استقبال توليدكنندگان تلفن‌همراه از سيستم‌عامل اندرويد

asbm1382

عضو جدید
كارشناسان بر اساس بررسي جديد خود در بازار جهاني تلفن‌همراه به اين نتيجه رسيده‌اند كه در حال حاضر توليدكنندگان تلفن‌همراه به صورت گسترده‌تر سراغ سيستم‌عامل متن‌باز اندرويد گوگل رفته‌اند و از آن در نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند خود استفاده مي‌كنند.

به نقل از نيويورك‌تايمز، شركت مايكروسافت در سال 1996 نخستين بار نسخه ويژه‌اي از سيستم‌عامل ويندوز را براي گوشي‌هاي هوشمند و دستگاه‌هاي ديجيتالي همراه عرضه كرد و از آن زمان به موفقيت‌هاي فراواني در اين بازار رسيد.
پس از گذشت مدتي شركت اپل با عرضه گوشي آيفون و سيستم‌عامل اختصاصي آن، عرصه را بر مايكروسافت تنگ كرد و هم‌اكنون كارشناسان به اين نتيجه رسيده‌اند كه ورود سيستم‌عامل متن‌باز اندرويد باعث افزايش نگراني‌هاي مايكروسافت براي حضور در بازار جهاني تلفن‌همراه شده است.
شركت‌هايي كه هم‌اكنون از سيستم‌عامل ويندوزموبايل در نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند خود استفاده مي‌كنند، شامل سامسونگ، ال‌جي، اچ‌تي‌سي، كيوسرا، سوني‌اريكسون مي‌شوند و تمامي اين مراكز شركت‌هايي هستند كه به صورت همزمان، مشغول به توليد گوشي هوشمند بر پايه سيستم‌عامل اندرويد نيز هستند.
از ابتداي سال جاري تاكنون 12 گوشي هوشمند جديد مبتني بر اندرويد عرضه شده است و كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند كه طي سال آتي بر مجموع آن‌ها افزوده شود.
شركت موتورولا چندي پيش اعلام كرد كه رسما استفاده از سيستم‌عامل ويندوزموبايل روي نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند خود را كنار گذاشته و به جاي آن از سيستم‌عامل اندرويد گوگل استفاده مي‌كند.
علاوه بر اين، اچ‌تي‌سي كه بزرگترين توليدكننده گوشي‌هاي هوشمند با ويندوزموبايل محسوب مي‌شود نيز پيش‌بيني كرده است كه در آينده نيمي از محصولات خود را مبتني بر اندرويد توليد خواهد كرد.
شركت دل نيز نخستين گوشي هوشمند خود را با سيستم‌عامل اندرويد در اختيار كاربران قرار داده است.
 
بالا