استخراج معدن

roohesargardan

عضو جدید
معرفی کتاب زمین شناسی ساختمانی

معرفی کتاب زمین شناسی ساختمانی

دوستانی که با درس زمین شناسی ساختمانی مشکل دارن، توصیه میکنم که یه نگاه به این کتاب بندازن که ناشرش Springer هست. در بخش درخواست ها میتونین از بچه ها بخواین که براتون دانلودش هم بکنن. واقعاً کتابه خوبیه و ازش ساختمانی رو به صورت مفهومی یاد میگیرین

تصویر کتاب:

 

roohesargardan

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان، من یه چند وقت سرم شلوغه... یه کم همکاری کنین به زودی میام
 

roohesargardan

عضو جدید
دوستان، من به شخصه از همکاری و همفکری بسیار شدید !!!! همگی شم در این انجمن قدردانی میکنم.
 

roohesargardan

عضو جدید
برو بچه هاي استخراج، حتماً يه سري به سايت فارسي زبان زير بزنين، لينك دانلود بسياري از نرم افزارهاي روز و برخي كتابهاي كمياب و بعضا ناياب رو گذاشته.
WWW.MININGINFOMINE.COM
 

hajihasani_amir

عضو جدید
سلام از اطلاعات مفيدي كه ارائه ميدي خيلي ممنونم بنظرم اومد شما از بقيه دوستان فعاليت بيشتري داريد اگه ميشه يه كمكي هم به من بده مي خواستم نظزت رو درباره مطلب زير بهم بگي و اگه مطلبي داري كه به دردم بخوره ممنون ميشم راهنماييم كني. البته ببخشيد ويرايشش نكردم بعد از ترجمه وقت ويرايش نداشتم.
معرفي سيستم Trolley Assist:

چکیده :

کامیون هایی که در حال حاضر برای حمل و نقل در معادن روباز مورد استفاده قرار می گیرند از نظر سیستم محرکه و نحوه انتقال نیرو به چرخ ها دارای تفاوت هایی با هم هستند و به دو زیر گروه کلی کامیون های مکانیکی و کامیون های الکتریکی تقسیم می شوند. در کامیون های مکانیکی نیروی محرکه لازم برای حرکت توسط دیزل کامیون تأمین شده و توسط دیفرانسیل کامیون به چرخ ها منتقل می گردد. در کامیون های الکتریکی نیروی محرکه لازم جهت حرکت، توسط دیزل و ژنراتورکامیون و برقی که در نتیجه مصرف سوخت های فسیلی بدست می آید، تأمین می شود و به مصرف موتورهای الکتریکی که بر روی چرخ های عقب نصب شده می رسد. در این حالت سرعت کامیون بر روی شیب به توان دیزل کامیون محدود می شود و نه به توان موتورهای الکتریکی این به معنی آن است که اگر بتوان برق بیشتری را به موتورهای الکتریکی چرخ ها رساند کامیون می تواند با سرعت بیشتری بر روی شیب حرکت کند، این امکان توسط سیستم Trolley Assist ایجاد می شود به این صورت که کامیون برق مورد نیاز برای حرکت بر روی شیب با سرعت بیشتر را از خطوط برق هوایی که در معدن نصب می شود دریافت کرده و مستقیماً به مصرف موتورهای الکتریکی چرخ ها می رساند.این سیستم چیزی شبیه به سیستم اتوبوس ها و قطارهای برقی می باشد.
کامیون های با موتور الکتریکی :
ترکیب دیزل / الکتریک در ابتدا در لکوموتیوهای خط آهن استفاده می شد. ولی درمعادن از وقتی که تقاضا برای کامیون های بزرگتر افزایش پیدا کرد استفاده از این سیستم آغاز گردید که در ابتدا از موتورهای DC در این ترکیب استفاده می شد ولی امروزه اکثرکامیون های معدنی دیزل الکتریک از موتورهای AC بهره می برند. در سیستم کامیون های مکانیکی از یک موتور دیزلی متداول استفاده می شود که به یک گیربکس متصل شده و قدرت مورد نیاز حرکت را با یک دیفرانسیل خیلی بزرگ به چرخ ها منتقل می کند. در سیستم دیزل الکتریک از همان دیزل و با همان اندازه بهره گیری می شود با این تفاوت که این دیزل به یک ژنراتور متصل شده و باعث تولید برق می شود، این برق تولید شده به موتورهای الکتریکی چرخ ها که بر روی اکسل عقب سوار شده اند منتقل شده و باعث حرکت کامیون می شود. در کامیون های DC برق تولید شده مستقیماً به مصرف موتورهای الکتریکی چرخ ها می رسد، ولی در انواع کامیون های AC، برق تولید شده بعد از عبور از یک اینورتر به مصرف موتورهای الکتریکی AC می رسد. بر روی کامیون یک کابین کنترلی نصب می شود که وظیفه کنترل سرعت و گشتاور را بر عهده دارد، این کابین کنترل در کامیون های DC با تغییر دادن ولتاژ و آمپر انجام وظیفه می نماید و در کامیون های AC با تغییری که در فرکانس جریان ایجاد می کند صورت می گیرد.


