ارسال برنامه تأمین مسکن به دولت

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ارسال برنامه تأمین مسکن به دولت
174427 -۲۴ اسفند ۱۳۹۲​










وزیر راه و شهرسازی از برنامه کوتاه مدت تأمین مسکن ۷ دهک جامعه به دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: برنامه مذکور یک برنامه کوتاه مدت برای بخش مسکن است تا زمانیکه طرح جامع مسکن مورد بازنگری قرار گیرد.




عباس آخوندی افزود:‌ برنامه‌ کوتاه مدت وزارت راه و شهرسازی برای بخش مسکن به دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شد. وی با بیان این‌که فکر نمی‌کنم در چند روز باقیمانده از سال 92 دولت فرصت بررسی این برنامه را داشته باشد، تصریح کرد: برنامه مذکور یک برنامه کوتاه مدت برای بخش مسکن است تا زمانیکه طرح جامع مسکن مورد بازنگری قرار گیرد.

پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برنامه کوتاه‌مدت برای بخش مسکن کشور تهیه و تدوین شده گفته بود: این برنامه یک کار اولیه است که مستلزم اظهار نظر و تأیید هیئت دولت است تا آن‌چیزی که از تصویب دولت می‌گذرد و سازوکار پیدا می‌کند به‌عنوان برنامه کوتاه‌مدت اجرایی شود.

سید محمد پژمان برنامه کوتاه‌مدت شامل سه دهک اول و 4 دهک میانی جامعه است که در آن عددی را برای ساخت پیشنهاد کرده‌ایم چراکه نیاز کلی جامعه به مسکن مشخص است اما نحوه توزیع آن متأثر از دقت نظر طرح جامع مسکن خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ در این برنامه مشخص شده ساخت چه تعداد مسکن از 3 دهک اول و چه تعداد از 4 دهک دوم برای سال آینده مد نظر است تا بر اساس آن تدارک و تجهیز مالی برای این برنامه انجام دهیم. این دو مؤلفه پیشنهادی را تقدیم دولت خواهیم کرد که پس از بررسی و اظهار نظر درباره آن و تصویب، به‌عنوان برنامه سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه کوتاه‌مدت همان مسکن اجتماعی و حمایتی است، اظهار کرد: روی عناوین اصرار نداریم، اما در برنامه کوتاه‌مدت ما مسکن اجتماعی و حمایتی آمده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به اعلام قبلی میزان ساخت مسکن اجتماعی 50 هزار واحد است، گفت: عدد بیشتر از این رقم است و اجازه بدهید با توجه به این‌که پیشنهاد مذکور را وزیر راه و شهرسازی نهایی می‌کند درباره میزان آن صحبت نکنم. اما به‌طور قطع رقم مسکن اجتماعی چند برابر 50 هزار واحد است.
 
بالا