استرس چه بلایی بر سر بدن شما می آورد؟

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1]استرس چه بلایی بر سر بدن شما می آورد؟ [/h]

استرس ژن ها را تغییر می دهدزمانی که شما در شرایط تنش و استرس قرار دارید، بدن شروع به تولید مواد شیمیایی کرده و کارکرد سیستم ایمنی آن دچار اختلال می گردد. همچنین باعث می گردد که سریع تر پا به سن گذاشته و پیرتر دیده شوید.
فراموشی می گیریدسطح بالای هورمون های استرس باعث آسیب قسمت های حساس مغز می گردد. هیپوکامپ از جمله این قسمت ها می باشد که مسئول حافظه است. یکی از دلایلی که افراد پس از دوره ای طولانی مدت به فرسودگی شغلی دچار می شوند این است که مغز برای حفاظت خود، آدرنالین را دفع می کند.
دوران کودکی در بروز استرس نقش دارندبراساس تحقیقات به عمل آمده حتی رویدادها در اوایل سنین کودکی نیز قادرند هورمون آزاد کورتیکوتروپین( CRH)را در سطح بالا یا پایین قرار دهند. گفتنی است که با افزایش استرس میزان CRH به شدت سیر صعودی می گیرد.

شواهد نشان می دهد که میان استرس بالا و تراکم کم مواد معدنی در استخوانها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. بر همین اساس کسانی که مدام دچار استرس هستند بیشتر از سایرین دردهای فیزیکی را تجربه می کنند.باید گفت که صدها ژنی که مسئولیت سم زدایی و شکستن چربی ها را دربدن دارند تحت تاثیرات منفی استرس قرار خواهند گرفت. لذا با وجود استرس حجم سموم در بدن افزایش یافته و تمایل افراد به مصرف مواد قندی بالا می رود.
 

Similar threads

بالا