از خانه خود در کلاسهای معروفترین دانشگاه های دنیا شرکت کنید

Sarp

مدیر بازنشسته
اگر از کسانی باشید که علاقه به یاد گرفتن داشته باشید احتمالا این سوال به ذهنتان رسیده است که مثلا فلان موضوع در دانشگاه استنفورد چگونه آموزش داده می‌شود؟ یا آرزو می‌کردید موضوعی را در دانشگاه Yale مورد بررسی قرار می‌دادید. البته این امکان وجود دارد که به آمریکا سفر کنید و از این منابع آموزشی استفاده کنید. اما کمی صبر کنید. بدون اینکه از کشور خارج شوید می توانید از منابع آموزشی بسیار غنی و رایگان دانشگاه‌های معتبر دنیا استفاده کنید.


itunesU


iTunes U را می‌توان محصولی (رایگان) از اپل دانست که در آن منابع آموزشی بسیاری از استنفورد٬ Yale ٬ آکسفورد٬ MIT و بسیاری از نام‌های آشنای دیگر موجود است. در iTunes U می توانید در دوره رایگان تولید نرم افزار برای iPhone از دانشگاه استنفورد شرکت کنید و یا در دوره آموزش زبان فرانسه از open university و یا در دوره های دروس تاریخ و حتی علوم پایه شرکت کنید.


courses


تعداد موضوعات ارائه شده بسیار زیاد و متنوع است و می تواند خوراک بسیار خوب و با کیفیتی در اختیار همه اقشار علاقه‌مند به یادگیری قراردهد.

هر چند برای ما که از اینترنت نه چندان پر سرعتی استفاده می کنیم دانلود کردن این فایلها با سختی های فراوانی همراه است اما کیفیت کار به حدی است که ارزش به دوش کشیدن این زحمت را دارد.

بنده درس اول از دوره آموزش برنامه نویسی برای iPhone از دانشگاه استنفورد را دانلود کردم. کیفیت صدا و تصویر بسیار عالی است و می توان گفت که بنده در استنفورد در حال گذراندن دوره آموزشی هستم.




تنها چیزی که برای استفاده از این دوره‌ها نیاز دارید نرم‌افزار iTues است. پس از دانلود کردن این نرم‌افزار به سایت iTunes U رفته و بر روی Go to iTunes U کلیک کنید تا این بخش در نرم‌افزار iTunes باز شود. حالا می توانید از این صندوقچه گنج هر آنچه لازم دارید بردارید.

http://iclub.ir/
 
بالا