استادیوم ها و فضاهای ورزشی Sports Architecture

وضعیت
موضوع بسته شده است.

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
کمپ فوتبال تهران،کوروش رفیعی



در پی پیشنهاد های قبلی در جهت ساخت بنایی مخصوص فوتبال،هدف کوروش رفیعی رفع یکی از کمبود های فوتبال ایران است.این طرح یک مجموعه های تک است که تمام تجهیزات مورد نیاز را دارا بوده و تمام نیازهای فوتبالست ها و تماشاگرها شامل هتل،استادیوم،مجموعه ورزشی و پزشکان مجرب،فضای اداری،پارکینگ و حتی زمین بازی برای همه سنین را بر آورده می سازد.
طرح اولیه این کار به طرح فوتبالیست های بزرگ ایرانی مهندس جابری شباهت داشت.چالش اصلی در این کار ایجاد دسترسی ساده ماشین ها و افراد پیاده به مجموعه و جای دادن زمین بازی در قلب مجموعه است.
عملکردها به سه حجم اصلی تقسیم می شوند.ساختمان اصلی استادیوم 40000 نفره ایست که در جبهه شرقی سایت و بین دو بزرگراه اصلی تهران قرار دارد.برای جلوگیری از یکنواختی داخل مجموعه از فرم های 4 ضلعی استفاده شده و آرام ارام به اشکال منحنی در محوطه بیرون تبدیل میشود.نتیجه کار فرم سیال و مواجیست که با کوههای البرز اطراف زمین طبیعی هماهنگی دارد.رویه کار به پوست حیوانات سخت پوست موجود در طبیعت اطراف شبیه است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه...

ادامه...

کمپ فوتبال تهران/کوروش رفیعی


مشخصات:



معمار: کوروش رفیعی

محل پروژه: تهران، ایران

تیم طراحی: کورش رفیعی، فرهاد خندان

کارفرما: شرکت عمران توسعه هادی

مساحت سایت: 214.000 متر مربع

فضای تحت پوشش صندلی: 74.000 متر مربع

سال پروژه: 2011



علی رغم تلاش های قبلی برای ایجاد مجتمع های ورزشی فوتبال در ایران، به نظر می رسد طرح کورش رفیعی با هدف حل فقدان این گونه فضا ها، کارآمد است. طرح شامل مجموعه ای پیچیده با تکنولوژی

بالا و امکانات کامل است که می تواند تمام خواسته های بازیکنان فوتبال و طرفداران آن ها را، از جمله هتل ، ورزشگاه، مجموعه ورزشی، با پزشکان متخصص، ادارات، مغازه ها، پارکینگ و حتی زمین های

تمرین برای تمام گروههای سنی را برآورده کند
.

مسائل اصلی در نظر گرفته شده برای طراحی سایت، دسترسی راحت اتومبیل و دسترسی سریع عابر پیاده را ممکن می سازد و به علاوه محل زمین بازی در قلب مجتمع بوده و از ساختمان ها به عنوان

دیوار فعال و پویایی در اطراف سایت استفاده می شود
.


عملکردهای به 3 توده اصلی تقسیم شده است. ساختمان اصلی 40000 نفری ورزشگاه در شرق و بین دو بزرگراه اصلی تهران واقع است. برای جلوگیری از یکنواختی، داخل ورزشگاه از شکل مستطیل زمین بازی تبعبیت می کند، و به شکل دایره ای به محیط خارج محو می شود. این مفهوم منجر به شکلی پویا و مواج هماهنگ با ماهیت محلی از کوه های البرز است. پوسته استادیوم یاد آور پوست خزندگان سخت پوست که در این طبیعت زندگی می کنند، است. جایگاه تماشاچیان در دو سطح، که بیشتر آن در طول لبه بزرگتر از استادیوم واقع شده است طراحی شده است
.

هتل در سمت شمال با یک الگوی شبیه به غشای استادیوم واقع شده است. ساختمان هتل بالاتر از سطح زمین قرار گرفته تا مانعی برای ویوی کوه ها نباشد؛ علاوه بر این عبور باد که عبور آن از زمین بازی لازم است را ممکن ساخته است
.

زون تجاری مجموعه با خارج کار می کند و انتظار می رود که این مغازه ها بتوانند مجموعه را حمایت مالی کنند. این فرم کمی از فرم ساختمان اصلی متفاوت است اما با معماری استادیوم با یک نوع تشابه از پیچش در اطراف مرتبط است
.


منبع:memarmagazine
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

et-rt

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرکز ملی ژیمناستیک پگان پتکووسک بخشی از پروژه ی وسیع پارک ورزشی اسوبودا در شهر لویلینا است.
این اولین سالن از سه سالن بزرگی است که قرار است در لبه ی غربی سایت، بین خیابان و فضای سبز احداث شود.


این ساختمان در شمالی ترین بخش سایت قرار گرفته.
لبه ی غربی و شمالی ساختمانی خط اسمانی با حرکات حجمی تنظیم میکند که در ان نسبت بزرگی بنا به ارتفاع ان مشخص میشود.

هدف طراحی حجمی طراحی به وسیله ی حجم های متراکم است که فرم را به سه قسمت تقسیم میکند.
که به وضوح در برش ها مشخص شده و کاملا با فضای نیمه باز از هم جدا شده اند.


در این طرح راهبرد اصلی این چنین بوده که سالن های ورزشی از نور طبیعی به وفور استفاده کنند.یکی دیگر از هدف های طراحی ایجاد دید بی وقفه در زمین های تمرین است.




طراحی خطی روی سقف به دیوار های جانبی اجازه میدهد که بتوانند به عنوان تیر دیواری با ارتفاع زیاد به کار روند.
در نتیجه هیچ عنصر اضافی برای پوشش دهانه های بزرگ سالن ها لازم نیست.


نمای ساختمان با پوسته ای غشایی پوشیده شده که از جنس اهن بسط یافته با رنگ های قوی است.








 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

et-rt

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
Scheidt Kasprusch Architekten | Research & Sports Hall of Humboldt University
Location: Berlin, Germany
Architect: Scheidt Kasprusch Architekten
Awarding authority: Humboldt University Berlin
Concept and development: Scheidt Kasprusch Architekten
Contractor: Ed. Züblin AG
Energy consultant: Engineering Office Weltzer
Competing award procedure 2009: 1st prize with
Züblin Komplettbau AG
Completion: 2011
Floor space: 2630 sqm
Gross floor area: 3580 sqm
Cubature: 21573 cbm
Construction cost: 5.70 m. euro
Photographs: Rainer Gollmer
Materials ground floor: triple glazing
Upper floor: prefabricated concrete

 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
استادیوم های پیشنهادی برای جام جهانی 2022 FIFA،قطر

*****

ورزشگاه الریان
Al Rayyan Stadium







ورزشگاه الغرافه
Al Gharafa Stadium








ورزشگاه آل شمال
Al Shamal Stadium






ورزشگاه آل وکراه
Al Wakrah Stadium








ورزشگاه الخور
Al Khor Stadium















 

liya.s

عضو جدید



سالن ورزش های آبی Atomic Spa
سالن ورزش های آبی Atomic Spa توسط یک معمار ایتالیایی به نام "سیمون میچلی" در یک هتل در شهر میلان کشور ایتالیا به سبک ویژه ای طراحی شده است.

سالن ورزش های آبی Atomic Spa توسط یک معمار ایتالیایی به نام "سیمون میچلی" در یک هتل در شهر میلان کشور ایتالیا به سبک ویژه ای طراحی شده است.

سیمون میچلی در مورد توصیف کار خود به این جمله بسنده کرده است که: من اینکار را با نهایت استفاده از احساسات درونی خویش طراحی کرده ام.

این مجموعه ورزشی شامل کابین های سونا، حمام، استخر بزرگ، اتاق ماساژ و جت های آبی میباشد. در این مجموعه از طرح های منحنی و قوس های ظریف استفاده شده است.

متریال اصلی در این طرح، چوب جلادار سفید است که بازتاب نور لامپ های LED را به بهترین شکل در محیط منتشر می کند. بر روی سقف این مجموعه ورزشیف تعداد زیادی حباب تعبیه شده است.



این حباب ها از جنس پلاستیک و روکش کروم میباشد. کابین های درمان با سنگ آهک صورتی ایتالیایی تزیین شده است. قفسه بندی ها نیز با رنگ های سفید و سبز روشن رنگ آمیزی شده است. داخل حمام های ترکیه ای با موزائیک های لوکس سفید رنگ مفروش شده است. ترکیب رنگ آبی و سفید و انعکاس آن در آب استخر و حباب های روی سقف، بسیار چشم نواز است.


















 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی پیست دوچرخه سواری BNKR Arquitectura

طراحی پیست دوچرخه سواری BNKR Arquitectura


پیشرفت سریع دوچرخه سواری حرفه ای در سینالوای مکزیک در دهه های گذشته، انگیزه و تمایلی برای ساخت پیست دوچرخه سواری جدید کولیاکان شده است ، و همچنین منجر به اتخاذ سیاستی جدید در برنامه های شهری شده است تا از دوچرخه سواری به عنوان شیوه ای از حمل و نقل در مکان های عمومی حمایت شود.

