خواص مرمرشک - عکس گیاه و نام علمی آن

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این گیاه اسم محلیش مَرمَرِشک (Marmareshk ) هست. ولی اسم علمیشو میخواستم؟



عکس گل هاش



عکس اول



عکس دوم



عکس سوم



عکس چهارم



عکس پنجم



عکس ششم



مرمرشک یا همان مریم گلی لوله‌ای نوعی از مریم گلی و از خانواده نعناییان است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
سلام دوست عزيزم. اسم علمي اين گياه Salvia macrosiphon هست.

خواص مرمرشک:
به واسطه تاثیر شگرف دانه آن در درمان سرفه، خارش گلو، تب و رفع گرفتگی صدا و به عنوان خلط آور در فرمول دارویی ترکیبی چهار تخمه کاربرد دارد. این گیاه معطر، شفابخش مقوی اعصاب بوده و در رفع افسردگی و خستگی و معالجه ام اس نیز از آن استفاده می شود.

مرمرشک با نام علمی Salvia macrosiphon گیاهی است که کشندهٔ مگس و دیگر هوام است و خوش بو و خوش عطر است و در مزارع و گندم‌زارها می‌روید و گل آن ریز و سپید و سیاه است. این گیاه در استان بوشهر می‌روید.


سرده‌ی مریم‌گلی (خانواده‌ی نعنائیان)، یکی از سرده‌های عظیم می‌باشد که بیش از 1000 گونه در سرتاسر دنیا از آن کشف شده است و تغییرات گسترده‌ای در میان آن‌ها مشاهده می‌شود. پرورش 55 گونه از مریم‌گلی در ایران گزارش شده که در نواحی شمالی، مرکزی و گرمسیری رشد می‌کنند. تعدادی از این گونه‌ها چندساله، دارای شاخ‌وبرگ علفی و سخت‌پایه هستند. مرمرشک یکی از گونه‌های چندریخت است که تغییرات زیادی در ویژگی‌های مورفولوژیکی آن مشاهده می‌شود.


موفق باشيد :gol:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوست عزيزم. اسم علمي اين گياه Salvia macrosiphon هست.
موفق باشيد :gol:

دستت درد نکنه
منم سریع رفتم جستجو کردم و رفتم تو ویکی پدیا پیداش کردم
دیدم اونجا عکس نداره من براش عکس گذاشتم اونجا
به زودی هم صفحه فارسی تو ویکی پدیا براش ایجاد میکنم
به کمکتون نیاز دارم
این متن کوتاه انگلیسی بود دربارش


Salvia macrosiphon is a species of flowering plant in the mint family, Lamiaceae. It is native to Iraq, Iran, Pakistan, Afghanistan, Transcaucasia, and Turkey, where it grows at the edges of fields. It is a perennial herb with a white corolla and ovate nutlets. It flowers in May and fruits from June onwards. Although the plant is similar to S. spinosa, it differs in that it has narrower leaves and calyces, is less indurate and has less spiny fruiting calyces, and possesses a longer corolla tube
 

Similar threads

بالا