از بين بردن آثار جوش

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]ماسک برای از بين بردن آثار جوش[/h]بعضي از افراد داراي پوست بسيار حساسي مي باشند و اگر زخم يا جوشي در روي آن پديد آيد جاي آن پس از بهبودي به صورت لکه در بدن و در روي پوست باقي مي ماند براي معالجه اين لکه هاي حاصل از خون مردگي مي توان از روشهاي زير استفاده کرد:


محل جوش را با مخلوط عسل و ويتامين "E" به صورت روغن و يا پودر در جوز به مدت 20 دقيقه بپوشانيد و سپس با آب ولرم بشوييد و بعد آب سرد به صورت بپاشيد، اين روش را هفته اي يکبار انجام دهيد تا آثار جوش ها کاملا از بين برود. مخلوط آب اسفناج و سفيدآب ، آثار جوش هاي صورت را از بين مي برد. به محل جوشها مي توان مخلوط عسل و زرده تخم مرغ و روغن زيتون ماليد و يک ساعت روي صورت قرار داده و بعد آن را با آب ولرم بشوييد. اين عمل را يک روز درميان تکرار کنيد تا آثار جوش ها از بين برود.

برگ کلم يا برگ ترب يا پونه را کوبيده و ضماد اندازيد، يا زرنيخ واشق را با آب کوبيده با سرکه، ضماد گذاريد. شاه بلوط، مازو، اقاقيا هر يک از اينها را که مي خواهيد کوبيده و با آب گرم خمير کرده و ضماد اندازيد، مواظب باشيد که محل جوش شکافته نشود. برگ جعفري و برگ تلفوني را کاملا له کنيد اين مخلوط له شده را به اضافه کمي عسل به صورت ماسک به پوست خود بماليد، اين عمل را هر روز به مدت 40 دقيقه تکرار کنيد و سپس صورت خود را با آب ولرم بشوييد تا آثار جوش ها از بين برود. (کمپرس با جوشانده تخم جعفري نيز براي از بين بردن آثار جوش ها مفيد مي باشد.)

اثر آب بر روي جوش هاي چرکي
در دوره اوليه وقتي که جوش ها هنوز کوچک هستند با يخ از گسترش آنها جلوگيري کرده ، بدين ترتيب که با قرار دادن کيسه يخ روي دمل، از رشد آنها جلوگيري نموده و بعد آنها را کمپرس داغ مي کنيد. مسئله مهم به وجود آمدن سيستم سريع گردش خون در محل جوش مي باشد چرا که اين گردش سريع خون باعث تعويض شدن چرک و مواد سمي محل جوش با مواد سالمي که در خون است ، شده و در نتيجه جوش ها زودتر و بهتر از بين مي روند.
 

Similar threads

بالا