلی ها این قدرت رو ندارن که مثلا کلا با آناتومی انسان این طرح ها رو کامل کنن........چند ماه پیش تو کلاس هندسه این طرح به ذهنم رسید که از حروفات مثلا به عنوان نام اول اشخاص برای طراحی استفاده کنم و چون تو این روش دقت بیشتری روی تناسبات و بُعد ها و فاصله ها و .... توجه میشه به نظر من تمرین خیلی جالبیه برای سریع شدن طراحی دستی برای اسکیس!!!
این دو تا ماجرا رو هم خودم طراحی کردم.....ببینید!!!
 
بالا