ارتباط فیزیک با رشته های مهندسی و طرح چند مورد ساده

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
دو ستان عزیز سلام- مطالب زیر انشاالله حضور انانکه فیزیک تخصص اصلی انها نیست را در این تالار توضیح دهد. چه برای انکه سعه صدر دارد و استقبال میکند وچه انکه :خدای نا خواسته :ممکنست بدلیل انکه تخصصش فیزیک است حضور مهندسان را : پذیرا نباشدوبانها توصییه کند : بروند به تالار خودشان. پارادوکس این عزیزان بدان جهت است که فکر می کنند ممکنست مانند کسی که پزشک نیست : دیگران حق نسخه نویسی ندارند.این حرف انها کاملا درست است. اما در موارد ذیل دیگران حق ورو د به تالار "فیزیک" را دارند. بخصوص مهندسان. چرا؟ عرض می کنم.
1-فیزیک همچون ریاضی علمی است جامع ودر برگیرنده -دانستن ان برای مهندسان واحد اصلی وپایه است. وریاضی .وچنین است که مهندسان باید برای تحصیل در مهندسی با دیپلم :ریاضی -فیزیک کنکور دهند.
2- در مهندسی:" فیزیک :"مادر علوم مهندسی است وتمام این رشته ها از ان مشتق شده اند.".ابعنوان مثال همین مهندسی عمران-مکانیک-برق -هوا فضا-و.... دروس اصلی انها :استاتیک ومقاومت مصاح و دانستن :و نیرو شناسی :ارتعاشات -اینرسی- گشتاورها- شتاب وسرعت- فونیکولر و جمع برداری نیروها - نور واپتومتری(دوربین های نقشه برداری)و خواص سیالات والکتریسته وفشارهوا وصده مورد که اینجا فرصت نیست. همه مباحث فیزیک ومکانیک است.
3-مهندسی عمران شاخه ای وانشعابی از فیزیک ومکانیک (استاتیک و دینامیک و مقاومت مصالح است که گسترش یافته است) -مکانیک وبرق هم همینطور.
4- اگر ما گاهی مزاحم می شویم وزنگ در ب تالار را بصدا در می اوریم :بغلت علاقه ای است که به فیزیک یا نیای رشته خود داریم.
5-اگر مهندسان گاهی در موارد فیزیکی پاسخ می دهند -بصرف علاقه است. اگر شما عزیزان فیزیکدان چنین علاقه ای را به رشته های مهندسی دارید -چه کسانی بهتر از شما که در سرمنشا رشته های مهندسی یعنی فیزیک تخصص دارید.
6-و در اخر :حداقل این است که : ما می توانیم بعنوان یک فرد عادی علاقمند به فیزیک نظر شخص بدهیم واگر اشتباهی در ان باشد این وظیفه شما متخصصین این صفحه است که :با رعایت موازین اخلاقی سایت وباشگاه ابهام زدایی کنید. وما را ممنون خود سازید.
7- امید که دوستان با استعانت از : سعه صدر و دانش تخصصی خود اگر هم با اظهار نظر دیگران (حتی یک علاقمند عادی) روبرو شدند : فکر نکنند : انان خدای ناخواسته :فیزیک را نابود کرده یا می کنند.!. مطمین باشید فیزیک ریشه دارتر از انست که فرضا با حرف من غیر متخصص بخواهد نابود شود! بهترین را ه اگر حس می کنید طرف ممکنست دچار پارادوکس یا خطای واقعی شده : با سیوال که این نظرت را باستناد چه مدرکی می گوید با : جملات واضح و رعایت ادب بخواهید توضیح دهد-در نهایت اگر هم اشتباهی باشد حداقل متوجه می شود ویاد می گیرد.ویا شما را قانع می کند. بامید انروز که :خدای ناخواسته بخل علمی در ما ایرانیان نباشد. و بفرموده پیامبر : زکات علم توضیح وتشریح واموختن ان بدیگران است. با ارزوی سعادت وسلامت برای همه شما عزیزان دانشمند ودانش پژوه فیزیک.ومکانیک. من شخصا مایلم از شما بیاموزم. در خاتمه یک سیوال ساده بعنوان حسن ختام و سر گرمی مطرح می کنم: در ارتفاع h از سطح زمین اگر شتاب گرانش زمین به نصف برسد -میتوانید با نوشتن معادله ای نشان دهید h چند در صد شعاع زمین باید باشد تا چنین حالتی ایجاد گردد. این را برای سرگرمی نوشتم . اگر خیلی ساده است ببخشید. من نیاز به حل ان ندارم . خواستم شما استراحتی کرده باشیدومسایل مهمتر در ارتباط با علوم مهندسی مطرح کنید. تا ما از تخصص والای فیزیک شما استادان بهره ببریم وبیاموزیم. با تشکر فراوان : سیامک ترکاشون-یک فرد عادی علاقمند به فیزیک و اماده اموختن.


 
آخرین ویرایش:

9shenas

عضو جدید
مطلب جالبی بود، ممنون
جواب سوال فکر میکنم تقریبا 42درصد شعاع زمین باشه
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
افرین بر شما:کاملا درسته: 1/2=R^2/(R+H)^2 ودر نتیجه:H=0.41R




ضمنا در صفحه:بنام:campus پیام :mohsen89 - توصییه شده است. در تالار -دراین صفحه سیوال زدم. امروز. برو به صفحه:39 تالار-اخری
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا