از تعطیلی یک روز و نیمه سینماها در نوروز تا اعلام قیمت بلیت سینماها برای سال 94

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
سینماهای سراسر کشور همزمان با سالروز وفات حضرت زهرا (س) تعطیل هستند.
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره این تعطیلی به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: سینماهای سراسر کشور همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا (س) از ساعت 18 روز سوم فروردین تعطیل می‌شوند و سراسر روز چهارم فروردین را هم تعطیل خواهند بود.
او همچنین درباره میزبانی سینما آزادی از گروه هنر و تجربه توضیح داد: یک سالن سینما آزادی‌ فروردین آینده همچنان میزبان گروه هنر و تجربه خواهد بود.
در جدیدترین جلسه شورای صنفی نمایش که روز گذشته - 25 اسفند - برگزار شد، مقرر شد سینما آزادی از میزبانی گروه هنر و تجربه بیرون بیاید و به جای آن یکی از سالن‌های سینما فرهنگ به این گروه اختصاص داده شود.بر اساس این تصمیم سینما فرهنگ دیگر سرگروه نخواهد بود و سینمای دیگری جایگزین آن می شود.
همچنین فیلم «روباه» کار بهروز افخمی آخرین فیلم اکران نوروزی است که نمایش عمومی آن به سرگروهی سینما فرهنگ از روز چهارشنبه 27 اسفند ماه آغاز می شود.
قیمت بلیت سینماها در سال آینده را اعلام کرد
وی توضیح داد: از اول فروردین آینده، قیمت بلیت سینماهای مدرن در روزهای پنج‌شنبه و جمعه؛ 8 هزار تومان، شنبه تا چهارشنبه 7 هزار تومان و بلیت نیم بها 4 هزار تومان می‌شود، قیمت بلیت سینماهای ممتاز نیز روزهای پنج‌شنبه و جمعه 6 هزار و 500 تومان، شنبه تا چهارشنبه 6 هزار تومان و نیم بها 3 هزار و 500 تومان خواهد بود.
به گفته او، قیمت بلیت سینماهای درجه یک، روزهای پنج‌شنبه و جمعه 5 هزار و 500 تومان، شنبه تا چهارشنبه 5 هزار تومان و نیم بها 3 هزار تومان می‌شود. همچنان که قیمت بلیت سینماهای درجه 2 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 4 هزار تومان، شنبه تا چهارشنبه 3 هزار تومان و نیم بها 2 هزار تومان خواهد شد.
فرجی یادآور شد: این قیمت‌ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و قیمت بلیت‌ها همچنان روزهای سه‌شنبه نیم بها خواهد بود.
فرجی با اشاره به افزایش فروش سینماها در سال جاری به ایسنا، گفت: امسال 60 تا 100 درصد افزایش بهاء در تهران و شهرهای دیگر را داشتیم و پنج سالن پردیس آزادی، کوروش، هویزه مشهد، پردیس‌های ملت و زندگی پرفروش‌ترین مجموعه‌های سینمایی امسال بودند.
به گفته او، آیین نامه جدید شورای صنفی نمایش سال آینده تدوین می‌شود.
 
بالا