پیشنهادنامه BNKR Arquitectura این شور و شوق کشف شده جدید دوچرخه سواری را به موضوع واحدی هدایت می کند که احداث ساختمانهای ورزش حرفه ای را با توسعه پارک دوچرخه سواری-گرا تلفیق می کند.

تصاویر بیشتر و توضیحات معماران پس از مشاهده تصاویر زیر خواهد آمد.



پیشنهاد ما برای یک سری رمپ های مارپیچی که در اطراف و بالای پیست دوچرخه سواری (ولودروم) المپیک در کولیاکان کشیده می شود، تلاشی است برای اتصال این ساختمان، به عنوان نماینده آرمان های رقابتی سینالوا، با بافت شهری آن.

در حال حاضر، پیست های دوچرخه سواری در سراسر جهان، دارای امکانات تخصصی احاطه شده با پارکینگ های بزرگ هستند. برای مقابله با این رویکرد ماشین-گرا در ساخت اماکن ورزشی، ما ادغام کامل آنرا با پارک رودخانه مجاور درنظر گرفته ایم .

مسیرهای دوچرخه سواری از پارک به سایت کشیده می شود و بصورت رمپ ملایم دایره ای، شروع به بالا رفتن و حرکت مارپیچی در سراسر پیست به سمت بالای ساختمان می کند.



دو رمپ اصلی که توسط پوسته شبکه ای فولادی شفاف محافظت شده، به بالا می رود و در بالا به یک تک حلقه می رسد تا مسیر پیوسته ای ایجاد می کند که بالا می رود و دوباره به پائین باز می گردد. مجموع طول مسیر یک سفر 3.5کیلومتراست. از داخل و خارج ساختمان، شما می توانید دوچرخه سواری عمومی را در پوسته آن ببینید.

از داخل مسیر خط کشی شده دوچرخه سواری، شما می توانید از مسابقات و یا وقایعی که در مسیر پیست یا گردشگاه مرکزی اتفاق می افتد لذت ببرید. که به معنای اتصال جهان دوچرخه سواری آماتور با حرفه ای و ایجاد قابلیت دید و علایق عمومی و تقویت هر دو آنهاست. پوسته ای که پییست دوچرخه سواری را می پوشاند ادامه ای است از بافت شهری، غشاء ای است زنده و قابل سکونت و فضای عمومی جدیدی برای شهر است.







منبع : سایت تحلیلی- خبری ِ معماری نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
لوکوربوزیه و استادیوم ورزشی بغداد؛ ماشینِ بازی برای بافت اجتماعی ناموجود

لوکوربوزیه و استادیوم ورزشی بغداد؛ ماشینِ بازی برای بافت اجتماعی ناموجود




[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]"بغداد اخر دنیاست"، این را لوکوربوزیه می نویسد، او همچنین در مورد کارش در بغداد به این نکته اشاره می کند که"وظیفه من به عنوان معمار در این پروژه این است که کارفرمایم را به دردسر نیاندازم و سرانجام کار را بر سریری ناگوار مقرر نکنم" و البته این تنها اتفاقی بود که برای طرح استادیوم ورزشی بغداد افتاد. مجموعه ای از اتفاق ها ساخت پروژه را از زمان ارائه طرح به حکومت عراق در سال 1957، 25 سال به تعویق انداخت، یعنی زمانی که صدام حسین قدرت را در عراق به دست گرفته بود و برای نشان دادن عظمت خود این سازه بتنی را ساخت، در ان زمان 17 سال از فوت لوکوربوزیه نیز گذشته بود.[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]لوکوربوزیه یکی از اولین معماران غربی ای بود که از سوی کارْگروه توسعه عراق که در زمان شاه فیصل دوم تشکیل شده بود، مسئول چند پروژه در بغداد گردید، پروژه هایی که همگی شان در راستای مدرنیزاسیون پایتخت تعریف شده بودند. طی دهه 1950، معمارانی همچون فرانک لوید رایت، والتر گروپیوس، جیو پنتی و بعدها رابرت ونتوری و دنیس اسکات براون مسئول طراحی چند پروژه کلان مقیاس در پایتخت شدند. استادیومی که لوکوربوزیه طراحی کرد بخشی از طرح بزرگتری بود به نام شهر ورزش که در راستای تلاش های ناموفق بغداد برای کسب میزبانی المپیک 1960 ـ که در رم برگزار شد ـ تعریف گردید.[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]استادیوم که به واقع تدقیق روایت حاکم بر تعامل میان عراق و مدرنیسم را نشان می دهد، به علت بسته بودن فضای سیتسی، مدت ها به فراموش خانه تاریخ سپرده شده بود، حتی بسیاری نمی دانستند که ایا این اثر ساخته شده است یا نه؟ تا اینکه در سال 2005 سیسیلیا پیری، دانشجوی مقطع دکترا حین تلاش هایش برای تدوین رساله اش در مورد معماری مدرن در بغداد این اثر را یافت، او با بنیاد لوکوربوزیه تماس گرفت، پس از مرور دقیق بیش از 500 پیش طرح ساخته نشده از لوکوربوزیه، مسئولین بنیاد مدارکی مستند را یافتند که نشان می داد، این طرح متعلق به لوکوربوزیه است.[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]لوکوربوزیه که در بسیاری موارد، با این پیش فرض که تاریخ فرایندی رو به جلوست و حتما منتج به خیر خواهد شد، فرشته توسعه و پیشرفت را بر فراز بافت های تاریخی می افراشت، حالا خود نیازمند نگاه محافظان تاریخی است، تاریخ این بار به صورت کمدی حادث شده است.[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]برای اشنایی با نگاه کلی لوکوربوزیه به شهر می توانید مشاهده فرمایید "لوکوربوزیه و شهر؛ اتوپیا ونقصان هایش" را به قلم امین حشمتی، برای فهم درک او از مسکن انبوه که غالبا در قامت بناهایی تحت عنوان یونیت دی هبیتاسیونتبلور یافته اند نیز می توانید مشاهده فرمایید مقاله "دستهای لوکوربوزیه؛ منش بوطیقایی یک معمار" را به قلم مهدی معیت که بر قرار کتاب دست های لوکوربوزیه مقرر گردیده .[/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif] [/FONT]
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]جهت حدوث درک بیشتر از نوع مواجه لوکوربوزیه با مکان و نگاهش به شرق می توانید مطالعه فرمایید مقاله" لوکوربوزیه و شرق شناسی: معماری های فارغ از آکادمی" را به قلم مازیار مظلومی که بر قوام کتاب سفری به شرق تحریر شده است. لوکوربوزیه در حوزه شهرسازی نیز به جز پروژه های یونیت دی هیبتاسیون، شهر چاندیگار را نیز طراحی کرد و ساخت، اتووود در سه مقاله ی شاندیگار؛ شکست ایده الیسم رمانتیک مدرنیته غول محور" به قلم محمد حسین موزریان و همچنین مقاله چندیگار و برازیلیا؛ یک" پارادایم دو رویکرد: از مدرنیسم توتال تا مدرنیسم بومی" به قلم محمد کیانی منش و مقاله "شاندیگار و برازیلیا؛ مواجه رمانتیسم شخصی با رمانتیسم مینیمال یا تبلور خردگرایی شبه رمانتیک" به قلم محسن قائدشرف چند و چون طراحی این شهر را بررسی کرده است، جز این ها روایت پروژه ابوس نیز می تواند یکی از مهمترین مستندات در زمینه مواجه لوکوربوزیه با سیاست و شرق شناسی باشد، برای نیل به این هدف مطالعه فرمایید مقاله "لوکوربوزیه؛ شهر در قامت ماشین کنترل سرمایه داری و [باز] شکست [پروژه ی ] مدرنیته در مواجه با شرق "را به قلم فرانسیسکو ماُرلو .





























http://architecturecity.blogfa.com/


[/FONT]
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
ورزشگاهی به شکل درخت

ورزشگاهی به شکل درخت




گروه طراحی Acxt”"، ساختمان ورزشگاه را به دو قسمت اصلی تقسیم کرده اند. بخش اول، شامل زمین مسابقات است که به دلیل ایجاد سرو صدای احتمالی برای ساکنان، در قسمت بالایی و به دور از منازل مسکونی طراحی شده است و بخش دوم، مراکزی است که برای سهولت دسترسی ، در فاصلة نزدیک تری به منازل مسکونی تعبیه شده است.









































[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز[/FONT]​

 

معمار_ایرانی

عضو جدید
ساختمان ورزشگاه کیپ تاون (Green Point Stadium)

ساختمان ورزشگاه کیپ تاون (Green Point Stadium)


استادیوم باشکوه کیپ تاون در یکی از شهرهای زیبای آفریقای جنوبی واقع شده است.این این استادیوم توسط گروه GMP Architekten طراحی شده است .از دیگر طراحی های این گروه میتوان به ورزشگاه شهر دوربان و نلسون ماندلا اشاره کرد.

این مکان را یک نقطه سبز (Green Point) نامیده اند و این ورزشگاه گنجایش 86000 نفر را در سه ردیف دارد.
پس از پایان جام جهانی 2010 بیش از 13000نفر (از ظرفیت) حذف و جایگزین آنها اتاق باشگاه و سوئیت برای اجاره خواهد شد.
از ویژگیهای این ورزشگاه سقف منحنی شیشه ای لایه لایه با روکش شیشه شفاف در وسط و در قسمت خارجی(بالا) یه حلقه لعاب دار به منظور کاهش شدت نورو حرارت میباشد.
نماهاو زیر سقف از جنس شیشه نیمه شفاف هستند که با پوشش نقره ای روکش شده اند.
نمای داخلی جایگاه​
خط افق کیپ تاون توسط کوه ، تپه و اقیانوس اطلس به زیر سلطه درآمده و شکل برجسته کیپ تاون در دامنه کوه متناسب با محیط زیست میباشد.
کیپ تاون به وسیله مناطق مسکونی احاطه شده و از طرفی هم به منطقه تجارت مرکزی در منطقه ویکتوریا و اسکله آلفرد که در حال حاضر جزء جاذبه های گردشگری شهر کیپ تاون هستند , نزدیک میباشد.
زمین های اطراف ورزشگاه از جذابیت های خاصی برخوردار است و محل برگزاری مسابقات اسب دوانی و مسابقات گلف میباشد.
این مکان را یک نقطه سبز (Green Point) نامیده اند و برای همیشه یک Green point خواهد ماند.
پوسته خارجی ورزشگاه​
جزئیات سقف منحصربفرد ورزشگاه​
عکس هوایی از ورزشگاه کیپ تاون​
ورزشگاه در ۶طبقه ساخته شده که عبارت اند از : طبقه همکف شامل : اتاق تیم ورزشی ،جایگاه ویژه ،پارکینگ ،تسهیلات پزشکی و پلیس ، محل جمع آوری زباله. طبقه اول شامل : استودیو های تلویزیون و رادیو ،دفاتر فیفا و کارکنان ، طبقه فوقانی پارکینگ. طبقه دوم شامل :محل تقاطع مسیر دسترسی افراد تا ردیف دوم ، سکوی ویژه معلولین ،بوفه ،محل ورودی جایگاه ویژه. طبقه سوم شامل :کلوپ های ورزشی و تجاری ،سالن چند منظوره ،اداره امنیت پلیس ،آشپزخانه کوچک مواد غذایی. طبقه چهارم شامل :طبقه فوقانی کلوپ های ورزشی و تجاری ،آشپزخانه بزرگ جهت آماده سازی مواد غذایی ، دفاتر مدیریت ورزشگاه. طبقه پنجم شامل :سالن استراحت مخصوص (VIP). طبقه ششم شامل :محل تقاطع مسیر دسترسی افراد تا ردیف سوم.
 
آخرین ویرایش:

معمار_ایرانی

عضو جدید
ورزشگاه کیپ تاون (Green Point Stadium

ورزشگاه کیپ تاون (Green Point Stadium

خم های معماری، منحنی معماری، محوطه سازی، معماران henn Porsche Pavilion 1 Accelerating Bends and Curves Defying the New Porsche Pa

تسریع خم ها و منحنی هجوم غرفه جدید پورشه در آلمان

با ظاهر پویا و قابل توجه بصری، مشتق شده از تصویر نام تجاری پورشه، غرفه پورشه و پیش بینی توسعه یافته توسط معماران HENN در Autostadt، جذب بازدید کننده در مجاورت کارخانه فولکس واگن شد . ولفسبورگ، آلمان. ساختمان منحصر به فرد به دنبال انطباق 400 متر مربع فضا برای نمایشگاه ها و سخنرانی است که برای تبدیل شدن به یک نماد پارک و جذب بازدید کننده در سراسر جهان است. با توجه به توضیحات معماران، "مات به پایان رسید روکش فلزی از جنس استنلس استیل به شکل پاکت خیط و پیت کردن از این ساختار پر جنب و جوش، در ایجاد این تصور از وحدت همگن، در حالی که ایجاد یک ظاهر بسته به نور و شرایط آب و هوایی به طور مداوم در حال تغییر است. در ورودی غرفه cantilevers 25M بیش از سطح آب تالاب در مقابل. زیر معلق از سقف بزرگ نامتقارن، فضای پناهگاه خارجی باز می شود. " طرح محوطه سازی اطراف ساختمان توسط تیم خلاق در WES، که موفق به ادغام ساختار پویا در محیط زیست خود را کاملا اجرا شد. همه از شما پورشه علاقه مندان در خارج وجود دارد، خوشحال با این طراحی جدید؟​
 
آخرین ویرایش:

معمار_ایرانی

عضو جدید
استخر بی نهایت شکل اهم Bandra

استخر بی نهایت شکل اهم Bandra








ارفرما: اقتصادی جهانی مناطق

نوع: توسعه استفاده از مخلوط
محل سکونت: جبل علی، دبی، امارات متحده عربی
قد: G 25
تعداد GFA: Approx.800000 مترمربع
معمار: جیمز Cybertecture قانون

سازه مهندس: پیام های جدید ARUP و همکاران
مفهوم
مفهوم این ساختمان نمادین قرنی از دبی، یک ساختمان است که دولت از سیاره زمین را در زمان فعلی و آینده را منعکس است. سیاره زمین مظهر جوهر و ماهیت اکوسیستم است که ما زندگی می کنند وارد این مفهوم طول می کشد اکوسیستم این سیاره و تفسیر آن را به عنوان ساختمان Cybertecture که مشابه نیروهای طبیعت برای تولید یک ساختمان است که تعجب برای مردم برای دیدار، زندگی می کنند و در کار، و نمادی از قدرت تکنولوژی است. این ساختمان، که نماد یاد از قرنی به نام "Technosphere" خواهد شد. Technosphere سیستم های چندین تکنولوژی کلیدی و فضاهای معماری است که قادر خواهد ساخت به ساختمان محیط زیست تنفس خود برای تولید و همچنین تولید برق از انرژی خورشیدی برای تکمیل نیازهای انرژی ساختمان است. آرایه ای از باغ آسمان به هوشمندانه توزیع شده برای دفاتر و هتل نه تنها به یک مزیت تراس در فضای باز به سرنشینان نیز فراهم منفعل محافظ خورشیدی از خورشید و همچنین طبیعی مزارع سبز را به کمک اکسیژن به محیط زیست به شکلی پایدار است. سیستم های دیگر مانند بازیافت آب و استفاده از ضایعات آب در این ساختمان عظیم را به حداقل می رساند. Technosphere نشسته بر محور طرح شهر جدید از قرنی، ایجاد یک ختم نمادین محور اگر محل آن است که پیدایش این شهر است. از این نقطه، این شهر به نظر می رسد به رشد، و به عمدا Techosphere در حضور خود را به عنوان هسته شهر عالی است. طبیعت یاد از شکل Technosphere می آید، از سه عامل است. خلوص آن از فرم را در شکل یک کره است آشنایی حضور ظریف در عین حال با شکوه به ساختمان در افق است. دوم ابعاد وسیع آن، که آن را بزرگترین ساختمان حوزه در جهان است، که آن را حضور در همه جا در ان واحد فراتر از هر گونه فرم های خالص معماری است. سوم است که ماهیت حوزه اشاره به حتی کوچکترین عناصر از جهان ما، ذرات اتمی و مولکول متصل می شود که جهان ما. در این Technosphere به نمادی از انسان فن با قابلیت ایجاد و ساختمان با علم و فن آوری در تمام مقیاس ها برای دنیایی بهتر تبدیل شده است. معرفی
این توسعه جدید پیشگام بررسی فن آوری های سازگار با محیط زیست و اصول برنامه ریزی برای ایجاد یک جامعه بیابان خواهد شد که کربن خنثی و زباله های منطقه است. Technosphere خواهد بود یک مرکز برای توسعه ایده های جدید برای تولید انرژی در منطقه و جلب بالاترین سطح از تخصص و تجارت بین المللی است. تکنو پارک ارائه می دهد یک معیار برای شهر صرفه جویی در انرژی از آینده است. جاه طلبی های زیست محیطی آن نه تنها بی نظیر بین المللی، آنها نیز به شدت به چالش کشیدن مختصر طراحی. مخلوط استفاده می شود، بلند، طراحی تراکم بالای شهر دبی، این برنامه شامل ادارات، هتل، سالن نمایشگاه.
درمان سایت

موضوع این سایت (ساختمان نمادین) 50km غرب به مرکز شهر از شرق 100km در دبی و ابوظبی به مرکز شهر واقع شده است. توسعه شبکه جاده بین منطقه دبی و ابوظبی خدمت کرده است. مکان آن در نزدیکی دو کریدورهای حمل و نقل از "جاده شیخ زاید" و "بزرگراه 311 دارای دسترسی عالی به دبی و ابوظبی از طریق بزرگراهها و دسترسی مستقیم به قرنی و مرکز جهانی دبی در آینده از طریق AT- درجه شبکه carriageway. شبکه جاده ای داخلی، یعنی "جاده" دو حلقه شبکه پیشنهاد می شود برای خدمت به نیازهای ترافیک تولید شده توسط فعالیت های مختلف در داخل ساختمان، از جمله ترافیک تولید شده توسط دفتر، هتل، خرده فروشی، نمایشگاه، کنفرانس و امکانات دهلیز و غیره به طور کلی، یک راه سیستم گردش خون از چهار خطوط ترافیک در عرض (به عنوان مثال جاده حلقه داخلی) و دو خط ترافیک در عرض (به عنوان مثال جاده حلقه خارجی) پیشنهاد شده است برای خدمت به همه drop-off/pick-up دراز bys ارائه شده در مقابل ساختمان اصلی و همچنین پارک مناطق بود. دلیل اولیه برای ایجاد طرح جاده یک طرفه است، برای بهبود حرکت ترافیک است. بهبود در مورد این سیستم به ارمغان آورد به شرح زیر است: - افزایش ظرفیت، افزایش سرعت و کاهش تاخیر ترافیک، افزایش ایمنی در کاهش تعداد تصادفات، افزایش پارکینگ و بارگیری / تخلیه امکانات و افزایش فضا برای عبور و مرور است. مزایای اتخاذ سیستم حلقه جاده، فراهم کردن دسترسی به جریان مستقیم برای وسایل نقلیه که برنامه ریزی شده و یا در حال حاضر انجام شده انتخاب کنید و رها کردن فعالیت ها از طریق دسترسی به فضایی اصلی عبارتند از. از سوی دیگر به منظور ارائه به افراد و یا اتومبیل های محرک از حلقه خارج از جاده دسترسی مستقیم به جاده حلقه داخلی به روش انتخاب و رها کردن امکانات که هسته اصلی ساختمان را احاطه کرده، از طریق جاده های پیوند دو یا سه است که نفوذ همه راه به مرکز هسته ای است. با الزامات مورد نیاز در "مدت زمان ایجاد سفر و نرخ پارکینگ کتابچه راهنمای Dubao، امارات متحده عربی" است. مفاد پارکینگ اولیه برای توسعه است تقریبا. 2600 تعداد اصطبل پارکینگ خودرو و اعداد دقیق تر می توان با برنامه توسعه بالغ برای مناطق مختلف تابع بود. نرخ سفر به تصویب رسید با اشاره به سفر "نسل و نرخ و پارکینگ کتابچه راهنمای Dubao، امارات متحده عربی" ساخته شده است. بر اساس برنامه های اولیه، آن است که پیش بینی شده که، سایت حدود 4600 veh / ساعت (دو طرفه) در دوره اوج صبح و شام، تولید بود. مفهوم ساختار
سیستم ساختاری اصلی Technosphere را از شکل کروی diagrid ساختار بیرونی تشکیل شده است، از تریبون پورتال پایه با محیط raking ستون ها و همچنین دیگر اجزای اصلی داخلی از جمله سقف خرپا در بالا، دیوار های هسته ای بتن مسلح و دیوارهای برشی، پرتو / ستون فریم در طبقات معمولی و انتقال شبکه ای از تیرهای سنگین که در جاهای سست بجای پی ساختمان قرار میدهند پرتو در 5 / F. ساختار داخلی عمدتا از بتن مسلح با بخش فولاد در امتداد خلیج محیط از طبقه معمولی است. طبقه تریبون نیز از بتن مسلح با ساخت و ساز prestressed قسمت دهانه های طولانی است. diagrid بیرونی را تشکیل می دهند بخشی از قاب ثبات و بار سیستم گرفتن Technosphere،. diagrid تعامل با فریم پرتو / ستون در طبقه معمولی، دیوارهای اصلی که از طریق سیستم انتقال در 5 / F و تریبون پورتال پایه را برای ارائه ثبات کلی ساختمان. diagrid بیرونی نیز به ثقل بار گرفتن ساختمان با بارهای انباشته از یک طبقه به طبقه و انتقال به سمت پایین به سیستم پایه کمک می کند. گزینه دیگری برای توقف در diagrid 5 / F و انتقال بار به پایه سکو پورتال وجود دارد. دیوارهای داخلی RC هسته، دیوار برشی و قاب پرتو / ستون بار گرانش را از هر طبقه به طبقه و انتقال به سمت پایین از طریق سیستم شبکه ای از تیرهای سنگین که در جاهای سست بجای پی ساختمان قرار میدهند پرتو انتقال عمده در 5 / F به پورتال پایه در سطوح سکو و در نهایت سیستم پایه است. با توجه به انحنای برج، مشرف به بخش در طبقات بالا، گسترش به سمت دهلیز مرکزی وجود دارد. این بخش مشرف به این است که توسط سیستم آویز با حمایت اصلی از خرپاهای سقف که با diagrid بیرونی به سمت بالا از کره یکپارچه پشتیبانی می شود. یکی از گزینه این است که چوب لباسی فولاد در نظر گرفتن بار از طبقات فوقانی مشرف و انتقال بار به سمت بالا به مجموعه ای از خرپاهای سقف فولاد و بار از سقف خرپا در سراسر diagrid خارجی که حامل بار به بنیاد توزیع است. یکی دیگر از گزینه این است که یک سیستم ترکیبی است که هر دو چوب لباسی فلزی و حمایت از ستون raking است که استفاده از کاهش بار وارده بر ساختار سقف و از این رو اندازه عضو است. انحنای برج نیروهای جانبی و تغییر شکل به علت بارهای گرانش را تولید کند. این نیروهای اضافی جانبی از طریق دیافراگم کف را به سیستم پایداری جانبی که شامل هسته RC، RC فریم پرتو / ستون و همچنین diagrid بیرونی منتقل می شود. در طبقه فوقانی بال شمالی، استفاده از دفتر به هتل تبدیل شده است. این امر باعث تغییر از شبکه ستون و طرح است. بنابراین سیستم انتقال افقی در 15 / F لازم به منظور انتقال بارهای ستون / دیوار از بخش هتل به ستون در بخش اداری پایین تر از برج است. diagrid بیرونی می تواند از فولاد، بتن و یا مرکب با بتن پیش ساخته می باشد. گزینه نهایی را بر روی اثربخشی هزینه و الزامات های معماری بستگی دارد. این خواهد شد جزئیات بیشتر در مرحله طراحی شماتیک مورد مطالعه قرار گرفته است.

نما
Technosphere به طور عمده از دو سیستم اصلی تشکیل شده، یک سیستم نیمه unitized در هتل / اداری (بال شمال / جنوب) برج های معمولی است، و دیگری است به نقطه ثابت سیستم عنکبوت در منطقه دهلیز. دفتر / هتل منطقه نمونه - سیستم نیمه unitized شده در بال های جنوبی و شمالی

  • شامل عملکرد بالا IGU با ترکیبی از کم-E، هراسان روکش رنگی برای دستیابی به صرفه جویی در انرژی بالا و اجرای آکوستیک. از آنجایی که برخی از عینک بیش از یک زاویه بیشتر 15o رهبری، شیشه های چند لایه کار می کرد به عنوان یک شیشه ایمنی، بنابراین در صورت هر شکستگی شیشه لایه PVB هنوز هم نگه داشتن قطعات خرد شده با هم. لعاب از قبل شده است لعاب در کارخانه بر روی فریم های آلوم و در قالب پانل به سایت، از این رو کار سایت به حداقل رساندن، پانل های نیمه unitized سپس به diagrid اصلی در سایت ثابت شده است. سیستم استراحت حرارتی مورد استفاده قرار گرفت را به عملکرد بهتر حرارتی و برای پاسخگویی به نیاز های محلی از "دبی شهرداری وزارت امور حقوقی" دهلیز منطقه - سیستم عنکبوتی CHS GMS

  • متشکل از شیشه ای شفاف با الگوی رنگی / fritted، فولاد ضد زنگ عنکبوت با هم برگزار می شود، از آنجایی که هیچ قاب آلوم لازم است روشن تر و شفاف تر از دهلیز را می توان به دست آورد. از آنجایی که برخی از عینک بیش از یک زاویه بیشتر 15o رهبری، شیشه های چند لایه کار می کرد به عنوان یک شیشه ایمنی، بنابراین در صورت هر شکستگی شیشه لایه PVB هنوز هم نگه داشتن قطعات خرد شده با هم. شیشه های چند لایه را می توان fritted و یا رنگی را به عملکرد بهتر انرژی. فولاد CHS به عنوان یک قاب فرعی بین قطر، grid.Environmental مفهوم اصلی مورد استفاده قرار می گیرد
    لعاب با کارایی بالا، تجهیزات با انرژی کارآمد و استفاده از مواد منطقه تنها تعداد کمی از روش های دیگر به کار برای رسیدن به رتبه طلا
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
دهکده ورزشی بانوانِ بی یارکه اینگلس؛

