ازدواج ناموفق خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پزشکان هشدار می دهند استرس وارد شده به بدن از یک ازدواج ناموفق می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، محققان آمریکایی معتقدند افرادی که از زندگی مشترک خود ناراضی هستند در معرض خطر افسردگی، فشار خون بالا و حتی بیماری های قلبی قرار دارند.
محققان دانشگاه ایالتی میشیگان چگونگی تاثیر ازدواج بر سلامت قلب و عروق را مورد مطالعه قرار دادند.
به گفته محققان در بیشتر موارد، بیماری قلبی قابل پیشگیری است زیرا می توان عوامل خطر را شناسایی کرد و پیشگیری های موثری برای آن تدارک دید.
دانشمندان از مدت ها قبل بر این باور بودند که ازدواج بر سلامت افراد تاثیر می گذارد و برای مثال یک ازدواج موفق سبب احساس پشتیبانی در زندگی و افزایش سلامت جسمی افراد می شود. اما در مقابل استرس ناشی از یک ازدواج ناموفق می تواند به افسردگی منجر شود.
همچنین عادات ناسالمی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل که بر اثر استرس ناشی از زندگی زناشویی ناموفق گسترش می یابد، می تواند هورمون های استرس را افزایش دهد. این هورمون ها فشار خون و ضربان قلب را بالا برده و در نهایت منجر به بیماری های قلبی می شوند.
همچنین تحقیقات اخیر دانشمندان دانشگاه یوتا نشان داد که افرادی که فکر می کنند شریک زندگی شان حمایت کننده آنها نیست، بیش از دیگران به بیماری های قلبی دچار می شوند .
همچنین یکی دیگر از مطالعات انجام شده در دانشگاه یو سی ال ای (UCLA) نشان داد که ازدواج برای سلامت استخوان های انسان بسیار مفید است.
نتایج این تحقیق نشان داد که مردانی که ازدواج پایداری داشته اند استخوان های قوی تری نسبت به افراد مجرد و مطلقه دارند.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
M چرا مردها ناگهان از ازدواج پشیمان می شوند؟ مشاوره خانواده 1

Similar threads

بالا