سیستم Trolley Assist :
برای استفاده از این سیستم معمولاً معدن ناوگان بزرگی از کامیون ها و یک جاده حمل و نقل بلند و تا حدی دائمی خواهد داشت. کامیون هایی که از این سیستم استفاده می کنند بصورت نرمال دارای موتورهای AC یا DC هستند، ولی وقتی از این سیستم بجای موتور های دیزلی خود استفاده می کنند که در جاده حمل و نقل با بار در روی شیب حرکت می کنند. در این سیستم کامیون ها از زیر یک سری خطوط هوایی برق حرکت نموده و انرژی برق را بوسیله یک بازو به نام پانتوگراف دریافت می کنند. وقتی که یک کامیون حمل و نقل با موتور الکتریکی بر روی شیب حرکت می کند بدون استفاده از سیستم Trolley Assist، حداکثر سرعتش محدود است به قدرت و خنک کردن موتور که می تواند برای موتور و موتورهای الکتریکی چرخ ها تهیه کند. کامیون وقتی که از سیستم Trolley Assist استفاده می کند موتور دیزلی کامیون و ژنراتور بعنوان محرک استفاده نمی شود و سرعت موتور بصورت اتوماتیک به حالت بی باری سقوط می کند. چون تمام قدرت برای حرکت از خطوط هوایی تأمین می شود. ای سیستم برای تأمین بیشترین ولتاژ ممکن خطوط که موتورها می توانند با اطمینان استفاده کنند طراحی شده است و به همین دلیل کامیون ها خواهند توانست با بیشترین سرعت حرکت کنند. در حالی که سرعت یک کامیونی که با دیزل خود برق تولید می کند بستگی به توان موتور(اسب بخار) دارد، سرعت یک کامیون که از سیستم Trolley Assist استفاده می کند به قابلیت های دو موتور چرخ ها محدود می شود فن دمنده کمکی کامیون های برقی هوای خنک را برای موتور الکتریکی چرخ ها تأمین می کند و انرژی مورد نیاز خود را از موتور دیزلی نمی گیرد. بدون استفاده از فن دمنده کمکی کامیون های برقی (TAB) موتور کامیون باید با دور موتور بالا کار کند برای بهره برداری از فنی که بر روی ژنراتور کامیون نصب شده است. TAB این امکان را به موتور کامیون می دهد تا در پایین ترین سرعت حرکت کند وقتی در حالت Trolley Assist می باشد. با این نتایج مجموعاً در مصرف سوخت صرفه جویی می شود. هزینه انرژی در نتیجه جانشینی برق خریداری شده بجای برق تولید شده توسط موتور کامیون بوسیله سوخت دیزل، صرفه جویی می شود. وقتی کامیون در حالت Trolley Assist قرار می گیرد موتور در حالت استراحت یا بی باری قرار می گیرد و تنها بار کمی که به موتور اعمال می شود برای بهره برداری از پمپ های هیدرولیک فرمان و تهویه مطبوع و مانند آنهاست.
 

mohammad Hiresh

عضو جدید
نه بابا پی گیر کارهای شماییم ولی متاسفانه بعضی از فایلهات یا دانلود نمیشه یا ***** شده
 

atena001

عضو جدید
سلام دوستان
کسی از شما در مورد روش طراحی محدوده نهایی با روش کروبوف و کروبوف اصلاح شده چیزی داره؟ ترجیحا فارسی. ممنون میشم.
 

mehrnoosh_1221

عضو جدید
سلام به همه دوستان کسی کتاب یا فایلی که الگوریتم های کروبوف و گرشان رو کامل توضیح داده باشه داره؟
 

vahab_asefi

عضو جدید
سلام به همه دوستان کسی کتاب یا فایلی که الگوریتم های کروبوف و گرشان رو کامل توضیح داده باشه داره؟

سلام خانم مهندس پیرو بحثی که در پایگاه داشتیم و احساس می کنم آموزش برای شما مفید بود اینجا هم معرفی می کنم:

آموزش الگوریتم کوروبوف
الگوریتم کوروبوف (Korobov) در تعیین محدوده‌ی نهایی کاواک روباز

آموزش تصویری الگوریتم کوروبوف اصلاح شده
الگوریتم کوروبوف اصلاح شده در طراحی محدوده بهینه کاواک روباز

آموزش الگوریتم مخروط شناور ، مخروط شناور دو، مخروط شناور دو اصلاح شده و الگوریتم مخروط شناور سه
الگوریتم‌های مخروط شناور II، I و III
 

Similar threads

بالا