دهکده ورزشی بانوانِ بی یارکه اینگلس؛


دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

-diagram-01

-diagram-02

-diagram-03

-diagram-04-

diagram-05

diagram-06

drawing-01-

drawing-02
www.archdaily.com
[TR]
[TD]

شرکت معماری بی آی جی BIG با همکاری گروهی دیگر از معماران ، تنها برنده رقابت برای دهکده جهانی ورزش های بانوان در مالمو – سوئد – هستند . یک مجتمع 100000 مترمربعی برای تحقیقات ، آموزش و پرورش ورزش های بانوان . به جای یک برنامه سازمان یافته در اطراف یک استادیوم ورزشی دور از شهر ، پروژه ، تبدیل به یک شهرک در داخل شهر شد که فضای عمومی غنی ارائه می دهد . فضای مرکزی دهکده ، یک محوطه بزرگ برای اجتماع عمومی عرضه می کند که می تواند میزبان مسابقات فوتبال حرفه ای ، کنسرت ها ، کنفرانس ها ، نمایشگاه و بازارها باشد . در اطراف این فضا ، ما یکسری ساختمان های شیبدار پیدا کردیم که تأثیرات بصری مجموعه را به محله مجاور کاهش میداد . بین این ساختمان ها ، ما متوجه یک شبکه مخصوص عابر پیاده در اطراف سالن ورزشی شدیم که به شبکه های خیابانی اطراف و همچنین گالری های داخلی Kronprinsen متصل میشد و آن را تبدیل به یک اکوسیستم کامل از زندگی شهری می کند .
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[/TR]
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
ورزشگاه دانشگاه فينكس ِ آريزونا از پيتر آيزنمن ؛ نوآوري هاي ساختي ِ تكنولوژيك

ورزشگاه دانشگاه فينكس ِ آريزونا از پيتر آيزنمن ؛ نوآوري هاي ساختي ِ تكنولوژيك

در چشم انداز خشك و سوزان " دره ي خورشيد " ، استاديوم جديد و درخشان آريزونا كاردينالز از ليگ برتر فوتبال امريكا، همانند سرابي عجيب اما خوشايند از ميان مزارع اطراف خود برخاسته است. اين سازه ي عظيم، با پوششي از فولاد دو لايه، همانند آفتاب پرستي در ميان صحرا، نور روز را به هر سو منعكس مي كند و در هنگام شب، تابان به نظر مي رسد و 21 راهروي باريك خود را همچون شكاف هايي شيشه اي و تابان نمايش ميدهد.
به گفته ي معمار اين سازه، پيتر آيزنمن كه خود يكي از طرفداران مشتاق فوتبال از دوره نوجوانيش بوده، فرم اين بنا از كاكتوس هاي محلي صحراي آريزونا كه خودْ، از نمادهاي بومي امريكا، محسوب مي گردند، گرفته شده است. البته، علاوه بر نماي خارجي آن كه به طرز شگفت آوري در دنياي ورزش حرفه اي امريكا، برجسته و جسورانه بوده است، اين ورزشگاه 450 ميليون دلاري، امكانات قابل توجه بسياري را همراه با آخرين تكنولوژي هاي روز، داراست.
چمن طبيعي زمين اصلي آن، در سيني ِ عظيمي همچون سيني كيك قرار گرفته است، كه مي تواند به راحتي غلتانده و جمع گردد و از گشودگي جنوبي استاديوم به خارج منتقل گردد ؛ تا علاوه بر تامين نور طبيعي كافي براي حفظ آن، سطحي مناسب جهت برگزاري كنسرت ها و رويدادهاي اجتماعي فراهم گردد. اين تكنولوژي، در نوع خودْ، براي اولين بار در امريكاي شمالي ممكن گرديده است.
بخش قابل توجهِ ديگر اين استاديوم، سقف قابل جمع شدن آن است. پيش از جابجايي تيم كاردينالز از سنت لوئيس، بازيكنان تيم، مجبور به تحمل آفتابِ سوزان آريزونا در استاديومي رو باز بوده اند ؛ مكاني كه به همين دليل با حضور كمرنگ تماشاگرانِ تيم مواجه بوده است. اما اكنون، ناظرين بازي، در هواي مطبوع اين محيط و سايه سقفِ تاشوي آن، به تماشاي هر مسابقه مي پردازند.
سيركولاسيون ِ اين استاديوم با ظرفيت 63 هزار صندلي و قابليت افزايش 10 هزار صندلي ديگر در رويدادهايي چون فيِستا و سوپر بولز، مسئله ايست كه نياز به مديريت برنامه ريزي گسترده اي داشته است. براي ايجاد سيركولاسيون عمودي بهينه، پيمانكاران طرح، از خاك حفاري سازه، به منظور ارتفاع بخشيدن به محوطه اطراف آن استفاده نموده اند و زمين اصلي و محل اجتماعات اصلي را 36 فوت پايين تر از سطح زمين، قرار داده اند. تقريبا 40 درصد از تماشاچيان در هر بازي، بر روي صندلي هايي پايين تر از سطح زمين مي نشينند.​

ورزشگاه دانشگاه فينكس

ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ چمن ِ كف جمع آوري گشته است.

ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ گشودن چمن اصلي ورزشگاه در محيط بيرون

ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ سقف تاشوي ِ مجموعه

ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ زمين بازي خارج از استاديوم

ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ ديد پرنده

ورزشگاه دانشگاه فينكس ؛ ديد پرنده


مـنـــــــبـع : archrecord.construction.com

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
ورزشگاه ملی یویوگی ـ کنزو تانگه

ورزشگاه ملی یویوگی ـ کنزو تانگه


ورزشگاه ملی یویوگی (YoYogi) یکی از ساختمان های معروفِ معمار ژاپنی، کنزو تانگه است که برای المپیک ۱۹۶۴ در توکیوساخته شد. این طرح آیرودینامیکی و اِلمانی ، تبدیل به آیکُن پایتخت ژاپن و بنچ مارکی برای جنبش متابولیست گردید و بدین ترتیب سبک طراحی تانکه را از سبکهای بین المللی جدا کرد . وقتی ساخت این مجموعه به اتمام رسید ، بعنوان یکی از بزرگترین سقف معلق جهان شناخته شد . امروزه بعد ازگذشت ۵۰ سال از ساخت این مجموعه ، هنوزاین ساختمان به خوبی پابرجاست. این مجموعه از دو ساختمان تشکیل شده است . در کشوری که مدام در خطر تهدید باد و زلزله های ویرانگر است ، هر دو ساختمان با سازه ی قوی و طرح ابتکاری که دارند و با استفاده از تکنولوژی روزآن زمان ؛ در عین ناباوری همچنآن پابرجاهستند . مروری بر گذشته ی ژاپن : ژاپن بعد ازشکست در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ و اشغال آمریکایی ها (به رهبری مک آرتور ) به ویرانه ای تبدیل شده بود. هرچند، جهآن درحیرت مانده بود که ژاپن چگونه کمتر از ۲۰ سال بعد ازبمباران اتمی، توانست المپیک توکیو را در سال ۱۹۶۴برپا کند؛ و آنچه بیشتر تحیرانگیز بود ، چگونگی کیفیت و ابتکار زیرساختهای فوق العاده ی طراحی این پارک ورزشی بود که توسط کنزو تانکه طراحی شده بود. تانگه (۲۰۰۵-۱۹۱۳ ) یک شخصیت مهم در معماری مدرنِ ژاپن است. وی شدیدا تحت تاثیر لوکوربوزیه بوده و استادِ استفاده و کاربرد از بتن مسلح بوده ودر بسیاری از کارهایش از این متریال استفاده کرده است. پروژه های شهری اش ( مانند برنامه ریزی ساخت و سازمجدد هیروشیما، یابرنامه ریزی الحاقی توکیو ) او را به معماری شاخص در جهان تبدیل کرد که جایزه های بسیاری از جمله جایزه ی پریتزکر را از آنِ خود کند . مکان: این ساختمان در منطقه شیبویا واقع شده است. این مجموعه که به نام مجموعه ی ورزشگاهی یویوگی مشهور است، براساس نام پارکی را که در آن واقع شده است نامگذاری شده است . در مقابل این مکان ، فضای سبز وسیعی است که معبد معروف شینتو( متعلق به امپرور می جی) در آن قرار دارد.همچنین این مجموعه در نزدیکی ایستگاه هاراجوکوجائی که بیشتر ژاپنی ها اغلب با لباس های عجیب و غریب در آن حضور میابند. هر دو ساختمان ورزشگاه ، برروی سکویی که منظر سازی شده ،واقع شده اند . در واقع ، این مجموعه با آنکه فرمی کاملا برجسته ازسطح زمین دارد ،از لحاظ بصری آنچنان با محیط اطرافش در تعامل است که گویی سقفهای معلق ، فضا و پارک اطرافشان را خلق کرده اند . کانسپت: سقف های شاخص هردو استادیوم دارای یک گونه از زبان معاصر و یک ساختار از سازه ای مشابه میباشند: هر دو سقف توسط دو کابل فلزی ، معلق نگه داشته شده اند. آکس هر دو در جهت اصلی نقشه ی طرح یعنی در راستای غربی- شرقی سازمان دهی شده اند. استادیوم اصلی: این استادیوم ظرفیتی برابر با ۱۰۰۰۰ نفردارد که مسابقات شنا، بازی های هاکی و بسکتبال در آن برگزار میشوند. فضای مذکور بصورت متقارن سازماندهی شده است. جایگاه نشستن که در سمت شمال و جنوب قرار دارند ، بر جهت گیری غربی- شرقی هر دو عنصرِ سقف و موقعیت ورودی، تاکید میکند. سازه: کانسپت سازه یک ستون فقرات اصلی است که از دو کابل فولادی با قطر ۱۳ اینچی تشکیل شده که از دو انتهای سازه به دو دال بتنی بزرگ متصل شده اند. کابل ها بصورت منحنی سهمی با نام تخصصی منحنی زنجیری هستند که از طناب های کوچکتر و نازکتر بصورت عمود بر کابل های اصلی قرار گرفته اند تا سقفی مشابه سقف چادری را تشکیل دهند . سقف جایگاه تماشچیان انحنای متفاوتی با کابل ها دارند یکسری از آنها بصورت مقعر و بقیه بصورت محدب است که مجموعه از این عناصر در کنار یکدیگر ، سازه ی سقفی زیبا و منحصر بفردی را بوجود آورده اند. این نوع شکل گیری (ترکیبی از سهمی و هزلولی ، با نام تخصصی هزلولی سهمی وار) از تمام زوایا متنوع و متفاوت بنظر میرسند. تانکه مشابه این روش را در "مقبره سادل در پارک پیس هیروشیما" استفاده کرده است. نما: کنزو تانکه از فاصله بین دو منحنی مذکور استفاده کرد تا یک مسیر دسترسیِ با ابهتِ مثلثی شکل را بوجود آورد که علیرغم داشتن مقیاسی عظیم ، به ساختمان حس سبکی و رهایی دهد. هر دو مسیر دسترسی دارای چهار راهها و میدانهایی هستند اند که از بقیه پارک ، بوسیله یک آتریوم کوچک متمایز شده است. جزییات دیگری که از لحاظ بصری ، سازه را سبک نشان میدهد ،طره های زیبای جایگاه تماشاچیان است که احساس شناور بودن ساختمان را القا میکند.همچنین این جایگاه ها بازشوهایی دارند که به صورت ریتمیک سازمان دهی شده اند. ریتمی مشابه این ریتم در ورودی مجموعه، جایی که سازه V شکل در سایزهای مختلف با روشی پویا اجرا شده اند، دیده میشود. همچنین این قابل توجه است که ، سقف این مجموعه ، هرچند ازتکنولوژی روز را استفاده کرده است اما همچنان عناصر معماری سنتی ژاپنی (مخصوصاعناصری مانند سقف معبد شینتو) را دارا است . در واقع ، اولین ساختمان تانگه که در طول ۲۹ سال عمر آن" نماد یادبود معبد ایسِ" را نشان میدهد. تانگه از بتن، فلز و فولاد ، و مصالح متداول بروتالیستیِ اواسط دهه ی ۶۰ را یا بصورت اکسپوزد (Exposed ) بکار برده و یا از خصوصیات مشابه آن ها به منظور دستیابی به فرم های تندیس وارانه و پویا استفاده کرده است . داخل ساختمان: تانکه از فضای بین دو قوس منحنی زنجیری بمنظور ورود نور آسمان به داخل ساختمان استفاده کرد. با این شیوه حال و هوای دراماتیکی را در این فضا بوجود آورده است . تانکه مشابه این سیستم را در" کاتدرال اس تی مری توکیو" استفاده کرده است. استادیوم ثانویه: این باشگاه ظرفیتی برابر با ۵۳۰۰ نفردارد که ورزش های ثانوی در آن برگزار میشود. فضای ساختمان در اطراف دو دایره ی مختلف المرکز شکل گرفته است، که این سبب بزرگتر شدن بعضی از جایگاه ها از دیگر جایگاهها شود. برخلاف استادیوم اصلی ، این استادیوم فقط یک ستون سازه ای و یک ورودی دارد.
تصویر ۲: سایت
تصویر ۳: دو استادیوم
تصویر ۴: معبد شینتو
تصویر ۵: کانسپت و قرار گیری دو استادیوم در سایت
تصویر ۶: استادیوم اصلی
تصویر ۷: پلان استادیوم اصلی
تصویر ۸: ماکت استادیوم اصلی
تصویر ۹: نما و مقطع استادیوم اصلی
تصویر ۱۰: طرح سازه ای سقف
تصویر ۱۱: جزییات اتصال دو کابل فلزی
تصویر ۱۲: بازشوهای ریتمیک موجود در جایگاه نشیمن
تصویر۱۳: مشابه بازشوهای ریتمیک در بخش ورودی
تصویر۱۴: جزییات یکی از ستون های ورزشگاه که مشابه جزییات یکی از ستون های معبد ایسِ است .
تصویر۱۵: استفاده از عناصر متداول در بروتالیسم به شیوه های مختلف به منظور دستیابی به فرم تندیس گونه
تصویر۱۶: استفاده از فضای بین دو قوس بمنظور ورود نور
تصویر ۱۷: استادیوم ثانویه
تصویر ۱۸ : پلان استادیوم ثانویه
تصویر ۱۹: مقطع اکسپوز

مـنـــــــبـع : architecturalmoleskine
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
المپیک ولوپارک؛ توماس هیترویک و سیاست پوشِ متخلخل

المپیک ولوپارک؛ توماس هیترویک و سیاست پوشِ متخلخل



تیم استودیو هیترویک با فالکنر براونز به مرحله نهایی رقابت طراحی Velopark برای بازیهای المپیک و پارا المپیک 2012 لندن رفتند . Velopark شامل پنج رشته اصلی دوچرخه سواری مسیر داخلی ، دوچرخه سواری جاده ای در فضای باز ، BMX ، دوچرخه سواری کوهستان و مسابقات دوچرخه سواری سرعت . پیست دوچرخه سواری Velodrome یکی از سه استادیوم بزرگ در سایت المپیک به شمار می رود و جایست که رقابت های دوچرخه سواری داخل سالن برگزار می شود .
راه حل طراحی معماران ان بود که از شکل پیست مسابقه در پرداختی حجمی استفاده می کند به عنوان هر دو دستگاه سازماندهی برای مسیر گردش و تساوی انرژی و همچنین کیفیت تندیس گون به عنوان نقطه اصلی و الهام بخش برای ساختمان که اطراف آن احاطه شده . نتیجه کار Velodrome یک سری شیارهای نازک چوبی متداوم از پیست هستند که به سمت بالا تاب خورده تا ساختمان را شکل دهند و در مکان هایی کشیده شده و از هم جدا شوند و شکاف هایی برای روشنایی و تهویه به وجود می آورند .


المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

المپیک ولوپارک از توماس هیترویک

مـنـــــــبـع : www.heatherwick.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
دهکده ورزشی بانوانِ بی یارکه اینگلس؛ پردازش حجمی تخلخل در حوزه عمومی

دهکده ورزشی بانوانِ بی یارکه اینگلس؛ پردازش حجمی تخلخل در حوزه عمومی



شرکت معماری بی آی جی BIG با همکاری گروهی دیگر از معماران ، تنها برنده رقابت برای دهکده جهانی ورزش های بانوان در مالمو – سوئد – هستند . یک مجتمع 100000 مترمربعی برای تحقیقات ، آموزش و پرورش ورزش های بانوان . به جای یک برنامه سازمان یافته در اطراف یک استادیوم ورزشی دور از شهر ، پروژه ، تبدیل به یک شهرک در داخل شهر شد که فضای عمومی غنی ارائه می دهد . فضای مرکزی دهکده ، یک محوطه بزرگ برای اجتماع عمومی عرضه می کند که می تواند میزبان مسابقات فوتبال حرفه ای ، کنسرت ها ، کنفرانس ها ، نمایشگاه و بازارها باشد . در اطراف این فضا ، ما یکسری ساختمان های شیبدار پیدا کردیم که تأثیرات بصری مجموعه را به محله مجاور کاهش میداد . بین این ساختمان ها ، ما متوجه یک شبکه مخصوص عابر پیاده در اطراف سالن ورزشی شدیم که به شبکه های خیابانی اطراف و همچنین گالری های داخلی Kronprinsen متصل میشد و آن را تبدیل به یک اکوسیستم کامل از زندگی شهری می کند .

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

دهکده جهانی ورزش های بانوان ، بی آی جی

-diagram-01

-diagram-02

-diagram-03

-diagram-04-

diagram-05

diagram-06

drawing-01-

drawing-02
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
مرکز ورزش های دانشگاهی 2011 از معماران gmp

مرکز ورزش های دانشگاهی 2011 از معماران gmp



مثلث های شیشه ای پخ دار ، تاج های تابانی را در اطراف سه استادیوم – تا ارتفاع 26 متر – برای بازی های جهانی دانشجویان ایجاد کرده که در حال حاضر در شنزن – جنوب چین – در حال وقوع است . سه استادیوم دانشگاهی توسط استودیو آلمانی GMP Architekten طراحی شده که یک دریاچه مصنوعی اطراف آن را احاطه کرده است . بزرگترین ساختار بین این سه ، عرصۀ رویدادهای اصلی می باشد که چند منظوره بوده و جایگاه 60000 تماشاچی را در سه ردیف دارد . استادیوم دوم ، میزبان بازی های داخل ساختمان از جمله اسکیت روی یخ با 18000 صندلی است و سومین استادیوم جایگاه یک استخر شنا برای بازی های آبی با 3000 صندلی در دو ردیف می باشد . طراحی این مرکز ورزشی توسط چشم انداز مواج اطرافش الهام گرفته و یک دایالوگ رسمی ایجاد می کند که مرجع باغبانی چینی و فلسفه زمین است .

مرکز ورزش های دانشگاهی 2011 از معماران GMP


-


-


-


-


-


-


-


-


-

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیست بین المللی اتومبیلرانی بحرین؛ فیزیک باد و تاریخ (زاها حدید...)
.
.
.
.

پیست فرمول یک جهانی بحرین؛ چشم اندازی بی نظیر برای مهندسین و ایجاد یک زمینه مناسب برای رونمایی صنعت اتومبیلرانی و موتور سواری میباشد.​
همچنین یک پیشنهاد مناسب برای خلق کردن جوی برای پرش، با سرعت بالا که با طراحی سایتی بی نظیر از سنگفرش های بی نقص و همچنین شن زارهای مسطح خواهدبود.که این یک نمادی از زیبایی شناسی و تکنولوژی نوین کشور بحرین بحساب می آید.​

رندر از حجم

رندر ازحجم

نمایی از پیست

پیست فرمول یک بحرین

نمایی از پیست

رندری از حجم

نمایی از سایت پیست
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
Herzog & de Meuron برنده مسابقه طراحی استادیوم سبز شهر

Herzog & de Meuron برنده مسابقه طراحی استادیوم سبز شهر

این استادیوم که به منظور بازی های یوفا 2016 طراحی و اجرا خواهد شد دارای ظرفیت 43500 نفری خواهد بود که کاربری چند منظوره برای چند ورزش را خواهد داشت.جایگاه تک تک صندلی ها و راحتی هر کدام و دید تماشاگران مطابق با بهترین استانداردهای روز (UEFA ) است. طراح منظر این پروژه architect Michel Desvigne است . طراحی منظر به گونه ای است که ناظر در میان انبوه درختان مانند جنگل استادیومی را میبیند که انرژِی خود را از صفحات خورشیدی تامین میکند.


.
.
.











منبع : وبلاگ معماری سبز
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
باشگاه تیم فوتبال ریچموند
.
.
.
باشگاه فوتبال ریچموند توسط گروه معماری Suters در شهر ملبورن و در فضایی با زیربنای 4600 مترمربع طراحی و اجرا شده است. این باشگاه در امتداد جاده و با طرحی بیضی شکل در راستای انحنای جاده اجرا شده است.

رنگ های مشکی، قرمز و زرد در نمای خارجی و فضای داخلی، جلوه ی خاصی را به این مجموعه داده است. ایجاد ارتباط و اشتراک با سایت، بهره گیری حداکثری از نور در فضای داخلی، استفاده از رنگ های مخصوص تیم ورزشی ریچموند در طراحی فضاهای مختلف خارجی و داخلی، از ویژگی های باشگاه فوتبال ریچموند می باشد.








 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی

مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی


شرکت کانادایی RUFproject ، مرکز آموزش فوتبال در Soweto – آفریقای جنوبی – با نمایی روزنه دار و چوبی ، پوشیده شده درقسمت بالایی ساختار را طراحی کرده و به اتمام رسانده اند . این پروژه در ارتباطی با طراح نام تجاری نایک ، طراحی شده و دیوارهای بیرونی ساختمان مستطیل شکل ، در ماسه سنگ های محلی قرار گرفته . قسمت بالایی ساختمان با مقداری پیش آمدگی بر بالای طبقه همکف قرار گرفته و منطقه ای از سایه برای بازیکنان بین مسابقه را فراهم می کند . سالن ورزشی و غذا خوری در طبقه همکف قرار گرفته و با قابلیت جابجایی ، به سمت میدان نیز باز می شوند . امکانات شامل دو زمین بازی با اندازه کامل ، دو زمین با ابعاد کوچکتر ، محل باشگاه و انجمن ، سالن بازیکنان ، دفاتر ، سالن بدنسازی و viewing deck .



مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی




مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استادیوم فوتبال Craiova

این استادیوم 40000 نفره قرار است تا جایگزین استادیوم فعلی OblemenCo در کشور رومانی شود. در طراحی این استادیوم بر ورود نور در طول روز و همچنین نور پردازی ویژه در شب تأکید شده است. ابعاد زمین بازی دارای استاندارد 105m x 68m می باشد و زمین چمن مجهز به سیستم آبیاری خودکار و گرمایش می باشد. جایگاه تماشاگران در دو طبقه و نزدیک زمین بازی می باشد و جایگاه VIP نیز بین این دو طبقه قرار دارد.


































منبع مرجع معماران
 
  • Like
واکنش ها: mpb

mlarchitect

کاربر فعال
طراحی و ساخت سقف استادیوم امام رضا - یک سازه کم نظیر در مشهد

طراحی و ساخت سقف استادیوم امام رضا - یک سازه کم نظیر در مشهد

در حال و احوالی که بحث داغ در مورد ارسال درخواست میزبانی ایران برای جام ملت های آسیا 2019 همه ی نظر ها را به سمت پروژه های ورزشی و نحوه ی مدیرت اجرایی و تکنولوزی ساخت ضعیف و معماری ناپخته و دمده و کلا حال خراب آن ها کشید، در گوشه ای در گرد و خاک مشکلات اقتصادی و تنولوژیکی و مدیریتی اتفاق قشنگی در حا رخ دادن است. اتفاقی که شاید چراغ راه یا سوی امیدی باشد.در حالی که بحث ها و نقد ها و بعضا کل کل ها که اولین استادیوم مسقف کشور را چه کسی و کجا و چگونه خواهد ساخت بی سر و صدا در پروژه ی استادیوم 25000 نفری امام رضا در مجموعه ورزشی تربیت بدنی آستان قدس اتفاق قشنگی افتاد.در همکاری بین شرکت آذران سازه (http://www.azaranind.com/) از فعالان در زمینه سازه های صنعتی و شرکت فرانسوی آلمانی الاصل آندرس نوبل (http://schnubel.com/) که سابقه ی سال ها کار در زمینه سازه های خاص را دارد سقف استادیوم امام رضا طراحی شد و به مرحله ی اجرا رسید.http://schnubel.com/special-structures/Mashhad/این سقف با سازه ای خاص و مدرن که هزینه ی نهایی ساخت آن نزدیک به 40 میلیارد تومان پیش بینی می شود روح و ظاهر جدیدی به استادیوم امام رضا بخشیده تا حدی که می تواند در کنار سایر ویژگی ها این استادیوم را به یکی از استادیوم های مطرح در خاورمیانه تبدیل کند. از جمله این ویژگی ها کامل شدن مجموعه ورزشی آستان قدس به واسطه ساخت یک هتل در کنار این استادیوم به همراه مجموعه رام های تیراندازی و سالن های ورزشی و سالن های کنفرانس و اجتماعات زیر جایگاه تماشاگران استادیوم و زمین های تمرین و سایر امکانات موجود در این مجموعه است.اجرای ستون های بتونی این سقف در حال انجام و رو به پایان است. اجرای رینگ بتنی دور تا دور زیر سازه سقف نیز آغاز شده.ساخت و تولید قطعات فلزی این سقف در دو بخش و در ایران و فرانسه در حال انجام است. بخشی از قطعات ساخته شده در ایران هم اکنون به محل استادیوم انتقال یافته و سایر قطعات نیز به مرور ساخته شده و به محل پروژه انتقال می یابند. قطعات تولیدی در فرانسه هم پیش بینی می شود از دی ماه به مرور وارد ایران شوند و به محل پروژه انتقال یابند.وعملیات نصب و اجرای این سازه بی نظیر که نهایتا با پوششی پارچه ای کامل میشود به مرور و پس از ورود قطعات آغاز شود.همه ی این خبر ها البته در کنار کمی دلواپسی ها در مورد مسائل مالی نوید یک اتفاق خوب را می دهد که نمی توان گفت به زودی ولی در همین حوالی رخ خواهد داد..












 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ورزشگاه جديد ملي ژاپن از زاها حديد؛ ميزبان المپيك و پارا المپيك 2020 توكيو

ورزشگاه جديد ملي ژاپن از زاها حديد؛ ميزبان المپيك و پارا المپيك 2020 توكيو




با اعلام خبر انتخاب توكيو براي ميزباني بازي هاي المپيك و پاراالمپيك 2020، تاييد شده است كه ورزشگاه جديد ملي ژاپن از گروه معماري زاها حديد، نقش اصلي را در اين رقابت ها همچون مراسم افتتاحيه و اختتاميه را ايفا خواهد نمود.


زاها حديد پس از انتشار اين خبر گفته است: " به تيم 2020 توكيو، شوراي ورزش ژاپن، مردم توكيو و تمام ژاپن، بسيار تبريك مي گوييم. حمايت مردم قابل توجه بوده است و ما بسيار مفتخريم كه به عنوان بخشي از المپيك و پارا المپيك 2020 توكيو حضور داشته باشيم. ما با هم مي توانيم يك گروه عالي را بسازيم تا در جام جهاني راگبي 2019 و در سال بعد از آن، در المپيك، ارائه اي باشكوه در برگزاري اين مراسم ها داشته باشيم."


اين عرصه ي عظيم ورزشي كه در نزديكي ناحيه شينجوكو قرار دارد، ظرفيت حضور 80 هزار نفر تماشاگر و قابليت جابجايي قسمت هاي نشيمن به نزديكي زمين براي مسابقات راگبي و فوتبال را خواهد داشت؛ با اين طراحي و همچنين سقف جمع شو براي اجراهاي روباز، اين استاديوم جهت ميزباني انواع رويدادهاي ورزشي و فرهنگي بسيار سازگار و مناسب خواهد بود.
زاها حديد، ساخت اين ورزشگاه را در رقابتي بين المللي كه توسط شوراي ورزش ژاپن در نوامبر 2012 برگزار گشته بود، برنده شده است. اتووود پيش از اين در اين خبر به معرفي پروژه ي ارائه شده در اين رقابت پرداخته است.


تادو آندو، رئيس هيئت داوران اين رقابت گفته است: " طراحي پويا و پيشروي اين ورزشگاه، مي تواند مظهر پيام هاي ژاپن براي انتقال به بقيه ي كشورهاي جهان باشد.به اعتقاد من، اين ورزشگاه همچون معبدي براي جهان ورزش تا 100 سال آينده بدل خواهد گشت."




فضاي داخلي ورزشگاه جديد ملي ژاپن


فضاي داخلي ورزشگاه جديد ملي ژاپن


فضاي داخلي ورزشگاه جديد ملي ژاپن


فضاي داخلي ورزشگاه جديد ملي ژاپن


نماي شهري ورزشگاه


نماي شهري ورزشگاه


نما در شب


ديد پرنده


منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مرکز ورزش های آسیایی شانگهای از GMP ؛ بادبانهایی در باد

مرکز ورزش های آسیایی شانگهای از GMP ؛ بادبانهایی در باد



معماران آلمانی GMP ، سه استادیوم برای مسابقات آبی قهرمانی جهانی در شانگهای طراحی کرده اند . مجموعه مرکز ورزش های آسیایی شانگهای شامل یک استادیوم چند منظوره ، مرکز اختصاص داده شدۀ آبی سرپوشیده ، یک محل برگزاری مسابقات شنا در فضای باز و یک مرکز رسانه ای است . ردیف هایی از بادبان های آلومینیومی ، قسمت استادیوم را پوشش داده که در جزایر مصنوعی و احاطه شده توسط دریاچه های جدید سربرآورده . مسابقات قهرمانی توسط فدراسیون بین المللی شنا FINA بر پا شده و در آخر جولای پایان می یابد . پس از این مسابقات ، استادیوم اصلی با 14000 نفر ظرفیت ، برای بوکس ، بسکتبال ، بدمینتون ، حاکی روی یخ و کنسرت ها استفاده می شود .

مرکز ورزش های آسیایی شانگهای از GMP ؛ بادبانهایی در باد


-


-


-


-


-


-

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
استادیوم پورتسموت اف سی از هرزوگ دی مورن ؛ نمادی برای شهر

استادیوم پورتسموت اف سی از هرزوگ دی مورن ؛ نمادی برای شهر



معماران هرزوگ دی مورن از طرح های تجدید شده برای یک استادیوم فوتبال در اسکله ای در بندر پورتسموت پرده برداری کردند که جایگزین طرح قبلی در مرکز شهر شد . طرح هرزوگ دی مورن شامل یک استادیوم جدید با گنجایش 36000 نفر برای باشگاه پورتسموت ، یک مرکز نمایشگاهی ، مسکن و آب نمای پارک می باشد . دارایی تاریخی پورتسموت به طور سنتی ارتباط آن با آب است و اخیرأ فوتبال نیز به یکی دیگر از دارایی های بزرگ آن تبدیل شده . این استادیوم به یک آیکون بصری در دروازه شهر تبدیل شده و یک هویت جدید برای پورتسموت و پومیه ایجاد می کند .

استادیوم پورتسموت اف سی از هرزوگ دی مورن ؛ نمادی برای شهر


استادیوم پورتسموت اف سی از هرزوگ دی مورن ؛ نمادی برای شهر


استادیوم پورتسموت اف سی از هرزوگ دی مورن ؛ نمادی برای شهر


استادیوم پورتسموت اف سی از هرزوگ دی مورن ؛ نمادی برای شهر


استادیوم پورتسموت اف سی از هرزوگ دی مورن ؛ نمادی برای شهر

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مرکز ورزشی کمپبل

مرکز ورزشی کمپبل



ساخت و ساز مرکز ورزشی کمپبل که توسط استیون هال معمار طراحی شده است در سال 2011 آغاز شد. منطبق بر مجتمع ورزشی بیکر , مرکز ورزشی کمپبل به عنوان یک ضرورت و دعوت کنندگی برای ورودی جدید دانشگاه کلمبیا ساخته شد که در گوشه خیابان 218 وست و برادوی قرار دارد . پنج طبقه دارای 48000 امکانات SQF( توضیح در انتهای متن) که شامل تالار کنفرانس , اتاق های تهویه , دفاتر , سوئیت ضیافت و اتاق مطالعه می شود برنامه ریزی شده بود که مرکز ورزشی کمپبل به رهبری استیون هال و کریس مکوی در پاییز 2012 افتتاح شود ولی در مارچ 2013 ساخت آن به اتمام رسید .
استیون هال اعلام کرد , " ما مفتخریم که با دایان مورفی و بخش کلمبیا در ایجاد حالت جدید از بخش ورزشی هنری همکاری کنیم . این معماری دعوت کننده آینده ورزشی بین کالج های مختلف و حضور نیروبخش آن را در دانشگاه کلمبیا نشان می دهد . "
هدف مرکز ورزشی ارائه خدمات به ذهن ، بدن ، و ذهن و بدن در آن واحد است . کانسپت طراحی که به عنوان " نقاطی بر زمین ، خطوطی در فضا " از آن یاد می شود ــــ مانند دیاگرام هایی که در ورزش های فوتبال و بیسبال مورد استفاده است ــــ از نقاط بنیادی در سایت شیب دار بسط پیدا می کنند . نقاط و خطوط و دیاگرام ها ، کشش ها و فشارهای فیزیکی را در زمین حاصل می کند ، تغییرات ارتفاعی ساختمان نمودی از فشار و کشش در فضاست ، پله های بیرونی نیز نمودی از خطوط در فضا هستند و تراس ها دید و چشم انداز میدانی بازی را بر روی و درون ساختمان گسترش می دهند ، همچنین چشم اندازی به طبقات و سطوح بالایی مجتمع Bakar و Manhattan با ساختمان Empire State و Chrysler در مسافت می دهد . در طول شب ساختمان به مدد نور افکن های " Columbia-blue aluminum " می درخشد .
SQF : Safe Quality Food


مرکز ورزشی کمپبل


مرکز ورزشی کمپبل


مرکز ورزشی کمپبل


مرکز ورزشی کمپبل


مرکز ورزشی کمپبل


مرکز ورزشی کمپبل


مرکز ورزشی کمپبل


منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
استادیوم فوتبال دالیان از یو ان استودیو

استادیوم فوتبال دالیان از یو ان استودیو



معماران هلندی UNStudio برنده مسابقه طراحی استادیوم فوتبال در دالیان – چین – برای موفق ترین باشگاه در سوپر لیگ چین شدند . ساختمان دارای یک سقف شبکه مانند و دو لایه می باشد و از توپ های فوتبال سنتی چینی الهام گرفته که از لایه هایی از بامبوِ رنگی ساخته شده اند . ورزشگاه شامل 40000 صندلی برای تماشاچیان ، یک مرکز پخش تلویزیون ، امکانات بازیکنان و یک سالن VIP است .


استادیوم فوتبال دالیان از UNStudio


استادیوم فوتبال دالیان از UNStudio


استادیوم فوتبال دالیان از UNStudio


استادیوم فوتبال دالیان از UNStudio


استادیوم فوتبال دالیان از UNStudio


استادیوم فوتبال دالیان از UNStudio

منبع:اتووود
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا