ارواح شب در معرض نابودي

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
زيست شناسان هشدار دادند


جام جم آنلاين: زیست شناسان هشدار دادند که «لمور» به دلیل شکار بی رویه در معرض خطر نابودی قرار دارد.

ارواح شب با چشمانی درخشان که در سنت ماداگاسکاری همیشه مقدس بوده اند و برپایه افسانه های باستان، قدرت های خارق العاده ای دارند دچار بحران شده اند. مخلوقاتی بی آزار که اکنون مورد ظلم قرار گرفته اند.
با رشد مهاجرت و ناخالصی فرهنگی،این سنت ها دچار تردید شده اند و تقاضای بالای گوشت نیز باعث شده است که این حیوانات قربانیان شکار غیرقانونی شوند و به بیانی ساده، «شاه ژولین» کارتون «ماداگاسکار»، ربیس قبیله لمورها در خطر انقراض قرار دارد.
دلایل دیگر نابودی لمورها
«ماداگاسیکارا وآکای»، ريیس یک انجمن غیردولتی نگهداری طبیعت، دلایل دیگری را برای خطر نابودی این لمورها یافته است.

بر پایه بررسی های این سازمان، تغییرات سریع اجتماعی، نظام اعتقادی بومی که تاکنون از حیوانات محافظت می کرد را دستخوش دگرگونی کرده است.

در سال های اخیر، در بخش شرقی این جزیره، جویندگان طلا روز به روز افزایش یافته اند و اثرات این طمع کاری تاثیرات فاجعه باری را بر روی بومیان برجای گذاشته است به طوری که ساکنان محلی ماداگاسکار اکنون دیگر به جای شرکت در مراسم های آیینی، شب ها به رستوران می روند و گوشت سرخ شده می خورند. این درحالی است که تنها منبع تامین پروتئین های حیوانی، گونه های حیوانی در حیات وحش است.​
ارقام و آمار
شکار، علیرغم ممنوعیت، به شدت درحال افزایش است. برپایه نظرسنجی اخیری که «دانشگاه بنگور» بر روی هزار و 154 خانواده ماداگاسکاری انجام داده است، 95 درصد از آنها اظهار داشته اند که حداقل یکبار یک گونه تحت حفاظت را در طول زندگی خود خورده اند. درحالی که 45 درصد از آنها بیش از 10 بار، گوشت این حیوانات را چشیده اند.


هرچند، اکثریت مصاحبه شوندگان اظهار داشته اند که ترجیح می دهند از گوشت های قانونی دام استفاده کنند، اما به دلیل کمی این محصولات، همیشه آزادی انتخاب ندارند.
شکار لمورها از سال 1960 ممنوع شده است اما برخی از ماموران فاسد اغلب چشم خود را به روی شکار غیرقانونی این حیوانات می بندند.

تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر لمورها، در حدود 500 گونه پستاندار در دهکده ها فروخته و یا مصرف شده اند که از 246 گونه محافظت شده، 121 گونه لمور ایندری و 9 گونه لمور سیاه و سفید بسیار نادر تشکیل شده اند.
گردشگری و فقر
«پاتریسیا رایت»، میمون شناس دانشگاه «استونی بروک» در نیویورک توضیح داد:«در مناطق مختلف ماداگاسکار، لمورها کاملاً حذف شده اند.بعضی از گونه های در خطر انقراض به زیر 500 نمونه رسیده اند و اگر این روند متوقف نشود ظرف 20 سال آینده تمام این گونه ها نابود می شوند».

عواقب این انقراض می تواند نه تنها برای تنوع زیستی بلکه برای صنعت گردشگری نیز ویرانگر باشد. درحقیقت، لمور، نماد این جزیره و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری منطقه است.

درآمد حاصل از بازدیدکنندگان خارجی شش درصد از تولید ناخالص ملی و پنج درصد از بازار کار محلی را به خود اختصاص داده است. اگر جمعیت قبیله «شاه ژولین» نابود شود، ضربه ای بزرگ به اقتصاد ماداگاسکار وارد می شود.

هرچند بسیاری از سازمان های خصوصی در تلاش برای نجات اکوسیستم منطقه هستند اما فقر همچنان به عنوان دشمن اصلی باقی می ماند.

به گفته کارشناسان، به سختی بتوان مردمی را که زیر فشار گرسنگی قرار دارند به حفظ حیات وحش متقاعد کرد بنابراین، مهمترین کار برای نجات این حیوانات این است که مردم را به توسعه پرورش دام و بازگشت به کشاورزی تشویق کرد.

زیست شناسان در این خصوص توضیح دادند:«زمان در این مورد اهمیت دارد. امروز باید راه حل را پیدا کنیم چراکه روز بعد می تواند دیر باشد».(مهر)
 

mycobacter

عضو جدید
زمین دارد از بین می رود.....گونه های مفید گیاهی و جانوری اکوسیستم ها از بین می روند...به جای آن و به دلیل این که همه فکر می کنند که خودشان یک پا دکتر هستند سویه های مختلف میکروبی مقاوم ایجاد می شوند و ادامه کار مشخص است.....!!!!
 
Similar threads

Similar threads

بالا