ارتودنسی را حتما توسط یک پزشک متخصص انجام دهید

parhamdent

عضو جدید
یکی از مهمترین کارها برای شروع ارتودنسی این است که ابتدا یک پزشک مختصص و حرفه ای را برای این کار انتخاب کنید ( کلینک دندانپزشکی پرهام ) .​
امروزه شاهد مراجعه بسیاری از بزرگسالان به مطب های دندان پزشکی هستیم که خواستار انجام ارتودنسی و مرتب سازی دندان های خود هستند .اما تعداد زیادی از این بزرگسالان داخل دهان خود ، دارای دندان های پر شده و یا روکش دارهستند .
این دندان های ترمیمی و روکش شده مانع انجام ارتودنسی ، نمی شود ولی کار روی دندان های پر شده به راحتی کار روی دندان های سالم نیست و نیاز به تجربه و مهارت پزشک متخصص دارد .
پس اگر دندان های شما پر شده و یا دارای روکش هستند اصلا جای هیچ نگرانی نیست زیرا همان طور که دندانپزشک برای دندان های سالم ( بدون ترمیم و روکش ) ارتودنسی انجام می دهد ، یعنی براکت و نگین را روی دندان های معمولی استفاده می کرد با روش های خاص و حرفه ای می تواند این براکت و نگین ها را روی دندان های روکش شده و ترمیمی نیز نصب کند .
برای این کار پزشک متخصص ابتدا باید کیفیت و چگونگی همه دندان های شما ( سالم ، تریمی ، روکش شده ) را به خوبی بررسی کند ، تا بتواند کار خود را آغاز کند.
وصل کردن براکت های ارتودنسی به دندان های روکش شده پروسه ای است که نیاز به دقت بالای دندان پزشک دارد. در ارتودنسی ، براکت ها جزو مواد هوشمند دسته بندی شده اند . معمولی ترین آنها از جنس فولاد است که زنگ نمی زند . نوع بعدی ، براکت های سرامیکی هستند که با کمک چسب هایی که برای این کار تعبیه شده اند به طور بسیار محکم به تک تک دندان ها وصل می شوند و مراحل بعدی کار که به مرور توسط پزشک انجام می شود .
حال تصور کنید قرار باشد به جای چسباندن براکت به دندان ها ، دندانپزشک این براکت ها را ، روی دندان های ترمیمی یا دندان های روکش شده وصل کند . دشواری این کار کمی بیشتر است زیرا پزشک باید مراقب باشد که آسیبی به دندان های ترمیمی و روکش شده وارد نشود. برخی از کارهایی که دندانپزشک برای ارتودنسی دندان های ترمیمی انجام می دهد به شرح زیر است :
•نصب براکت روی دندان های ترمیمی ، ایمپلنت ها و دندان های روکش شده دشوار تر است و پزشک می بایست با دقت بیشتری کار ارتودنسی را روی این دندان ها انجام دهد .
•سرعت در انجام مراحل ارتودنسی ، احتمال آسیب رساندن به دندان های ترمیمی و ...را افزایش می دهد ، پس پزشک به شما پیشنهاد می دهد برای جلوگیری از بروز این حالت ، بهتر است روند درمان را آهسته تر دنبال کنید و طول دوره درمان در شما افزایش می یابد.
•گاهی درهنگام انجام ارتودنسی پزشک متوجه می شود که روکش دندان فرد ، لق و شل است ، در این حالت امکان دارد استفاده از یک روکش موقت را پیشنهاد دهد ، تا بتواند مراحل کار ارتودنسی را در شما ادامه دهد البته بعد از آنکه دندان هایتان مرتب شدند ، می توانید یک روکش خوب و با کیفیت را به طور دائمی برای خود انتخاب کنید.
•گاهی متخصص ارتودنسی برای کسانی که دندان های روکش شده و ترمیمی دارند ، استفاده از ارتودنسی های نامرئی را پیشنهاد می دهد . اکثر افراد به دلیل آسانی استفاده از این وسیله و توانایی برداشتن آن حین صرف غذا و... از این روش استقبال می کنند .
در حین انجام سیم کشی دندان هایتان ، باید بیشتر از قبل به وضعیت بهداشتی دندان های خود رسیدگی کنید . روزی 3 بار دندان های خود را مسواک بزنید و مرتب از نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید . گاهی در حین غذا خوردن با فشاری که به سیم های دندان و بریس ها وارد می شود آنها دچار پارگی می شوند . هر چه شما در مراقبت از وسیله هایی که پزشک برای انجام ارتودنسی در دهانتان قرار می دهد ، کوتاهی کنید ، به همان نسبت طول دوره درمانتان نیز ، افزایش پیدا خواهد کرد اما اگر این پارگی با درد همراه باشد و نتوان شرایط پیش آمده را تحمل کرد ، بهتر است سریع با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

1.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا