ارتباط میان دکتر و مریض در بیماران سرطان پستان

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتیکه سرطان پستان تشخیص داده می شود، شما با دسته ای از متخصصان سرطان کار خواهید کرد که بطور معمول شامل دسته زیر می شوند:
پزشک انکولوژی (سرطان شناس)
جراح انکولوژی
رادیوتراپیست انکولوژی

گروه درمان شما می تواند شامل پرستار انکولوژی و متخصص تغذیه و روانشناس نیز باشد.
آیا می توانید سوال بپرسید و پاسخی که برایتان قابل فهم باشد را دریافت کنید؟

پیدا کردن گروه درمان مناسب، که شامل متخصصانی باشد که شما با آنها احساس راحتی می کنید، در پروسه درمان شما تاثیر به سزایی دارد. البته پزشکان شما باید متخصص و متبحر باشند اما همزمان نیز باید پذیرای سوالات شما باشند و بتوانند که گزینه های درمان را به طوری که برای شما قابل فهم باشد، توضیح دهند.
آیا اهداف درمانی خود را می شناسید و می دانید که چرا درمان مشخصی برای شما پیشنهاد شده است؟

زمانیکه شما گروه درمانی خود را شناختید، پزشکان گزینه های درمان موثر برای شما، نتایجی که در اثر انتخاب درمان خاص پیش بینی می کنند رخ دهد و عوارض جانبی ای که ممکن است تجربه کنید را برایتان شرح می دهند.

“بعضی چیزها در زندگی هست که شما باید آنها را با دیگران در میان بگذارید، باید کسی را داشته باشد که به او تکیه کنید و آنها به شما کمک کنند که این دوره را بگذرانید.”


بعد از انجام خود آزمایی پستان، بانی بروک توده ای در پستان خود دید و فورا با پزشک خود قرار ملاقاتی را تنظیم کرد. در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۸، بانی مبتلا به مرحله سوم سرطان پستان تشخیص داده شد. با یک درمان سخت و طولانی که شامل شیمی درمانی و دیگر درمان ها می شد، او به زودی دریافت که به تنهایی نمی تواند با سرطان پستان روبرو شود. داستان تاثیر گذار بانی را بخوانیم و بیشتر در مورده اینکه او چگونه بر سرطان پستان خود غلبه کرد را بیاموزیم.
آیا شما نگران هستید که با احترام درمان خواهید شد؟

از اینکه از گروه درمان سوالات خود را بپرسید و یا در مورد نگرانی هایتان صحبت کنید، حتی آنهایی که فکر می کنید بی اهمیت هستند، نترسید. گروه درمان در فهم بهتر گزینه های درمان به شما کمک خواهند کرد و صحبت با آنها باعث می شود که دقیقا به پزشکان شما بگویند که بینش شما چیست و چه مسائلی برای شما اهمیت بیشتری در پروسه درمان دارد. امروزه، درمان های مختلفی وجود دارد. با همکاری با گروه درمانی خود، درمان ترکیبی مناسب را پیدا کنید.
آیا آنقدر با گروه درمان خود احساس راحتی می کنید که مسائلی که در مورد بیماری خود یاد گرفته اید را در با آنها در میان بگذارید؟

خودتان تحقیق کنید و با گروه های حمایتی و بهبود یافته گان سرطان صحبت کنید. هر چه قدر که اطلاعات بیشتری در مورد گزینه های درمان جمع آوری کنید، تصمیم صحیح تری در انتخاب درمان مناسب خودتان خواهید گرفت.
آیا از آن قسمت از درمان که بستگی به شما دارد مطلع هستید؟

به یاد داشته باشد که درحالیکه پزشکان شما می توانند پیشنهاداتی در مورد درمان به شما بدهند و گزینه های درمان را برای شما شرح دهند، تصمیم نهایی در مورد انتخاب درمان با شماست. با تحقیق خوب، شما می توانید در مورد راه درمانی که پیش رو خواهید داشت، مطمئن و با اعتماد به نفس باشد. با قبول کردن سهم خود، شما به خود شانس زندگی سالم تر و طولانی تر را می دهید.

منبع-http://iranpink.com
 
بالا