از کاربانکل چه می دانید

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]از کاربانکل چه می دانید[/h]
[COLOR=#3D3D3D !important]



این بیماری که ژنتیکی و بسیار خطرناک میباشد فرد را مستعد ابتلا به سکته مغزی می کند مراقب باشد و در مراحل اولیه به پزشک متخصص مراجعه کنیدبیماری‌ کاربانکل از جمله بیماری‌های ژنتیکی است که فرد را در معرض ابتلا به سکته مغزی قرار می‌دهد. صفا نجمی متخصص مغز و اعصاب گفت: الگوی غذایی نامناسب، وجود برخی بیماریها و ژن‌ها در فرد، آلودگی غذا و آب و هوا همچنین وضعیت اقتصادی سبب شده تا سن سکته مغزی در کشور پایین‌تر از سایر نقاط دنیا باشد.

وی افزود: وضعیت اقتصادی در کنگره بین المللی سکته مغزی به عنوان عامل مهمی در ایجاد سکته مغزی عنوان شد علاوه بر این عامل، ریز فاکتورهایی چون مصرف سیگار، دیابت با درجه بالا، شیوع فشارخون بالا، تنش‌های روحی و عصبی همچنین تنش‌های جسمانی فرد و بیماری‌ قلبی – عروقی سبب سکته مغزی می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: برخی بیماری‌هایی که به صورت ژنتیک در فرد بوجود می‌آید وی را به سکته مغزی مبتلا می‌کند بیماری کاربانکل که علت ایجاد آن به کروموزوم شماره 19 وابسته است از جمله این بیماری‌ها به شمار می‌رود. همچنین پروتئین c و f که انقعاد خو‌ن فرد را به همراه دارد وی را مستعد سکته مغزی می‌کند.

نجفی عنوان کرد: بیماری کاربانکل تنها به علت ژنتیکی در فرد در سن پایین ایجاد می‌شود این بیماری نشانه‌های دیگری نیز دارد نشانه مهم این بیماری از نظر نورولوژی سکته مغزی است.​
[/COLOR]​
 

Similar threads

بالا