اسرار آراستن گل ها در گلدان

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصولاً همه ما ترجیح می‌دهیم برای تزیین منزل‌مان از گل‌های طبیعی استفاده کنیم. آراستن گلدان‌ها به نظر ساده می‌رسد. اغلب ما ساقۀ گل‌ها را به اندازه‌ای مناسب گلدان‌مان می‌بریم و گل‌ها را داخل گلدان می‌چینیم. منظره این گلدان‌ها به اندازۀ دسته گل‌هایی که از گل فروشی می‌خریم، منظم و آراسته نیست. با دانستن چند نکتۀ گل آرایی می‌توانید گلدا‌‌ن‌های‌تان را به مراتب زیبا‌تر از دسته گل‌های آماده بیارایید.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتۀ اول در فصل‌هایی که گل‌های بزرگ و درشت مثل ادریس و داوودی وجود دارند، می‌توانید منزل خود را با گلدان‌های بزرگ و زیبایی پر از این گل‌ها، تزیین کنید. از یک شبکۀ دو طبقۀ سیمی و محکم برای داخل گلدان استفاده کنید. این وسیله را می‌توانید در شکل ببینید. استفاده از شبکۀ سیمی به شما کمک می‌کند به طور یکنواخت ساقه‌های گل را در تمام گلدان بچینید. در کنار هر ساقه گلی که می‌گذارید، یک ساقۀ برگ هم قرار دهید. از برگ‌های خود گیاه هم می‌توانید استفاده کنید
 
آخرین ویرایش:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکتۀ دوم
با استفاده از شبکۀ سیمی که قبلاً معرفی شد، می‌توانید گلدا‌‌ن‌های‌تان را حتی بدون گل تزیین کنید. با چیدن چندین برگ با رنگ‌های مختلف از گلدان‌های منزل و حیاط، ترکیب رنگ متنوعی برای تزیین گلدان‌تان ایجاد کنید. برگ‌های رنگی بگونیا منظره جالبی ایجاد می‌کنند. گذاشتن چندین گل خشک در بین برگ‌ها ایدۀ خوبیست.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکتۀ سوم
گل‌های ظریف و بلند در گلدان‌های شیپوری و پایه بلند زیبا‌تر جلوه می‌کنند. نباید خیلی گل‌ها را متراکم کرد تا لطافت این گل‌ها به چشم بیاید. برای اضافه کردن رنگ سبز به گلدان، از برگ‌های گرد یا ظریف و سبک استفاده کنید.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکتۀ چهارم
می‌توانید با کوتاه کردن ساقۀ گل‌های بزرگ و حجیم، آن‌ها را در کاسه تزیین کنید. بهترین تزیین میز شام در تابستان، این کاسه‌های رنگارنگ پر از گل هستند. گلدان‌های بلند وسط میز شام، مزاحم معاشرت و صحبت مهمانان هستند، ولی این گلدان‌های کوتاه و زیبا آن‌ها را شگفت زده خواهد کرد.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای تزیین کاسه، داخل آن را پر از آب کنید و مانند عکس، به‌وسیله نوار چسب، شبکه‌ای چهارخانه روی کاسه ایجاد کنید. گل‌های ساقه کوتاه به هر شکلی که بخواهید در خانه‌های این شبکه قرار می‌گیرند و با حرکت دادن کاسه، شکل گل‌ها به هم نمی‌ریزد.
 
آخرین ویرایش:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکتۀ پنجم
برای میز شام و مناسبت‌های دیگر می‌توانید از وسیله دیگری هم برای تزیین کاسه با گل، استفاده کنید. در واقع اگر ساقه گل‌های شما نرم و انعطاف پذیر است، از راه حل بالا (شبکۀ نوار چسبی) استفاده کنید و اگر ساقه گل‌هایتان محکم و خشک است، از شانه‌های مخصوص گل استفاده کنید.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز

نکتۀ ششم
اگر دسته‌ای از یک نوع گل دارید، ابتدا دور دستۀ گل را محکم با یک طناب باریک ببندید. مثل عکس دور دسته گل را یک ردیف برگ درشت بچینید و دوباره با طناب ببندید. ساقۀ گل‌ها را یکدست کرده و در گلدانی بگذارید که برای حجم و اندازۀ دسته گل مناسب باشد
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ه یاد داشته باشید با صرف کمی وقت و دانستن نکات گل آرایی، می‌توانید همیشه در منزل، گل‌های تازه و زیبا داشته باشید، بدون اینکه هزینۀ سنگین گل‌های آماده را بپردازید.
 

Similar threads

بالا