از دوره ی لیزر موهای زائد باید چه انتظاری داشته باشید؟

aradralami

عضو جدید
بسیاری از بیمارانی که از تجهیزات و روش های لیزر موهای زائد استفاده می کنند، اغلب با انتظارات بسیار زیاد و غیر واقعی در مورد زمان اثر بخشی لیزر، به این روش روی آورده اند. برای جلوگیری از ایجاد انتظارات غیر واقعی در مورد زمان اثر بخشی روش لیزر موهای زائد، بهتر است از ابتدا با حقایقی در مورد عملکرد این روش روبرو شوید. فرآیند برطرف کردن موهای زائد با استفاده از لیزر به جلسات متعددی نیاز دارد تا نتیجه مطلوب یعنی برطرف شدن دائمی موهای زائد بدست آید. موهای زائد تنها در فاز رشد (فاز آناژن) توسط روش لیزر نابود می شوند و موهای زائدی که در هر کدام از جلسات لیزر درمانی در فازهای خواب (dormant) یا ریختن (shedding) هستند، مجددا رشد خواهند کرد. در هرکدام از جلسات بخشی از موهای زائد که در فاز رشد هستند از بین می شود و هنگامی که چند جلسه لیزر درمانی بر روی یک ناحیه انجام می شود، می توان تضمین کرد که تمامی موهای زائد آن ناحیه بطور کامل از بین خواهند رفت. در طول دوره درمان، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که مابین هر کدام از جلسات، دوره هایی را بدون موهای زائد تجربه خواهند کرد. زیرا موهای زائدی که درمان می شوند در میان دوره ها دچار ریزش می شوند. در اکثر موارد، بیماران، قبل از جلسه سوم لیزر درمانی، دیگر نیازی به اصلاح موهای زائدشان نخواهند داشت.


دوره ی پس از درمان موهای زائد با استفاده از لیزر

دوره ی درمان لیزری، به خودی خود، بسیار ساده است و تکمیل آن زمان کمی به طول می انجامد. در عین حال، همانطور که مشاورات و معاینات پیش از شروع دوره اهمیت دارد، نحوه برخورد شما با پوستتان و همچنین نگهداری از آن در روزها و هفته های پس از دوره ی درمانی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید که پس از دوره ی لیزر درمانی تحریک و ایجاد التهاب در پوست در بسیاری از موارد امری شایع است که در اغلب موارد پس از گذشت زمان بدون هیچ مشکلی برطرف می شود.
احساس خارش و قرمزی پوست در 24 ساعت پس از دوره ی درمانی لیزر کاملا طبیعی است. همچنین تحریک پوست نیز پس از جلسات درمان امری شایع است و بسته به میزان حساسیت پوست افراد، مقدار تحریک پذیری از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. شکل این تحریک و همچنین احساسی که در فرد ایجاد می کند بسیار به سوزش های پس از استفاده از تیغ شباهت دارد. علاوه بر این احساسات، متوجه خواهید شد که به مرور موهای زائد بدنتان شروع به ریزش می کنند. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که موهای زائدی که تحت تاثیر لیزر قرار گرفته اند، دیگر رشد نمی کنند و موهایی که در فاز رشد قرار داشتند شروع به ریزش و از بین رفتن می نمایند. پس از دوره لیزر، پوست شما به مدت یک تا سه هفته ظاهری همچون ته ریش مردانه خواهد داشت، اما با یک تراش و اصلاح ساده می توان زمان این اتفاق را به طور قابل توجهی کاهش داد.
توجه داشته باشید که تمامی فولیکول های موجود، در جلسه ی اول درمان از بین نمی روند؛ بخصوص آن موهایی که در هنگام لیزر در فاز خواب قرار دارند. به همین دلیل اکثر بیماران برای برطرف کردن موهای زائد بدنشان به چند جلسه لیزر نیاز خواهد داشت. اینکه اجازه دهید عوارض پس از دوره ی لیزر چگونه دوره بهبودی را طی کنند کاملا به تصمیم شما وابسته است. به عبارت دیگر شما می توانید به راحتی این دوره بهبود را کوتاه یا بلند مدت کنید.
توصیه ما این است که موهایی که در بین جلسه های لیزر درمانی ظاهر می شوند را اصلاح نمایید و هنگامی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می گیرد، حتما از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. در طول دوره ی درمان و یا هنگامی عوارض پس از لیزر هنوز برطرف نشده اند، به هیچ عنوان برای برنزه کردن پوستتان اقدام نکنید. زیرا برنزه کردن عوارض جانبی لیزر و التهاب پوستی پس از آن را به شدت تشدید می کند. جلسات لیزر درمانی موهای زائد معمولا با فاصله زمانی دو ماهه انجام می شوند. توصیه می شود در طول این مدت از دستورالعمل های مراقبتی که توسط متخصص لیزر به شما ابلاغ می شود، به طور کامل پیروی کنید.
اگر قصد دارید دوره ی درمان موهای زائد بوسیله لیزر را آغاز نمایید، به راحتی می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان کارشناسان این مجموعه بهره بگیرید.
 

Similar threads

بالا